Автор Тема: Връщане на стоката  (Прочетена 28889 пъти)

tsveti_7

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Връщане на стоката
« -: Април 18, 2008, 01:08:13 pm »
Здравейте!!!
Искам да попитам дали в България има закон за връщане на стоката в седем дневен срок? В другите европейски страни можем да варнем стоката, а тук не съм сигурна дали е законово регламентирано...
Благодаря предварително

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Връщане на стоката
« Отговор #1 -: Април 18, 2008, 01:32:46 pm »
Имате право на връщане в 7 дневен срок само ако не сте купили стоката от магазин, а дистанционно с поръчка по телефон, интернет и т.н.

stani

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Връщане на стоката
« Отговор #2 -: Април 20, 2008, 10:34:11 pm »
Имам следното запитване - имам ли правото на основание чл. 5 ал. 3 от ЗЗП да върна  закупена стока  в случай, че бъдат установени липси и несъответствия - между описаните характеристики на залепената лепенка с указания на български език и действителните възможности на закупената стока?
Благодаря Ви предварително!

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Връщане на стоката
« Отговор #3 -: Април 21, 2008, 04:48:03 pm »
До колкото знам имате право на рекламация за липси и несъответствия - при което имате право на ремонт (предполагам да ви дадат липсващото) или замяна с нова стока, която вече да е окомплектована със всичко. Ако това не стане до месец - тогава имате право да си вземете парите.

Нека някой ме поправи ако греша. За по-сигурно звъннете на телефона на Комисията за защита на потребителите - 0700 111 22, 1 импулс от цялата страна.

elba

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Връщане на стоката
« Отговор #4 -: Април 22, 2008, 04:29:54 pm »
Искам някой да ми отговори каква отговорност носи търговеца за стоката в магазина си и при рекламация на такава, трябват ли някакви доказателства, освен самата негодна стока? Закупих от магазин за домашни потреби в Габрово една тенджера, на която при първото слагане на котлона с чиста вода, започнаха да стават черни петна по дъното с признаци за обелване. Магазинерката ме посрещна с категоричен отказ да ми я приеме обратно и ми заяви, че всеки може да отиде така в магазина с повредена стока и да иска да я връща, че не може да се докаже как точно е използвана тенджерата и т.н. Мойта молба беше да се обади на фирмата-доставчик и да се опита по някакъв начин да ми съдейства като посредник между  клиента и тях. Тя ми отговори да се обаждам аз. И всичко това с доста арогантен тон. Имам ли някакъв полезен ход според вас?

lora

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Връщане на стоката
« Отговор #5 -: Юни 28, 2008, 02:43:39 pm »
Здравейте искам да попитам не са ли длъжни търговците да заменят негодната стока с нова или да върнат парите? Вчера закупих смесител за кухненска мивка ,който при монтирането течеше ,когато го върнах в магазина и поисках да го заменят с нов или да ми върнат парите ми казаха ,че той няма гаранция и това не може да стане.

katerina

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Връщане на стоката
« Отговор #6 -: Юни 29, 2008, 07:44:44 am »
Здравейте, преди три дни си купих кожена чанта, от доста скъп магазин. Забелязах , че е повредена и една тока липсва. Имам ли право да я върна, без подмяна, защото повече от този магазин нищо не бих си закупила.

bobi12

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Връщане на стоката
« Отговор #7 -: Юни 29, 2008, 02:25:01 pm »
Здравейте,
Поръчах си \"маркови\" слънчави очила от е-магазин, на по-ниска цена от тези в търговската мрежа, обедиха ме че е от директен вносител и стоката е оргинална. Когата ги получих останових, че номера на модела изписан на рамката не отговаряше на истинския, т.е. такъв номер няма за съответния модел на тази марка и бар-кода изписан на кутията е на несъществуваща фирма (12-цифрен уж американски бар-код).
Искам да върна стоката и съответно да ми бъде възтановена сумата, като не съм употребявала стоката и не съм нарушавала цялоста на опаковките и.
В сайта на съответния е-магазин пише, че мога да върна стоката в срок до 7 работни дни.
Каква е процедурата по връщането и правата ми в този случай?

katerina

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Връщане на стоката
« Отговор #8 -: Юни 30, 2008, 10:59:30 pm »
Привет на всички във форума!
На 26.06.2008 си купих чанта, която след два дни се оказа повредена. Но влязох в сайта за защита правата на потребителите и там разбрах, че колкото по-рано направя рекламация, по-добре.
На 30.06.2008, отидох до магазина и им дадох да разберат, че поправка на чантата  не ме устройва. Направо си поисках парите и нямах никакъв проблем. Върнаха ми сумата и съм много доволна.
Хора, търсете си правата, заради тази скапана чанта се лиших от  2 дни плаж, но си струваше. Доволна съм от себе си.

pharaon

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 105
    • Профил
Връщане на стоката
« Отговор #9 -: Юли 03, 2008, 05:30:41 pm »
боби12 А ти доволен ли си от очилата? Хем искаш по-ниска цена хем да го има е ди-къде си... Принципно в 7 дневен срок можеш да върнеш всяка стока купена по интернет или телевизия, без никакво обяснение, НО все пак ги върни само ако си недоволен от качеството им.
Къде си гледал за моделите? А ако не са предназначени за европейския пазар, но някой ги е внесъл? Ест. че няма да ги намериш в европесйкия каталог, ако са предназначени за американския пазар например. Има много причини да не видиш продукта си в даден каталог, обикновено не гледаш в правилния...
Ако си хванал супер ограничена серия? Която е сезонна, събитиийна? Едно Ферари правено по поръчка няма да намериш в каталога защото е правено в ограничена серия от 5-10 бройки. Но няма да видиш върнато такова! Напротив, хората наддават за такива уникати.

Lubomir

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Връщане на стоката
« Отговор #10 -: Юли 04, 2008, 10:36:27 pm »
Здравейте,

Днес закупих скъп климатик. След като платих и сделката беше уредена ме уведомиха, че ще монтират климатика едва след \"около 15 дни\"!
Искам да попитам какви са ми правата, за да получа поне лихвата на сумата за тези 15 дни, или да изискам монтирането на климатика в понеделник, например!?

bobi12

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Връщане на стоката
« Отговор #11 -: Юли 22, 2008, 01:59:19 pm »
pharaon в моя случай не ставаше въпрос за уникат или каквото и да е подобно, не бях доволен от очилата, а и не бяха оригинални, не съществуваше такъв номер за съответния модел (проверих в сайта на производителя). Ако нещо не е оригинално, то всеки който го продава е длъжен да го упомене, но това рядко става, разбира се. Фалшиви очила има и за 10-15лв. (продават ги по улиците, сигурно си виждал), моите не бяха за 10-15лв. бъди сигурен, ако исках менте нямаше да дам над 150лв.
Но както и да е, върнах ги и ми възстановиха сумата след удръжките за куриер, инкасо и т.н., но това няма значение, по-важното е че се оказаха коректни и ми върнаха парите.
Важно е че всичко приключи добре за мен - потребителя, но много други няма да забележат този номер и ще си мислят че носят оригинал, което е жалко.

poli_n

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Връщане на стоката
« Отговор #12 -: Август 04, 2008, 01:05:06 am »
Здравейте,купих си климатик,който се оказа че не работи,какво да направя неискат да го сменят

nena

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Връщане на стоката
« Отговор #13 -: Март 26, 2009, 09:50:53 pm »
Здравейте,
аз си закупих съдомиялна машина,, която в последствие се оказа, че има дефект и не работи. От магазина ми отказаха да я подменят тъй като имало 7-дневен срок в който мога да я върна.  При положение , че не съм я ползвала, което се установи също и от оторизиран сервиз не е ли редно да се подмени, въпреки че е минал по -дълъг период?

еlenaalex2

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 91
    • Профил
Връщане на стоката
« Отговор #14 -: Март 27, 2009, 12:17:45 pm »
От всички постове до тук виждам голямото желание на хората стоките да се връщат в 7-дневен срок \"така както е в другите страни\" - и тогава ще настане един живот, че само си викам ДАНО.

Представете си, купува си въпросната кака джеесем за 200-300 лв., поносва го няколко дена и после го връща. Или пък тефлонов тиган, сготвя две - три манджи и хайде обратно тигана. Или пък мъжът й си вземе някоя стереоуредба, повърти на рожденния си ден малко фолк-парчета (разбира се усилено на \"макс\") и уредбата обратно. После продавачките опаковат стоките, така че нищо да не си личи и ги продават отново - може и на нас.

То бива плиткоумие и наивност, ама пък чак толкоз?