Автор Тема: повреден лаптоп на рекламация в сервиз Стемо  (Прочетена 5273 пъти)

gingam

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Здравейте!
Преди година и нещу си закупих лаптоп от технополис който малко преди нова година ми даде дефект(изгоря му данната платка) и разбира се веднага с започване на новата година(на 04.01.2010) аз го занесох в опоменатия сервиз за Пазарджик който се оказа само приемна и ми казаха че ще го изпратят в сервиза на Стемо(доколкото разбрах в София). И така се започна едно дълго чакане да ми се обадят което продължи 21 дни когато те ми се обадиха казаха ми какъф е проблема и че чакали части и ми казаха че до 1 седмица ще е готов от което аз разбирасе се зарадвах много, но уви за кратко на 32-рия ден ми се обадиха да ми кажат че лаптопа не може да бъде поправен и че ми отпускат кредит с който да си избера лаптоп от тяхния каталог. Но тъй като цените в каталога им не ме устройват(едни и същи лаптопи аз съм ги намирал с по 100 и повече лева по евтини от това което е в каталога им) аз помолих да ми върнат парите при което от нашия сервиз(приемна) ми казаха че ще говорят със Стемо и ще ми се обадят да ми дадът отговор на другия ден им звъннах и ми бе съобщено че са казали в стемо и от там им отговорили,   че те щели да се свържат с мен. Вместо да ги чакам да ми звъннта аз реших да се обърна към вас с вапрос дали имам законното право да си искам парите дали е възможно това да стане и какво да очаквам.
Благодара предварително!

kapon4o

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
повреден лаптоп на рекламация в сервиз Стемо
« Отговор #1 -: Март 01, 2010, 04:42:37 pm »
Аз имам същия проблем с лаптоп Асус на 2 февруари го занесох в Стара Загора в Мост Компютърс от там го пратиха в София за ремонт и вече мина 1 месец и не са ми се обадили! Ще им званна и ако не е готов ще си искам парите или нов, но незнам дали ще стане това,защото в България правата на потребителя са напълно ЗАЕ*АНИ !

benzol

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
повреден лаптоп на рекламация в сервиз Стемо
« Отговор #2 -: Май 17, 2010, 11:41:38 pm »
Значи и аз имах сащия проблем с моя лаптоп МСИ нещо му изгоря и чаках повече от месец ходих до магазина да приказвам с управителя и се разбрахме да ми дадат нов да си избера от каталога аз си избрах 1 модел и те казаха добре след 1 седмица ще е тука обаче като отивам след 1 седмица ми казват че този модел го нямало в наличност,както и да е в краина сметка ми смениха лаптопа с нов обаче чаках 3 месеца докато стане.

ninany

  • Новак
  • *
  • Публикации: 31
    • Профил
повреден лаптоп на рекламация в сервиз Стемо
« Отговор #3 -: Януари 10, 2011, 10:05:10 pm »
Здравейте!
На 22 октомври 2010 г.си купих HP 625 Notebook PC  XN606B/ E или нещо подобно- не се чете/ от магазин на Техномаркет в град Ямбол.
Не след дълго установих, че батерията няма да проработи и занесох преносимия компютър в магазина. Помолих да пробват с батерия от др. лаптоп и другата батерия се зареждаше, т.е. разбрахме, че проблемът е в батерията. Уговорих се с работещите в магазина да им занеса лаптопа след празниците. На 2 януари 2011 г. го занесох и е изпратен в сервиз в София. На 9 февруари исках да получа информация в магазина, но естествено не можеха да ми кажат нищо и по моя молба получих телефонен номер на сервиза. Днес се обадих и с изненада научих, че е поръчана \"системна платка\" за моя лаптоп и ще дойде в сервиза около 20 януари. Нима е възможно при проблем с батерията да се чака платка, която все още не мога да разбера дали е дънна или наречена от служителката на сервиза \"системна\". Лаптопът ми работеже добре и не вярвам за толкова кратък период от време да има нужда от ремонт на дънна платка, ако това е искала да каже служителката.
Моля, дайте ми съвет към кого да се обърна и какви са моите права като потребител.
Защо гаранцията на HP в България е само 1 година? Или това е така само в Техномаркет? Аз за това разбрах чак като бяха попълнени документите и опакован лаптопа и много съжалих, разбира се. Сега разбирам, че е имало защо. Много съм разочарована от покупката си и от организацията и некомпетентността на работещите в Техномаркет в град Ямбол.

Нина Йорданова

BeTaTesTeR

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 65
    • Профил
повреден лаптоп на рекламация в сервиз Стемо
« Отговор #4 -: Януари 10, 2011, 10:25:12 pm »
Вие като се имате за по-компетентна,защо го отнесохте в сервиз ами не си го оправихте в къщи?Естествено,че е възможно да има проблем с дънната платка,дори това е най-вероятния проблем.Въобще не разбирам вас какво ви касае дали ще сменят дънна платка,някое копче или лампичката на захранването.В крайна сметка ще искате да ви върнат работеща машината нали?Никакви права не са ви нарушени,ако не ви го върнат до един месец тогава може да имате претенции.Веднага бързате да оплювате хората,а вие сте още по-некомпетентна от тях.

stanimir_sz

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
    • Профил
повреден лаптоп на рекламация в сервиз Стемо
« Отговор #5 -: Януари 15, 2011, 07:02:54 pm »
BeTaTesTeR - много добре казано.Типично по Български се критикува.Вечно някой им е виновен.Нагли до безобразие.Мислят си че имат безкрайни права.Никой потребител не се сеща че той също има определени задължения.Примено да уважават търговеца, да спазва Българското законодателство, да спазва реда на сервиза в който е занесен.Не да очаква че като си занесе неговия продукт сервиза ще захвърли всичко и ще почне да се занимава с неговия случай.Защото е най-важен от всичко на света.Срокък е 30 дни и наистина няма никакво значение какво се сменя.Въпроса е да имаш работещ продукт, преди изтичането на ЗАКОННИЯ срок.

ninany

  • Новак
  • *
  • Публикации: 31
    • Профил
повреден лаптоп на рекламация в сервиз Стемо
« Отговор #6 -: Януари 16, 2011, 08:54:17 am »
В отговор на нападките Ви искам да попитам, ако на нов лаптоп се сменя дънна платка, какво ли ще се случи след 1 година например, колкото твърдяха, че е гаранцията до преди 2 дни от Техномаркет и от техн. отдел на HP за България. Това ми бяха единствените притеснения. Не съм твърдила, че съм компетентна, а и не е необходимо. Вие предполагам също не сте компетентни в други области.
В случая спазва ли се Българското законодателство-закона за минимална гаранция от 2 години? Този отговор търсих и го получих.
Законен срок или законова гаранция???
За неспазващите законите има и санкции.

fishev

  • Новак
  • *
  • Публикации: 31
    • Профил
повреден лаптоп на рекламация в сервиз Стемо
« Отговор #7 -: Януари 16, 2011, 09:09:41 am »
И последно колко гаранция дава НР за техните лаптопи в България Говоря за гаранция на производител а не за търговската гаранция

Veselin

  • Новак
  • *
  • Публикации: 26
    • Профил
повреден лаптоп на рекламация в сервиз Стемо
« Отговор #8 -: Януари 16, 2011, 11:31:39 pm »
Минималната законова гаранцията във всички европейски страни е 2 години. От това следва, че всяка стока намерила място на българската витрината е с най-малко 2 години гаранция.
Гаранцията също е компонент и неделима част калкулирана в цената на готовия продукт. От това следва, че клиента е заплатил стока  с включена законовата гаранция+гаранция на производителя+ всички включени гаранции, писани и НЕПИСАНИ.
       Търговецът няма право да дава по-малка от законовата гаранция 2 години и не по-малка от гаранцията давана от производителя, която може да е 5, 10 , дори 30 и повече години  или изразена в работни часове, като 60 000h при Panasonic или 5 г. пълна гаранция. Гаранцията може да не е в писмен вид. Достатъчно е да имате касов бон. От това следва, че неуредените въпроси в гаранциите са проблеми касаещи взаимоотношенията между производител, вносител и търговец.
       В Европа електрониката не се разпечатва в търговския обект. Гаранционните карти и срокове са напечатани от производителя и търговеца няма право да пипа нищо по тях! Имате право да върнете стоката ако в последствие установите липси, несъответствия или просто не харесате покупката си.       Миналата седмица си купих тостер за 14 лв. с 3 години гаранция.
В случая става дума явно не за прост сешоар а за скъпа вещ- компютър. Що се отнася за гаранции и срокове в другите страни същите стоки се продават с 3, а и от април месец по 5 години.
        HP в Европа продава стоки с 3 години гаранция, като за първите две е пълна(материали+труд). За страни от третия свят гаранцията е 3 години безплатни материали и една година пълна гаранция.
В България вероятно гаранциите се манипулират от търговеца СЪС ЦЕЛ ТЪРГОВИЯ- \"ЗАМЕНКА\" на гаранционните карти със ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ПОЛИЦИ, наричани още от търговците– \"гаранция +\". По този начин се прави услуга на застрахователите, като се ощетява клиента с полагащите се безплатни части за 3-те години и полагащото се гаранционно обслужване, куп неудобства, ТОРМОЗ, и усещане за причинена от търговеца(производителя, вносителя и всичките мошеници по веригата) ИЗМАМА и вреда.
      Как работят търговците в другите EU страни, купувам GSM, който не се държи стабилно. Подавам рекламация– служителката с 10 цола усмивка, ме кани след седмица(там също законовия срок за престой в сервиз е 30 дни, но!!! Никой не те оставя да си излезеш с празни ръце от магазина :)) да си получа оставената вещ. В уречения ден отивам в магазина подписвам се на 5-6 протоколи, поръчки, и тест и със същата усмивка ми връща веща работеща. Едва вкъщи установявам че телефончето ми е заменено с ново. Няма спорове, няма викове. То, к\'во е т\'ва да няма на кого да се ядосаш? Какво е?
       Ей, хора гаранцията в България е 2 и повече години. Четете си законите и си търсете правата. www.kzp.bg  За производителите сте едни роби - един телевизор се прави за 1 минута но от лентата излизат на 11 секунди. DVD за 45 секунди, сателитен приемник за 30 секунди и т.н.  Една дънна платка за лаптоп струва 3 години безплатно от производителя, на пазара в USA 65 $, в EU да речем 50 ?, в BG service 300 ?+ поне 100 лв.труд+ 30-50лв. тест(диагностика). Смятайте ако ви се смята. Рядко се намира някой да се навие Ви изолира дефект \"до елемент\" тъй, че търсете си това, което Ви се полага по закон.  Така пазарът сам ще се регулира и отсее от вноса на некачествени стоки. Не рядко произхода на тези стоки се оказва и задния двор на самия търговец.
        И още веднъж, Приятели, четете си ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛЯ и посещавайте по-често Комисията за защита на потребителите, че на хорицата там им е много скучно.
       Предназначението на този закон е да ни отърве от производствените боклуци, \"дупета\"(храна за животни), с които ни заливат наглите търговци.
Причинените ни материални и морални вреди са огромни а вината за това би следвало да се носи солидарно от търговци, производители, вносители и др. посредници.
       Пожелавам:
       Добро здраве и повече радостни и слънчеви дни и да сте позитивно настроени през цялата 2011 година.
« Последна редакция: Януари 17, 2011, 09:29:29 am от Veselin »