Здравейте,
Дейността на фирмите за дялово разпределение се контролира от Министъра на икономиката, енергетиката и туризма, към който можете да отправите писменно Вашето оплакване. Дейността на топлофикационните дружества пък се регулира и контролира от Държавната комисия по енергийно и водно регулиране. Поставеният от Вас проблем е свързан с дяловото разпределение на енергията вътре в самата сграда и наистина трябва да се обърнете до топлинния счетоводител, както сте направили. Съветвам Ви да кореспондирате с топлинния Ви счетоводител само писменно, като се снабдявате с входящ номер на жалбата или молбата Ви. Копие от тази жалба можете да изпратите и на Министъра на Икономиката, енергетиката и туризма, както и на Топлофикация. При всички случай ако жалбата Ви е писменна и с входящ номер, ще Ви отговорят. Друг е въпросът какво ще разберете от отговора и доколко ще бъдете удовлетворен. Действително доста често се получава при обявяване на дати за годишен отчет на уредите за дялово разпределение, клиентът да не осигури достъп до жилището си. При такава ситуация топлинните счетоводители начисляват енергия за отчетния период на пълна мощност на радиаторите. След това потребителите имат срок за възражения, в които могат да осигурат достъп и да им се направи отчет. Тъй като обикновено никой не ползва през цялото време на денонощието топлинна енергия, то при всички случаи показанията на уредите ще дадат по-малка изравнителна сметка на съответния потребител и теоритично начислената му максимална такава ще бъде намалена. Това обаче ще се отрази в изравнителните сметки на другите потребители в сградата, които съответно ще се увеличат тъй като общото количество топлинна енергия отчетено от топломера в абонатната станция за цялата сграда остава константна величина, тъй като то е измерено с метрологично проверен уред - топломер.
Най-вероятно отговорът, който ще получите ще бъде в този смисъл с добавка за кои апартаменти са уважени рекламации и на какви основания. Като цяло трудно можете да проконтролирате дяловото разпределение във Вашата сграда, но все пак имате право да получите отговор на поставените от Вас въпроси.