Автор Тема: Проблеми с Ритони  (Прочетена 12905 пъти)

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Всъщност има закон, който задължава търговецът да смени стока до втората година от употребата й, ако тя спре да отговаря на договореното и клиента предпочита смяната пред ремонта. И този закон е Закона за защита на потребителите, в сила от 10.06.2006 г!

Препоръчвам ти да се запознаеш с него. Ще ти е полезен и в ролята ти на клиент като ти с случи дефектна стока, и в ролята ти на търговец - да не се чудиш защо като наговориш такива неща на един клиент той отиде в Комисията за защита на потребителите и ти хакнат глоба...

П.С. Това за 3те дни важеше до преди 10.06.2006 година.... ;) Пак повтарям - сега срока, в който стоката трябва да запази договорените си качества, е 2 години!! И търговецът не е просто посредник - той е този, който е прибрал парите ми, той е и този, който ще ми смени стоката или ще я вземе и ще ми я върне ремонтирана в 30 дневен срок (ако се забави - мога да си искам парите и това е). Аз вече не се разкарвам по сервизи.

Tonka

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Обслужването в магазин Ритони е под всякаква критика. Не е ясно дали това е политика на фирмата или просто си наемат некадърни служители, но това е положението - отиваш там, с паричките  и с желанието да си тръгнеш с нов уред, а те така се стараят да те откажат да си купиш каквото и да било....
Иначе цените им не са много различни от цените на другите подобни магазини, има неща, които там са по- скъпи, има неща, които са по-евтини - ако става въпрос само за цени, то всеки може да се поразходи и да избере място, където цените най- много му допадат. Но за жалост със сервиза не е така. Благодаря за коментарите - сега определено няма да се доверявам на Ритони за покупките си.

PEBALS

  • Новак
  • *
  • Публикации: 10
    • Профил
Изида аз никъде не съм твърдяла че срока е по малък от 2 години!Казвам за въпросните 3 дена!
А не сте ли се замисляли че служителите не достигат?Все пак един консултант не може да обслужва няколко клиента ??!?!?!?
« Последна редакция: Юли 13, 2007, 11:25:27 pm от PEBALS »

kirafte

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
мазазин Ритони Бургас и нелоялност към клиентите
« Отговор #18 -: Август 01, 2007, 06:00:01 pm »
ani4ka-81 идиот ли е или произвежда същите боклуци?

pharaon

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 105
    • Профил
мазазин Ритони Бургас и нелоялност към клиентите
« Отговор #19 -: Август 03, 2007, 01:31:28 pm »
ПЕБАЛС: Този форум е направен СПЦИАЛНО с цел СПОДЕЛЯНЕ на ПРОБЛЕМИ или НЕСПАЗВАНЕ на закона за потребителите!!! Така, че няма да чуеш хвалене, да не говорим, че еднот такова ше бъда чиста реклама. Виж във форума бг мама можеш да чуеш такива неща...

PEBALS

  • Новак
  • *
  • Публикации: 10
    • Профил
мазазин Ритони Бургас и нелоялност към клиентите
« Отговор #20 -: Декември 04, 2007, 10:11:02 pm »
Когато трябва посещавам форум бг.мама споко ..ти не се притеснявай....

illi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
мазазин Ритони Бургас и нелоялност към клиентите
« Отговор #21 -: Март 13, 2008, 04:35:05 pm »
Защо обслужването в магазин \"РИТОНИ\"-Бургас не е на необходимото ниво? (куца)
 1. Неможе да има такова голямо текучество на персонал и всичко да е наред!
       - не си държат на персонала;
       - печалбата е по-важна.
 2. Част от управляващите магазина са без висше образование и нямат понятие от управлението на такива обекти.
 3. Получават се неприятни ситуаций в следствие на интриги м/у продавачите и управителите.
       - влияе в/у работата с клиента (забравя се, че той е на-важният).
   Могат да се напишат още истини, но мисля че това е достатъчно.
  Разбира се , че е от значение каква заплата вземаш, но не забравяйте, че преди всичко сме хора и после всичко останало. Много е важно отношението м/у персонала и управителя (не го подценявайте) ....

joro_boro

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Ритони ли ....... а стига бе думи нямам.......но все пак нека и аз напиша два реда с това което ми се слу4и преди едно известно време....
Та значи реших да си купувам колонки за колата и така отивам един ден да видя как стоят нещата и дали ще намеря нещо което да ме грабне...... та отивам кадето ме интересува и чакакм около 20 минутки да дойде някои и да ме попита какво желая ,през това време разбира се аз си седя и разглеждам...... когато ми писна да чакам попитах едно от момчетата дали някои би ми помогнал а тои ми отговори че момчето което отговаря за тези неща е отишъл някаде и да го ичакам ОК след окло 15 минутки още никои нямаше........!!! е аз си тръгнах следователно се жърнах пак след 2 или 3 часа пак се въртях и чаках някои да ме обслужи докато 4 или 5 момчета от персонала седяха на един компютар и си чукаха лафчето....... !!! като се има в предвид че и аз съм работил в сверата на търговията и ако аз бях постъпил по този начин рискувам да си загубя работното място..... но както и да е ,та обслуйиха ме в краина сметка избрах си неюичко което ме задоволяваше и от гледната точка на паричките... е отивам аз на касата да си плащам вече и нали приготвил съм си точната сумичка която беше 129.99лв. е да и там ми се наложи да изчакам около 5минутки но то вече бях претръпнал и доиде касиерката в краина сметка и ми казва че дължя 148.99лв. в които случаи аз бях напълно учуден....... !!! разгледах добре кутията на артикула които бях избрал и бесхе написано със химикалка 129.99 и имаше още 4-ри етикетчета на които пишеше същата сума от 129.99лв.
при което казвам на касиерката че това е невъзможно като се има предвид че артикула ми го предлагат за 129.99 аз да платя 148.99лв. оказа се че дефакто краината цена е тази която тя ми поиска от 148.99лв. и с наи голямата си наглост ме попита дали щял съм да ги купя........!!! защото при положение че за още 10лв. щях да си взема нещо което доста по добро ,а да щях да забравя дори не ми тестваха продука като ми казаха че в момента нямали тази възможност ....... и така вече бесен излязах си от гадният магазин с отвратително обслужване качих се на колата и се озовах в Техномаркет кадето същият продукт си го взех за сумата от 129.99лв. при което и ми го тестваха и до ден днешен съм си много доволен
Успех на Ритони и на бъдещите клиенти на този магазин...... :)
ПС: тези които толкова защитават Ритони да отидат и да си купят нещо от там не за 100 ,не за 200 ами от порядъка на 2000-3000 лв. и да имат късмета тази толкова ценна стока да земе да им се развали и примерно да седи по сервизи месец,два или пък три ....... е хорица каква ли ще ви бъде тогава вашата реакция дали все още ще продължявате да бъдете техни защитници ......... :)

samsunait

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Преди ден отидох в магазин Ритони да си купя хладилник,но на сектора за хладилници нямаше желаещ продавач консултант да ме обслужи.Постоях малко ,поогледах се и видях една девойка на този сектор и я помолих да ми даде някаква информация за хладилниците,а тя се държа толкова високомерно и не учтиво.  В един момент реших  че просто въпросната девойка нямаше желание да ми продаде дадената стока.Имат и съвестни продавачи но на този сектор всички са под всякаква критика.

PRODAVA4

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
мазазин Ритони Бургас и нелоялност към клиентите
« Отговор #24 -: Октомври 12, 2008, 08:00:24 pm »
Това,че клиентите нямат елементарно възпитание и не са в настроение,продавачите на който и да е магазин нямат никаква вина.Повечето клиенти когато отидат в някои магазин незнаят какво си търсят,е съжеляваме ама ние продавачите неможем да решим вместо вас.Погледнете себе си и тогава набеждаваите хората.

                     КАКВОТО ПОчУКАЛО ТАКОВА СЕ ОБАДИЛО!!!

GODD

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
мазазин Ритони Бургас и нелоялност към клиентите
« Отговор #25 -: Октомври 12, 2008, 08:28:40 pm »
Здравей Izida и вие многобройни доволни и недоволни клиенти,имам няколко въпроса към всички вас:
1 Защо като всички толкова се придържате към закона за защита на потребителите и твърдите,че го познавате перфектно,никой не е задал въпроса налагат ли се някакви санкции за сервизите (които са наети от вносителите на стоки,а не от търговците) които не спазват законните срокове и по този начин вързват ръцете на търговеца,а той от своя страна колкото и да има жлание да ви съдейства няма тази възможност?
2 Защо всеки търси вината в търговеца когато вреда му се развали,това все пак е техника,ние като хора не боледуваме ли?
3 Защо когато консултанта ви предложи по-качествена стока,с малко по-висока цена не го слушате и купувате някоя световно неизвестна марка,а след това идвате да претендирате за замяна с доплащане?
Мога да ви задавам и много други такива въпроси на които няма да можете да ми отговорите,но няма смисъл.
Лесно е да се създават закони и правила,въпроса е да се спазват и да са с еднаква тежест за всички,но уви.
И не напоследно място не забравяйте,че продавачите също са потребители като вас и също страдат от тези неуредици,така,че не дръжте се по-човешки с тях,каквото е вашето отношение към тях,такова ще е и тяхното към вас.Както вие сте наши клиенти,така и ние може да сме ваши,поставете се от другата страна и ще разберете,че не е толкова приятно дадено пренебрежително държание въпреки,че \"КЛИЕНТА ВИНАГИ ИМА ПРАВО\".

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
мазазин Ритони Бургас и нелоялност към клиентите
« Отговор #26 -: Октомври 12, 2008, 09:43:28 pm »
нека аз да отговоря:

1. Това как търговецът ще процедира със сервиза не засяка купувача по никакъв начин. В ЗЗП пише, че търговецът е този, който поема отговорност за продадената стока в срок от 2 години от датата на сключване на договора, т.е. продажбата. Това дали търговецът ще има собствен сервиз или ще сключи договор с такъв не е наш проблем. Все пак, при сключен договор, би трябвало всеки един търговец да защити бизнеса си срещу некоректност от другата страна във вид на неустойка. Но това са отношение търговец-търговец, а не клиент-търговец.
2. Защото така пише в ЗЗП. А и беше време търговците да поемат отговорност за стоките, които продават. Не да внасят евтини и нискокачествени стоки от Китай и отговорността им да свърши с пробутването им на неразбиращия клиент.
3. Защото е избор на клиента какво да купи. За някои хора 10 лева са много пари, защото заплатата им е 220. А тази стока, ако се развали и законът или търговецът го позволява, защо да не претендирам за замяна?

На продавача му се плаща да работи, т.е. да обслужва клиентите. Разликата между продавач и клиент, е че единият плаща, а на другият му плащат. Разликата е огромна. Ако вие дойдете в моя офис, аз ще ви обслужа с усмивка... е, що ние като дойдем във вашия магазин не ни обслужвате с усмивка? Не гледайте в чуждата чиния, а гледайте в собствената... ако сте любезни - повече хора ще пазаруват, по-голям оборот, по-голяма печалба- по-големи заплати. Редно е да свикнете с идеята, че работата на продавача основно е да дава информация, а не да играе ролята на чат-координатор и че хората не се държат пренебрежително, те са дошли да си купят хладилник например, и искат информация, а не да се запознават с вас.

а до PRODAVA4: нормално е да незнам какво търся. Ако аз знаех всички спецификации на всички хладилници например, няма да има нужда от продавачи нали?

Питайте... аз мога да отговоря на всеки въпрос.

GODD

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
мазазин Ритони Бургас и нелоялност към клиентите
« Отговор #27 -: Октомври 13, 2008, 01:18:29 pm »
Скъпа  elenaaleks,ти явно въобще не си вникнала в същината на въпросите ми и при положение,че не можеш да ми отговориш,не е нужно да си губиш времето.А въобще не става въпрос за конкретния магазин а по принцип,че закона по никакъв начин не влиае върху сервизните бази,който са оторизирани (пак повтарям)от вносителя а не от търговеца,така,че дори да има 100 сервиза,съответния търговец те не са оторизирани да поправят съответната марка.А що се отнася до хората със заплата 220 лв,точно те са причина за предлагането на така наречените \"китайски боклуци\" и плюс това никаде не споменавам,че уреда се връща защото е развален,а защото клиента е размислил.Не само китайските стоки се развалят има и много маркови уреди които претърпяват ремонти,но в България е така,като се каже,че едно куче е бясно,то така и си умира,Явно както и с повечето неща,четем и виждаме само това което ни отърва!

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
мазазин Ритони Бургас и нелоялност към клиентите
« Отговор #28 -: Октомври 13, 2008, 06:46:58 pm »
A вие трябва да прочетете закона преди да се изказвате. Явно мислите, че търговците са над него. А вие ми отговорете на следния въпрос: Защо в другите страни може да съществуват точно такива закони, а в Българоя не? Отговорът е един - защото търговците не искат да го спазват, защото това им струва пари, и разчитат на потребителите да не си потърсят правата.

Да, законът не споменава сервизните бази, защото нито търговецът, нито тази база са потребители. Тук можете да направите справка със Закона за задълженията и договорите. Тези отношения нямат нищо общо с потребителя. Моля да направите разликата и да не се изказвате неподготвен.

pharaon

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 105
    • Профил
мазазин Ритони Бургас и нелоялност към клиентите
« Отговор #29 -: Октомври 14, 2008, 10:37:32 am »
Драги ми GODD,
този закон е направен точно за да повиши стандарта и качеството на предлаганите услуги и стоки. На база конкуренция. Ако даден сервиз ви прави въртели, не спазва срокове и т.н. сменете го. Ако дадена марка оторизира сервизите и те се окажат келяви, много е просто, не търгувайте с нея. И нещатат ще се изчистят, търговците ще избират по-качествените стоки, с които да търгуват (има и китайски такива). А марките които искат да търгуват с тях ще си изчистят проблемите и ще правят по-качествени стоки, ще си избират качествени сервизи и т.н. Брандовете, които не го направят ще загинат... и стандартът ще се повиши. Както е и при нас потребителите. Никой закон не ни защитава от лошо обслужване (да не говорим, че и това, което закона го регулира не се контролира, а търговец без контрол мамата си трака), това го регулираме ние! Не веднъж ми се е случило да не стъпя в магазин, или заведение където обслужването е лошо. Или работното време не ми харесва (в редките случаи когато го сваря да работи даденият магазин не пазарувам от него, въпреки че е по близък - лоялност и подкрепа към другия който ми изпълнява изискванията), или занижен контрол по годността на стоките и т.н. Както ние можем да регулираме това така и вие търговците ще го правите. Всичко е верижно, ние вас, вие тях и нещата ще се оправят! Въпроса е какво искате, да допринесете? За джоба си и за доброто на потребителите или само и основно за джоба си? Еленаалекс ви е отговорила много добре на въпросите, така че това изказване \"и при положение,че не можеш да ми отговориш\" е не на място!!! Относно за хората с 220 лв. - точно за това говорим, ако имахте социална политика щяхте да внесете по качествени китайски стоки съответно с по малка печалба за вас, но това все пак се прави с идея да им се помогне. Нали това е номера тези със средтсвата да помогнат на тези в безизходица, но няма да ви уча на социална политика тук. Има ли желание да се помага бързо ще разберете как става, на кого и т.н.
За съжаление и държавната политика допринася за нежеланието на търговците да бъдат по-добри. Няма равенство, съответно конкуретноспособност, а се защитават интересите на определен кръг. Закоето и народа, съответно потребителите на тази страна има вина. Но ако някой ти каже убий човек и ще ти даде храна това не те уневинява. Ако си го сторил си носиш ТИ последствията, не който те е накарал (той си носи по друг параграф, тов теб не те уневинява), без значение че го правиш за да се нахраниш. Намираш си по справедлив начин да си изкараш насъщния. Т.е. ако смяташ, че държавата и потребителите тук са недостойни за теб недей се захваща с търговия. Но ако ще го правиш спазвай писаните и неписаните закони на потребителя. Започнал си при определени правила, които си приел. После нямаш право да се оплакваш. Или се отказваш от \"играта\".