Автор Тема: Проблеми с ВИК-Варна  (Прочетена 5060 пъти)

milalala

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
ВиК Варна не си спазва договора
« Отговор #15 -: Ноември 23, 2013, 03:03:00 am »
Вчера, 22.11.2013, в 8:00 ч. поради авария (свързана с ремонта на Брегалница) водоподаването в широк център Варна (Чаталджа, Ген. Колев и т.н.) беше спряно и трябваше да бъде възстановено в 20:00 ч. според съобщението в сайта на ВиК Варна. След обявеното време вода все още нямаше, съобщението на сайта си стоеше същото. На телефона на оператора - записано съобщение с удължен срок - ще пуснат водата "в полунощ". След 00:00 ч. на 23.11.2013 вода все още нямаше, съобщението на сайта си стои неактуализирано. Към 00:30 ч. вече нов запис на телефона на оператора - пускането на водата се отлага за 03:00 ч. (на 23.11.2013). Към моменто - час преди последно обявения срок - вода все още няма. Това прави 18 часа прекъснато водоснабдяване.

В сайта на оператора прилежно е предоставен договора оператор-потребител ("Общи условия"), в който е отбелязано, че операторът е длъжен "да предоставя алтернативно водоснабдяване, включително с водоноски, когато е налице прекъсване на водоснабдяването с питейна вода за повече от 12 часа" (Общи условия за предоставяне на ВиК услуги на потребителите от ВиК Варна, чл. 8, т. 12) (http://www.vikvarna.com/bg/regulatory-base/conditions.html).

След като успях да се свържа по телефона на дружеството с "жив" по това време диспечер - на въпроса ми за алтернативното водоснабдяване, човекът отговори, че "не са очаквали аварията да се проточи толкова дълго", а след моя коментар, че те са длъжни да се подсигурят предварително, в случай, че не успеят да си спазят срока, ме посъветва "да си лягам и като стана вече ще има вода" - едва ли не, цяла Варна спи и аз съм единствения човек, на когото му е притрябвала вода по никое време. (По тази логика, защо ли изобщо се набутват да ни водоснабдяват денонощно, като може да е само денем; добре, че нищо не зависи от този човечец, както той сам си и каза.) Понеже цялото това ми се стори адски несправедливо, и се почувствах (отново) като че живея в миналото, реших да не оставям нещата така.

ВиК Варна не си спазва договора и това не трябва да остава без последици.

И така, разрових се из нормативите. Не съм юрист и може да не съм разбрала правилно, но останах с впечатление, че ДКЕВР е органът, който освен всичко друго би трябвало да "защитава интересите на потребителите" (Закон за регулиране на водоснабдителните и канализационни услуги, Чл. 7, т. 3). На сайта им има форма за подаване на жалби. След като попълних всичко и приложих "доказателства", бутонът "изпрати" така и не сработи (тайм аут/няма такава страница). В допълнение забелязах и линк, който преди това пренебрегнах - "Условия за разглеждане на подадена към Държавната комисия за енергийно и водно регулиране жалба" (http://www.dker.bg/files/DOWNLOAD/complaints_dkevr.pdf), в който документ пише много интересни неща:

"Съгласно чл. 22, ал. 1 от Закона за енергетиката (ЗЕ), Държавната комисия за енергийно и водно регулиране /ДКЕВР, Комисията/ разглежда жалби „на потребители срещу лицензианти или на лицензианти срещу лицензианти, свързани с изпълнението на лицензионната дейност” и „на потребители срещу В и К оператори или на В и К оператори срещу В и К оператори, свързани с предмета на регулиране по Закона за регулиране на водоснабдителните и канализационните услуги”. "

Но по-натам:
"Съгласно чл. 97, ал. 2 от НЛДЕ, ДКЕВР се произнася по подадена жалба, когато тя е разгледана от съответните енергийни дружества или В и К оператори. Потребителят следва първо да отнесе спора до лицензианта или В и К оператора. Всяка получена жалба в ДКЕВР, без становище, се изпраща до енергийното дружество / В и К оператора / за проверка, с изискване жалбоподателят и ДКЕВР да бъдат известени за резултата от извършената проверка в писмен вид. В случай, че не е удовлетворен от отговора, или че не получи отговор в срока, определен от Общите условия, потребителят може да подаде нова жалба до ДКЕВР, чрез съответното енергийно дружество или В и К оператор. С оглед на гореизложеното Ви информираме, че директното обръщане към ДКЕВР за разглеждане на спора удължава процедурата по неговото решаване."

И какво излиза? Трябва първо да се оплача на ВиК Варна, че ВиК Варна не си спазва договора?! А пък ВиК Варна ще докладва на ДЕКВР, че не си спазва договора и аз съм се оплакала от тях, за да може ДЕКВР да реши спора ни??? Само на мен ли ми звучи абсурдно?!

Активни потребители, коментирайте!