Автор Тема: Проблеми с Технополис  (Прочетена 60929 пъти)

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Проблеми с Технополис
« -: Ноември 21, 2006, 10:49:23 am »
Моя колежка си купи микровълнова печка на 6ти този месец (понеделник). В сряда вечерта пробва грила на печката - оказва се, че той не само не работи, а и пуши заплашително и мирише на изгоряла пластмаса. На следващия ден - четвъртък, 9ти, се обади в Технополис. От там й обясниха, че три дена от покупката са минали и няма право на рекламация - да се обърне към, сервиза за гаранционна поддръжка. За късмет бях чела новия закон, чух разговора и й дадох съвета да прегледа някои членове. Както и да се обади в КТЗП - от там й обясниха каквото и аз й казах : има 2 години да предяви рекламация за дефект, като търговецът е длъжен да я приеме, да я запише в книгата за рекламации, а не да я праща към сервиза.

Тя се обади отново в Технополис - от там отново се опряха на отменения член за трите дена след покупката. Но този път тя бе категорична с цитати на закона и думи от Комисията - което явно ги сепна и те я приеха (след трето обаждане, което се наложи от тяхното искане да се консултират с управитея). Не съм присъствала там (слушах само разговорите по телефона), но се оказало, че няколко печки са правели същото - грилът е пушел вместо да пече. От там се извинили, намерили такава, която работи, и й обяснили, че те до сега не знаели за този нов закон.

След седмица се оказа, че и тази печка имала дефект. Тя отново отишла в Технополис, където отново й обяснили, че няма такъв закон. След настояване й сменили печката с друга марка срещу доплащане, с което нейната одиеся с Технополис приключи.

Но :
1) Явно имат дефектна партида, която не е ясно дали са изтеглили от магазина си - според колежката са казали, че ще пратят една микровълнова за анализ в сервиза. По последни данни печките още били там, и то на промоция - явно се опитват по-бързо да се отърват от тях.

2) Продължават да лъжат клиентите, че нямат право на рекламация след третия ден от покупката.

Мисля, че има нужда някой да се намеси тук и да защити масовия потребител. Какво можем да направим?
« Последна редакция: Февруари 19, 2014, 01:46:40 pm от Lachezar Barakov »

Boogy

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 93
    • Профил
Технополис лъжат клиентите си
« Отговор #1 -: Ноември 21, 2006, 12:45:56 pm »
В такива случаи на Запад изтеглят цялата партида, извиняват се на потребителите и като резултат си създават положителна реклама. Финансовите им щети могат да са минимални или никакви, ако в договорите с доставчиците им са предвидили, че при дефектна партида производителят няма да си получи парите от търговеца, въпреки че това си е техен проблем, а не на потребителите.
За съжаление, трябва още много да учат.
В случай, че въпросната партида е опасна, трябва да се сезира Комисията за защита на потребителите, която може да я забрани, унищожи и наложи санкция на търговеца. Не съм сигурен обаче, че във въпросния случай става дума за опасна стока или просто за дефектен продукт.
« Последна редакция: Ноември 21, 2006, 12:47:05 pm от Boogy »

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Технополис лъжат клиентите си
« Отговор #2 -: Ноември 21, 2006, 12:48:29 pm »
А по отношение практиката им да не приемат рекламации след третия ден от покупката? Според мен това е основния въпрос. Тъй като той касае не само конкретната дефектна партида, а всички рекламации на стоки в търговската верига.

Александър Ненов

  • Новак
  • *
  • Публикации: 38
    • Профил
Технополис лъжат клиентите си
« Отговор #3 -: Декември 01, 2006, 12:28:08 am »
Служителите изпълняват това което им кажат. Дори и да знаят за този закон (в което се съмнявам защото тях ги мързи да живеят) те не биха признали правото на клиента за да не си загубят работата. За това работят на принципа \"ако мине\". Казват, че не може, след като се заинатиш минават по-нагоре, после още по-нагоре докато няй-накрая някой вземе решение. Но е много вжано да се отбележи че незнанието на закона не ти дава право да не го спазваш. Затова моето предложение е винаги подобни разговори да се записват, вече имаме технологии за това, телефони, фотоапарати със запис на звук, картина и т.н. Независимо, че проблема е решен аз бих писал жалба. И така всеки път докато най-накрая в КЗП им писне от мен и отидат да съставят АКТ на магазина. А магазина след 10-тия клиент може и да решат да спазват правилата... затова трябва да се заемат организациите и потребители като нас да разпространяват закона, за го популизират, а не да си го знаем 100 човека в България я останалите да ги връткат без проблем като през комунизма.
Като заговорихме за комунизма след като КЗП не работи кой можем да сезираме когато КЗП покрива даден нарушител? На арменския поп адреса го нямам, но ако имате друг подобен ще се радвам да ми дадете и него. Кой стои над тях?

Асен Ненов

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 129
    • Профил
Технополис лъжат клиентите си
« Отговор #4 -: Декември 01, 2006, 05:05:15 pm »
Временно \"арменския поп\" се помещава на адрес:
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД
София, бул. Драган Цанков №6

По-рядко провежда заседания и на адрес:
СОФИЙСКИ ОКРЪЖЕН СЪД
София 1000, ул. Витоша 2

В краен случай може да бъде намерен и на:
ВЪРХОВЕН АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД
София 1301, бул.\"Александър Стамболийски\" 18

;-)

bat'Toni

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Технополис лъжат клиентите си
« Отговор #5 -: Декември 05, 2006, 12:09:26 pm »
Да ви кажа само - проблема не е само в Технополис. Работех в Техномаркет - и там е същата практика.Имало е случаи клиентите да оставят фотоапарати/камери в сервиза и по 5-6 месеца да не си ги ползват. И това се отнася за клиенти, които си траят.На тези ,които вдигаха скандалче, веднага им се обръщаше внимание .

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Технополис лъжат клиентите си
« Отговор #6 -: Декември 05, 2006, 12:52:54 pm »
Според новия закон :
Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.

Естествено има и защита в случай, че не ти поправят стоката в срок :
(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.


Но, отново, трябва да покажеш, че си знаеш правата и че държиш на тях...

mayolini

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Технополис лъжат клиентите си
« Отговор #7 -: Декември 12, 2006, 01:20:20 pm »
Наскоро купувахме съдомиялна машина и касетофон, въобще не дават упътване, преведено на български. Обадих се по телефона да ми го изпратят, още не съм получила нищо, въпреки обещанията им.

патил

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Технополис лъжат клиентите си
« Отговор #8 -: Декември 19, 2006, 11:39:12 pm »
Същата работа са Мосю Бриколаж. Дръжте се твърдо и безкомпромисно с тях. Лъжат, заблуждават и те отпращат с обещание следващия път да реагират. Искайте да ви решат проблема на момента. Ако не ви решат проблема на касата, търсете консултанта- стоковед, след него началника на отдела и т.н. Не отстъпвайте! Не се свивайте! Имат некачествена стока, която се опитват да пробутат между другата и не става за нищо. Отваряйте си очите и пробвайте всичко на място. Искайте консултации с консултатнтите. Искайте всичко да ви обясняват, докато ви стане напълно ясно. Затова са назначени там.

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Технополис лъжат клиентите си
« Отговор #9 -: Декември 20, 2006, 10:14:04 am »
Интересно как преди, когато важеше стария закон за защита на потребителите, никога не ти казваха за 3те дни, в които имаш право да предявиш рекламация. Сега, когато вече важи новия закон и имаме 2 години, постоянно чувам успокояващи думи на консултантите в магазините докато тестваш стоката:
\"Не се безпокойте, имате 3 дни да го върнете...\"

Като по този начин успокояват клиента и го подтикват към по-бърза покупка - само дето не обясняват, че някои неща не се приемат за дефекти, а според спецификацията може и да ги има (проблем в технологията например).

KonyBa4

  • Новак
  • *
  • Публикации: 9
    • Профил
Технополис лъжат клиентите си
« Отговор #10 -: Декември 20, 2006, 11:12:02 am »
Подобен случай се случи с една приятелка с газова печка за отопление точно от Технополис. Първата не работеше, върнаха след 100 перипетии, след това и 2рата не работеше и нея върнаха и след милярд обаждания и тормозения за радост си прибраха парите. Но никой не изтегли партидата независимо, че е дефектна.

vanko

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Технополис лъжат клиентите си
« Отговор #11 -: Декември 25, 2006, 10:50:18 am »
На 24 12 2006г закупих телевизор НЕО1451тх от Технополис който работи точно 5 часа.На 25.12 не работят.Ще почакам до утре да видя как ще развият събитията

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Технополис лъжат клиентите си
« Отговор #12 -: Декември 26, 2006, 08:33:55 pm »
Трябва да отбележа, че и Техномаркет не им отстъпват! За да не разводнявам тази тема, публикувам нова : \"И Техномаркет не знаят закона!\"

by_pass

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
    • Профил
Технополис лъжат клиентите си
« Отговор #13 -: Декември 30, 2006, 04:27:39 pm »
Привет и от мен. Ако колежката на Изида си бе направила труда да прочете инструкцията за тази микровълнова фурна щеше да разбере,че не само на нея дими грила!!! На всички фурни(независимо дали са микровълнови или готварски)които използват тъй наречените \"Кварцови или Инфра червени\" нагреватели пише да работят поне 20 минути за да обгори смазката с която са третирани нагревателите!!!
А сега за сервизните бази: Ха сега да разбереме каква е работата на тези сервизни бази! Трябва ли според Вас след като сте си купили даден уред и той проявява дефект на 2 месец да го занесете в магазина,или в оторизираната сервизна база? Магазина не е СЕРВИЗ!!! Там имат право само да опишат вашите искания,след което попълвате (заедно) всичко това в Регистър на предявените рекламации,взимате си Протокол за споразумение и си отивате. А те вече пращат тази стока в сервиз за да се издаде констативен протокол в който се описва причината за дефекта,и чак след това (ако дефекта е в следствие на некачествени чатси или фабричен) могат да Ви заменят уреда! Но имат право да Ви мотаят 31 календарни дни и ако се окаже,че дефекта е причинен от Ваше невнимание Ви отпада гаранцията и става много хубаво!!! Може да си спестите всичко това ако не се лигавите,а сами си го занесете в сервиза за ремонт! Нали затова има лицензирани сервизни бази?
  А колкото до стоките има и некачествени,ама има и много НЕГРАМОТНИ хора които ги мързи и да разгледат дори картинките в инструкциите си!!!
Ха сега да видиме дали персоналът не знае законите! Не мисля,че хората които си изкарват парите с продажби не са инструктирани за нововъведенията в законите!!! А дали ги мързи незнам,но нали вече стана дума кой го мързи?

Така,че нека пишат хора които са запознати а не ГАДАТЕЛИ които са недоволни и незнаят как да отреагират в дадена ситуация!!!
   Мерси и весели празници!

by_pass

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
    • Профил
Технополис лъжат клиентите си
« Отговор #14 -: Декември 30, 2006, 04:35:02 pm »
VANKOOOOO  точно за такива заблудени хора като теб става въпрос!!!!!!!!!!! В Технополис никога не е продавана стока от търговската марка NEO!!!!!!
Когато си погледнеш гаранцията по-внимателно ще разбереш,че си си купил телевизора от Техномаркет!
Така,че го взимай бързо и към сервиза. Иначе няма TV по празниците!