Автор Тема: шкода  (Прочетена 5547 пъти)

viliana

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
шкода
« -: Февруари 11, 2009, 07:20:16 pm »
Здравеите,на 27.11.2007 год. купихме Шкода Фабия Амбиенте 1.4МРI-86.КС със договор за лизинг N-М5723 И Фактура N-1897 ОТ Ауто Бохемия-АД гр. София. На 26.12.2008 год. по време на движение в центъра на града в който живеем гр.Димитровград колата угасва изведнъж и повече не иска да запали. Тъй като бяха почивни дни на 29.12.2008г. колата бе транспортирана до най близкия оторизиран сервиз на Шкода в гр. Хасково.Първата установена повреда бе скъсан колянов вал. На следващия ден се оказа ,,скапан компютъра на двигателя,но софиянци се опъват ,защото този компютър струва 3000лв.,,След това колата по думите на приемчика е изпратена в София , а се оказа че колата е в оторизирания сервиз в гр. П ловдив.Там ни обясниха следната повреда двигателя е развил свръх обороти следствие на което времто на пружините на клапаните за затварянето им е недостаъчно и буталата ги застигат а ремъците са на нормалното си положение. Поради тази причина не ни признават гаранцията.Ние се допитахме до други компетентни лица и тяхното мнение е че това е невъзможно.На 23.01.2009г. пратихме писмо до Комисия за защита на потребителите на пл. Славейков4-а ,но до днешна дата нямаме отговор.На 24.01.2009г. изпратихме същото писмо до АУТОБОХЕМИЯ АД гр. СОФИЯ кв. Младост3бл.366вх.б ет.2 ап.27 до Юлия Нягулова,но от курерската фирма Еконт ни уведомиха ,че на този адрес няма такъв човек. На27.01.2009г. изпратихме факс до фирмата производител и от там няма отговор .Днес 10.02.2009г.получихме отговор от г-н. Навущанов директор направление Следпродажбено обслужване,чийто отговор гласи,във връзка с подадената от нас жалба е напражена проверка по случая в сервизите в Хасково и Пловдив.От проверката и предсавените доклади и документи става ясно ,че повредата на автомобила е предизвикана от превишение на максималните обороти на двигателя.Това с е птвръждава от разпечатката на диагностичния прибор с която те разполагат.Ние поискахме констативен протокол,но все още не ни е предоставен такъв.Но цитирам-,,Водени от добри чувсва ние Ви предлагаме 30% отстъпка от труда и 20 % отстъпка от резервните части в общ размер на приблизително 900лв.,които са договорени с оторизирания сервиз в гр.Пловдив.При това стойноста на ремонта ще намалее до около 3400лв.с ДДС.,,Но тяхните добри чувства според нас са пълна измама,защото колата е на 36000км. и има 2 год . гаранция.Ще ви бъдем признателни, ко успеете да ни помогнете с разрешаването на този заплетен проблем.Благодарим ви предварително.

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
шкода
« Отговор #1 -: Февруари 11, 2009, 07:32:01 pm »
КЗП има срок от 1 месец, за да ви отговори - трябва да изчакате до 23-ти за отговор.

Имам познат, който имаше подобен проблем. незнам дали го е решил, не съм го виждала отдавна, но ето какво той направи:
1. Поиска мнението на вещо лице - писмено, подписано и подпечатано.
2. До колкото знам нито КЗП, нито вносителя тук направиха нещо, затова изпрати жалба до европейската комисия с копие до завода-производител и копие от всички документи - издадените от оторизирания сервиз и от вещото лице.

Ако решите да правите някакви стъпки, за да си потърсите правате - не трябва да се съгласявате на никакви оферти от страна на сервиза и вносителя.

Успех

еlenaalex2

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 91
    • Профил
шкода
« Отговор #2 -: Февруари 12, 2009, 09:50:57 am »
А Вие ВСЪЩНОСТ вдигали ли сте високи обороти? Ако е така, то се досещате сами, че гаранцията отпада.
(Напълно допускам това действително да е ставало, ако водачът е бил жена. Такива \"водачи\" не са много технически компетентни, често говорят по телефона докато карат, клаксонират в населено място, а когат стигнат там за където са тръгнали, спират на неподходящо място.)
« Последна редакция: Февруари 12, 2009, 09:53:39 am от еlenaalex2 »

djogleva

  • Новак
  • *
  • Публикации: 15
    • Профил
шкода
« Отговор #3 -: Февруари 17, 2009, 12:58:38 pm »
еlenaalex2, не успях да се стърпя и затова реагирам на неадекватните и бесмислени коментари, коите безразборно поствате. Едва ли този форум е мястото, където да избивате комплекси. Мненията ви се изразяват в 2-3 кратки изречения и нападки без абсолютно никаква стойност. Във всеки случай не казвате нищо по темата, просто пълните форума с глупости. Пишете грамотно, което говори, че имате известна доза интелигентност, която би трябвало да ви стигне дотолкова, че да престанете. Освен ако наистина можете да дадете съвет или да обосновете мнението си. Смятам, че болшинството от хората, посещаващи този форум, имат нужда от съвет.
« Последна редакция: Февруари 17, 2009, 01:02:19 pm от djogleva »

еlenaalex2

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 91
    • Профил
шкода
« Отговор #4 -: Февруари 17, 2009, 01:04:10 pm »
Не мога да спра да пиша, аз съм графоман !

(И ако някой се чуди - това не е неприлична дума.)

oiram

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
На 25.01.10 на кръстовище при работещ двигател блокира ми сервото на кормилната уредба.ОЩе същият ден след дърпане откарах колата в сервиза на еура тек .Повредата била електрическа .Прекъснат кабел спрял зареждането на акумулатора и борд компютъра спрял ел. помпата на хидроусилвателя на волана.На въпроса ми ако това бе станало по време на движение покойник ли щях да бъда ,те ми твърдяха че сервото не оказвало влияние при движение.Според мен това не е вярно а е огромен технически дефект на тези автомобили и те трябва да бъдат изтеглени от Шкода докато не се отстранят дефектите в ел.системата.А сервиза да се задължи да информира завода производител за опасните дефекти касаещи живота на пътниците в тези автомобили.

oiram

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
шкода
« Отговор #6 -: Януари 31, 2010, 06:44:11 pm »
Аз имах подобен проблем моята Фабия е на 28000 км няма и 4 години .На 25 01 10 на кръстовище ми блокира сервото на волана едвам се изнесох и то при работещ двигател .Изключих двигателя и повече не можа да запали .След бутане запали и я откарах в сервиза на щкода Еуратек .Заключението им бе че има скъсан кабел и акумулатора не зареждал за това борд компютъра изключвал най големият консуматор помпата на хидравликата на кормилната уредба.На въпроса ми аз ковчек ли съм закупил за 20000лв ако това стане по време на движение те се подсмихнаха и заявиха че БЛОКИРАНЕТО НА ВОЛАНА ПРИ ДВИЖЕНИЕ НЕ БИЛО ФАТАЛНО . Този отговоро е пълна простотия.Това не е първото ел. недорозумение на ШКОДА.Но е най опасното .ПРОСТО ПРЕДСТАВИТЕЛЯ НА ШКОДА В БЪЛГАРИЯ НЕ ПРЕДОСТАВЯ ИНФОРМАЦИЯ НА ЗАВОДА ПРОИЗВОДИТЕЛ В ЧЕХИЯ .ШКОДА ТРЯБВА ДА ИЗТЕГЛЯТ СВОИТЕ ФАБИИ ОТ ДВИЖЕНИЕ И ДА ГИ ОПРАВЯТ В СЪОТВЕТСТВИЕ НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ СТАНДАРТИ ЗА КАЧЕСТВО И БЕЗОПАСНОСТ.ПРЕДЛАГАМ ДА СЕ ОБЕДИНИМ ЗА ОБЩА ДЕКЛАРАЦИЯ ДО ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ В ЧАСТА МУ ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛЯИ В ЧАСТНОСТ И ДО ЗАВОДА ПРОИЗВОДИТЕЛ А ДО ТОГАВА ЗА БОГА БЪЛГАРИ НЕ КУПУВАЙТЕ ШКОДА

stanleybg

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
шкода
« Отговор #7 -: Януари 31, 2010, 11:27:12 pm »
Големи измамници са.Колата ви не може да достигне свръх обороти, тъй като е ограничена от компютъра на колата.Питайте ги как са достигнати тези обороти.За скъсаният колянов вал съм съгласен явно е бил дефектен още при производството.След като колата е в гаранция трябва да си я оправят.А това за клапаните и пружините и ремъците са невъзможни състояния.За компютъра който се е скапал , да си го оправят измамниците.След като автомобилът е в гаранция то си е тяхно задължение да се оправят с техническите проблеми.Ако са некадърници си е техен проблем.Има коли на по 20 години със здрави валове , клапани и прочее.Явно марката шкода не е за препоръчване.Потребителите не ни интересуват , клапани , валове , компютри и така нататът.Като е в гаранця да си го оправят.И без това услугите в оторизираните сервизи са адски скъпи , в комбинация със свръх високата цена на оригиналните части.Има много официални сервизи които купуват части от китай и турция и ги предлагат като оригинални и ги предлагат като оригинални немски , френски и други.

Cambodja

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 248
    • Профил
Добре де, доколкото си спомням сервото е подпомагаща по-лесното придвижване на волана система. В случай, че това нещо стане с 60 км в завой не виждам проблем, че ще се втвърди волана. Все пак ще се върти относително нормално. Относително, понеже сега сме свикнали по един начин, а дядо ми да речем го е карал пак със същата твърдост на волана. В крайна сметка не е забило кормилото и да не се мърда. Случва се. Хубавото е, че не е нещо фатално или водещо до такива последици. Вече ако е масово явление сигурен съм, че Шкода централно ще пуснат нареждане за изтегляне подобно на Тойота и Пежо от последната седмица.

Дано няма повече повреди! :)

magi61

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Ако карате лада няма да имате проблем да седвижите с 30 60или 120 км.Но тук нещата са различни .Усилието за да завъртите волана е много голямо буквално с две ръце съм натискал волана за да завие колата и да се изнеса от кръстовището.Акакво е усилието в една затворена пневматична система :ГОЛЯМО.Така едно време спуках спирателният цилиндър на ладата .Воланът просто блокира и всички с които съм споделил казаха че това е много опасно да стане по време на движение.Когато при движение Ви светне индикацията за проблем в сервото на волана как ще реагирате като професионалист или обикновен шофьор а ако сте в завой ????Фатално е дори един загинал да има поради този производствен дефект.Шкода може и коректно да постъпят в което се съмнявам само ако ЕУРАТЕК сигнализират на завода производител а те това няма да направят .В КРАЙНА СМЕТКА ВОЛАНЪТ БЛОКИРА .АМИН

magi61

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Извинявам се че под друго име отговарям иначе имела ми е oiram44@abv.bg

Stefan Caromov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
шкода
« Отговор #11 -: Юни 06, 2010, 05:57:44 pm »
stanleybg
Големи измамници са.Колата ви не може да достигне свръх обороти, тъй като е ограничена от компютъра на колата

Абсолютно подкрепям . Имам известни технически знания ,без да съм автомонтьор ,но собствената си кола поправям сам ,и/или с помоща на приятели.
 Свръхобороти могат да бъдат достигнати само и единствено ,когато се прави някаква интервенция по ECU на автомобила ,сиреч така наречения remap ,или с други думи да си сложите чип. Има електронен ограничител ,заложен задовски в ECU -то на колата под формата на ISO файл ,който НЕ позволява достигането на такива обороти. Ако е ремапвана колата ,автоматично отпада гаранцията (ако в оторизирания сервиз разберат ,че е ремапвана)
Коляновия вал казвате ,че се е СКЪСАЛ .(Той е от метал не се къса ,а се чупи) ,което би могло да стане ако някое от буталата се удари в клапан и резонира във вала.Но да изгасне и да не иска да запали от веднъж...недоумявам .Преди проблеми с вала и лагерите (в блока на ДВГ) Винаги има признаци ,като чукане ,тропане ,което се чува бая силно.
Според мен ,просто сте купили дефектен автомобил ,или такъв ,който е бил тестови и се продава за нов ,като двг-то минава през така нареченото ревизионате -подменят се всички части вътре в мотора .
Няма как да НЕ ви уважат гаранцията ,просто трябва да сте настоятелни