Автор Тема: Какъв е максималния срок за гаранционен ремонт?  (Прочетена 4654 пъти)

Incis

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Закупих  лсд телевизор Панасоник от Техномаркет Европа. Поради повреда в гаранционен период е занесен в сервиз К и К който е посочен на гаранционната карта. Ще мога да го получа след един месец и нямат експресна поръчка. Как е регламентирано от закона? Какъв е максималният срок за ремонт в гаранция и ако се забавят повече от определено време,мога ли да получа парите си обратно или друг телевизор?

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Какъв е максималния срок за гаранционен ремонт?
« Отговор #1 -: Декември 01, 2008, 01:03:04 pm »
Един месец. Започва да тече от записването на рекламацията в задължителната \"книга за рекламации\" у търговеца.

datanasov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 7
    • Профил
Какъв е максималния срок за гаранционен ремонт?
« Отговор #2 -: Декември 01, 2008, 02:12:31 pm »
Задължително ли е да се запише в книгата за рекламации при търговеца, в случай, че все пак е приет уреда за ремонт в упълномощен сервиз, и никой никъде не е казал, че рекламацията трябва да се предяви и при търговеца. На мен от сервиза на 28-мия ден ми казаха, да ида и да си запиша рекламацията в магазина, защото нямало да могат да ми оправят уреда за един месец (чакали някаква част - според мен да се произведе и да се изпрати, щото всичко може да дойде за 24 часа от всеки край на света). В магазина обаче ми казаха, че срокът 1 месец започва да тече от датата на записване в тяхната книга, а не кога съм занесъл уреда в упълномощения сервиз.
Кой е прав?!?

В Закона е записано, че срокът тече след предявяване на рекламацията пред търговеца или упълномощено от него лице - упълномощеният сервиз не е ли такова лице?!?

П.П. В гаранционната карта изрично пише, при проблем да се обръщаме към упълномощения сервиз, а не към търговеца.
« Последна редакция: Декември 01, 2008, 02:14:20 pm от datanasov »

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Какъв е максималния срок за гаранционен ремонт?
« Отговор #3 -: Декември 02, 2008, 04:03:06 pm »
Нали се сещате при несъответствие м/у гаранционната карта и законите на страната кой има приоритет? Аз лично не съм ходила отдавна по сервизи - нося си при търговеца, той се грижи да го носи на който си иска сервиз. Така или иначе аз имам договор за покупката с него и не ме интересува той вътрешно как се грижи да си оправя стоките. Обикновено се опитват да спорят, че аз трябва да ида на края на града до сервиза, но като им посоча закона се примиряват, че няма да мине.

В случая мисля, че от текущия момент ще почне да се брои този месец. Но си струва да се провери дали сервизът е лице, упълномощено да приема рекламации. Което обаче много ме съмнява - те имат интерес срока да не тече все пак ...

datanasov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 7
    • Профил
Какъв е максималния срок за гаранционен ремонт?
« Отговор #4 -: Декември 02, 2008, 09:23:13 pm »
Съгласен съм за законите :), но все пак в закона пише \"пред търговеца или упълномощено от него лице\". Гаранционната карта е издадена не от търговеца, а от фирмата вносител, и в нея изрично пише, при проблем с уреда да се обръщаме към упълномощените сервизи в съответния град или към национален телефон за рекламации, ако няма в нашия град представителство. Е, в нашия си има.
Не ми е и минавало през главата да ходя да се оплаквам на търговеца, и дори не съм предполагал, че има подобна книга за рекламации...
Би трябвало да ме информират още при покупката в магазина. Не съм длъжен всеки ден да чета Държавен вестник, за да знам какви са ми правата.
Ама то има лесно... уредът е лизингов с директен лизинг към магазина - ако не ми го сменят - спирам да плащам и нека се съдим, да видим кой кого :)