Автор Тема: Срок на гаранция  (Прочетена 1575 пъти)

megy

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Срок на гаранция
« -: Февруари 13, 2008, 02:23:25 pm »
Здравейте! Може ли някой компетентен да ми каже колко е законния срок на гаранция на какъвто и да е продукт? По конкретно ме интересува гаранцията на обувките. В Новия Закон за защита на потребителите в чл. 126, ал. 1 прочетох, че законната гаранция е мин. 2 години (както и във всички останали страни в ЕС). Защо тогава като си купувам обувки, продавачката ми казва, че гаранцията им е 2 месеца?!Благодаря!

pharaon

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 105
    • Профил
Срок на гаранция
« Отговор #1 -: Февруари 13, 2008, 10:46:22 pm »
Лъжат, лъжат мръсниците ниедниии...

marryan

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Срок на гаранция
« Отговор #2 -: Ноември 14, 2008, 07:32:03 pm »
Искам да попитам какво става с гаранцията при подмяна на уред. Защо имам някакъв спомен, че с получаването на нов уред гаранцията започва да тече отново. Имам една калпава ютия, вече втори път я подменят, а й наближава края на първоначалния гаранционен срок.То ми стана ясно , че модела е несполучлив, но какво ще стане като се скапе извън гаранционния срок. какво става: за гаранционен срок на 1 уред аз смених 3 т.е. \"живота\" на уреда е по-кратък от гаранцията.

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Срок на гаранция
« Отговор #3 -: Ноември 15, 2008, 08:08:43 pm »
Вижте Закона за защита на потребителите, Раздел III Рекламации :

Чл. 123. (1) Потребителят има право да предяви рекламация на стоката или услугата, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата.
(2) Когато производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката и удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна на стоката с друга, съответстваща на договореното, търговецът е длъжен да запази на потребителя първоначалните гаранционни условия. Когато рекламацията се удовлетворява чрез ремонт на стоката, извършените ремонти се отразяват в гаранционната карта и срокът на ремонта се прибавя към гаранционния срок.


Ще е добре някой юрист да изтълкува израза \"запазване на първоначалните гаранционни условия\".

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
Срок на гаранция
« Отговор #4 -: Ноември 15, 2008, 10:54:52 pm »
До сега са ми заменяли 3 уреда, които не можеха да се ремонтират. И за трита ми дадоха нова гаранция, а не продължение на старата, което явно се има предвид в закона.

antonbt

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Срок на гаранция
« Отговор #5 -: Януари 31, 2010, 07:47:58 pm »
преди време ми се развали мобилния телефон, който е в гаранция! но вече 2 месеца не е поправен, уш са го изпратили в чужбина за поправка!? сезирах кумисията за защита на потребителите за случия, но все пак, да попитъм: "Колко време трябва да си чакам мобилния телефон, какво ще получа за тово чакане и теудобството?"

avram

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
Срок на гаранция
« Отговор #6 -: Февруари 01, 2010, 09:32:24 pm »
За чакането няма да получиш абсолютно нищо!
Срока за отстраняване на проблема е 1 месец, след което ако не е готов по-закон имаш право да развалиш договора и да си искаш пърите или замяна с нов.
Изобщо не е твой проблем къде са го пратили и това не те интересува. Щом е минал 1 месец и телефона не е готов, им направи рекламация с искане да ти върнат парите или да го заменят (както желаеш).
Още при подаване на рекламацията разбери дали възнамеряват да я удовлетворат и ако не искат, направо подавай до КЗП, ако не искаш да загубиш още сумати време за нищо