Автор Тема: Проблеми с ЧЕЗ  (Прочетена 52869 пъти)

Cambodja

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 248
    • Профил
Проблем с ЧЕЗ
« Отговор #75 -: Април 23, 2009, 10:54:02 am »
Въпросът е защо е на майната си ? Особено по кварталите на София от типа на Мрамор и Житен още преди 5-6 г. ги смениха. Дали бяха вече ЧЕЗ или енергото още се водеше. Има резон, но въпросът е защо толкова са го забили. Най-нормално е електромера да е пред къщата ти.

DDP

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Проблем с ЧЕЗ
« Отговор #76 -: Май 14, 2009, 04:48:01 pm »
Здравейте!
Имам уникален проблем. Преди година закупих сграда с прилежащ имот. В имота имам съществуващ трафопост. Някога сгрдата е била захранена именно от него, в последствие от там са захранени и други хора.  От ЧЕЗ ми обясняват, как за да ме присъединят трябвало да изградя нов, защото стария бил с неустановена собственост и те нямали право по закон да ме присъединят от там.!?!? Трафопоста дори съществува на скиацата на дворното място.
Може ли някой да ми помогне или да каже поне, къде мога да прочета този идиотски закон?

p.s. По груби сметки един нов трафопост струва около 100 000 лв.

kosta9999

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
Проблем с ЧЕЗ
« Отговор #77 -: Юни 03, 2009, 02:13:55 am »
Подмяната на електромерите с нови, собственост на електро разпределителните дружества в старите ел . табла намиращи се в общите части на кооперациите е незаконно да не кажа престъпно, общите части както и ел. таблата са собственост на  собствениците на апартаменти в проценти съответстващи с квадратурата на апартаментите и, които са включени в данъчните оценки и за които всеки собственик плаща данък сгради и такса смет и, които при покупката на апартамента са включени в цената /купувате еди колкоси кв. м. апартамент с ОБЩИТЕ ЧАСТИ които варират от 7-8 до някога и над 20 % от квадратурата за която сте заплатили/  общите части не са паднали от небето  Вие сте ги платили. И идват господа чужденцоте на които нашите любими и продажни управници са ни наг...ли и вместо да спазват законите и конституциата започват да се гаврят с нас и се самонастаняват в НАША СОБСТВЕНОСТ, като нарушават  ВИЖТЕ КАКВО !!!
 
  Закон за енергетиката
Чл. 120.
(1) Електрическата енергия, използвана от потребителите, се измерва със средства за търговско измерване - собственост на преносното или на съответното разпределително предприятие, разположени до или на границата на имота на потребителя.

                      !!!Границите на нашите общи части са ВЪНШНИТЕ СТЕНИ на сградата.


КОНСТИТУЦИЯ
Глава първа
ОСНОВНИ НАЧАЛА
 Чл. 5.
(1) Конституцията е върховен закон и другите закони не могат да й противоречат.
(2) Разпоредбите на Конституцията имат непосредствено действие.
(3) Никой не може да бъде осъден за действие или бездействие, което не е било обявено от закона за престъпление към момента на извършването му.
(4) Международните договори, ратифицирани по конституционен ред, обнародвани и влезли в сила за Република България, са част от вътрешното право на страната. Те имат предимство пред тези норми на вътрешното законодателство, които им противоречат.
(5) Всички нормативни актове се публикуват. Те влизат в сила три дни след обнародването им, освен когато в тях е определен друг срок.
 Чл. 17.
(1) Правото на собственост и на наследяване се гарантира и защитава от закона.
(2) Собствеността е частна и публична.
(3) Частната собственост е неприкосновена.
(4) Режимът на обектите на държавната и общинската собственост се определя със закон.
(5) Принудително отчуждаване на собственост за държавни и общински нужди може да става само въз основа на закон при условие, че тези нужди не могат да бъдат задоволени по друг начин и след предварително и равностойно обезщетение.
 Обаче на нашите богопомазани НЕ ИМ ДРЕМЕ и си затварят очите вместо да им издърпат ушите, ЕХО ГОСПОДА ЧУЖДЕНЦИ  НАРУШАВАТЕ  КОНСТИТУЦИЯ И ЗАКОНИ, ИМАЛИ СМЕ ГИ ПО РАНО ОТ ВАС ама пусто не може да случиме на УПРАВНИЦИ.

   И друго, дайте да изгоним натрапниците от имотите ни, а за срока през който са ползвали наша собственост /ел. таблата ни и общите  части/ да си ПЛАТЯТ НАЕМ. всеки може да подаде жалба до комисията за защита на потребителите за самоуправство, нарушаване Закон за енергетиката на  КОНСТИТУЦИЯТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ и ползване на чужда сибственост без да заплащат наем за това.

Juddi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Проблем с ЧЕЗ
« Отговор #78 -: Юни 11, 2009, 10:38:12 pm »
Здравейте,
Аз съм в нова сграда и имам партида от декември 2008.
имам съмнения за надвишена сметка. За едностайно жилище, в което се прибираме само вечер имам за това тримесечие от 27.02.2009 до 27.05.2009 сметка 203.50( за 1472
kWh) + 2 междинни от 13 лв. средно това е близо 80 лв месечно. Отопляхме се на ток но само през март. Не готвя често, нямам пералня. Остават бойлера, хладилника,телевизора и компютъра. За Миналото тримесечие потреблението ми беше 1355kWh, т.е няма голяма разлика, а разликата в моето потребление е огромна - 2 месеца без радиатор.

Искам да подам жалба. До кого да я адресирам? Какво основание да напиша. Има ли смисъл да изпращам и до ДКЕВР. Мерси!! Ако някой е имал същия проблем да ми пише какво е направил той.

djogleva

  • Новак
  • *
  • Публикации: 15
    • Профил
ЧЕЗ - неполучаване на фактури
« Отговор #79 -: Юни 26, 2009, 11:51:48 am »
Здравейте. От известно време не получаваме фактурите си от ЧЕЗ. Писах им и след поредното ми напомняне, когато отговориха, директно ни излъгаха, че, видите ли, фактурите се поставят в кутията... И после какво - сигурно се изпаряват! С две думи ти казват \"Майната ти, не ни интересува, оправяйте се!\"  Копирам основните моменти от кореспонденцията, която до момента не е дала резултат! Само да поясня, става дума за фирма.

ПЪРВИЯТ СИГНАЛ ОТ МОЯ СТРАНА:
Sent: Tuesday, March 24, 2009 12:34 PM  
Здравейте. Не сме получили фактурата за м. 02.2009 г., но по справка от сайта сме извършили плащането. Моля да изпратите фактурата на адрес.... Благодарим предварително. Подпис.....

ОТГОВОР:
Sent: Thursday, March 26, 2009 9:00 AM
Уважаема госпожо, Услугата „дубликат на фактура”, може да се заявява и удостоверява с оригинала само и единствено в Центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ България. От съображение за защита на личните данни на клиентите при заявяването на услуги към дружеството е необходимо заявителя да удостовери/ уточни лично правото си като представляващо фирмата лице /МОЛ/ или упълномощен негов представител в присъствието на служител на ЧЕЗ България. Към момента по електронен път може да Ви бъде изпратена справка за посочена фактура, каквато можете да извършите и от интернет страницата http://www.cez.bg.
С най-добри пожелания! Дирекция „Обслужване на клиенти”ЧЕЗ България

МЕО ПИСМО №2:
Sent: Thursday, April 30, 2009 11:37 AM
Здравейте отново. След като преди време ви писах, че не сме получили фактура за м. 02.2009, сега се налага да ви уведомя, че за м. 03.2009 такава също не е пристигнала. Според вашето писмо, „Услугата „дубликат на фактура”, може да се заявява и удостоверява с оригинала само и единствено в Центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ България”. Не смятам, че е нормално всеки месец да посещаваме ваш офис за да изискваме фактура. За сведение, няма промяна в адреса ни, нито в данните на фирмата. Моля да вземете мерки относно своевременното изпращане и получаване на фактурата. С поздрав....

ОТГОВОР НА ЧЕЗ №2
Sent: Thursday, April 30, 2009 5:24 PM
Здравейте, В отговор на Вашето писмо, получено по електронната поща, бихме искали да Ви уведомим следното: Подаденият от Вас сигнал е насочен с Вх.№......../30.04.2009г. към съответния отдел за извършване на проверка по случая и предприемане на необходимите действия. С най-добри пожелания....

МЕО ПИСМО №2:
Sent: Friday, June 19, 2009 12:33 PM
Subject: ЖАЛБА относно липсваща фактура
Здравейте.Налага се отново да се обърна към вас за да ви информирам, че развитие по случая с непристигащите фактури на фирма..... няма. Както ни уведомихте, подаденият от нас сигнал е регистриран с входящ номер с дата 30.04.2009 г., но до момента няма отговор от ваша страна или от страна на куриерската служба защо се е стигнало до такъв проблем. Това е абсурдно. Пак подчертавам, няма промяна в адреса ни, нито в данните на фирмата, нито е сменено името на улицата. Пощенската кутия е там, където винаги е била – отвън на фасадата, надписана, и няма заключена врата, която би възпрепятствала поставянето на фактурата в нея. Излишно е да ви уведомявам, че без подобен документ не можем да осчетоводим извършените в срок плащания към вас. Намирайки се в 21-ви век, смятам, че е абсолютно нормално, да не кажа задължително, да улеснявате клиентите си максимално, като им предоставите възможността да изискват и получават дубликат от фактурите си заявявайки го дистанционно. Още повече, че вината е у вас, респективно у куриерската служба, която отговаря за доставката им. При ежемесечно посещение на ваш офис, разходите и безсмислено изгубеното за това време са само за наша сметка, нали така? Надявам се, че след като настоящото уведомление е насочено като „Жалба”, ще спазите законовия срок, в който трябва да получим отговор.  Ситуацията вече излиза от рамките на приемливото и е необходимо да вземете мерки за получаване на задоволителен резултат от тези писания. С поздрав.....

Продължава...

djogleva

  • Новак
  • *
  • Публикации: 15
    • Профил
ЧЕЗ - неполучаване на фактури
« Отговор #80 -: Юни 26, 2009, 11:52:11 am »
... Продължение

ОТГОВОР НА ЧЕЗ №3
Уважаема  госпожо, Относно Ваше запитване постъпило на e- mail: zaklienta@cez.bg , Ви информираме, че по подаденият сигнал с вх.№...., се извърши КОНКРЕТНА ПРОВЕРКА* (иначе какво - не правят проверки, а си отговарят по default :-) ). Един от основните приоритети на дружествата ЧЕЗ в България е ПОВИШАВАНЕ КАЧЕСТВОТО НА ОБСЛУЖВАНЕ НА СВОИТЕ КЛИЕНТИ. Важен елемент в това отношение е осигуряването на навременна информация за потребителите относно дължими от тях суми за консумирана електрическа енергия. За целта ползваме различни средства за осведомяване, включително и чрез изпращане на писмено съобщение до всеки потребител на посочения от него адрес. Бихме искали да Ви уведомим, че СЛЕД ПРОВЕДЕН КОНКУРС, „ЧЕЗ България” ЕАД избра специализирана фирма за отпечатване, пликоване и разнос за изпълнител на куриерските услуги на дружеството и ПО ВСЕКИ ВЪЗНИКНАЛ ПРОБЛЕМ или лошо качество на услугите, СЪОТВЕТНИТЕ СПЕЦИАЛИСТИ ПРЕДПРИЕМАТ НЕОБХОДИМИТЕ ДЕЙСТВИЯ, относно решаването на проблеми нарушаващи договореността с фирма изпълнител.

СЛЕД ИЗВЪРШЕНА ПРОВЕРКА ОТ СТРАНА НА КУРИЕРСКАТА ФИРМА И СЛУЖИТЕЛИ НА ДРУЖЕСТВОТО Е УСТАНОВЕНО, ЧЕ ИЗВЕСТИЯТА ЗА МЕСЕЧНИ ФАКТУРИ СЕ АДРЕСИРАТ КОРЕКТНО И ВЯРНО, ФАКТУРАТА Е ДОСТАВЕНА В ПОЩЕНСКАТА КУТИЯ.

ЧЕЗ България предлага и други алтернативни начини за предоставяне на информация....\" дрън-дрън, нататък обясняват как да получиш информация за дължими суми, нещо което съм ги уведомила, че знаем как става, защото извършваме плащанията в срок. * -  Главните букви са от мен, подчертавам абсурдните им приказки :)

Накратко, проблемът не е решен, на ЧЕЗ им \"дреме на шапката\", защото, ако наистина искаха да оправят нещата, щяха наистина да разберат защо куриерската фирма не доставя фактурите и наистина да се погрижат да удовлетворят клиента си, който не иска нищо ненормално. И проблемът е само с тези хубостници! Всички други писма си пристигат в пощенската кутия и си остават там докато ние собственоръчно не ги вземем от нея :)

Сега седя и умувам какво да направя по-нататък... :)
« Последна редакция: Юни 26, 2009, 11:54:28 am от djogleva »

еlenaalex2

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 91
    • Профил
ЧЕЗ - неполучаване на фактури
« Отговор #81 -: Юни 26, 2009, 09:42:35 pm »
Освен по пощата, което е голямо удобство, е възможно фактурите да се получават на ръка, в счетоводството на ЕРПр. Поне така беше единствено възможно доскоро при ЕОН. (За \"високоорганизираните\" германци с по 6000 - 7000 ЕУР заплата от нашите джобове, месечна - нямам пред вид годишна - имам също доста забележки, но няма да ги пускам сега, защото няма да ми стигне времето - ако започна, ще пиша поне 1 час !!! ПЛЪХОВЕТЕ ЛАПАЧИ !!).

Предполагам, че за това е достатъчно да пуснете молба - жалба и не забравяйте винаги да си искате номерче с печат и дата. Формално погледнато, ЕРПр не са длъжни да доставят фактурите на адрес, а и след всичките преименувания на улици последните 20 год. пощальоните не знаят кое къде е ..., някои входове са заключени и през деня и когато пощальоните позвънят, хората мислят, че някой ще пуска безплатни листовки или ще събира по вратите пари за поредното \"болно\"  \"дете\".


Редактирам обаче:
след прочитане реших обективно, че ЧЕЗ, ЕОН и др, лапачи не са виновни, а този който им даде баницата - да се арестуват и осъдят на 30 год. чукане на камъни: Ал. Божков, Ив. Костов, Р. Овч. и всички други ПЛЪХОВЕ ЛАПАЧИ !!!
(ако някой се чувства неспоменат - да се допълни ).
« Последна редакция: Юни 26, 2009, 09:46:59 pm от еlenaalex2 »

vesss

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Проблем с ЧЕЗ
« Отговор #82 -: Август 06, 2009, 09:29:21 am »
Здравейте,
Живея в нова сграда в която електромерите за общите нужди /  стълбищно осветление; асансьор и др./ не са регистрирани.
След разговори с ЧЕЗ получих отговор, че единствения начин е: да се регистрират на физическо лице - собственик на имот в сградата.
Никой от съкооператорите не желае да поеме този риск: (какво ще се случи с лицето поемащо тази натрапена отговорност, ако дори един не си плати за общите нужди?)
Как така Чез са пуснали ток - без да е открита партида и няма регистрирани електромери за общи нужди почти 1 година

Ако някой може да посочи законово основание; правилник за прилагаме на закон или каквото и да е - Моля нека отговори.

jivche

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Проблем с ЧЕЗ
« Отговор #83 -: Септември 24, 2009, 02:44:36 pm »
Здравейте и от мен.

Някой сблъсквал ли се е с проблема, непрекъснато да му спират тока, през ден, през два или пък всеки ден за неустановено време (става въпрос за летните месеци), или пък няколко дни по ред като по часовник в един и същи час. Обикновено спирането става или около 14.00 или около 23.30часа (вече съжалявам, че не си водя точна статистика).

Живея и работя в гр.София, кв.\"Изток\" и за нас това е ежедневие!
След всяко спиране на тока подавам сигнал по телефона, отговора винаги е един и същ, имаме авария.
Питам се аз, след като е авария, защо не се случва в най-натовареното време - вечер, когато всички се прибираме от работа, и започваме да консумираме ел. енергия. Дори когато спряха парното през зимата и всички се отоплявахме на ток, аварии нямаше!!!
Един ден бях много ядосана и звънях на ЧЕЗ няколко пъти, тъй като повече от един час нямахме ток, а и през целия ден, ту го имаше, ту НЕ. Накрая едната операторка в Call Center-a не издържа и каза \"Ами госпожо много строите!\" (с подтекст: \"включваме нови кооперации\"). Аз естествено запитах, не може ли за това нещо да се направи един график, и хората да бъдат уведомявани?! Отговора беше, \"Подайте оплакване в Центъра за обслужване на клиенти\", където аз лично съм опитвала и мога да кажа, че там клиентите по всякаквъ начин биват възпрепятствани, да направят подобно нещо (това е друга и много дълга тема).
Накрая \"за капак\", точно в края на месец август 2009г., след многото изприказвани приказки по медиите, за това как ЧЕЗ не бива да спира тока на абонатите, заради една неплатена сметка през отпускарския сезон, ЧЕЗ прекъсна тока на половината редовни платци в квартала, защото били забавили плащането на последната си сметка с няколко дни (тук искам да вметна, че спираха тока и на хора, които частично са я били платили, а в цетъра за обслужване на клиенти беше пълно с недоволни клиенти, на които им беше спрян тока и им се взимаха пари за допълнително включване).

Когато тока при нас спре, нямаме нито кабелна, нито интернет, отгоре на всичкото и един от малкото ни големи магазини \"Фантастико\", затваря врати до пускането на ел. захранването!!!

МОЛЯ, дайте идея, как може да се противодейства на тези своеволия на монополиста ЧЕЗ.

klientka

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
Проблем с ЧЕЗ
« Отговор #84 -: Ноември 09, 2009, 08:53:51 pm »
Здравейте! Проблема ми е,че получих сметката от ЧЕЗ за тримесечието и тя е 680лв. При положение,че за цялата година до сега /сметнах сумите от януари до наст.момент./ съм изразходвала половината от тази сума е невъзможно за три месеца да изразходвам толкова енергия.Имам бойлер,пералня и фризер.Плащала съм по 30 лв. на месец. Проблема е,че показателите на електромера са същите,които ЧЕЗ отчита? Към кого да се обърна и какъв е проблема. Абсурдно е да съм изразходвала тази ел.енергия.

Cambodja

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 248
    • Профил
Проблем с ЧЕЗ
« Отговор #85 -: Ноември 10, 2009, 10:41:20 am »
Лоша работа щом на електромера са такива както са описани. Да не се е закачил някой за вашия ток?

klientka

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
Проблем с ЧЕЗ
« Отговор #86 -: Ноември 11, 2009, 08:39:26 am »
Не. не се е закачил никой, дори през периода от август 2008 до 06.02.2009г. ЧЕЗ не ни пращаха фактури, при запитване до тях отговориха,че имали да ни дават още 2 лева. :)След това е плащано редовно,а сега излиза че за 3 месеца съм изразходвала двойно повече отколкото за цяла година.

Cambodja

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 248
    • Профил
Проблем с ЧЕЗ
« Отговор #87 -: Ноември 13, 2009, 10:59:48 am »
Е след като не сте ползвали толкова ток, а електромера показва, че сте, значи проблема ще да е в него. А дали се е закачил някой, дали е скапан електромера друга тема. Моя се нулираше. И на още едно 10-ина ап. във входа.

ita

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Проблем с ЧЕЗ
« Отговор #88 -: Ноември 13, 2009, 01:49:38 pm »
Здравейте, имам следният проблем.
Преди 6 месеца едни момчета на Еон (компанията няма голямо значение) идват във входа и сменят няколко електромера. Моят в последствие се оказва един от сменените, но никой не ми съобщава защо, нямам протокол за уведмяване, че съм със сменен електромер и така, преди няколко дни отивам да си плащам сметката и се оказа, че трябва да плащам веднъж 700 лв. и после още 600 лв., които не се знае точно за какво са. Служителката ме пита нямам ли протокол за сменен електромер и след моя отрицателен отговор ми казаха да пусна жалба (искане).
Ако някой може да ми каже как точно да я формулирам за да има някаккъв смисъл от нея ще бъда много благодарен.

Cambodja

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 248
    • Профил
Проблем с ЧЕЗ
« Отговор #89 -: Ноември 13, 2009, 10:31:40 pm »
Свободен текст ако нямат формуляр.