Активни Потребители

Услуги => Електроснабдяване => Темата е започната от: интрига в Февруари 14, 2007, 04:21:05 pm

Титла: Проблеми с EVN
Публикувано от: интрига в Февруари 14, 2007, 04:21:05 pm
Здравейте !
Ние сме агенция за недвижими имоти и строителство \" Интрига \" ООД - гр.
Хасково.
Повода да Ви пишем това писмо е ,че сме крайно обидени и разочаровани от
отношението на  EVN- клон Хасково.
Имаме закупени парцели в регулация на гр.Хасково - местността \" Кенана \" и
изработени за тях инвестиционни проекти за строителство на еднофамилни
къщи.Подадохме молба-заявление за присъединяване/ платихме и таксите / към
EVN гр.Хасково , но от там категорично ни отказаха присъединяване ,
аргументите за което бяха , че линията била \" Частна \" ? ? ?Сигурно Ви
става вече ясно , че този отказ води до спиране на нашия инвеститорски
разчет ,от което носим материални и морални загуби.
Питаме се , как е възможно това ?
Та нали ние сме клиенти ?
Нали ние имаме право на това , което ни се полага по закон ?
Какви са тези взаимоотношения в тази пазарна икономика ?
Отговора за нас е - един голям абсурд !
Безумие и чувство за безнаказаност !
Очакваме отговор  за това , което се случва с нас.
Надяваме се на една развръзка на проблема .
Поздрави от екипа на \" Интрига \" ООД !
гр.Хасково - 6 300
комплекс \" Градски хали \" , ет.5 , офис 503
Росен Георгиев Карагьозов - управител

Послепис :
Служителите ,с които контактувахме от страна на EVN са :
Росен Иванов и началника на EVN - клон Хасково .
Титла: жалба
Публикувано от: poli в Март 22, 2007, 12:12:15 pm
Здравейте, бих искала да Ви помоля ако може да ми помогнете.Живея в ж.к.Младост, бл. 1А, и нямам парно от 3 години/напълно изключено/с демонтирани радиатори, но миналият отоплителен сезон фирма \"Електрон Комерс\" започна да ни начислява пари за отопление.Казаха ни, че имаме щранг в банята и затова ще плащаме за отопление.Искам само да добавя, че преди повече от 5г.поради повреда е изключен щранга от 1 етаж и няма отопление в банята за което има съставен протокол от Топлофикация.Това го казах и показах на служителя на \"Електрон Комерс\" но, резултат никакъв.Какво трябва на направя , ако и този отоплителен сезон ми начисляват пари за отопление? Само да добавя, че в нашият блок и имаме 60% спряно парно и от \"Електрон Комерс\" ни казах , че или всички ще се откажат от услугите на \"Топлофикация\" или на всички ще бъдат начислявани пари за отопление , за да си покрият загубите.И тъй като не могат да накарат живущите да си спрат парното започнаха да ни начислявят пари за отопление.И днес пак ходихме до \"Електрон Комерс\", но резултат никакъв.Даже имаме изравнителна сметка от 250лв.Моля , кажете ми какво да правя!
Титла: Проблем с електроразпределение - моля за съвет
Публикувано от: geko в Април 03, 2007, 11:18:05 pm
Здравейте,
Имам къща в провинцията, в която напрежението на тока варира от 120 до 300 волта. Подадох оплакване до местното електроразпределение, дойдоха, премериха, вайкаха се, но не отговориха официално в едномесечния срок. Подадох втора жалба в която им обясних, че ще ги съдя. От тогава идваха няколко пъти и въпреки че е ясно че трябва да се изгради нов трафопост, те правят разни нелепи неща, за да го избегнат. Резултатът е, че нищо не се променя, а тези симулират някаква дейност. Не след дълго ще станат 2 месеца.
Каква е процедурата, за да заведа действително дело срещу тях? Мога ли да получа някакво съдействие от БНАП за този казус?

Предварително благодаря!
Титла: Проблем с електроразпределение - моля за съвет
Публикувано от: bakalin в Април 04, 2007, 01:41:30 pm
Още от самото начало си сгрешил.
Но реда е следния:
1. Подаваш ЖАЛБА, а не молба. С входящ номер и всичко останало.
До 24 часа (или 48 , зависи от Общите условия на дружеството) са длъжни да направят замерване и да издадат КОНСТАТИВЕН ПРОТОКОЛ.
Ако параметрите на доставяното напрежение се различават от установените по БДС ти намалят сметката с 10% (EVN)
2. По твое искане и за твоя сметка ТРЯБВА да ти поставят устройство, което записва параметрите в интервал от 1 месец, през 15 мин.
и тука вече си ги хванал - дружествата не разполагат с такива устройства - а те не са и сертифицирани по БДС.
3. Жалваш се до ДКВЕР - те ще изискат от ЕРР цялата документация по случая (дето дружеството я няма)
4 Ако нещо (ел.уред) в имота ти изгори - жалба до ЕРР и ако не си спазят Общите условия - съд.
по-подробно, ако искаш по мейла
Титла: Проблем с електроразпределение - моля за съвет
Публикувано от: Ирина Марудина в Април 04, 2007, 02:28:55 pm
bakalin,
темата е много интересна! Моля те, не я ограничавай до лични писма - пиши направо тук за да могат повече хора да научат и да се възползват от правата си.
Титла: Проблем с електроразпределение - моля за съвет
Публикувано от: geko в Април 20, 2007, 10:24:11 pm
bakalin, много благодаря за обяснението!
Подадох две жалби. На втората пристигна официален отговор, който е, меко казано, подигравка. Той гласи:

\"Във връзка с вашето оплакване от м. Март 2007г. наша група извърши обстоен преглед на .... и направи замервания на напрежението по отделните участъци.
Поради факта, че разстоянието от трафопоста до вашата къща е много голямо има голям пад на напрежението.
Групата продължава своята работа и при непостигане на задоволителни резултати ще бъде предложено на ръководството през следващата 2008 година в този участък да бъде изграден нов трафопост.\"

Напрежението продължава да си пада при включване на произволен уред. Никой не прави нищо, а това да пишат че през СЛЕДВАЩАТА ГОДИНА може и да сложат трафопост....
Абе както и да е.

Как да подам жалба, която да ги прескочи като инстанция? Как да я подам до ДКВЕР (и къде)?

Това да ги накарам да сложат устройство, което отчита напрежението е абсурд. Изобщо, с това регионално разпределение тук просто нищо няма да стане. Трябва да направя нещо, след което някой да ги накара от София.
Нямам и никакви задръжки да ги съдя, но не съм сигурен точно как да го направя.

Предварително благодаря за съдействието!
Титла: Проблем с електроразпределение - моля за съвет
Публикувано от: kaufer в Април 21, 2007, 10:44:20 am
Жалбата до ДКВЕР трябва да отговаря на следните изисквания: да  са посочени името и адресът на жалбоподателя и енергийното предприятие срещу което е оплакването,  да са изложени обстоятелствата по случая,  да се посочи в какво се състои искането.  
Жалбата се подава до  комисията  чрез съответното енергийно предприятие, прилагате ксерокопия на  досегашната си кореспонденция с тях.  Енергийното предприятие е длъжно  да изпрати в комисията подадената жалба, становището си по нея, както и цялата преписка по жалбата, събрана в резултат на разглеждането й от енергийното предприятие, в три дневен срок  от получаването й.
Титла: Проблем с електроразпределение - моля за съвет
Публикувано от: bakalin в Април 21, 2007, 12:25:26 pm
Кауфер, мерси за помоща.
Геко ето подробности.
Разбрах че си клиент на столично ЕРР.
Членовете от ОУ (общите условия) гласят
Чл. 3. (1) Продавачът извършва дейността си в съответствие с изискванията на действащото законодателство, като гарантира:
................
\"5. Сигурността и непрекъснатостта на електроснабдяването;
6. Качеството на електрическата енергия;\"

ПРЕДМЕТ НА ПРОДАЖБАТА И УСЛОВИЯ ЗА КАЧЕСТВО НА СНАБДЯВАНЕТО
Чл. 5. (1) Продавачът продава на потребителите електрическа енергия с напрежение и мощност в съответствие с условията, при които е присъединен обектът към разпределителната мрежа, и с показатели за качество, приети от ДКЕВР, които са приложение към настоящите Общи условия.
(2) При получаване на писмено искане от потребител за проверка на качеството на електрическата енергия, продавачът е длъжен да я започне в срок до 5 (пет) работни дни. Проверката трябва да бъде с продължителност, позволяваща достоверно установяване на стойностите на съответните показатели, но не повече от 30 (тридесет) дни. Продавачът предоставя на потребителя екземпляр от констативния протокол с резултатите от проверката. При установяване на отклонения от нормираните показатели, продавачът предприема организационни и технически мерки за подобряването им, за което уведомява потребителя писмено в срок до 30 (тридесет) дни от констатацията. В случай, че резултатите от проверката покажат, че няма отклонения, разходите за проверката са за сметка на потребителя, а във всички останали случаи – за сметка на продавача.
(3) След писмено искане от потребителя в срок до 30 (тридесет) дни продавачът монтира за сметка на потребителя утвърдено от компетентния орган за метрологичен надзор регистриращо устройство на показателите за качество на електрическата енергия.
ОТГОВОРНОСТ НА ПРОДАВАЧА ПРИ НЕКАЧЕСТВЕНО ЕЛЕКТРОСНАБДЯВАНЕ
Чл. 44. Продавачът дължи обезщетение на потребителите при отклонение от допустимите показатели за качество на електрическата енергия в размер на 10 % от стойността на консумираната електрическа енергия с доказани отклонения в качеството, регистрирани от изправни регистриращи апарати, монтирани на мястото на измерване на електрическата енергия, без да е превишена предоставената мощност.
КОНСТАТИВНИ ПРОТОКОЛИ
Чл. 67. (1) В случаите, в които по силата на тези Общи условия се съставя констативен протокол, той се подписва от представителя на продавача и потребителя.
(2) Ако потребителят не присъства и/или откаже да подпише констативния протокол, протоколът се подписва от двама свидетели, които не са служители на продавача. Свидетели могат да бъдат и представители на сдружения на потребителите.
(3) В случай, че потребителят не присъства при съставянето на протокола, продавачът го изпраща по реда за изпращане на документи съгласно тези Общи условия.

В твоя случай НЕ СА СПАЗЕНИ ОУ. Вината е на ЕРР.
1.На са ти предоставили констативен протокол./наша група извърши обстоен преглед на .... и направи замервания на напрежението по отделните участъци/.
2. Това се протоколира. И всякакви горепосочени бля-бля са нарушение на ОУ. Най-общо казано в протокола минимум трябва да има вида на уреда с който е извършено замерването, класа му на точност, регистрационния му номер, датата и часа и т.н. Отделно двама свидетели /или ти/
3. Пиши нова Жалба до ЕРР с копие до ДКЕВР. В нея изрично настоявай:
- да се измерят качествените параметри на ел.енергията всъответствие по БДС.
- да се състави Констативен протокол които да отрази тези замервания.
- в него задължително да се опише дължината на трасето / мрежа НН/ и сечението и типа на захранващите проводници.
Титла: Проблем с електроразпределение - моля за съвет
Публикувано от: geko в Април 23, 2007, 07:11:46 pm
Благодаря много!
Мога ли по някакъв начин да пратя опалкването до ДКЕВР и директно, независимо от местното електроразпределение. Абсолютно съм сигурен, че те няма да го препратят, независимо че са длъжни да го направят. Разправям се с тях вече 2-ри месец и \"арогантност\" и \"безотговорност\" са слаби определения. Реагират само на предупреждения за съд, при това се опитват да сплашват от своя страна и да не свършат никаква работа. Отговорът, който ми изпратиха и който цитирах по-горе много добре обобщава безизходицата. Като цяло ситуацията е силно неприятна и те се държат много бабаитски. Тук в тази провинция все още цялостната атмосфера е силно мафиотска.
Титла: Проблем с електроразпределение - моля за съвет
Публикувано от: didi в Юни 15, 2007, 07:43:20 pm
Здравейте!
Имам къща в София кв.Бункера, която не мога да обитавам поради проблеми с тока и водата. Токът спира през 20-30 мин., а вода няма по няколко дена през лятото. Подавала съм жалби, но обяснението е,че водопроводът е стар, строителството в района е голямо и не може да захранва всички къщи. Положението с тока е подобно. Непрекъснати аварии, стари системи. А ние какво да правим? Хладилниците се размразяват, пералните, бойлерите и миялните се задръстват от мръсната и кална вода, ел.уредите се развалят и т.н. Винаги съм била изрядна в плащанията на сметките си. Какво мога да направя и как да отстоявам правата си?
Предварително благодаря!
Титла: Проблем с електроразпределение - моля за съвет
Публикувано от: diavola в Октомври 31, 2007, 04:22:25 pm
Миналата зима имах проблем с главното таблото на входa на блока в който живея. Към полунощ, главния прекъсвач изключваше и в следващите 15 минути не можеше да бъде включен. Но само 1/3 от апартаментите оставаха без ток!!! Знам точната причина за това, защото работя ел.поддръжка в една фирма. За да се реши проблема, трябваше да ходя 3 пъти до ел.разпределение в нашия град. 1-вия път ме накараха да напиша какви са "симптомите" на повредата - написах ги с леко загатване на причината. Естствено, след няколко дни, през които нищо не се беше променило, пак отидох и госпожите, които се занимават с приемане на молби, жалби и др. ме увериха, че няма никакъв проблем с таблото - техниците били ходили и не открили никаква повреда. Обясних им още веднъж за какво става въпрос и то така, че ако най-неграмотния индианец беше чул, щеше да разбере и да се сети как да отстрани повредата (това май ги ядоса). Накараха ме пак да го напиша и обещаха, че ще се вземат мерки по проблема. След 2 дни вече аз бях се ядосал и отидох пак при некадърните секретарки, ама този път не обяснявах, а направи започнах да ги обиждам на "некадърност" и "мързел". Припомних им, че пресата и медиите много обичат ел.разпределителните дружества и че, техниците там ги избират с конкурс - да не би да са по-умни от шефа...  С две думи, бях много ядосан и виках така, че да се чува и извън канцеларията. И чудото стана - от единия ъгъл на офиса се показа един господин със синя манта, с клеща и отвертка в ръка - ремонтираше контакта там, но не го бях видял, защото имаше още няколко човека (чакаха ме да се навикам на воля :-)) и едно бюро. Та, той изяви желание да му обясня какъв е проблема. След второто ми изречение (вече спокойно), човека нареди на едната, да напише на един лист какво да направят "ония" (дежурните техници). И го направиха. От тогава няма проблем.
Та, като чета този форум, май в България така се решават проблемите - с рогата напред. В противен случай, ще те смачкат...
Титла: Проблем с електроразпределение - моля за съвет
Публикувано от: bakalin в Ноември 05, 2007, 12:04:27 pm
Е, справили сте се \"по български\".
Но какво печелят останалите потребители от това поведение не е ясно.
А иначе Вашият случай щеше да бъде бързо разрешен и  с полза на останалите потребители ако .........
Но нали живеем в България :-)
Титла: Проблем с електроразпределение - моля за съвет
Публикувано от: mjjmiro в Ноември 12, 2007, 08:44:02 am
Здравейте,
   Аз съм от провинцията, в събота на 10.11.07г имаше силен вятър в резултат на което от стълба до нас хвърчаха искри. Тока спря сутринта на 10.11 и дойде към 13.00часа след 30 мин пак спря и дойде веднага като с това изгоряха 3 електроуреда - приемник за цифрова антена, телелизор и абсорбатор който не работеше а само беше включен в ел. мрежата. Малко по късно разбрах, че и на още трима от съседите са им изгорели ел. уреди- телевизори. Написахме жалби и ще ги подаваме. В трафопоста който ни захранва вечно има проблеми а и жиците не са обтегнати и крушките на ослетлението мигат и при най малкия вятър.
   От горните теми прочетох, че се изпраща жалба до ДКЕВР чрез местното ел. разпределение не може ли това да стане независимо то тях?? Благодаря
Титла: Проблем с електроразпределение - моля за съвет
Публикувано от: bakalin в Ноември 12, 2007, 12:05:18 pm
Здравейте :-)
За момента не е необходимо да изпращате жалба до ДКЕВР.
Но като зная каква е действителността в ЕРР то:
1. Подайте Жалба в ЕРР.
2. В нея подробно опишете нанесените Ви щети / телевизори, аспиратор и т.н./
3. Дайте телефон за връзка.
4. До 24 часа трябва да дойде КОМИСИЯ, която да прецени дали ЕРР са виновни за нанесените вреди
5. При пристигане на комисията / мин 2 души/ искайте да се лигитимират със служебни карти. Запомнете / или запишете/ имената им.
6. Изрично ги попитайте какви са техните служебни правомощия. Имат ли статут да установят причините за нанесените Ви щети. Ако те се окажат ел.монтьори по подръжка - те нямат такива.
7. Изискайте съставянето на КОНСТАТИВЕН ПРОТОКОЛ. това е ваше право  и задължение на ЕРРсъгласно Общите Условия /ОУ/
8.В протокола задължително да се впишат
8.1 Трите имена на представителите на ЕРР
8.2 Трите Ви имена или на Вашия представител.
8.3 Вида и бройката на изгорелите ел.уреди.
8.5 Най-важно за Вас е в протокола да пише нещо подобно : \"..на ....2007 в следствие на повреда в разпределителната мрежа / ако може да се уточни повредата/ се е получило пренапрежение ......
9. Трябва също така да се уточни и начина на Вашето обезщетение - дали ЕРР ще ремонтират повредените ел.уреди или Вие ще им представите фактури за ремонта им.
10. Съветвам Ви да подадете обща ЖАЛБА заедно с пострадалите комшии.

П.П. Пазете копия на всички документи. И подавайте жалбите само срещу входящ номер. Пазете и него.
Титла: Проблем с електроразпределение - моля за съвет
Публикувано от: mjjmiro в Ноември 12, 2007, 05:08:15 pm
Здравейте отново, багодаря за бързия и подробен отговор. Ние написахме жалби но всеки за себе си т.е имаме четири жалби. А между другото единия от дереците е наклонен и вчера имаше аварийна група която само го огледа и си тръгна и нищо повече. Описахме всичко и това с наклонения дерек, дали трябва да посочим в  жалба, че искаме да ни обещетят за изгорелите уреди.
       Благодаря отново, с най-добри пожелания!
Титла: Проблем с електроразпределение - моля за съвет
Публикувано от: mjjmiro в Ноември 13, 2007, 05:05:56 pm
Има ли вариант EVN да се  оправдаят с това че щетите са настъпили в следствие на силния ватър който се явява природно бедствие един вид???
Титла: януарска сметка за електроенергия
Публикувано от: petko в Февруари 15, 2010, 03:28:48 pm
Какво да правя?Сметката ми за ток за януари е 336,22 лв.За сравнение през декември платихме 170 лв.Харчим ел.енергия по един и същи начин.Живеем в Пловдив.Оператор е EVN. Всички мои познати и колеги са ОШАШАВЕНИ от сметките си за януари.Как се постъпва в такава ситуация?
Има ли някаква общоградска акция срещу това ограбване,за да се присъединя?
Титла: януарска сметка за електроенергия
Публикувано от: еlenaalex2 в Февруари 15, 2010, 05:36:08 pm
Къде точно е ограбването ? Колко киловата имате изгорени през единия месец и колко през другия ? Без тзи данни не е възможно да се разбере кой е крив и кой е прав .
Титла: Моля за съвет
Публикувано от: BaiZmei в Юни 22, 2010, 07:01:38 pm
От няколко години живея в сграда без Акт16. Ясно е, че нямам индивдуална партида към EVN и сметките за ток се плащат общо от цялата сграда. Може ли някой да даде идея - ако от токов удар ми заминат уредите как да си търся правата? Плащам си консумацията, но нямам права. EVN не се отказват от парите, но отказват откриване на партида заради липса на въпросния акт. Такива сгради са много и може би никога няма да го получат, не защото ние не искаме, а защото държавата не желае да принуди стоителните предприемачи да си актуват обектите. А дотогава ще продължаваме всеки месец да събираме пари и т.н.

Ако някой от EVN прочете това, нека да сметне, че 100 нови партиди х 600лв=60000лв, а не само да реват за пари.
Титла: Моля за съвет
Публикувано от: еlenaalex2 в Юни 23, 2010, 09:50:27 am
Пазарните цени на жилища без акт 16 или др. документи, както и тези, които са на \"зелено\", са по-ниски. Така че всяко нещо си има цена.

А Енергото няма задължение да раздава партиди на всеки курник.
Титла: Моля за съвет
Публикувано от: kaufer в Юни 23, 2010, 03:15:34 pm
акт 16 представлява разрешението за ползване на сградата. За стоителни нужди ли ползвате още тока, а с водата как сте. Необяснимо е как се съгласявате да се нанасяте в подобни сгради.

Стандарти на обслужване


Нормативно определени стандарти на обслужване
 ДНСК издава разрешение за ползване на строежи в срок от 1 месец от датата на подаване на заявлението.

 ДНСК издава лицензи/удостоверения за упражняване на строителен надзор/ технически контрол на конструктивната част на инвестиционния проект и проект за организация и изпълнение на строителството в срок от 1 месец от датата на подаване на заявлението.

 ДНСК предоставя писмено становище/отговор на постъпили жалби, сигнали и молби на физически и юридически лица в срок от 1 месец от датата на подаване на писмено заявление.

 Регионалните дирекции на ДНСК отговарят на постъпила жалба, касаеща строителни книжа в срок от 15 дни от постъпване чрез общинската администрация на комплектованата жалба.
 В тези срокове не се включва времето, през което документацията е върната за комплектоване или за изискване на допълнителна информация.
Титла: EVN-глобява избирателно и неправомерно своите клиенти !
Публикувано от: Ginev в Февруари 13, 2011, 07:06:03 am
Моята лична история все повече наподобява театър на абсурда,в който живеем всички по логиката\"Живота е сцена,а ние сме просто актъори\".кратка справка в Уикипедия само го потвърждава:
цитат:
\"Театър
от Уикипедия, свободната енциклопедия
Театърът  е вид сценично изкуство, което се състои от изиграване на сценарии или истории пред публика, при което се използва съчетание от реч, жестове, музика, танц, звук и зрелище. В допълнение към стандартния разказвателен диалог, театърът може да се види под формата на опера, балет, мимика, кабуки, китайска опера, куклен театър и пантомима. В основата на драматичното действие стои КОНФЛИКТ, чието разрешение или неразрешение провокира размисъл. Целта на театъра е да предизвика у зрителите КАТАРЗИС.
В главните роли-
Вездесъщия EVN,самообявил се за съдник на милиони българи в рамките на своето феодално владение
и
моя милост(с малко\"м\")-провинциален актъор-аматъор в театро\"ЕбАСи ЖиВоТа\",а иначе-безправен роб на гръмОтвержеца Безгрешнии EVN

ВСТЪПИТЕЛНА ЧАСТ:
Дъълги години рАб Божии Петър си плащал редовно и без протест(както Боговете са повелили)ангарията(данък -десятък) на своето Слънце ЕВН,което го обгрижвало със светлина и топлина(понякога),а друг път(когато не слушкал) му пускало гръм и мълнии изпепеляващи и без това ненужната му покъщнина.

ОСНОВНО ДЕЙСТВИЕ:
В един (уж) хубав ден,отивам аз чинно да се издължа на моето слънце ЕВН,защото Господ чака,но Божеството МИ-НЕ..и то,горкото си има своите нужди.Данъка,който му дължа,тъй наречения десятък(който и до днес стряска историците,като най-кръвожаден данък за българите в Османската империя) към днешна дата отдавна е \"надскочил\" обирджийския си размер от 10 % и вече спокойно може да се нарече 50%(петдесятък) спрямо моето скромно възнаграждение като крепостен.Разтоварвам се на касата,удовлетворен,че съм спомогнал за благоденствието на моето любимо божество.
Плащам си чинно и лихвите,защото не съм благоволил да прочета НЯКЪДЕ(то аз и не мога да чета)че Божеството МИ е наредило нов срок на издължаване.Но...и това не стига -В знак на особено благоговение,ЕВН ме дарява И с глоба в размер на 19лв,затуй че,цитирам:
\"...сумата е дължима поради разходите за създаване на организацията за прекъсване(!?)Събирането на просрочените вземания изисква допълнителни ресурси-служители,които осъществават контрол,анализират (!?),разработват и изпълняват цялата дейност.Възможно е все още НЯКОЙ да не е прекъснат,НО ТОВА НЕ ОЗНАЧАВА,ЧЕ НЕ Е ПРЕДИЗВИКАЛ допълнителни разходи за компанията(!?)\" Край на цитата,край и на чуденките ми,щот\' ми свършиха !
Сега...аз че съм прост,прост съм-щом съм крепостен :-) Но и с малкото гънки,които имам в наличност(предизвикани от малформация в детството ми-ритнал ме е кон) у мен възникнаха нЕкой въпроси дето напират и не ми дават мира да изхвръкнат навън.Те са:
1.КАК ТАКА евн ХЕМ НЕ МИ СПИРА ТОКА(СЪОТВЕТНО НЕ ПРАВИ И ДОП .РАЗХОДИ),ХЕМ МЕ ГЛОБЯВА! Може би за това,че някой е МИСЛЕЛ да ми дръпне шалтера,на този някой явно трепе да му се плати за...мислителството.Аааааяа..разбрах сега,то вероятно трябва и да съм им благодарен на ЕВН за това че не са ми спрели тока,а само са мислели да го сторят иии..просто ме глобяват
2.Защо тези \"мислители\" преди да ме санкционират не ми погледнаха досието(всеки има такова в ЕВН) за да видят,че аз съм РЕДОВЕН ПЛАТЕЦ И НИКОГА НЕ СЪМ ПРОСРОЧВАЛ ЗАДЪЛЖЕНИЯ.Даже и след като ЕВН САМОВОЛНО И ЕДНОЛИЧНО промениха сроковете за заплащане на ел енергия,аз продължих чинно да си плащам на същата дата,но вече с лихвите-БЕЗ ПРОТЕСТ!
3.И сега идва най-интересното-плащам 4 бр фактури за 4 електромера на една и съща дата.Учудването ми бе голямо,когато видях,че в само в две от фактурите(които са на стойност над 50 лв) има начислена такса \"за присъединяване към ел. мрежа\",а в другите 2 няма.Поразпитах мои познати и разбрах,че и при тях е така.
Въпроса съответно е:
Защо ЕВН третира(тази дума не ме кефи,звучи като ..\"ХЕИ третира инсекти\",обаче пък \"лежи\" в случая) по РАЗЛИЧЕН начин своите клиенти??? Може би толерира някаква по..особена част от населението,която и без това не е склонна да си плаща сметките,пък и \"бара\" жиците\"!
4.Защо ЕВН не уведомява своите клиенти( с които е в договорни отношения все пак) ПИСМЕНО за всяка промяна в сроковете,условията и пр
Естествено,на моята жалба до ЕВН не получих отговор(смислен) на поставените по горе въпроси,освен клиширания,цитирам:\"\"при неплащане на десет дни след крайния срок ЕВН ЕР има право да преустанови електрозахранването Ви\"

Генералния въпрос,според мен е:
Кой и защо допуска,чуждестранните компании от обикновени доставчици на услуга да се превърнат в рекетъори,диктуващи условията,реда и сроковете за плащане и изнудващи хората да ги спазват насила!

P.S. АКО НЯКОЙ ЖЕЛАЕ ДА СЕ ПРИСЪЕДИНИ КЪМ КАМПАНИЯТА СРЕЩУ БЕЗОБРАЗИЯТА НА  ЕНЕРГИЙНИТЕ ДРУЖЕСТВА И МОБИЛНИТЕ ОПЕРАТОРИ,МОЖЕ ДА ГО СТОРИ НА АДРЕС :
http://www.causes.com/causes/574931-evn?m=9e2ea8b0
Титла: EVN-глобява избирателно и неправомерно своите клиенти !
Публикувано от: severfen в Февруари 14, 2011, 08:54:42 am
От толкова много размишления, в този преразказ с елементи на разсъждения, загубох връзка за какво става дума. Явно съм доста крепостен. Няма да се напъвам излишно да го дочитам. Вижда се, че не е за моя крепостен ум.
Титла: EVN-глобява избирателно и неправомерно своите клиенти !
Публикувано от: Veselin в Февруари 15, 2011, 09:39:03 am
Имаме генерален въпрос- не четете внимателно. :)
Народът допуска да му се качат на главата в криминанално психарско драматичното театро\"ЕбАСи ЖиВоТа\" в България.

Дори през робството данъка е бил ДЕСЯТЪК (ако имаш 9 овце нищо няма да ти вземат).
Сега ДДС-то е 20% за хранителни продукти в България, като в повечето EU страни този процент е под 9% дори 3% в Полша, както и пълно освобождаване на някой  храни, дрехи и транспорт, закупуване или строеж на първо (единствено) жилище от данък.

Това е целта на управляващите – народа да е гладен и безработен... Вече 20 години... Криза...
http://www.razkritia.com/82597/%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D1%80%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B8%D1%86%D0%B0-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%B8%D0%B0%D1%82%D1%8A%D1%80/
Титла: януарска сметка за електроенергия
Публикувано от: natalia в Април 14, 2011, 01:58:03 am
Здравейте! Ние имаме същия проблем. Плащахме в началото на зимата около 200 лв., а сега са 330 вече 3 месеца. Та се запитах следното: Чувала съм, че сегашните дигитални електромери се настройвали така, че да отчитат по-малко, което предполага, че могат да се настроят и да отчитат повече. Проверката на електромера струва 54 лв. мисля, че казаха от 070016161. Какви права има човек??? Вярно, малко дете, добре. Тока ни скочи от 70-90 лв. на 120 в топлото до 200-220 в студените месеци. Съгласна съм. Но как така изведнъж 330. Как да е първия месец, коледни и новогодишни празници...но сега вече....
Какво се прави в такива случаи???
Титла: януарска сметка за електроенергия
Публикувано от: natalia в Април 14, 2011, 02:02:56 am
А другото, което забелязвам напоследък е количеството киловати. Не мисля, че може с почти същите електроуреди, преди 5-6 години да сме харчили в пъти по-малко киловати... Цифрата съм я запомнила (127 kW дневна), защото бяха объркали инкасаторите едни показания и вместо нула бяха записали 9, но това беше цифра от стотиците и ние установихме това след като си платихме сметката. Та няколко месеца ни пишеха служебно 127 кВ, докато разгледат жалбата и т.н. и да установят, че трябва да не плащаме известно време. Както и да е! Количеството наистина се е покачило драстично! Сега имаме около 800 дневна...
Титла: януарска сметка за електроенергия
Публикувано от: nisnis в Април 14, 2011, 11:05:11 am
Уважаема natalia,
Първо искам да Ви уверя, че не съм от някое ЕРП. Искам само да Ви дам няколко примера как така, неусетно, можете да си навъртите тези 800 kWH дневна. Повярвайте ми, поради естеството на работата ми, а и заради личния ми опит с домашните сметки за електроенергия.
Ето и примерите:
800 kWH месечно делено на средно 30 дни = 26.7 kWH дневно средно при 16 часа на дневна тарифа.
1. Хладилник /работи задължително/ - 16 часа по 0.15 kWH = 2.4 kWH дневно
2. Компютър /почти винаги и той стои включен/ - 16 часа по 0.2 kWH = 3.2 kWH дневно
3. Готварска печка /все пак имате дете, на което се налага да готвите/ :
* фурна - 1 час по 2 kWH = 2 kWH
* котлон - 1 час по 0.8 kWH = 0.8 kWH
4. Телевизор - работи поне 4 часа /18-22 часа/, без значение дали го гледа родителя или детето
* LCD - 0.15 kWH по 4 часа = 0.6 kWH
* с кинескоп - 0.22 kWH по 4 часа = 0.88 kWH
5. Пералня /за един нормален цикъл на 40 градуса, ако не може да се изчака нощната енергия/ - около 1.2 до 1.5 kWH
6. Бойлер /ако ползвате и ако се наложи да се дозатопли водата/ - 1.2 до 4 kWH за всеки час работа
7. Електрически крушки /може и да Ви удиви, но е истина/. За последните три месеца тъмната част от деня започваше около 17 часа, т.е. има по 5 часа всеки ден на изкуствено осветление. Ако не ползвате енергоспестяващи крушки и имате само 3 светещи по това време, сметката е:
3 крушки по 0.1 kWH по 5 часа = 1.5 kWH !!!
8. Да не говорим за климатик, или допълнителна духалка, за да дозатоплите стаята, ако детето е бебе и все още го къпете всяка вечер /естествено преди 22 часа/.

Сумата от енергиите, използвани от описаните по-горе консуматори, като нищо може да достигне до 1.67 kWH средно за всеки час от дневната тарифа. Опитайте да използвате този списък, който не е 100% пълен, а и може да има малка разлика в данните за Вашите електроприбори. Може би сметките по него биха Ви дали представа за Вашата консумация на електроенергия.

В никакъв случай не оправдавам или защитавам монополистите. Напротив, мразя ги от сърце ! Просто в някои случаи можем да си помогнем и сами, оценяйки и планирайки разходите си.
Титла: януарска сметка за електроенергия
Публикувано от: natalia в Април 18, 2011, 12:23:10 am
Здравейте, nisnis!
Благодаря за разясненията. Всичко е точно така, с тази разлика, че чакам до 23,30, за да пусна пералнята.
1. Хладилник - 2,4 kW
2. Компютър-2-3 часа - слагаме го и него  - 3 kW
3. Готварска печка - слагаме 1 час дневно, защото готвим през ден по 2 часа понякога(рядко) - 0,8 kW
4. Телевизор - 0,9 kW
5. Бойлер - не го изключваме - не знам колко kW да пиша, защото не съм засичала колко пъти се дозатопля
6. Електрически крушки - 1,5 kW
7. Отоплителна печка - и тук не знам колко  kW да запиша
За гореизброените неща сумата е 8,6 kW. Дори и 16 да станат за деня с бойлера и печката, умножено по 31 дни са 496  kW за месец дневна. Пак няма откъде да намеря 1000  kW дневна само. Сметката ми от януари беше 327 лв. за скромните около 2100  kWh за месеца.
Не обвинявам просто така. Смятах, засичах....е не излизат и не излизат...