Автор Тема: Проблеми с Билла  (Прочетена 123557 пъти)

p_vanya

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
За Билла- България
« Отговор #30 -: Април 06, 2009, 12:26:19 am »
Винаги ми е било интересно да се запозная с регламента за охранителна дейност в магазините. Някой знае ли какви са им задълженията, как трябва да извършват проверките, до къде се простират правата им? Имат ли право например да пребъркват дамски чанти, да ровят по джобове. В Русия -гр.Перм например имаше супрмаркети, където като влизаш ти запечатват личния багаж в найлонова торба и така си го носиш из магазина. Не знам колко е добро това но по този начин са си решили проблема с пребъркването. Винаги ми е било чудно как непосредствено след касата стои охранител и в момента в който платиш и не си направил и две крачки ти иска касовата бележка за проверка. Какво всъщност проверява работата на касиерката ли? Нима нямат доверие на служителите си? Че аз ако съм касиерка там ще ми е обидно непрекъснато да ме контролират. И имат ли право въобще да искат касова бележка. Доколкото знам тя си е за мен и съм длъжна да я покажа само ако ми я поиска данъчен служител.

еlenaalex2

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 91
    • Профил
За Билла- България
« Отговор #31 -: Април 06, 2009, 09:29:58 am »
Заловили са я госпожата с НЕМАРКИРАНА СТОКА и без да може да даде за това сносно обяснение. А работата на охраната е точно това - да залавят клиенти с немаркирани стоки. Дали са били МНОГО любезни при това или не - не знам. Не всеки е с \"възпитание на Гьоте\", както се пееше в една песен. А ако охраната не си гледа работата - отново ще овикаме форумите - плаща им се а не работят !

И не очаквайте скоро нашите магазини да станат като във Виена - да може да се ходи с багаж между рафтовете. Прекалено големи ГЕПАДЖИИ сме !
« Последна редакция: Април 06, 2009, 09:35:41 am от еlenaalex2 »

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
За Билла- България
« Отговор #32 -: Април 06, 2009, 09:00:47 pm »
elenaalex2 - грешки винаги стават, затова, както казах, в пикадили има електроника, а в Кауфланд касиерките винаги поглеждат в количката. Работата на охраната не е само да залавя крадци, има и други отговорности. Независимо от всичко обаче, тяхната работа включва и учтиво отношение, каквото, между другото има в магазините във Виена, с които явно сте добре запозната. Освен това са поискали заплащане в троен размер - навремето тези неща се пишеха на едни табели  - сега къде са? На госпожата дали са и издали документ за тройното заплащане на стоката?

Аз не съм против правилата и следенето за крадци, против това някой да се прави на интересен и умишлено да пропуска част от задълженията с някаква цел. Сигурна съм, че и в Билла има система за забраванковци - съгласете се, че ако искате да откраднете нещо, няма да го слагате в количката, а ще го сложите в личния си багаж. Ако на мен се случи нещо подобно - да, ще платя, но ще поискам да ми разяснят всеки един въпрос, който ми дойде наум - защо, как, къде и подобни, защото искам служителите да си вършат работата, не да броят мухите.

Между другото - наскоро пазарувах в билла. Взех си буркан с маслини без костилки. Касиерката върна буркана по незнайна за мен причина, а аз не обърнах внимание на този, който донесе - грешка, която няма да повторя. Та, бурканчето, което тя донесе беше с маслини с костилки със срок на годноост до след месец, който мен не ме устройва - ето как някой не си върши работата и умишлено пробутва стока, която клиентът не иска. Ето как един заблеян клиент не е внимавал и са го изиграли подло. Може би пак ще кажете, че служителката си е вършила работата, като се е грижила стоката, която скоро трябва да се изхвърли, да бъде продадена.

p_vanya

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
За Билла- България
« Отговор #33 -: Април 07, 2009, 09:27:00 am »
elenaalex2 какво се опитвате да ми кажете, че охраната е безмозъчно същество, което стриктно трябва да спазва някакви никому неизвестни инструкции без да разсъждава и в лицето на всеки един потребител да вижда потенциален крадец. Как си представяте, че аз ще направя 50 лв сметка и ще купя само опаковка тоалетна хартия за 9 лв и ще се излагам да крада смачканата ролка домашна хартия (няма да споменавам марката), която за нищо не става. Някой знае ли какви са правилата в такава ситуация, в какъв размер трябва да се заплати стоката, трябва ли да се състави протокол или плащаш в троен размер и незнаеш къде отиват парите, длъжни ли са да покажат записа от камерите, защото след като поисках да ми покажат на камерата в кой момент слагам тази ролка на количката веднага ми казаха, че няма нужда да викам и ме пускат да си ходя. Да си наблюдавам детето, че видите ли то я е сложило. Независимо, че два пъти го попитах детето пред тях и то отрече, но нали е дете то отнесе вината.

carlyangel

  • Новак
  • *
  • Публикации: 25
    • Профил
За Билла- България
« Отговор #34 -: Април 07, 2009, 10:34:56 pm »
p_vanya не мога изобщо да разбера от коя планета по-точно падате като чета тук вашите коментари.Ама какво ще рече примерно,че ви било чудно как така охраната ви изисква касова бележка.Ами човека ви я иска,не както вие предполагате,за да контролира касиерката,а за да види да не би да не сте си платили дадена стока.От изказванията ви личи,че доста пъти сте имали взимане-даване с охраната по магазините и може би с основание са ви \"пребърквали\",както вие се изразявате.А това за ролката хартия не ми стана много ясно и къде е тази рамка така и не схванах ,но учудващо беше и твърдението за \"скроения номер\".То вас вече параноята ви гони и се получава сега ситуацията крадеца вика дръжте крадеца.Едва ли не хората са ви я навряли там.Та от цялата история разбрах само,че сте луда скандалджийка и че сте шашардисали хората с непристойното си за тази възраст (споменахте,че имате внучка)поведение.Ами добри съвети давате на и без това изнервения българин-ако имате проблеми със служител в даден магазин или институция-ВДИГАЙТЕ ИМ ЛУДИТЕ СКАНДАЛИ \"за да се видят в чудо\" и да не ви закачат повече,вместо спокойно да изясните въпроса.А по въпроса за детето-мисля,че то се е стреснало повече от вашето държание,отколкото от това на служителя-все пак сте \"вдигнала луд скандал\"....абе с две думи чудя се с какви очи се оплакват хората от мерките за сигурност по магазините,като знаят много добре що за сган сме ние българите и как само крадем като за световно.Аз съм била свидетел на подобни изпълнения от сорта на лелка се опитва да прикрие с торбичка или брошурка бутилка \"Джони Уокър\" в количката си,минавайки през касата, и то многократно.За това според мен трябва да има ДРАКОНОВСКИ мерки за сигурност...това с устройствата е наистина много добро,но уви собствениците на магазини явно не желаят да инвестират пари в такова нещо,а препочитат да удържат липсите от персонала си.
« Последна редакция: Април 07, 2009, 10:39:55 pm от carlyangel »

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
За Билла- България
« Отговор #35 -: Април 08, 2009, 09:12:10 am »
джони уокър не е на цената на тоалетната хартия. Персоналът ще отговаря за липси, защото на него му е много по-лесно да краде, отколкото на клиента. Ако не искате да отговаряте за липси - можете да обсъдите това с вашия работодател и евентуално можете да си потърсите друга работа. Тук не става въпрос за това кой краде и кой не краде, а за отношението към клиента, било то и виновен.

p_vania: издадоха ли ви докумет за заплатената в троен размер стока?

carlyangel

  • Новак
  • *
  • Публикации: 25
    • Профил
За Билла- България
« Отговор #36 -: Април 08, 2009, 10:28:51 pm »
elenaaleks незнам аз нямам намерение да си търся друга работа,понеже не работя в тази сфера.Имах друго предвид,че какво отношение да имат хората към такива клиенти като те най-нагло,въпреки че са виновни се разправят и карат като на бит пазар.И какъв документ да й издадат като както и тя спомена не е заплатила стоката в троен размер,а просто е вдигнала скандал и са я пуснали да си ходи!И какъв документ аз ако съм в дън земя ще потъна..Ето в това е въпроса ...Колкото до констатацията,че персоналът крадял по-лесно,това си е пълна заблуда.Може и да има такива хора,но аз се съмнявам,че хората са отишли там да крадат,мисля че е по-скоро да работят ..ДОколкото за цената според мен няма значение дали ще откраднеш марково уиски или някоя вафла от 30 ст. важното е ,че си се изложил...значи според теб е по-безобидна малката кражба отколкото по-голямата?!Нали все пак е кражба...

p_vanya

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
За Билла- България
« Отговор #37 -: Април 09, 2009, 09:12:42 pm »
carlyangel пожелавма и Вие да изпаднете в същата абсурдна ситуация и да се чудите от къде Ви е дошло. Тогава ще разберете къде се намира този рафт под количката (до тогава и аз не го бях забелязала) и всеки път преди да минете през касата ще се завирате отдолу да надничате, ще си пребърквате джобовете и дамската чанта да не би да има някое пакетче неотворени дъвки, носни кърпички, дезодорант или нещо друго което се продава в магазина. Ще оглеждате детето да няма на главата си някоя диадема или шнола и със сигурност ще Ви хване параноя.
Ако си имах често вземане и даване с охраната по магазините както най-безсрамно предположихте щях да съм претръпнала и щеше да ми е все едно как се държат. Ако смятате, че съм луда и изкуфяла бабичка, която си търси забавление ще Ви разочаровам, и в това не сте прав(а). Бих Ви завидяла на самообладанието, ако Ви наречат несправедливо пред всички \"крадец\", и не реагирате по никакъв начин, но се съмнявам в това.  Аз съм чиста пред съвестта си и затова повдигнах този въпрос (изразявайки се може би малко по емоцинално), не да давам съвети \"на и без това изнервения българин\", а да се изясни какъв е регламента за водене на охранителната дейност. Какви са правата и задълженията на охранител и потребител. Каква е процедурата по изясняване на обстоятелствата в подобни ситуации. Но с тази Ваша жлъч и жалки разсъждения за крадливата българска сган и драконовски мерки за охрана просто виждам, че темата е изчерпана. Българите сме достойни хора и искаме достойно отношение независимо, че праволинейни хора като вас поставят всички под общ знаменател. Ако собствениците на магазини не искат да инвестират в по-интелигентни средства за охрана и ние не искаме да ни унизяват.

carlyangel

  • Новак
  • *
  • Публикации: 25
    • Профил
За Билла- България
« Отговор #38 -: Април 09, 2009, 10:39:45 pm »
Е това изречение изби рибата в морето-\"Българите сме достойни хора и искаме достойно отношение\"!И с кое по-точно сме толкова достойни?!И мен са ме унижавали,но никога в хранителен магазин.И аз имам дете и не се параноясвам какво носи на главата и следя какво прави за да няма после изпълнения от този сорт.На мен ми се струва,че повечето хора си го заслужават това \"отношение\".Аз защо например като се държа любезно и никой не ме закача?!Според някой е любезно обаче едно,а според друг друго...и плюс това ДА КРАДЛИВИ СМЕ!От моя личен опит знам,че е така.Хора ,за които даже и не съм подозирала, крадат та се късат.Един пример-медицинската сестра в детската градина на сина ми я хванаха в кварталното магазинче с крем против бръчки!Е как да не смятам,че сме крадливи...ужас просто нямам думи.Беше го скрила под шапката си.Егати достойната българка.

еlenaalex2

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 91
    • Профил
За Билла- България
« Отговор #39 -: Април 10, 2009, 08:10:25 am »
Драга р_vania,
ситуацията е описана едностранно и разполагаме само с Вашата гледна точка. Какво ли щяхме да чуем, ако се беше изказала и ответната страна. Но в така описаната ситуация Вие имате само задължения - да докажете как и защо сте изнесли немаркирана стока. Охраната в случая има само права - да настоява да дадете смислено обяснение. Ако не можете, следва да платите стоката в троен размер и без много приказки.
(Ако зависеше от мен - по-добре 15 тояги на голо.)

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
За Билла- България
« Отговор #40 -: Април 11, 2009, 08:41:38 am »
Gрешката е моя, че не дочетох - мисля, че госпожата е трябвало да си плати хартията и след това да има някакви претенции за несвършена работа от страна на персонала.

VOVO

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
За Билла- България
« Отговор #41 -: Май 03, 2009, 01:20:23 pm »
Преди два дни, за трети път купувам от БИЛЛА БЪЛГАРИЯ ЕООД в магазина им на Бул.България 55 стока с изтекъл срок на годност,имал съм и предишни подобни ситуации с пилешко месо и захарни изделия, които обаче нямам как да докажа.Пазарувам и в другите им магазини, но единствено тук ми се случват подобни случки.Понеже това очевидно е система в този магазин не ме устройва връщането на сумата,бих искал да бъде извършена обстойна проверка за начина на съхранение на стоките в магазина и да бъде гарантирано правото ми на адекватно и качествено обслужване,не смятам,че е нормално да треперя за здравето на моето семейство след всяка закупена от магазина им стока.Поне не и в магазин на верига от такъв ранг.

scorpio_85

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
За Билла- България
« Отговор #42 -: Май 03, 2009, 09:15:49 pm »
Съгласете се, че за големи магазини с много стока е малко трудно ако няма достатъчно нает персонал всеки ден да се преравят всички рафтове и да се гледа на всяка стока кога й изтича срока на годност. Не казвам, че е правилно или редно да се продават стоки с изтекъл срок на годност, но и клиентите трябва да гледат какво купуват.  Защо аз когато ходя да пазарувам гледам винаги срока на годност и не купувам с изтекл срок, че после да \"трябва\"  да се оплаквам по форумите.

VOVO

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
За Билла- България
« Отговор #43 -: Май 03, 2009, 10:11:38 pm »
Вярно е, че е трябвало да гледам.Но някой там не си е свършил работата,този рафт се зарежда всеки ден срокът на годност е изтекъл преди месец и половина и това не може да бъде небрежност, не и три пъти за две седмици.А ако не им стига персонал да си наемат още.

carol

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
За Билла- България
« Отговор #44 -: Май 08, 2009, 05:25:40 pm »
Здравейте!!Днес бях потресена от магазин \'Била\"Хлебарките необезпокоявани се разхождаха по току-що изпечените кюфтета ,меса ,наденички!!Потресаващо,а магазинерките отговориха само с-\'какво да правим,не зависи от нас!\'Това е потресаващо!!Повече няма да стъпя в този магазин и  ще разказвам на всичките си познати и приятели!Това се случи около обяд в Била-бургас /Била до комплекс \'Възраждане\"