Услуги > Електроснабдяване

Проблеми с ЕОН

(1/14) > >>

kalinka:
Здравейте!
Много моля за помощ!
Имам бележки за платена електроенергия, но компютърът на еон казва, че не е плащано, и сега ще ни спрат тока, защото не искаме да плащаме втори път сметките си за ток. От два месеца само в еон стоим, да се оправяме с тоя проблем, уж вежливо ни обръщат внимание, но накрая пак трябва да плащаме два пъти едно и също нещо. Подавахме заявления да ни преразгледат плащанията, ама нищо. Освен писмо, с което ни уведомяват, че ще ни спрат тока.
Много моля за помощ да се справим с това изнудване.

bakalin:
Здравейте.
Прочетох молбата Ви и се отзовавам.
Нека първо изясним каква точно \"бележка\" имате. Фактура, касов бон, извлечение от фактура.
Да приемен че действително сте платили и имате документ за плащането. Вижте в него дали сте платили именно Вашата фактура/ често се случват грешки/.Вижте също така и перида за който се отнася плащането. В този случай Ви моля за по-подробна информация, за да Ви помогна адекватно.
И така какво заявление за преразглеждане сте подали? В писмен вид ли е или е устно. Имате ли входящ № и от коя дата е той?
Засега мога да Ви дам следния съвет:
1.Запознайте се с Общите Условия (ОУ)- задължително. Те са Вашият договор с Еон и Еон са ДЛЪЖНИ да ги спазват.
2. Никога и в НИКАКЪВ случай не се съгласявайте на устни договорки с Еон. И въобще кореспонденцията Ви с Еон трябва да е само в писмен вид.
3. Винаги изисквайте входящ № на Вашите запитвания, молби
4. Прочетете внимателно т.5 :-)
5. Подавайте само и единствено ЖАЛБИ. Ако един документ е озаглавен молба, то те могат и да не му отговорят. На жалбата са длъни както според Закона, така и според ОУ.

П.П. Очаквам по-подробна информация. В крайна сметка дори и монополистите отговарят пред закона.

kalinka:
Здравейте и благодаря за отговора!
Имаме два имота - в града и на село, и в двата електромерите са на името на един и същ човек. На село е проблемът - там живеят родителите ни, които са пенсионери, и винаги редовно си плащат всички сметки. Та става дума за техните сметки, но понеже електромерите са на името на съпруга ми, ние (той и повече аз) се занимаваме с този проблем. И плащали си хората на село тока редовно, в пощата, там ги вписвали в някакъв журнал, и им давали \"бележките\". А накрая компютърът на еон казва, че не били платили за октомври  и декември 2006, и за февруари и март 2007 г. И не може вече нищо да се плати, без да се платят наново тези вече платени сметки. За всичко това разбираме едва в август.
\"Бележката\" е фактурата, на която пише \"оригинал\", и която масово дават по селата при плащане на еленергията (без касов бон!!!). Е.ОН признават тази фактура като касов бон, поне така ни казаха. А иначе ние тук си получаваме тези фактури всеки месец по пощата, за да знаем колко дължим.
Относно заявленията. Отиваме със съпруга ми в центъра за работа с клиенти на еон, казваме какъв е проблемът, и вместо служителката да ни поиска копие на всички фактури, които имаме, и да си изкарва парите, работейки за разрешаването на проблема ни, ни държи по час - час и половина да смятаме заедно с нея. Това се случи два пъти. И двата пъти уж ние подадохме заявления, но текстът всъщност беше написан от служителката, понеже няма как да ни допусне до компютъра. Подали сме две заявления за преразглеждане на плащанията ни, и едно да не прекъснат елзахранването.
Първото заявление за преразглеждане на плащанията е от 22/09/2007. Второто е от 2/11/2007, заедно с това да не прекъснат захранването. Преди две седмици казаха, че всичко е наред, вече били оправили информацията си в компютъра. И в петък 2/11/2007 отивам да плащам тока, но уви - пак ми искат пари за февруари и март 2007. Отиваме пак в еон, и там служителката казва, че да, уважено ни е искането, но били прехвърлили плащанията за февруари и март 2007 за октомври и декември 2006. И така до безкрай.
Утре сигурно ще кажат, че за 1900 година не сме плащали.
Извинявам се за объркания си разказ, надявам се да добиете все пак представа за какво иде реч.
И ще чакам отговор.

bakalin:
Здравейте отново :-)
Надявам се че покрай проблемите си сте разбрали ЗЛАТНОТО ПРАВИЛО при отношения с ЕоН, ЧЕЗ или ЕВН.
А то е : Винаги и при всякакъв случай на проблем с обслужването, кореспонденцията с тези организации да се води САМО и ЕДИНСТВЕНО в писмен вид!!!!
От написаното от Вас разбирам че нямате копия на писмените си молби. А това е пропуск. В действителност Еон са длъжни да издават касов бон при плащане на фактура. В случая обаче ще се измъкнат като кажат че плащанията са прехвърлени към \"Български пощи\" - ЕАД и те не носят отговорност за неспазване на Закона за ДДС.
Мога само да гадая какво сте пресмятали в продължение на 1 час. Обикновенно плащанията на клиентите от селата са с двумесечно закъснение. Примерно тока изразходван през Януари се отчита в средата на Февруари , осчетоводява се към 28.02.200... и се заплаща през Март.
По тази схема стават изключително много грешки. Моят опит в системата на ЕРР показва че и човешките \"далавери\" , особенно по селата са много. Какво да Ви посъветвам?
1. Съберете всички \"фактури\" които все още пазите за посочения адрес.
2.Някъде във фактурата трябва да фигурира периода за който плащате. Примерно 01/06
3. Подредете ги по периоди.
4. Проследете последователността на плащанията по периоди, като също така проверете и последователността на показанията на електромера по тарифи. /Моля се да не Ви е сменян електромера, защото в този случай става голяма боза и понякога измама от страна на ЕРР/
5.Ако всичко според Вас е наред т.е. платили сте за всички периоди и показанията са последователни то:
Подайте ПИСМЕНА ЖАЛБА до ДКЕВР. С копие до ЕоН. В жалбата / Адресирана лично до проф. Шушулов/ опишете проблема от Ваша гледна точка. Ако си спомняте името на служителя който Ви е загубил час от времето, пишете и него. И въобще жалбата трябва да е възможно най-подробна. Изпратете я с обратна разписка до ДКЕВР.
В този случай ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ще получите писмен отговор от Еон и ДКЕВР и  проблема ще се реши.
Успех.
Ако нещо Ви е неясно - пишете.
П.П. Забравих да спомена че при закъснели плащания Ви се начислява лихва.Тя също е предмет на възстановяване и моето мнение е че във вашият случай трябва да искате сторнирането и.
П.П.П. И последно / надявам се/ Отидете в Центъра за обслужване на клиенти и си поискайте екземпляр от Общите Условия. Ако кажат че ги има в сайта, позовете си на правата си да получите такъв при поискване. Ако Ви откажат опишете и това в Жалбата до ДКЕВР. Повтарям ЖАЛБА, а не молба

Tinaa:
Аз имам подобен проблем. Плащам обикновено чрез разплащателна сметка, но за месеците февруари. март и юли не е имало пари по сметката и задълженията към Е-он си ги заплатих на каса в Е-он. На 2.11.07г получавам писмо от Е-он , че имам неплатени задължения за въпросните месеци и ако до 8.11.07г не ги уредя ще ми прекъснат електрозахранването. В случая непричтното е ,че не пазя касовите бележки от плащанията и не мога да докажа, че съм платила. Но питам: как мога изисквам проверка, имам предвид, че на ролките от касовия апарат може да се докаже,че е платено.

Благодаря предварително

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия