Автор Тема: Zona for home - потребителя винаги е прав, ама друг път!  (Прочетена 909 пъти)

chipicao

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Веднага започвам с един приятелски съвет към всички потребители - не ставайте клиенти на тия смешковци! Освен нерви и глуповато-безмислени оправдания, друго няма да си докарате. Започвам от началото... с родителите ми направихме поръчка на мебели за обща цена около 3000 лева, в която влизат ъглов гардероб и библиотека заедно, шкаф за телевизор, бюро, комод и още една библиотека. След което ми се случи следното:
1. Около 3 седмици преди датата на доставка установихме, което си е изцяло наша грешка, че гардероба и секцията, които сме поръчали имат различна дълбочина или по-точно едното е с 20 см по-дълбоко. Това, разбира се, пречи на функционалността на мебелите и баща ми отиде да говори за разрешение на проблема. Молбата ни беше да заменим библиотеката с друга, която е по-близка като дълбочина. Получихме категоричен отказ с обяснението, че ако приемали така всеки да си сменя мебелите, складовете им щяли да се напълнят... Другото, което казаха е, че ние сме отишли направо с ясно изразено желание какво да поръчваме и консултантите са изпълнили всичко. Просто се питам дали тия продавачки там не трябва също да гледат клиента какво си поръчва и най-малкото да отбележат разликата от тези 20 см.
2. Някъде в този момент забелязахме и друга наша грешка - че сме се съгласили на договор, според който няма никаква възможност за отказ от поръчката и връщане на парите на 90% примерно. Условието е, че ако се откажем от мебелите, магазина задържа изцяло даденото капаро, което е 50% от цялата стойност... Аз по презумция просто винаги съм си мислел, че търговците са длъжни да предвидят възможност да си вземеш парите, не всичките, но все пак поне 85-90%, иначе е абсолютно безмислено!
3. При покупката платихме и доставка, за която никой не ни предупреди, че е до входа на блока и сами трябва да си намерим хора да качат плоскостите до апартамента... Това както и да е... Доставката беше за днес, 1 август, и като разбрахме този факт попитахме дали може да се доплати... Е, не може! По принцип имат услуга, според коята като си платиш, те ти качват кашоните до горе, но на нас ни отказаха...
4. Почнах да повтарям думата \"отказ\" често, но единствено това получих от магазина... Оказа се, че не може да бъде направен монтаж по различно време. Тези мебели, които съм изброил са предвидени за една спалня и за хола... В момента тече ремонт и днес спалнята вече е готова, но хола тепърва ще се боядисва... Казаха, че или трябва всички мебели да бъдат сглобени на един път, или си губим правото те да ни направят монтаж и то при положение, че вече е платен и струва около 10% от цялата стойност - между 200 и 300 лева!
5. Върха на цялата простотия беше отново днес, когато по план между 11 и 13 часа трябваше да докарат мебелите, а между 13 и 15 да дойдат монтажистите... Някъде около 14 часа баща ми се обади в магазина и те отложиха всичко за утре, с обяснението, че не можели да намерят гардероба... Чудите се как ли? Търговеца бил сигурен, че е пристигнал, но явно склада им е безкраен и не можели да го намерят... А това, че за утре ние може да имаме някакви други планове или ангажименти... е тях кво ги интересува?!
Ясно е, че има недоглеждане и от наша страна, но т.нар. Правило 1 на търговията, че клиентът винаги е прав, в този магазин не важи. Там важна е тяхната си политика, която в някои случаи е направо малоумна.

IvanBaraban

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Zona for home - потребителя винаги е прав, ама друг път!
« Отговор #1 -: Август 02, 2008, 09:56:54 pm »
Ей, Chicicao, все пак живеем в България. Страната, в която правото е на продавача, а купувача не си го търси и гони до дупка това право. Плюс това при покупка не оглеждаме както трябва стоката, включително и аз съм го правил. Истината е, че търговците и въобще бизнесмените като цяло се вземат прекалено на сериозно и за тях думата Маркетинг и Негово Височество ПОТРЕБИТЕЛЯ са мръсни думи. От мен толкова.
Дано съм помогнал с нещо!