Автор Тема: Проблем с гаранция на Хард диск  (Прочетена 690 пъти)

Vampa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Проблем с гаранция на Хард диск
« -: Септември 27, 2007, 06:10:15 pm »
Здравейте! След цял ден ходене по мъките с един хард диск реших да пиша и тук за да разбера какви са ми правата.
вчера след работа си пуснах компютъра и харда ми даде грешка в смарт системата... днес го занесох във фирмата която отговаря за гаранционното му обслужване и там ми казаха, че имало драскоти  по корпуса му и затова гаранцията не важи. Заформи се един хубав скандал в който намесих организацията за закрила на потребителите и прокуратурата след което отидох да тръся собственика на фирмата... Утре ще се срещна с въпросния господин и ако и той ми откаже да заменят харда ми с нов мисля да им заведа дело.... Ако може някой от вас да ми помогне с разясняване на правата ми ще съм му много благодарен. В края на краищата съм да 1200лв за компютър и след 45 дни вече не работи и мисля, че съм в правото си да искам да го ремонтират.... Благодаря предварително за отговорите!
« Последна редакция: Септември 27, 2007, 06:10:49 pm от Vampa »

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
Проблем с гаранция на Хард диск
« Отговор #1 -: Септември 27, 2007, 06:42:07 pm »
Имате право:

да си поискате парите обратно,
да поискате да ремонт
да поискате да ви заменят частта/целия компютър с нов.

Това са Ви правата по закон: http://www.bnap.org/?p=73
« Последна редакция: Септември 27, 2007, 06:43:04 pm от elenaaleks »

Асен Ненов

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 129
    • Профил
Проблем с гаранция на Хард диск
« Отговор #2 -: Септември 27, 2007, 06:59:49 pm »
Прочетете следващия абзац, но преди това ви съветвам да впишете рекламацията си в книгата за рекламации в търговския обект от който е купен продукта. В противен случай сроковете не могат да се докажат и има вероятност недобросъвестен търговец да се възползва от това.

    Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114.
    (2) При предявяване на рекламацията за услугата потребителят може да претендира за извършване на услугата в съответствие с договора, за отбив от цената или за възстановяване на заплатената сума.
    Чл. 125. (1) Рекламацията се предявява пред търговеца или пред упълномощено от него лице.
    (2) Рекламацията се подава устно или писмено.
    (3) При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт.
    (4) При подаване на рекламация потребителят задължително прилага и документите, на които се основава претенцията:
    1. касова бележка или фактура;
    2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното;
    3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер.