Автор Тема: Проблеми с ЕОН  (Прочетена 17015 пъти)

kalinka

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Проблеми с ЕОН
« -: Ноември 05, 2007, 12:21:04 am »
Здравейте!
Много моля за помощ!
Имам бележки за платена електроенергия, но компютърът на еон казва, че не е плащано, и сега ще ни спрат тока, защото не искаме да плащаме втори път сметките си за ток. От два месеца само в еон стоим, да се оправяме с тоя проблем, уж вежливо ни обръщат внимание, но накрая пак трябва да плащаме два пъти едно и също нещо. Подавахме заявления да ни преразгледат плащанията, ама нищо. Освен писмо, с което ни уведомяват, че ще ни спрат тока.
Много моля за помощ да се справим с това изнудване.

bakalin

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
eon ни изнудват да плащаме два пъти една и съща сметка
« Отговор #1 -: Ноември 05, 2007, 11:59:04 am »
Здравейте.
Прочетох молбата Ви и се отзовавам.
Нека първо изясним каква точно \"бележка\" имате. Фактура, касов бон, извлечение от фактура.
Да приемен че действително сте платили и имате документ за плащането. Вижте в него дали сте платили именно Вашата фактура/ често се случват грешки/.Вижте също така и перида за който се отнася плащането. В този случай Ви моля за по-подробна информация, за да Ви помогна адекватно.
И така какво заявление за преразглеждане сте подали? В писмен вид ли е или е устно. Имате ли входящ № и от коя дата е той?
Засега мога да Ви дам следния съвет:
1.Запознайте се с Общите Условия (ОУ)- задължително. Те са Вашият договор с Еон и Еон са ДЛЪЖНИ да ги спазват.
2. Никога и в НИКАКЪВ случай не се съгласявайте на устни договорки с Еон. И въобще кореспонденцията Ви с Еон трябва да е само в писмен вид.
3. Винаги изисквайте входящ № на Вашите запитвания, молби
4. Прочетете внимателно т.5 :-)
5. Подавайте само и единствено ЖАЛБИ. Ако един документ е озаглавен молба, то те могат и да не му отговорят. На жалбата са длъни както според Закона, така и според ОУ.

П.П. Очаквам по-подробна информация. В крайна сметка дори и монополистите отговарят пред закона.

kalinka

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
eon ни изнудват да плащаме два пъти една и съща сметка
« Отговор #2 -: Ноември 05, 2007, 07:07:43 pm »
Здравейте и благодаря за отговора!
Имаме два имота - в града и на село, и в двата електромерите са на името на един и същ човек. На село е проблемът - там живеят родителите ни, които са пенсионери, и винаги редовно си плащат всички сметки. Та става дума за техните сметки, но понеже електромерите са на името на съпруга ми, ние (той и повече аз) се занимаваме с този проблем. И плащали си хората на село тока редовно, в пощата, там ги вписвали в някакъв журнал, и им давали \"бележките\". А накрая компютърът на еон казва, че не били платили за октомври  и декември 2006, и за февруари и март 2007 г. И не може вече нищо да се плати, без да се платят наново тези вече платени сметки. За всичко това разбираме едва в август.
\"Бележката\" е фактурата, на която пише \"оригинал\", и която масово дават по селата при плащане на еленергията (без касов бон!!!). Е.ОН признават тази фактура като касов бон, поне така ни казаха. А иначе ние тук си получаваме тези фактури всеки месец по пощата, за да знаем колко дължим.
Относно заявленията. Отиваме със съпруга ми в центъра за работа с клиенти на еон, казваме какъв е проблемът, и вместо служителката да ни поиска копие на всички фактури, които имаме, и да си изкарва парите, работейки за разрешаването на проблема ни, ни държи по час - час и половина да смятаме заедно с нея. Това се случи два пъти. И двата пъти уж ние подадохме заявления, но текстът всъщност беше написан от служителката, понеже няма как да ни допусне до компютъра. Подали сме две заявления за преразглеждане на плащанията ни, и едно да не прекъснат елзахранването.
Първото заявление за преразглеждане на плащанията е от 22/09/2007. Второто е от 2/11/2007, заедно с това да не прекъснат захранването. Преди две седмици казаха, че всичко е наред, вече били оправили информацията си в компютъра. И в петък 2/11/2007 отивам да плащам тока, но уви - пак ми искат пари за февруари и март 2007. Отиваме пак в еон, и там служителката казва, че да, уважено ни е искането, но били прехвърлили плащанията за февруари и март 2007 за октомври и декември 2006. И така до безкрай.
Утре сигурно ще кажат, че за 1900 година не сме плащали.
Извинявам се за объркания си разказ, надявам се да добиете все пак представа за какво иде реч.
И ще чакам отговор.

bakalin

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
eon ни изнудват да плащаме два пъти една и съща сметка
« Отговор #3 -: Ноември 06, 2007, 02:14:13 pm »
Здравейте отново :-)
Надявам се че покрай проблемите си сте разбрали ЗЛАТНОТО ПРАВИЛО при отношения с ЕоН, ЧЕЗ или ЕВН.
А то е : Винаги и при всякакъв случай на проблем с обслужването, кореспонденцията с тези организации да се води САМО и ЕДИНСТВЕНО в писмен вид!!!!
От написаното от Вас разбирам че нямате копия на писмените си молби. А това е пропуск. В действителност Еон са длъжни да издават касов бон при плащане на фактура. В случая обаче ще се измъкнат като кажат че плащанията са прехвърлени към \"Български пощи\" - ЕАД и те не носят отговорност за неспазване на Закона за ДДС.
Мога само да гадая какво сте пресмятали в продължение на 1 час. Обикновенно плащанията на клиентите от селата са с двумесечно закъснение. Примерно тока изразходван през Януари се отчита в средата на Февруари , осчетоводява се към 28.02.200... и се заплаща през Март.
По тази схема стават изключително много грешки. Моят опит в системата на ЕРР показва че и човешките \"далавери\" , особенно по селата са много. Какво да Ви посъветвам?
1. Съберете всички \"фактури\" които все още пазите за посочения адрес.
2.Някъде във фактурата трябва да фигурира периода за който плащате. Примерно 01/06
3. Подредете ги по периоди.
4. Проследете последователността на плащанията по периоди, като също така проверете и последователността на показанията на електромера по тарифи. /Моля се да не Ви е сменян електромера, защото в този случай става голяма боза и понякога измама от страна на ЕРР/
5.Ако всичко според Вас е наред т.е. платили сте за всички периоди и показанията са последователни то:
Подайте ПИСМЕНА ЖАЛБА до ДКЕВР. С копие до ЕоН. В жалбата / Адресирана лично до проф. Шушулов/ опишете проблема от Ваша гледна точка. Ако си спомняте името на служителя който Ви е загубил час от времето, пишете и него. И въобще жалбата трябва да е възможно най-подробна. Изпратете я с обратна разписка до ДКЕВР.
В този случай ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ще получите писмен отговор от Еон и ДКЕВР и  проблема ще се реши.
Успех.
Ако нещо Ви е неясно - пишете.
П.П. Забравих да спомена че при закъснели плащания Ви се начислява лихва.Тя също е предмет на възстановяване и моето мнение е че във вашият случай трябва да искате сторнирането и.
П.П.П. И последно / надявам се/ Отидете в Центъра за обслужване на клиенти и си поискайте екземпляр от Общите Условия. Ако кажат че ги има в сайта, позовете си на правата си да получите такъв при поискване. Ако Ви откажат опишете и това в Жалбата до ДКЕВР. Повтарям ЖАЛБА, а не молба
« Последна редакция: Ноември 06, 2007, 02:20:24 pm от bakalin »

Tinaa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
eon ни изнудват да плащаме два пъти една и съща сметка
« Отговор #4 -: Ноември 06, 2007, 02:33:41 pm »
Аз имам подобен проблем. Плащам обикновено чрез разплащателна сметка, но за месеците февруари. март и юли не е имало пари по сметката и задълженията към Е-он си ги заплатих на каса в Е-он. На 2.11.07г получавам писмо от Е-он , че имам неплатени задължения за въпросните месеци и ако до 8.11.07г не ги уредя ще ми прекъснат електрозахранването. В случая непричтното е ,че не пазя касовите бележки от плащанията и не мога да докажа, че съм платила. Но питам: как мога изисквам проверка, имам предвид, че на ролките от касовия апарат може да се докаже,че е платено.

Благодаря предварително

bakalin

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
eon ни изнудват да плащаме два пъти една и съща сметка
« Отговор #5 -: Ноември 06, 2007, 03:28:38 pm »
Здравейте Тина.
Вашият проблем е сериозен.
Действително, при липса на документ за извършено плащане е доста трудно, да не кажа невъзможно да се потвърди самото плащане.
Обаче ЕРР използват инкасов софтуер за самите плащания и  в него е отбелязано извършеното плащане.
Честно казано не зная как можете да изискате проверка на касовата ролка. Може би трябва да се обърнете за съдействие към данъчната служба. Дневника на продажбите трябва да е отразил и Вашето плащане.

miki

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
eon ни изнудват да плащаме два пъти една и съща сметка
« Отговор #6 -: Януари 15, 2008, 09:52:53 am »
Здравейте,
толкова съм възмутена от служителките на ЕОН- Горна Оряховица,че няма как да ви обясня.Не стига де са некомпетентни ами и не искат да се учат от грешките си.Сега ще чакам да си проверя тока за декември и ако имам проблеми заради тяхната некомпетентност пак ще се разправям с тях но директно с Варна защото тука са направо ужасни откъм даване на информация,некомпетентност а да не говорим и откъм вежливост.

stefanb

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
eon ни изнудват да плащаме два пъти една и съща сметка
« Отговор #7 -: Февруари 14, 2008, 07:47:19 pm »
Здравейте, имам подобен проблем с ЕОН - няколко фактури ги платих 2 пъти, понеже ни беше прекъснато захранването за неплатени сметки. Фактурите са с еднакви номера, дати и показания на брояча. Въпросът ми е как да подам жалбата - копие до ЕОН. Отделно ли да им я занеса срещу входящ номер или да я приложа към жалбата до  ДКЕВР и тя ще се придвижи служебно?

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
eon ни изнудват да плащаме два пъти една и съща сметка
« Отговор #8 -: Февруари 15, 2008, 09:57:23 pm »
stefanb Жалба до ЕОН с копие ДКЕВР. Най-добре я изпратете по пощата - препоръчано, с обратна разписка.

evrobildex

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
eon ни изнудват да плащаме два пъти една и съща сметка
« Отговор #9 -: Февруари 24, 2008, 05:20:07 pm »
Здравейте и аз имам проблем с еон. Баща ми притежава парцел в регулация находящ се в м.Акчелар във Варна.До 2001 имахме ток в посочения имот но поради изграждане на частен трафопост №1721 ни отрязаха тока.Поради липса на пари не се включихме в кооперацията.През септември 2007 се опитахме да си възстановим захранването като подадохме молба за възстановяването му.Бавиха ни около 6 месеца преди да ни отговорят официално че нямат мрежа в района и е необходимо да предоставя в Еон нотариално заверено пълномощно че съм съсобственик в кооперацията на трафопоста което струва 200 лв/kw.Мястото е на около 30 метра от трафопоста.Въпросът ми е дали като възстановявам захранване ще трябва да си платя електромера и кабелите или това е тяхно задължение.Другият ми въпрос е следният като съкооператор знам че до 2011 година Еон трябва да изкупят всички частни трафопостове как ще се обезщетят съкооператорите с ток или с пари

VASILEVVASIL

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
eon ни изнудват да плащаме два пъти една и съща сметка
« Отговор #10 -: Август 10, 2008, 12:13:25 pm »
pulni idioti,zaslujavat  rastrel  tiq ot E-ON

NIKOLAI

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
eon ни изнудват да плащаме два пъти една и съща сметка
« Отговор #11 -: Септември 24, 2008, 11:15:24 am »
ЗДРАВЕЙТЕ,
Имам следният проблем ,Всички сметки за ток са ми платени ,но съм спрян .Отидох до Касата на EON в гр.Разград ,за да попитам защо съм спрян ,беше ми казано че съм спрян поради стари задължения който уви и те не можаха да намерят такива   при тях на компютъра излизало че трябва да платя за включване .След това си уговорих среща с Началника им с бележките с който съм плащал ,той ми каза същото че съм спрян поради стари задължения който и той не може да ми каже какви са.Какво да правя да подавам жалба и да стоя без ток или да си платя таксата за включване .На мен лично ми писна  от лошото  отношение от EON към мен ,от служителките на касите който не могат да дадът никаква информация за това защо аз съм изключен  .

kaufer

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 161
    • Профил
eon ни изнудват да плащаме два пъти една и съща сметка
« Отговор #12 -: Септември 24, 2008, 03:09:07 pm »
Явно няма да Ви включат тока без да заплатите  таксата  за включване. Съберете всички \"фактури\" които  пазите. Те са безпорните Ви доказателства за извършените плащания. Подредете ги по периоди.Подайте песменна  Жалба до ДКЕВР., с копие до ЕОН.  
ДКЕВР -за жалби на потребители тел./факс 980 15 51

ОТГОВОРНОСТ НА „Е.ОН БЪЛГАРИЯ МРЕЖИ” АД
Чл.47. „Е.ОН БЪЛГАРИЯ МРЕЖИ” АД носи отговорност за щети, нанесени на
ползвателите, в следните случаи:
1. при отказ да започне пренос на електрическа енерия в нарушение на действащото
законодателство и/или на тези Общи условия;
2. при неправомерно прекъсване на преноса на електрическа енергия;
3. при нарушаване на непрекъснатостта на захранването на ползвателите, определена
от договорената категорията по осигуреност на електроснабдяването;
4. при пренос на електрическа енергия в мястото на присъединяване с показатели за
качество, несъответстващи на действащата нормативна уредба;
5. при необезпечена безопасна експлоатация на електрически съоръжения
собственост на „Е.ОН БЪЛГАРИЯ МРЕЖИ” АД.
Чл.48. (1) При доказано неспазване по вина на „Е.ОН БЪЛГАРИЯ МРЕЖИ” АД, на срок, определен с тези Общи условия, „Е.ОН БЪЛГАРИЯ МРЕЖИ” АД заплаща обезщетение наползвателя в размер на 10 (десет) лева за всеки 24 (двадесет и четири) часа закъснение.
(2) Обезщетението по ал.1 може да се претендира от ползвателя в рамките на 90
(деветдесет) дни, считано от изтичането на неспазения от страна на „Е.ОН БЪЛГАРИЯ
МРЕЖИ” АД срок, определен в тези Общи Условия.
Чл.49. (1) В случай, че потребителите останат без електрическа енергия по вина на „Е.ОН БЪЛГАРИЯ МРЕЖИ” АД повече от 24 (двадесет и четири) часа след получаването от„Е.ОН България Мрежи” АД на уведомление от потребителя, „Е.ОН България Мрежи” АД заплаща обезщетение на потребителя в размер на 30 (тридесет) лева и по 20 (двадесет) лева
за всеки следващ период от 12 (дванадесет) часа без осигурена електрическа енергия

Съдете ги . И монополистите отговарят пред закона. Запознайте се задължително с Общите условия. Обещетението което ще Ви изплатят не изключва отговорността на продавача за имуществени вреди в по-голям размер, нанесени на потребителя.
Човек има толкова права, колкото може да защити.
« Последна редакция: Септември 24, 2008, 03:11:46 pm от kaufer »

elinik

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
ЕОН
« Отговор #13 -: Ноември 13, 2008, 04:22:32 pm »
Измама е,когато плащаш за нещо,което не си получил и няма да получиш!!!Нали така?Значи,не си си платил тока за месец,излиза следваща сметка и влизаш в списъка за прекъсване.Веднага ти се начислява такса скачване.Никой не ти прекъсва ел.енергията-имаш ток,но трябва да платиш да те скачат!Защо трябва да плащам за тази услуга, след като не съм я получила?
« Последна редакция: Ноември 13, 2008, 04:24:03 pm от elinik »

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Тези от ЕОН не ни ли мамят?
« Отговор #14 -: Ноември 13, 2008, 04:50:43 pm »
Предложение - идете се оплачете на тях, едва ли ще има проблем  да дойдат, да ви спрат тока за ден и да ви го пуснат след това ;)

Майтапа на страна - аз на ваше място бих била благодарна, че не са ми спряли тока! Не сте си изпълнили задълженията, а таксата за възстановяване си е нещо като глоба ми се струва.