Автор Тема: ФИРМИ НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ ТЕХНОПОЛЮС  (Прочетена 2695 пъти)

go go

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
ФИРМИ НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ ТЕХНОПОЛЮС
« -: Септември 01, 2008, 09:21:11 pm »
ФИРМИ НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ ТЕХНОПОЛЮС . Прочете внимателно гаранционните карти !!!! Там пише че гаранцията на изделието важи само ако се използва за битови нужди , за всичко което е различно от битови нужди гаранцията не важи . Например купувате телевизор за офиса си за 1200 лева или професонална кафемашина за 1000 лева , или пък климатик за ХХХХХ лева  , поврежда се на първата седмица , като потърсите правата си по гаранцията се оказва че вие не сте потребител , и комисията за защита на потребителите не може да ви защити . Аз пострадах доста , но да не се спускам в подробностите . Когато разказах моите истории на счетоводната къща която ме обслужва , те се семяха много  и ми казаха че всички фирми които обслужват имат такива проблеми с Технополюс . Кой с телевизор , кой с климатик , кой с професонални ютии с парогенератор , кой със скъпи кафе мащини и т.н. ФИРМИ НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ ТЕХНОПОЛЮС

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
ФИРМИ НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ ТЕХНОПОЛЮС
« Отговор #1 -: Септември 02, 2008, 10:53:31 am »
Сигурен ли си, че името е ТехнополЮс?

go go

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
ФИРМИ НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ ТЕХНОПОЛЮС
« Отговор #2 -: Септември 02, 2008, 11:59:24 am »
ДА защото са ми комшии , ако желаете дайте ми Е-майл адрес , ще ви пратя копие на гаранционна карта . Те използват една слабост в закона за да ви прекарат ,  когато вземете изделие и питате имали гаранция те казват ДА . На касата ви питат за фирма ли е ? , и ако е за фирма ви издават данъчна фактура . След това ви казват заверете гаранцията на гишето. Вие оставате с илюзията че всичко е наред и сте спокойни , но кгато се наложи да ползвате гаранцията ви казват ,ама вие не сте потребител , вие сте фирма и закона за защита на потребителите не ви защитава .

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
ФИРМИ НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ ТЕХНОПОЛЮС
« Отговор #3 -: Септември 02, 2008, 03:14:33 pm »
Може ли да качите гаранционната карта в snimka.bg например, като предварително изтриете (с някоя програма, не в действителност) данните за фирмата-купувач. И на мен ми е интересно коя е тази фирма Технополюс.

А е нормално ако покупката е от фирма да издадат фактура, а от 01.2008 вече няма данъчни и опростени фактури. ЗЗП не защитава фирми и това е нормално и напълно в границите на позволеното. В този случай фирмата се опира на издадената гаранция, а преди да се закупи нещо е желателно да се изчете договора, т.е. гаранционната карта. Не виждам каква връзка има ЗЗП и издадената гаранция???? ЗЗП защитава потребителите и без дадена гаранция...
« Последна редакция: Септември 02, 2008, 03:14:52 pm от elenaaleks »

go go

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
ФИРМИ НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ ТЕХНОПОЛЮС
« Отговор #4 -: Септември 02, 2008, 10:14:56 pm »
Elenaaleks , Технополис е една от най големите вериги от магазини за бяла техника и електроника  .  Въпроса е принципен , трябва ли едно изделие да има гаранция или не . Какво значение има един Лап Топ например дали ще го ползвам за служебни цели или в къщи , или пък един телевизор . ЗАЩО ако го ползвам в къщи има гаранция , а ако го ползвам в офиса си няма гаранция ???? ЗАЩО ???  Вярно е че човек трябва да чете гаранционния договор . При тях нещата така се правят че те подвеждат в заблуждение докато купиш изделието . Те те уверяват че дават гаранция , издават ти фактура на фирмата , издават ти и гаранционна карта на фирмата която карта я заверяват , подписват и подпечатват , тоест дават ти гаранция . Но когато се прибереш и прочетеш гаранционната карта виждаш  че с много , много дребен шрифт е написано че за фирми не важи. Виж какво Elenaaleks аз парите сам ги прежалил , майната им , но е много обидно когато те мамят по този просташки начин . Въпросната търговска фирма вече си губи клиентелата фирми , в последствие разбрах че много компании са си купували техника и са минали през мойте патила , ТЕ ВЕЧЕ НЕ КУПУВАТ ОТ ТАМ , защото има други магазини които дават гаранция на изделията си без значение какъв е клиента .
В скоро време ще сканирам гаранционната карта и ще кача линка за да я видите .

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
ФИРМИ НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ ТЕХНОПОЛЮС
« Отговор #5 -: Септември 03, 2008, 08:29:45 am »
Любопитно ми беше, защото по-горе Изида ви пита дали сте сигурна, че става въпрос за ТехнополЮс, и казахте да. Вярно е, че има подобна клауза, която казва, че гаранцията няма да бъде прината ако уредът се използва професионално, ако това не е изрично упоменато. Поискайте им да ви разяснят каква е разликата между професионално и непрофесионално използване.

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
ФИРМИ НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ ТЕХНОПОЛЮС
« Отговор #6 -: Септември 03, 2008, 03:48:13 pm »
Някак го намирам за нормално да ми гарантират две години работа при правене на едно сутрешно кафе за двама, но да не дадат две години ако се правят по 100 кафета на ден! До колкото знам при всеки уред е така.

go go

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
ФИРМИ НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ ТЕХНОПОЛЮС
« Отговор #7 -: Септември 11, 2008, 06:15:38 pm »
Абе izidа не знам на кой си адвокат ама все защитаваш виновните , такова ми е впечатлението като чета мненията ти в форума . Ще ти кажа нещо . Знам един квартален магазин който беше отркрит в началото на промените някъде 1991/92 година . Там освен хранителни стоки се продава и кафе в пласмасови чашки . Там жената работи вече около 16/17 години с една Българска кафе машина за \"ДОМАШНО ПОЛЗВАНЕ \"  / мисля че беше плевенско производство / , и то без повреда за тези години , ако изключим няколкото пъти в годината чистенето на варовика . Тогава за какво говорим ?
В една дуга тема за мобилен телефон от глобул чета че \" нормално било телефона в гаранция да се отремонтира \" .Е да ама не . Прочети закона . Клиента определя парите , или нов , или ремонт . а не продавача . Даже и да има някакъв гаранционен договор в който правилата за гаранция са различни от правилата по закона , то договора е нищожен . Всеки нормативен акт , наредба или какъвто и да е документ който протеворечи на закона е НЕВАЛИДЕН ! Попитай най добре юрист .Проблема в България е че хората или не си знаят правата , или не ги търсят , затова търговците са толкова нагли

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
ФИРМИ НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ ТЕХНОПОЛЮС
« Отговор #8 -: Септември 11, 2008, 09:57:50 pm »
Не си знам правата, викаш?
Я да видим какво казва ЗЗП :

Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.


Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.


Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
2. намаляване на цената.
(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.


Я сега пак ми кажи - имам ли право при първи проблем да ида при търговеца и да си искам парите обратно?
« Последна редакция: Септември 11, 2008, 09:58:11 pm от Izida »

jus

  • Новак
  • *
  • Публикации: 13
    • Профил
ФИРМИ НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ ТЕХНОПОЛЮС
« Отговор #9 -: Септември 16, 2008, 05:52:47 pm »
Като сте се задълбочили в нормативните разпоредби и в тънкостите на юридическата материя ви питам известен ли ви е един от основните принципи в правото, а именно "Комуто ползите нему и вредите"? С други думи не може да се възползваш от привилегията хем да си теглиш ДДС-то, хем що се касае за облаги да си равен с обикновения гражданин.

jus

  • Новак
  • *
  • Публикации: 13
    • Профил
ФИРМИ НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ ТЕХНОПОЛЮС
« Отговор #10 -: Септември 16, 2008, 06:12:57 pm »
Относно това, че Технополис не признава гаранцията за стоки, закупени от фирми /Ю.Л./ мога да ви уверя, че това не са техни хрумвания и бягане от отговорност, а тези правила се определят от вносителите на дадената стока/ респ. от съответният оторизиран сервиз, който обслужва дадената марка, без значение от кой търговец е закупено изделието.