Автор Тема: Ремонт на гаранционен фотоапарат и замяня с нов?  (Прочетена 3104 пъти)

atanas

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Здравейте,преди един месец  изпратихме гаранционния ни фотоапарат \"Praktica DCZ 6.8\"за ремонт при официалния представител на \"Praktica\",който се намира в София.Преди 2-3 дни се обадихме да ги питаме за апарата и те казаха,че ще ни го изпратят.Днес получехме друг употребяван, развален ,на места с драскотини апарат,на който даже са се опитвали да отлепят стикера с фабричния номер,ако не са го и сменяли даже! Обадихме им се да се разправяме с тях,а те даже първо не си признаха че са ни пратили друг с друга гаранционна  карта написана от тях и с нея са пратили и нашата си,но без да са попалвали в нея датата на приемане,на предаване,на вида ремонт,както и печат и подпис на сервизната база! След доста приказки по телефона,казаха че друг ще ни изпратят,ние държахме или нашият си апарат или нов да ни пратят.Въпроса ми е ако не могат да ни върнат апарата,дали на негово място ще ни изпратят нов,но да не е някакав втора употреба?

service

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Ремонт на гаранционен фотоапарат и замяня с нов?
« Отговор #1 -: Февруари 09, 2010, 12:56:42 pm »
Здравейте
Ще ви посъветвам когато избирате такива скъпи и прецизни уреди , да се интересувате има ли сервиз организиран от производителя. За тези уреди трябва сложна апаратура за ремонт и настройка. До колкото знам от този клас фитоапарати само Канон има сервиз в България.

lotus

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Ремонт на гаранционен фотоапарат и замяня с нов?
« Отговор #2 -: Февруари 15, 2010, 04:43:31 pm »
Здравейте!Съвсем наскоро се регистрирах и веднага имам въпрос.Ако може, нека някой да ме посъветва!Отнася се до гаранционния срок на уреди, които след неуспешен ремонт са подменени с нови, но след това продължава да тече гаранцията на първия уред, а не на новия!Така ли трябва да бъде?Нали все пак става дума за нов уред, който би трябвало да има своя гаранция!

perlovec

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Ремонт на гаранционен фотоапарат и замяня с нов?
« Отговор #3 -: Февруари 16, 2010, 10:01:41 am »
Аз имах същия проблем преди време с един акомулатор. Дадоха ми нов , а гаранцията остана същата със срока на първия. Според мен е правилно, поне така мисля.

e_dimitrova

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Ремонт на гаранционен фотоапарат и замяня с нов?
« Отговор #4 -: Февруари 17, 2010, 10:57:21 am »
незнам къде точно да попитам но темата е близка и затова реших тук да пиша. Става въпрос за следното: Отнесох гаранционен сешуар в сервиза, от там ми издадоха протокол с който от магазина от който съм го закупила да ми дадат нов. в магазина ми дадоха нов без проблем и питането е: гаранционния срок на замененото изделие колко е?  казаха ми че гаранцията продължава да тече, което не ми се струва много правилно. до изтичане на гаранцията на първия уред остават още 3 месеца, в сервиза ми казаха че това са чести дефекти и какво правим като новото изделие се повреди след няколко месеца и вече няма гаранция?

jigiridka

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Ремонт на гаранционен фотоапарат и замяня с нов?
« Отговор #5 -: Февруари 25, 2010, 07:42:52 pm »
Нашия фотоапарат също е Практика 8303 и е  на ремонт и сме го дали на 05.01.2010, а все още нито са се обаждали нито нищо, а казаха че срока за ремонт е 1 месец. какво да правя в този случай?

penev

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Ремонт на гаранционен фотоапарат и замяня с нов?
« Отговор #6 -: Февруари 26, 2010, 08:27:57 am »
Здравейте, и аз съм нов във форума. Закупих през юни миналата година скъп апарат Никон от магазин Фотосинтезис. Две седмици по-късно той се развали - просто \"умря\" все едно е без батерия. Попитах в магазина и ме посъветваха да прегледам на сайта списък със серийните номера тъй като от същия модел има дефектна партида. Оказа се, че моят е между тях. Предадох го в магазина (те имат тази услуга защото са една фирма с вносителя) и след 45 дни го получих обратно, тъй като сервиза им е в Гърция. Веднага установих, че апаратът не снима по същия начин - снимките на открито определено синеят, преекспонират и в някои случаи няма фокус. Многократно ходих в магазина, правихме проби и всеки път заключението беше - да, работи, но нещо в меренето не е наред. Помолих отново да го дадат в сервиза, приеха го на 26.01.2010 с диагноза: преекспониране, губи фокус и дава грешен сигнал за захранване. Получих го обратно на 17.02.2010 след 23 календарни дни и установих, че няма промяна във начина на снимане - същия проблем. Не получих описание какво е правено освен обяснение, че е сменен софтуера. Поисках и направихме проба в магазина: взехме апарат същия модел апарат от витрината и направихме снимки при едни и същи настройки на еднакви обекти. Снимките с моя апарат пак синееха и се губеше фокус. Направих копия и този път занесох всичко във фирмата вносител Профайлд на бул \"Цар Борис\" 126. Приеха ми апарата с извесна насмешка, че всяко мерене може да е субективно и беше изпратен отново в Гърция. Днес е една седмица оттогава, до вчера апаратът още не беше стигнал до сервиза и ще чакам отговор от гърците дали ще забележат разликата, а те са малко бавни в дейсвията си.
Трябва да добавя, че за времето на ремонта от Фотосинтезис ми беше предоставен заместващ апарат който макар и по-стар модел правеше страхотни снимки. Накратко - служителите на магазина в Скай сити са изключително коректни и кооперативни.
Моят въпрос в случая е: както пише на главната страница на сайта Активни потребители, мога ли да искам замяна с нов или връщане на парите след като в продължение на повече от месец не съм си получил отремонтирания апарат?
Ще се радвам и на професионален отговор, дали да го отнеса до Комисуята за защита на потребителя.
Поздрави на всички!
« Последна редакция: Февруари 26, 2010, 02:21:43 pm от penev »

Martin Bogdanov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Ремонт на гаранционен фотоапарат и замяня с нов?
« Отговор #7 -: Февруари 26, 2010, 12:50:51 pm »
Съгласно нормативната уредба можеш да искаш връщане на парите след като за един месец не са го опавили.

patapuf

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Здравейте,
имам едно запитване. Имам фотоапарат Никон Д5000, който купих от приятел. Той го е взел на лизинг от Фото Павилион. Съответно се появи проблем с фокуса, както и индикацията на батерията. Дадох го в магазина и веднага го приеха за ремонт. Все още не е минал месец, но запитването ми е следното: след като гаранцията не е на мое име, аз имам ли право да искам парите или трябва да занимавам и него, и при условие, че е на лизинг дали процедурата не е по-скоро подмяна с нов и дали пак трябва той да е лицето, което да поиска това. При предаването на тялото в магазина ми казаха, че няма значение за ремонта на чие име е гаранцията, но дали ще има за другите неща :? Благодаря предварително.

severfen

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 75
    • Профил
@jigiridka - отиди в магазина от които сте го купили. Попълнете оплакване в книгата за рекламации и говорете с управителя. Трябва да ви ВЪРНАТ ПАРИТЕ. Ако откажат, не се караите а веднага подаите жалба в КЗП. Задължително впишете рекламацията си в книгата им, ако не я дадат пуснете жалба и за това в КЗП.
@patapuf - гаранцията не е поименна. Няма значение на кого е лизинга и т.н. Твоя приятел може да ти го е взел за подарак. Аз при покупка отказвам да давам лични данни, като адрес, имена и т.н.
@e_dimitrova - при подмяна на уреда с нов продължава да тече старата гаранция. Ако са оставали 2 дни, то новиа уред има 2 дни гаранция. Единственото удалжаване на гаранцията е за времето в което уреда е бил на сервиз. Ако уреда е бил 3 пати за по един месец на сервиз. То гаранцията му трябва да се удължи с три месеца. НО това трябва да е уписано в гаранционната карта. Или да имате документ за това кога е влизал в сервиз и кога е излизал.