Автор Тема: Проблеми с Техномаркет  (Прочетена 65710 пъти)

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Проблеми с Техномаркет
« -: Декември 26, 2006, 08:33:20 pm »
В темата <a href=\"http://www.bnap.org/f/comments.php?DiscussionID=46\">\"Технополис лъжат клиентите си\"</a> разказах как Технополис не искат да признаят рекламация след 3тия ден. Е, не са само те!

В неделя, 24ти декември, бях в Техномаркет-Пловдив на Пазарджишко шосе, попаднах на интересна бележка на мястото, където консултантите ти тестват и демонстрират уреда. Не мога да я цитирам дословно, но имаше някои основни проблеми:
1) Според бележката имаш само 3 дни за рекламация
2) Нямаш право на рекламация за липси и дефекти ако не си огледал в магазина - това не го разбрах, т.е. ако съм огледала няма да има, а ако не съм огледала - нямам право да направя рекламация ли, какво ли?!
3) Ремонт се извършва в оторизиран сервиз, като за доставка на резервна част при нужда се налагат минимум 30 дни - тук отиде новия член според който ако се забавят с ремонта над 30 дни имаш право да развалиш сделката или да поискаш отбив в цената като компенсация.

За капак на друга бележка пишеше, че за всякакви нередности трябва да се обръщаш към оторизирания сервиз - явно те като търговец смятат, че не ти дължат нищо след като са ти дали \"правото\" да си купиш тяхна стока и няма какво да ги закачаш повече!

Попитах един техен консултант - нямало такова нещо за повече от 3 дни в закона. Обясних му, че вече сме връщали микровълнова в Технполис-София седмица след покупката - с намеса на КЗП. Според него КЗП нищо нямало да им направи и си тръгна.
« Последна редакция: Февруари 19, 2014, 01:46:23 pm от Lachezar Barakov »

glexx1

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
И Техномаркет не знаят закона!
« Отговор #1 -: Декември 28, 2006, 11:21:34 am »
Същият случай като в Технополис се наблюдава и във веригата хипермаркети МЕТРО.

pinko_bl

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
И Техномаркет не знаят закона!
« Отговор #2 -: Декември 28, 2006, 06:36:13 pm »
Да, напълно съм съгласна с написаното. Аз лично съм била свидетел в Метро как едно семейство си купи развален електроуред и още там, като го тестваха, се видя, че не работи, но им казаха, че не могат да го сменят и трябва да се възползват от гаранционните условия. И какво да правят хорицата - взеха си развалената машинка, за която са платили сума ти пари, и си тръгнаха. Голям подарък, голяма покупка,а:(

Асен Ненов

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 129
    • Профил
И Техномаркет не знаят закона!
« Отговор #3 -: Декември 29, 2006, 01:57:28 pm »
Същият случай като в Технополис се наблюдава и във веригата хипермаркети МЕТРО.

В МЕТРО е малко по-различно понеже там губите по-голямата част от потребителските си права. МЕТРО е магазин за юридически лица - това е и начина да се измъкнат от ЗЗП.

Iv_Stanchev

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Техномаркет
« Отговор #4 -: Февруари 16, 2007, 04:37:40 pm »
Известно е, че за всеки уред са длъжни да осигурят упътване на български.
При закупуване на фотоапарат Панасоник DMC-FX01 от Техномаркет Варна ме \"успокоиха\", че нямат упътване.Дадоха ми за \"сходен\" модел 8EG.Не ми дадоха нищо обаче, за никакъв модел за работа със софтуера към апарата, а всеки фотограф любител би се оправил криво, ляво с боравенето с фотоапарата, НО НЕ И СЪС СОФТУЕРА.

    КОЙ МОЖЕ ДА НАКАРА ТЕХНОМАРКЕТ И ДРУГИТЕ ЕДРИ ТЪРГОВЦИ ДА ИЗПЪЛНЯТ ЗАКОНА?????

  Като допълнение мога да кажа, че техниката по разните сайтове, е и по-евтина да си я поръча човек от Европа - без преведено упътване. Купуваме от тук заради сервиза :))) и упътване на официалния език.Поне от разликата в цените могат да платят за превод.

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Разбирам те отлично! Аз имах проблеми с едно зарядно за акумулаторни батерии - нямаше превод кой светлинен индикатор какво значи, кога е заредено и кога още зарежда. Тогава още важеше стария закон за защита на потребителите - т.е. не знам дали и сега е така. Но от Комисията за защита на потребителите тогава ми обясниха, че закона задължава търговецът да даде инструкции за употреба, но не пише, че трябва да са в писмена форма. Т.е. Може да ми обясни устно и това се приема за достатъчно. Надявам се новия ЗЗП да не допуска подобно тълкувание!

Някой запознат с това дали търговците за задължени по новия ЗЗП да предоставят задължително писмено упътване за употреба?

genie

  • Новак
  • *
  • Публикации: 28
    • Профил
Явно всичко опира до това каква стока конкретно купуваме?!Аз наскоро купувах доста битови електроуреди от следните вериги магазини: Техномаркет,Технополис,магазин \"ЕЛЕКТРА\",ZEPTER,Praktiker и искам да ви кажа,че всеки един от уредите беше с подробни упътване и инструкции на български език!

Iv_Stanchev

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Има и такива случаи - да има упътване.В най-честия случай или е за сходен модел или нечетливо.Преди месец не купих факс от Метро защото никой не можа ПО УПЪТВАНЕТО да ми каже кое как работи......:))) и даже не беше ясно с какво работи.Отказахме се естествено, но ......
    Тук става въпрос за прецизна техника, не за фурна, сглобка на стол и т.н.......    Изискванията са мноооого и разнообразни.Освен това обърнете внимание за работа с фотоапарата дадоха поне сходен превод, ....:))) ако сходното може да е вариант за нещо изобщо.Понякога с тая техника сходното може да е точно обратно...И НАЙ-ВАЖНОТО: КАЗВАМ, ЧЕ ЗА СОФТУЕРА НИЩО НЯМА..... Общо взето техниките вече са сходни - софтуера ги различава.Е, да , ама не - за софтуера нищо...

genie

  • Новак
  • *
  • Публикации: 28
    • Профил
Аз се чудя защо въобще пазарувате от МЕТРО?!

Duke

  • Новак
  • *
  • Публикации: 7
    • Профил
Специализирана техника, като компютри, фотоапарати и видеокамери си купувайте само в строго специализираните магазини и фирми за този бизнес. В големите хипермаркети се купува и внася от всякъде на едро и на килограм и често без гаранция от производител. Затова и цените им са принципно по - евтини. Доста често евтиното излиза винаги по - скъпо.

postradal

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Техномаркет
« Отговор #10 -: Април 13, 2007, 05:26:14 pm »
купих си пералня, която въобще не работи, доиде сервиза поръча пладка, чаках 20дена за да ми кажат че са сгрещили платките и пак ще почакам 20 дена, и после не се знае защото чух че на samsung само телевизорите им стават. Та вапроса ми е мога ли да върна пералнята на Техномаркет Европа , за да я сменят или да ми дадат нова или да ми дадат парите някой може ли да каже?

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Пералня samsung nano silver от Техномаркет европа-Бургас
« Отговор #11 -: Април 13, 2007, 05:52:27 pm »
По закон ако се забавят с привеждане на стоката до уговорения вид повече от 30 дни, то имате право да развалите договора и да си искате парите.

Всъщност дори и при първоначален проблем и първа рекламация, вие избирате дали да ви я сменят или да я поправят стоката. Търговецът има право да откаже да я смени и да настоява за ремонт само ако разходите по смяната с нова са несъобразено големи.

На ваше място бих настоявала за смяна! Или бих изчакала да си минат и вторите 20 дни, пък тогава да си искам парите и да си купя пералня от друг магазин и друга марка.

ellka52

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
    • Профил
Закупих перална машина Wirpool от верига Техномаркет. Обясниха ми, че е задължително да бъде монтирана от техник, за да важи гаранцията, която за този модел е 6 години и това е напълно безплатно. Оказа се, че когато се обадихме, за да дойдат у дома, където трябва само да я включат на мястото на предишната и всичко е готово, не са нужни никакви инсталации,  живеем  на 5 минуги от сервиза, ни поискаха 20 лв. Обясниха ни, че толкова им струва идването! Правомерно ли е да искат пари само за да поставят щепсела в контакта и да завъртят крана на водата?
« Последна редакция: Юни 12, 2007, 09:59:12 am от ellka52 »

drajka

  • Новак
  • *
  • Публикации: 9
    • Профил
монтажът на точно този модел перални е безплатен за клиента и задължително трябва да се извърши от оторизиран сервиз за да е валидна шест годишната гаранция

ellka52

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
    • Профил
Благодаря ви много!