Автор Тема: candy  (Прочетена 672 пъти)

dilyanica

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
candy
« -: Ноември 07, 2007, 12:35:13 pm »
Здравейте  на  всички  по-малко или повече засегнати  от  системата........клиент  -търговец.За пореден път се натъквам на  чуния закан  за  потребителя оказва  се  ,че в  БГ сме само потребност за търговците , които единстжено искат парите  ни .Без  да  носят отговорност  за  това,  което продават.Вчера  си купх пералня  със сушилня CANDY , какво беше учудването ми когато се  оказа  че  тя не  работи( но явно само според  мен и  съпруга ми-както ми обясниха в сервиза) !!!!А  вие  как  наричате  пералня  която  2,30 часа  пере  без  да  изхвърля вода и прочие ... свири ........от  сутринта  ходя  по мъките  като си искам парите , но  се  оказа че никои не  може  да задължи търговеца  да  ми   ги върне  трябвало  да се  ремонтира..............  е  трудно ми е  да  разбера  как  нещо ,което не  си ползвал  трябва  да  се  ремонтира  ...А. по страшно ми е  като  си помисля АМИ  ТЯ НЕ  РАБОТИ  СЕГА  КОГАТО  Е  НА  2  ДНИ АМИ СЛЕД  2  ГОДИНИ..........  ПОТРЕБИТЕЛ  ДА  СИ ДНЕС САМО  ТОВА  МОГА  ДА  КАЖА!!!ако има  някои които е преборил системата   моля  да пише нужен ми е съвет  КАК!!!

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
candy
« Отговор #1 -: Ноември 07, 2007, 01:07:13 pm »
Според закона можете да настоявате за смяна с нова - това бих направила и аз. Потърсете и Комисията за защита на потребителите - тел. 0700 111 22 на цена 1 импулс от цялата страна.

dilyanica

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
candy
« Отговор #2 -: Ноември 17, 2007, 04:45:56 pm »
От назп ми отгожориха  цхе ниама  закон които да ги задалйи да ми жарнат пералниата   било само на  добра жолиа  на  магазина

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
candy
« Отговор #3 -: Ноември 19, 2007, 09:57:25 am »
А Закона за защита на потребителите за какво е тогава? Моя позната вече си смени микровълновата за нова, така че не само има, ами ако настояваш - дори работи!

И какво е \"назп\"?

elimaznikova

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
candy
« Отговор #4 -: Ноември 19, 2007, 09:39:28 pm »
Станах жертва на нагъл таксиметров шофьор,който от хотел Плиска до Мусагеница(5 км.) ми взе 30.50лв.Издаде ми и касов бон,който пазя.Мога ли да си търся правата ,при положение,че цената е най-много 5 лв.Към кого да се обърна?

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
candy
« Отговор #5 -: Ноември 20, 2007, 10:01:17 am »
да, ако мислите, че апаратът е отчел повече километри, има разлика в обявената цена и таксуваната или е пресметнал погрешно цената. Не можете да се оплачете за цената, която ви е таксувана на километър. След като сте се качили в таксито сте се съгласили да ви возят на тази цена.

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
candy
« Отговор #6 -: Ноември 20, 2007, 04:28:07 pm »
elimaznikova,
да се качите в такси без да погледнете тарифата е като да си стиснете ръцете за доставка на кухня без да питате колко ще струва - а после да се чудите що е толкова скъпа като ви я доставят. За това са табелките все пак. Съжалявам за случая, но просто за следващ път избирайте по-внимателно колата, на която се казвате.

dilyanica

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
candy
« Отговор #7 -: Ноември 23, 2007, 03:42:26 pm »
има ли  някои които  да ми помогне с  информация .! Интересува ме  къде  да  прочета   черно на бяло за прословутия 3 дневен срок в който  можеш да върнеш стока която си  закупил.

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
candy
« Отговор #8 -: Ноември 27, 2007, 01:21:34 pm »
Няма тридневен срок отдавна! Това беше в един стар закон. Сега е две години - прочетете в Закона за защита на потребителите, глава \"Гаранция на потребителската стока\"

Чл. 105. (1) Продавачът е длъжен да предаде на потребителя стока, която съответства на договора за продажба.

(2) Продавачът отговаря за всяка липса на съответствие на потребителската стока с договора за продажба, която съществува при доставянето на стоката и се прояви до две години след доставянето й, дори и да не е знаел за несъответствието.

Чл. 106. За да съответства на договора за продажба, потребителската стока трябва да:

1. притежава характеристиките, определени от страните по договора, и да е годна за обичайната употреба, за която служат потребителските стоки от същия вид;

2. отговаря на описанието, дадено от продавача под формата на мостра или образец;

3. е годна за специалната употреба, желана от потребителя, при условие че той е уведомил продавача за своето изискване при сключването на договора и то е прието от продавача;

4. притежава обичайните качества и характеристики на стоките от същия вид, които потребителят може разумно да очаква, като се имат предвид естеството на потребителската стока и публичните изявления за конкретните й характеристики, направени от продавача, производителя или негов представител, които се съдържат в рекламата или в етикета на потребителската стока.


Т.е. ако нещо спре да работи в рамките на 2 години, спира и да съответства на договореното. И отивате при търговеца да го оправи.