Автор Тема: повреда на пералня  (Прочетена 15940 пъти)

djeiar

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
повреда на пералня
« -: Декември 08, 2007, 06:43:59 pm »
Здравейте, преди няколко месеца си купих пералня \"Индезит\" от Техномаркет \"Контраст\" в Ямбол. Доста време пералнята работеше много добре, докато един ден тя спря. Обадихме се на сервиза посочен в гаранционната карта и след седмица дойде техник да я види. Оказа се скъсан ремак. Техникът обеща да заяви ремака и като пристигне от София да дойде и да го постави. Повярвах му. Но уви останах излъгана - вече месец и половина пералнята стои разглобена а прословутия ремак не идва и не идва. Аз съм на 65 години и съм принудена да пера на ръка. Кажете ми какво да правя.

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
повреда на пералня
« Отговор #1 -: Декември 09, 2007, 01:27:30 pm »
Обадете се на 0700 111 22 - телефона на Комисията за защита на потребителите на цена 1 импулс от цялата страна.

Принципно каквото и да ви казва гаранционната карта, според Закона за защита на потребителите търговецът е този, който трябва да ви поправи стоката - дали сам или като я закара в сервиз, това си е негова работа, която вас не ви засяга, вие имате договор с него. Според същия закон имате право на 2 години гаранция - търговецът може да даде и повече, но не по-малко! Така че отивате в Техномаркет, искате да отправите рекламация. Задължително настоявате да ви впишат в книгата за рекламации (задължени са да я имат пак по същия закон). От този момент започва да тече един месец. Ако за този месец не ви поправят пералнята, имате право да си поискате парите, да ги накарате да си я вземат и да си купите нова.

До колкото знам при едрогабаритни стоки търговецът е длъжен да я вземе от вас.

farfui

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
повреда на пералня
« Отговор #2 -: Март 26, 2008, 05:29:49 pm »
« Последна редакция: Март 31, 2008, 05:00:01 pm от farfui »

mary

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
повреда на пералня
« Отговор #3 -: Април 10, 2008, 09:05:31 pm »
и на нас ни се случи нещо подобно.
пералнята е аристон.първо изгоря някакъв предпазител. чакахме една седмица да дойде техник.той заяви,че платката за памет е изгорял защото разклонителя бил слаб. сложих разклонител с по-дебел кабел, но въпреки това платката отново изгоря.
след една седмица копчето за включване също се развали, като същевременно изгоря и термо релето.за тази повреда пак бяхме виновни ние, защото сме били слагали много прах за пране.въпреки, че в сервиза беше съобщено каква е повредата, техника дойде без термо реле, защото в поръчката му не била записана тази повреда. съответно това отложи ремонта с още една седмица. идвайки, той натисна копчето и по случайност то се изключи от самосебе си.
преди няколко дни обаче въпросното копче отново се развали. вчера дойде техник от сервиза, който обяви, че таблото е повредено, но носената от него част за смяна не работеше. Каза, че днес ще се обади за да каже кога ще дойде да оправи пералнята. След като не се обади до 15 часа започнах да звъня в сервиза. след поне 15 позвънявания, някакъв мъж благоволи да вдигне телефона. обясних му какво става и след като 5 минути го чаках да провери какъв ремонт следва да се извърши на пералнята, ми поиска телефоните, като обеща да ми се обади. как мислите-дали ми се обади.познахте-НЕ. в това приключение с гаранционния сервиз на АРИСТОН и ИНДЕЗИТ, намиращ се в софия, ул. хайдушка поляна № 57-59 се намираме вече повече от един месец, през което време пералнята е рабитила не повече от 10 дни.въпреки, че този сервиз се води централен, за мен там се опитват само да отбиват номера, че извършват някакъв гаранционен ремонт.явно чакат да изтече гаранцията за да започнем да си плащаме.но след изтичането на гаранцията никога няма да ги потърся за ремонт.

dobatadobrev

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
повреда на пералня
« Отговор #4 -: Септември 06, 2008, 08:01:05 am »
Imam peralnq ELEKTROIUX vze da stava dosta 6umna i se poqvi osov luft na barabana 1-2 mm.Izvikax serviznite texnici kazaxa 4e e normalno no kato gi pomolix da go otrazqt v serviznata knijka se izsluxa i vse edno 4e ne sam gi vikal i idvali.Otidox v texno market Gabrovo razgovarqm s upravitelq, zvani im na texnicite si i sled tova mi kazva 4e e normalno sled nqkoilko praneta da ima takav.Zavejda me do edna v magazina ,e ima i prikliu4ixme.Ama toma neverni, proverix 10 naokolo no drugite nqmat.Ve4e mesec q izpolzvam taka no vse po ve4e lopa no raboti 6te dotrae garanciqta qvno si razbirat ot zanaqta maistorite i targovcite ...!  Daite savet az li naistina sam na gre6ni mnenie ili me pravqt na budala ?

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
повреда на пералня
« Отговор #5 -: Септември 06, 2008, 02:01:35 pm »
Според мен ви правят на будала. А ако може и вие да не и правите на будали и да пишете на кирилица.

Колкото до уредите и търговците - те се правят на ударени почти през целото време - незнам дали е защото незнаят закона, или защото така им е кеф. Наскоро ми се развали циркуляра и отидох в практикер. Там ме пратиха в сервиза и... спорът започна. Даже, буквално ми тръшнаха закона да съм им покажела къде точно пише,че търговецът трябвало да поправи уреда. А там даже има една точка, която казва, цитирам,

(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.

Та, да си дойдем на въпроса с пералнята. Според мен ви правят на клоун. Не е трябвало да ходите при техниците изобщо - това е удобен за търговеца начин да заобиколи закона и да не впише рекламацията в книгата за рекламации. Аз лично не съм чувала за луфт, който е нормален. Почти всичките ми роднини за последните 2 години си смениха пералните - нито една няма луфт и нито една не трака. Това ме навежда на мисълта, че това не е нормално. Аз лично бих изпратила запитване до електролукс за компетентното им мнение и едновремено с това жалба до търговеца с копие до КЗП.

dobatadobrev

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
повреда на пералня
« Отговор #6 -: Септември 08, 2008, 12:47:02 pm »
Izvinqvam se za kirilicata .Prav ste no ... 6te se vazpolzvam ot saveta Vi.
« Последна редакция: Септември 08, 2008, 05:31:54 pm от Izida »

ico_3

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
повреда на пералня
« Отговор #7 -: Ноември 14, 2008, 01:18:04 pm »
Купих си пералня Indesit от магазин Зора преди 2 години.Монтирахме я едва това лято.Поработи 2 месеца и започна да свети някаква лампа.Магазина в нашия град го затвориха, но ми казаха че едни момчета който прдеи работиха в зората поддържат уредите купени от там.Гаранцията е за 3 години.Викнах техника той ми каза че е изгоряла няква платка която струва 180 лв.А гаранцията ми била невалидна защото на нея има една емблема на аристон и била за аристон нищо че в гаранцията пише че пералнята е индезит и модела и.Дори и да си извадя нова гаранционна карта за индезит некви сини били те пък са за 2 години така че ще изтекла.Какво да правя.

sani_1978

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
повреда на пералня
« Отговор #8 -: Декември 07, 2008, 04:10:08 pm »
maikavi da eba ne6tastnici

sani_1978

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
повреда на пералня
« Отговор #9 -: Декември 07, 2008, 04:10:50 pm »
te naz bedniq klient za hora ne ni s4itat
i ni lajat postoqno ama ne nzma kakav im e kqra na tezi v magazinite

sani_1978

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
повреда на пералня
« Отговор #10 -: Декември 07, 2008, 04:12:32 pm »
преди 1 година си купих пералня аристон която струва 830лв.работи 1год. и в един прекрасен ден спря.на къде отиваме ако пералня за толко пари работи 1 година?евала бе хора проста ви купуваме буклуците.

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
повреда на пералня
« Отговор #11 -: Декември 07, 2008, 05:06:52 pm »
Ами има ЗЗП за тази цел - правите рекламация при търговеца, записват рекламацията в книгата, която е задължителна и търговецът има един месец да ви оправи пералнята.

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
повреда на пералня
« Отговор #12 -: Декември 07, 2008, 05:10:26 pm »
ico_3: в този случай сте изтървали срока, в който бихте могли да се възползвате от правата си на потребител и да направите рекламация, който е 2 години. Във вашия случай важат само условията, попълнени в гаранционната карта, ако имате такава, а вие имате. Моят съвет е да напишете жалба до сервиза, който трябва да осигури гаранционното обслужване след 2-рата година.
« Последна редакция: Декември 07, 2008, 05:10:49 pm от elenaaleks »

domakinj

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
повреда на пералня
« Отговор #13 -: Януари 19, 2009, 04:17:01 pm »
Моята пералня Аристон AVF109 за една година, от 08.12.2007 до днес вече за 5 пъти дава дефекти. То не бяха амортисъори, то не беше барабан, то не беше лошо поставен барабан....И онзи ден - спря съвсем. Изкарва програма за 2 часа за 1 минута, без да пълни, без да плакне, само центруфугира. И на дисплея се показва някаква грешка. Вече ми писна. Исках да попитам - знае ли някой дали имам право да ми я подменят с нова и каква е процедурата затова? Ще съм благодарна, ако ми отговорите.

pepi11111

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
повреда на пералня
« Отговор #14 -: Март 11, 2009, 03:20:13 pm »
Моята пералня е Аристон LBE 88.Само от първото пускане се оказа дефектна.Обадих се на оторизирания сервиз\"Бул сервиз\",няма такова отношение.Чаках ги 15 дни.Най-накрая дойдоха видяха проблема,и отново чаках 15 работни дни за доставка и монтаж на дефектиралата част.Проблемите ми не свършват до тук.След десетото пране пералнята отново спря,и отново всичко от начало.Съветвам всички които са в размисъл каква пералня да си закупят-не си купувайте Аристон.Пълни боклуци,на невероятно скъпа цена.С некоректен сервиз.Ръзачарован съм.