Активни Потребители
Храни => Ресторанти, вериги за бързо хранене, магазини и търговски вериги => Супермаркети и търговски вериги => Темата е започната от: Асен Ненов в Октомври 03, 2006, 05:37:19 pm
-
Фантастичните продукти имат и фантастични цени. Оказва се, че в магазините Фантастико, цените са едни на рафта, а други на касата. Например \"Пилешки фенер/замразен\" по етикет е 1.19 лв/кг, а в касовата бележка цената е 1.38 лв/кг. Продукта не е единствен и се оказа, че метода е практика.
Простата сметка показва, че това е 16% надценка на цената на етикета, която обаче не е обявена на потребителя. При средна сума заплатена на каса от около 15 лв и няколко хиляди души на ден, оставям на вас да сметнете елегантния приход на един от тези обекти.
-
Обявяването на различните цени за един и същ вид стока в търговски обект е забранено, но при глоба от 300 до 3000 лева, тя е като капка в морето в сравнение с прихода който реализират търговските вериги
-
След проверка се установи, че и Пикадили (в CCS) практикуват познатата схема. Там пък касиерките се измъкват с \"В момента му се сменя цената\".
-
Това, за стжаление, го правят и във \"Фамилия\". Редовно.
-
Ето, че КЗП е работила по въпроса вече:
Акция за обявяване на цените и грамажите на предварително пакетираните
хранителни стоки
451 проверки извърши миналата седмица Комисията за защита на потребителите в рамките на национална акция за обявяване на цените и етикетирането на предварително пакетираните хранителни стоки. 62 нарушения, предимно в малките магазини, са констатирани във връзка с обявяването цените на храните. Търговците посочват цената на разфасовката, но не и тази за единица мярка. В 43 от случаите е установено, че търговците са подменили информацията върху етикета на производителя или вносителя. Това се среща най-често при предлагане на месни произведения – трайни и малотрайни колбаси и пилешки разфасовки. Констатирани са разлики в обявената от производителя и след това от търговеца маса, като те варират от 1 до 10 грама.
-
В Била освен, че повече стоки са с различни цени на рафта и на касата и отношението е просто под всякаква критика.
-
На мен ми се е случвало същото в магазини 345 :(. Не влизам в магазини, в които ме лъжат или се държът невъзпитано с мен. Лошото е, че не ми остана къде да пазаря. В магазин на Фантастико станах свидетел, как лъжат в грамажа на мереното от тях сирене- това, което стои на хладните рафтове.
-
Да и мен това ме дразнеше преди да постъпя на работа в ТВ \"Фантастико\". Но повярвайте няма възможност да се провери всеки един етикет(става въпрос за денонощните магазини). В повечето случай несъответствието етикет-цена се дължи на мързела(неопитността) на служителите отговарящи за определен сектор. Единствения начин това да се оправи е магазина да се \"претикира\" поне веднъж в седмицата, но явно няма персонал за това.
Просто се изумявам как хората се възмущават когато на етиката е написано цена по ниска с 10 стотинки, и как си мълчат когато стокате им излезе по-евтина и са \"минали\" магизина :). А и прихода далеч не идва от \"измамата\" с етикети
-
Бях свидетел на скандал между персонал във Фантастико в София на Цариградско шосе, до Окръжна болница, и пенсионерка. Тя се ядоса на касата, че някаква вафла (която не иска теглене да наблегна!) е по-скъпа в бележката, от колкото на етикета на рафта. При което касиерката извика някакъв служител, който почна да крещи : \"Еее, пак ли ти, ма! Как не ти писна да търсиш несъответствия в цените не разбрах!\". Интересно как тях не ги е срам да си признаят, че постоянно имат несъответствия в цените!
Повече не съм стъпила в този магазин.
-
Не те нас, а ние тях трябва да побъркаме с претенции и забележки. Ние сме повечето и от нас зависи тяхния пазарен успех. \"Гонене до дупка\" му е майката и не мързеливия връзкар дето дреме и не си върши работата, а клиента трябва да негодува, вика, изисква, да разнася сред близки и познати, при всеки възможен друг случай имена на фирми, магазини, и конкретни случаи. Това значи да си европеец - да бъдеш взискателен към този на когото плащаш, а не да се свиваш и мълчиш. И като видим, че са нападнали някоя претенциозна старица, трябва да й се притечем на помощ. Потребителска солидарност е нужна навсякъде.
Да не ни мързи и нас да документираме техните нагли и небрежни изпълнения на своята част от сделката. Друг път няма!!!
-
2g4u
Просто се изумявам как хората се възмущават когато на етиката е написано цена по ниска с 10 стотинки, и как си мълчат когато стокате им излезе по-евтина и са \"минали\" магизина :). А и прихода далеч не идва от \"измамата\" с етикети
-----------------------
E, ако си мислиш, че всички са така грешиш. Когато има толерантност между продавач - купувач няма да има такива \"минавания\" на магазина или потребителя.
Колко често се случва купивача да \"мине\" магазина и колко често се случва да има несъответствия в цените на рафта и на касата. Мисля, че хората по - горе посочиха не един хипермакет. Когато получаваш измама и некоректно отношение не можеш да очакваш да ти отвърнат с друго.
-
За пореден път установих разлика в цената посочена на етикета на дадена стока и цената, която се плаща на касата на продукти в магазин \"Фантастико\" (до Окръжна болница, Цариградско шосе 56)..
става въпрос за разлика от над 35% в обявената на етикета цена на ядки \"микс натс шам фъстък\" и цената, която искат на касата...
за съжаление в квартала няма друг удобен магазин и се налага да пазарувам от този..
:((
-
Zdraveite!
kak 6te komentirate taksuvaneto na torbi4kite s cena 10 st.??!? Mai tova e dopalnitelno ne6to koeto 6te ni kara da otbqgvame tezi magazini?
-
От известно време магазин \"Фантастико\" рекетира клиентите си с платени торбички. Искам да им кажа, че ще загубят клиенти, не заради цената на самите торбички, колкото заради факта на изнуда. И крайно време е да подобрят обслужването си. Ако трябва, да провеждат специално обучение на персонала си.
-
Не са само Фантастико,Пикадили също го правят искат по 15 ст. за торбичка,най-куриозното е че Фантатико те задължават да им платиш пари за производството на тези торбички /когато си кандидат-доставчик при тях/,а после искат пари и от клиентите си.Не знам докога ще продължават да се приемат тези общи условия на търговските вериги.Явно в България търговците са съгласни на всякакви условия само и само да станат доставчици на големите вериги! Нямаме достойнство.
Аз лично не пазарувам във Фантастико от 10 години,но има хора,които просто нямат избор за съжаление
-
В чантата си имам 3 торбички в момента - предостатъчни за всякакви покупки. Съветвам ви да правите същото. Така пестим и огромните количества найлон, захвърлени по бунищата, че и из градовете и селата.
-
Послушайте Izida! Това, за което говори се нарича устойчиво потребление и в момента набира сила из целия цивилизован свят. Намалете ресурсите, които потребявате, за да можете да изхвърляте по-малко боклук, да ползвате по-малко енергия и логично - да замърсявате по-малко.
Колкото до магазина, като знам как хората избират магазините в България, мисля, че за съжаление единствено цената има значение. Торбичките са последна грижа...
-
Това с торбичките е идиотско решение, но днес Фантастико ме разбиха окончателно с правилото, че на клиент се полага само по една обикновена /разбирай безплатна/ торбичка. Това ми го заявиха най-сериозно, защото една торбичка нямало да ми стигне. Е как ще ми стигне като сметката ми беше около 20 лв. т.е. купил стоки за повече торбички. Абе абсолютно неадекватни. Преглътнах лошото им обслужване, чакането на касите и пр. защото са ми най-близкия магазин, но от днес им обявявам бойкот.
-
И какво му е \"идиотското\" на решението да си носиш торбички, би ли се обосновал? Аз дадох моята обосновка - щадим природата!
-
На мен пък ми харесва това, че взимат пари за торбичките, щото така хората не си взимат по 2-3 торбички, когато и една им е достатъчна. Писнало ми е да гледам как пликчета летят из цяла София. :(
-
Чудесно начинание е това торбичкит да бъдат платени! Навсякъде по света е така!А който не желае да си я купува да си носи торбичка в чантата.Вместо да роптаем за всичко нека да се огледаме около нас и да видим,че София прилича на прастмасова плантация!
-
София е град на \"летящите найлончета\"... Идеята да се плаща, макар и стотинки, за торбичките стимулира правилното мислене. Твърдо съм за. И за да бъда полезен, нека споделя малко личен опит - аз съм от тези Софиянци, които пазаруват само с кола. В багажника си държа винаги десетина торбички и една сгъваема пластмасова касетка (щайгичка). В повечето случаи щайгичката е достатъчна за всички покупки, които направо от количката разтоварвам в нея, а после я качвам до вкъщи. На сутринта я връщам обратно в багажника, където сгъната не заема никакво място и чака следващото пазаруване.
-
Аз искам щом си плащам за торбичка, да има някой, който да ми помогне с подреждането на продуктите поне! И иначе за носенето на собствени - не ми е хрумвало колко полезно би било!
-
Начина по който го направиха Фантастико беше брутален
-
И освен това преди като не се плащаше за торбички всичко подреждаха в торбичката и ти пъхваха касовата бележка вътре а сега те оставят сам да си подреждаш нещата и хората от опашката почват да мрънкат че се мотаеш и така ..... ни карат да се караме помежду си вместо да глесдаме какво правят те.
-
Хм, във Фантастико в Студентски град, където често пазарувам, никога не са ми прибирали продуктите! Винаги си ми даваха торбичките и това е. Даже като се замисля - не ги даваха, а ти си късаш от снопа торбички. Така че разликата е единствено в това, че сега те питат дали искаш да си купиш торбички и чак тогава получаваш (ако искаш).
-
мислители, че като си плащаме торбичките София ще стане по чиста????????? Съмнявам се и къде по света реномирана търговска верига ще иска СТИНКИ за това, че си му дал БАНКНОТИ
-
много си прав кондалини и не знам този, който беше писал преди това, че на всяъде по света се плащат точно в кой свят е ходил. ако ти поискат пари за торбичка в Щатите например, никой самоуважаващ себе си американец няма да стъпи повече във въпросния магазин. Даже ти дават много повече торбички отколкото имаш нужда. А по въпроса със замърсяването - предлагат и хартиени торбички и те питат специално какви искаш. Не отхвърлям и варианта да си носим торбички с нас, но не винаги знам кога точно ще мис е наложи да пазарувам. Който желае може да пише на Фантастико през официалната им страница - на мен ми обърнаха внимание веднъж като се оплаках, че в магазина им в Студентски град никога не ти връщат точно пари /имам предвид жълтите стотинки незнайно защо бяха взели единодушно решение касиерите, че са им за бакшиш/ и мисля, че сега проблемът е решен. Но като цяло ако имам възможност да избирам, фантастико не е сред любимите ми магазини...:)
-
Защо постоянно се сравнявате с разни чужденци? На мен лично не ми е основна цел в живота да мясам на германци или американци, а да живея на едно хубаво и чисто място! Естествено, че намаляването на консумацията на найлоновите торбички е плюс - защото в пазарната икономика това ще намали и производството.
Те американците и се хранят постоянно с \"фаст фууд\" - и тук ли ще ги гоним?? Не, мерси! Все повече предпочитам пресните домати и краставици пред \"Мак-о-не-знам-си-какво\"...
-
Преди няколко дни с приятели карахме колела в Сакар. Спускайки се по пътя сред прекрасни гори и поляни след поредния завой на пътя отстрани имаше тонове боклук, а всички храсти и поляните бяха заринати с торбички. Оказа се, че това е сметището на с. Устрем. Тъй като набижаваше буря вятъра беше вдигнал стотици торбички и те се бяха разпиляли на всякъде. На близо имаше нива с посеви, цялата беше покрита с парчета от найлони.
Абе въобще отврат...
Ето защо съм за това да се продават торбичките. Те не се рециклират, изхвърлят се най-безогледно и замърсяват. След като имат такова въздействие в/у околната среда следва да се плаща за тях за да се ограничи потреблението им. Друг е въпроса дали в такива случаи не трябва част от парите да се насочат към фондове и организации свързани с опазването на околната среда...
-
Хора, естествено че има такава тенденция и в другите държави... Те отдавна използват безплатни шарени торбички и са видяли, че така не може да продължава. Който не вярва да се поинтересува. Аз лично съм чел подобен форум за един английски супермаркет, където пак имаше различни мнения, но ако се замислите само едно домакинство колко торбички на ден получава и после изхвърля....на мен ми става страшно.
Аз лично отказвам предложените ми пликове, винаги когато мога.
-
Не виждам нищо унизително в това "един самоуважаващ се американец" да не пазарува в магазин, в който му се налага да закупува торбичките си. За справка на тези, които особено се вълнуват от светлия опит на братята американци, управата на Сан Франциско взе ОФИЦИАЛНО РЕШЕНИЕ да НЕ употребява полиетиленови торбички за покупки.
Може и веднага да няма резултат въпросните торбички да се продават, но след време хората ще се се приучат да ги използват многократно или да използват по-малко такива.
-
Аз пък съгласна, когато ми се налага и нямам резервна в чантата си, да ми дават хартиена торбичка, може и от рециклирана хартия.
Скоро купих обувки в Marino Costa и ми ги сложиха в фирмен хартиен плик с въжени дръжки. Значи може
-
Много скоро ще стоят с торбички в ръце пред магазините и ще ни молят да влезем да си ги напълним...Лошото е, че Закона за Защита на Конкуренцията работи така, че няма никаква конкуренция
-
Проблема при платените торбички не е толкова в плащането им (какво са 0.10 лв. от 10 лв. покупки) отколкото НАДПИСА \"ФАНТАСТИКО\" върху тях!!! Къде се е чуло и видяло да правиш реклама на някого и да му плащаш за това??? АЗ съм за платените, НО \"НЕУТРАЛНИ\" торбички (без никакакъв рекламен надпис) защото не винаги имам възможност да нося в себе си торбичка, а и най-малкото не мога да мисля само за нея(сутринта ли да взема, от вечерта ли да си я приготвя)! АЗ съм и за ХАРТИЕНИТЕ без значение платени или бесплатни (от рециклирана или не хартия)! АЗ съм също и за България без дървета окичени с многото торбички! За рециклирането на всичко... Но съм ТВЪРДО ПРОТИВ НИЕ да плащаме за рекламата на Фантастико!!!!! И Никога няма да си купя торбичка от тях (носил съм на ръце ледни млека например за да не закупя такава)!
-
Наистина във Фантастико цените не отговарят на етикетите и касата обикновенно са по-високи. Случва ми се постоянно и вече избягвам да пазарувам от там, за съжаление това ми е най-близкия магазин.Попападам на разлики от 30 ст. до над 3лв. Хората постоянно се разправят и с управителя и с касиерките /става дума на Фантастико в Иван Вазов/, но нищо не се променя. Идиотщината си продължава, тия за какво ни имат?
-
Защо пък не ми се случило нито веднъж, обикновенно все съм си прецакана...
-
Ве4е ми писна от тия от фантастико , в4ера си купих мляко с гаранция до 22 септември , днес го отварям и вкиснато,проблема,4е това не е за първи път да ми предлагат развалени стоки от там, как да си търся правата щото аман от хитър петровци и ямекери
-
Ве4е ми писна от тия от фантастико , в4ера си купих мляко с гаранция до 22 септември , днес го отварям и вкиснато,проблема,4е това не е за първи път да ми предлагат развалени стоки от там, как да си търся правата щото аман от хитър петровци и шмекери
-
То да беше само прясното мляко, ами и с киселото е така, а черният хляб на филийки, почти винаги е мухлясъл, след 3-4 пъти вече не купувам такъв.
-
Редовно купувам черен хляб от Фантастико - никога не е бил мухлясал. Е, научих се да го съхранявам в хладилник за по-сигурно след покупката.
-
във Фантастико - кв.\"Хаджи Димитър\" касиерките не връщат стотинките , като се оправдават , нямат дребни. Сега имат нов номер. Вчера 03/12/2007 подавам банкнота от 10 лева и при сметка 5 лева и 85 стотинки след, като и даох още 1лев и пет стотинки ,тя ми връща 20 стотинки и спори,че са и дадени само банкнота от пет лева и монети ти 1лев и пет стотинки. Ако мине.Но не мина но след спор.Изгони на друга човека,който се намеси и потвърди,че и е подадена банкнота от 10 лева. Касиерката се казва Камелия Блогоева.Дойдоха ,разбира се и други падкрепящи я служителки.Пиша го и за де сепазите и това освен от горе описаните трикове с разликата в цените между рафтовете и касата.Видях така разместени ,че на по скъпита цени бяха поставени по евтини стоки и обратното.Който се излъже , излъже и особено ако го мързи да се разправя отминава.Аз обаче искам сторно и толкова.
-
Не съм ходила скоро до \"Фантастико\", още повече че съм работила там и нямам много добри спомени. Но не ми се е случвало специално в тази търговска верига да попадам на нещо развалено. Но знае ли човек, за всичко си има първи път.
-
В магазин на \"Фантастико\", ул. \"Нишава\", продават мляко \"FF ВКУС\" ПРОИЗВЕДЕНО СПЕЦИАЛНО ЗА МАГАЗИНИТЕ НА фАНТАСТИКО, НЕ ОТГОВАРЯ НА ОТБЕЛЯЗАНАТА МАСЛЕНОСТ,ИМА УЖАСЕН ДЪХ, И НЕ МОЖЕ ДА СЕ КОНСУМИРА. кУПИХ ГО НА 5.01.08.
-
ne kukuvajte - majnata im, da falirat :)
-
И в Борово срещу 20-та поликлиника цените не отговарят, а и почти нито една стока не отговаря на етикета под нея! Може да станеш разноглед. Във Фантастико има много нередности от както са на пазара и незна защо никой не предприеме нищо!!!
-
Аз съм попадал на прясното им мляко почти развалено! Изида, иначе ти купуваш от друг клон на Фантастико, въпреки че са една верига от магазин до магазин има разлика! И аз съм доволен от близките ни клонове. А добре си се сетила за хляба в хладилника, а ако имаш тостер, можеш директно нарязан и в камерата ако не престои повече от 6 м. си е като току що изпечен. За повече става трошлив... Киселото мляко трудно би се развалило с хилядите му консерванти, и въспиращи бактериите (ако има останали такива) вещества!
-
Какво ли още трябва да се очаква от тия хранителни вериги? Може би ще вземат да сложат и такса за вход :D Стават смешни вече, а покрай тях и ние. В другите държави не се плащат торбичките, но не забравяйте, че ние сме в България, където всичко се заплаща. Всеки гледа да прецака другия и той да е добре. А иначе сме в Европейския съюз, хахаха. Докато не се промени начинът на мислене на българите все ще сме си зле. Наистина какво са 10-20 ст. за торбичка, но въпросът не е в тия стотинки, а в принципът. Има на какаво да се научим от другите страни.
Аз съм за хартиените торбички и се надявам скоро да започне тяхното масово използване, дано околната среда да бъде опазена поне малко и българинът да започне да мисли по глобално.
-
smarfi, не е вярно, че в другите страни НЕ се заплащат торбичките.
Ето тук има мнения по темата рекламни, найлонови, хартиени торбички и т.н.: http://www.bnap.org/f/comments.php?DiscussionID=303&page=1
-
mj
-
-
Здравейте,
Ние сме студенти в 2ри курс , ИУ - гр.Варна. Каним Ви да вземете участие в нашето проучване свързано със супермаркетите в България. Проучването е с нестопанска цел и резултатите от него ще бъдат използвани единствено с цел обучение. Представяме Ви въпросник, състоящ се от 9 кратки въпроса. Ние мислим, че ще Ви бъде лесно да го попълните, защото въпросите са интересни и свързани с решенията, които взимате всеки ден като клиент.
Крайният срок за попълване е 14.04.2013г.
Предварително Ви благодарим за съдействието!
Линк към въпросника :
http://www.ehac-cluster.com/iwr.asp?project=RETAIL1