Автор Тема: Гаранционен ремонт  (Прочетена 8815 пъти)

ivanmihalev

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Гаранционен ремонт
« -: Февруари 14, 2010, 08:06:56 pm »
Преди около година ми се повреди гаранционния телевизор. Естествено, отиде на сервиз. На 31 ден следобед ми се обадиха, че е готов. Нямах възможност да го взема, защото сервиза работеше до 18:00, а аз трябваше да се прибера вкъщи, да взема колата (40кг. телевизор трудно се носи на гръб :) и да отида до сервиза, което беше невъзможно. Отидох на другия ден. При получаването, служителката от сервиза поиска да си платя 1 ден престой, защото не съм го взел когато те са се обадили. При това на мен ми кипна и минах в атака, че те са ми забавили телевизора с 1 ден и ако много настоява, ще им го оставя и ще си искам парите. Не платих нищо и си взех телевизора.
Сервизите много често спекулират със срока на ремонта, като казват, че е 31 дена, особено ако края на срока се пада събота или неделя.
За какво става въпрос в действителност? В ЗЗП е записано, че срока на ремонта е 1 месец, без да се посочва изрично кой от 12-те :) Следователно под месец трябва да се разбира срока, започващ от числото на което е предявена рекламацията, до деня, предхождащ това число, само, че следващия месец. Например, давате си телевизора на ремонт на 01.02 и до 28.02 (29.02) трябва да е готов, защото на 01.03 започва нов месец. След 1 месец гаранционен ремонт, по закон може да си искате парите за продукта. Процедурата е направена така, че да ви откаже, но все пак има хора инати :)
« Последна редакция: Февруари 15, 2010, 11:03:36 pm от ivanmihalev »

fishev

  • Новак
  • *
  • Публикации: 31
    • Профил
Гаранционен ремонт
« Отговор #1 -: Февруари 14, 2010, 09:59:41 pm »
Къде го прочете това за трите ремонта и че се заменя стока и/или се връщат парите Български Държавен Стандарт (БДС)не работи от доста години Там имаше такова положение 3 еднакви или 5 различни ремонта и се заменя изделието В момента деиства ЗЗП там няма упоменато за максимално допоустим брои ремонти Не пиши глупости когато не си запознат с подробности и не спекулирай с тях

ivanmihalev

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Гаранционен ремонт
« Отговор #2 -: Февруари 15, 2010, 10:48:02 pm »
Сбъркал съм, може и след първия ремонт да си искаш парите:
Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
(4) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.

Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
2. намаляване на цената.
(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
(3) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.

Следващият член гласи, че по време на ремонта, гаранцията спира да тече, т.е. ако 5 пъти ви ремонтират стоката по 1 месец, гаранцията изтича след 2 (3) г. и 5 м., а не след 2 (3) години от датата на закупуване. С тези срокове почти без изключения се прецаква потребителя, като му обясняват, че срока на гаранцията е фиксиран от датата на закупуване до същата дата след 2 (3) години, в зависимост от срока на гаранцията.
Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.
(3) Упражняването на правото на потребителя по ал. 1 не е обвързано с никакъв друг срок за предявяване на иск, различен от срока по ал. 1.

Следващият член гласи, че дори и да не ви дадат гаранция, пак сте в правото си да предявите рекламация.
Чл. 123. (1) Потребителят има право да предяви рекламация на стоката или услугата, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата.
(2) Когато производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката и удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна на стоката с друга, съответстваща на договореното, търговецът е длъжен да запази на потребителя първоначалните гаранционни условия. Когато рекламацията се удовлетворява чрез ремонт на стоката, извършените ремонти се отразяват в гаранционната карта и срокът на ремонта се прибавя към гаранционния срок.

Следващият член гласи, че дори без ремонт, може да си искате парите. Това важи и за извършени услуги. Само не ми е ясно, ако някой има претенции към фризьора си, дали ще му лепят косата или ще я дърпат за да порасне :)
Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114.
(2) При предявяване на рекламацията за услугата потребителят може да претендира за извършване на услугата в съответствие с договора, за отбив от цената или за възстановяване на заплатената сума.

fishev

  • Новак
  • *
  • Публикации: 31
    • Профил
Гаранционен ремонт
« Отговор #3 -: Февруари 16, 2010, 08:31:25 pm »
Хубаво цитираш закона но прочети чл 113точка 2 в скобите  малко по внимателно и пак твърди че веднага се връщат пари при предявяване на рекламация