Автор Тема: Проблеми с Топлофикация  (Прочетена 24399 пъти)

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Топлофикация
« Отговор #135 -: Януари 25, 2013, 03:55:50 pm »
Внушението, което се прави е, че ако се отчитат уредите всеки месец - сметките ще бъдат много по-точни и затова трябва да стане задължително с измененията в Закона за енергетиката. Но технически ежемесечното отчитане може да се осъществи (със сигурност това важи за София) само със уреди за дистанционен отчет. Сиреч всички трябва задължително да си купим уреди с дистанционен отчет, които са много по-скъпи от обикновените. За сравнение един водомер с модул за дистанционен отчет струва около 75 лева  на фона на обикновения водомер за около 35 лева. Аз например имам в жилището си 4 водомера и то поставени преди 4 години. Сега, без да им е изтекъл срока на метрологичната проверка трябва да платя 300 лева само за водомери. Отделно за другите 5 уреда, които трябва да сменя. Тъй като новите уреди са с живот да речем 10 години, никой топлинен счетоводител не ми дава оферта за ежемесечния отчет на тези уреди и ежемесечно изчисление на сметките за десет години напред. Доколкото ми е известно офертите им са едногодишни. И тъй като уредите на повечето фирми се обслужват само от тях самите, потребителите не могат да се откажат от услугите на един топлинен счетоводител, без да си закупят уредите на другия топлинен счетоводител, който бих искали да отчита енергията в сградата им. Ако ежемесечното отчитане стане задължително със закона, никой няма да може да защити потребителите от едностранно повишаване на цените на услугите на топлинните счетоводители, тъй като за да се откажат от договора си с тях, те ще трябва да закупят уредите на друг топлинен счетоводител, който също в последствие вързвайки хората със собствените си уреди, би могъл да повишава цените си както и когато си иска.