Активни Потребители

Услуги => Водоснабдяване => Темата е започната от: Асен Ненов в Октомври 10, 2006, 12:35:05 pm

Титла: Проблеми със Софийска вода
Публикувано от: Асен Ненов в Октомври 10, 2006, 12:35:05 pm
\"Софийска вода\" АД начислява по 1 м3 вода на всеки член от семейството, чийто водомер е с плобма по-стара от 5 години. От фирмата обясниха, че това е изискването на закона и го обясниха така:

При инсталиране и пломбиране на един водомер му се дава срок на годност 2 години. След изтичане на този срок, водомерът подлежи или на проверка в независима лаборатория или на смяна с нов (след което му се дава 5 години). Ако потребителя откаже да смени или провери водомера си, Софийска вода ще начислява 6 м3 за топлофицирани и 5 м3 за нетоплофицирани жилища. Така е според Наредба 4 на Министерство на регионалното развитие и благоустройството.

Само за информация:
Чл. 34. (1) Преди монтаж водомерите подлежат на задължителен метрологичен контрол съгласно ЗИ.
(2) Освен контрола по ал. 1 на водомерите се извършват и следните проверки:
   1. периодично;
   2. след ремонт;
   3. при нарушаване на пломбата;
   4. по искане на оператора или потребителя.
(3) При възникване на спор относно метрологичните характеристики (точността) на водомерите всяка от страните може да заяви извършване на експертиза по реда на ЗИ.
(4) При изправен водомер разходите за експертизата се поемат от заявителя.
Титла: Софийска вода начислява наказателни такси за непроверени водомери
Публикувано от: kpacep в Октомври 12, 2006, 01:47:34 pm
Аз погледнах наредбата, но не видях никакви срокове, нито такси или глоби. На каква основа точно става описаното?
Титла: Софийска вода начислява наказателни такси за непроверени водомери
Публикувано от: kaufer в Октомври 23, 2006, 01:01:42 pm
Сроковете са посочени в Закона за измерванията
- Преди   монтаж   водомерите  подлежат   на    задължителен  метрологичен контрол                  
- Водомерите  се  подлагат   на   проверка  и:  
                                 1. Периодично:
                                  -  за  водомери  за топла и студена  вода  за   Qn ≤ 15 m³/ h –  
                                     пет  години
                                  -  за  водомери за  топла  и студена  вода  за  Qn  >15 m³/ h –  
                                     две  години                      
                                 2. След  ремонт  
                                 3. При  нарушаване  на  пломбата
                                 4. По  искане  на  „ Софийска  вода  ” АД   или   потребителя.  
-  При   възникване     на       спор     относно      метрологичнити  
                    характеристики ( точността )    на     водомерите     всяка     от  
                    страните  може   да    заяви  извършване  на   експертиза   по  
                    реда  на  ЗИ.
 - При   изправен    водомер  разходите    за    експертизата    се  
                 поемат  от  заявителя.
Титла: Софийска вода начислява наказателни такси за непроверени водомери
Публикувано от: ameliq в Ноември 15, 2006, 05:18:51 pm
0
Титла: ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
Публикувано от: Boian_h в Март 02, 2007, 03:58:33 pm
Веднъж вече подадохме жалба до “Софийска вода”, но отговор няма!
Вече  всяка седмица в София, ж.к. “Красно Село”, район “Борово” се спира водата за цяла нощ и цял ден. Последния път от “Софийска вода”спряха водата миналата седмица на 22 февруари 2007, сега на 2 март – отново! Спирането на водата, досега беше един път месечно и така е поне от лятото на 2006 г. Ние сме принудени да мизерстваме, защото в “Софийска вода” има  некадърни хора, неспособни да се справят с проблема, или не желаят да се справят с проблема и да оправят веднъж завинаги или поне за повече време дефектен водопровод. Всеки месец, на почти едно и също място до 208-209 блок, точно на ъгъла на улиците “Лелинска чука” и “Ладога”, водата  избива и тече цяла вечер по улиците.
Днес 02 март 2007 – отново нямаме вода!!!
     От вечерта на 01 срещу 02 март 2007 г., по улиците, около мястото на повредата текат реки от питейна вода, които ние, данъкоплатците и абонати на “Софийска вода” – плащаме!
     Вечер никой от “Софийска вода” не предприема  действия по ремонта и отстраняване на повредата, ами само спират водата на квартала. Защото явно те са “баровци” и не може да работят вечер, ами почват работа към 10 часа сутринта на следващия ден. Или просто не им се плаща извънреден (нощен) труд на работниците, защото ние данъкоплатците и техни абонати сме “глупаци”, които могат да чакат, да мизерстват и да си плащат колкото им поискат!!! А какви са вашите задължения, уважаеми господа от “Софийска вода”?
     Дали “Интернешънъл уотър” работи така некадърно и безотговорно във Великобритания и какви биха били последствията за фирмата там, от такива некадърни ремонти, безотговорност и нежелание да се справя с проблемите?
Титла: ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
Публикувано от: CECOBOB в Март 05, 2007, 03:44:12 pm
Моето мнение е , че трябва окончателно да преустановите плащането на сметките на \"Софийска вода\". Ако не ми вярвате, просто ги разгледайте по-внимателно. Ще установите, че те не отговарят на истината и съдържат неверни данни. От това следва, че това са документи с невярно съдържание. Никой не може да ви принуди да плащате такива сметки. Задайте си следните въпроси : С какъв уред измериха количеството вода преминало през канализацията в моя дом?  С какъв уред измериха пречистената вода  от моя дом? НЯМА ТАКИВА УРЕДИ! Защо показанията на водомерите във моите фактури никога не показват литрите , а само кубиците? - Защото ги закръгляват до кубик !? Къде отиват литрите от моя водомер? Ами отиват в графа ОБЩИ НУЖДИ !?  Това редно ли е, и кой позволява това своеволие на концесионерите от \"Софийска вода\"?  Ами шепа продажници  сътворили и гласували \"Наредба\"№4 !?  В тази наредба е разрешено да се закръглява  ползваната от нас вода до кубик - това обаче е незаконосъобразно, защото Чл. 193 от ЗАКОНА ЗА ВОДОСНАБДЯВАНЕТО И КАНАЛИЗАЦИЯТА е категоричен - потребителя плаща само това количество вода, което е използвал. Закръглените литри от нашите измервателни уреди/които мерят до литър/ отиват, като общи нужди и се разпределят м-у всички по схема хризантема. Това е забранено от Чл. 13 ал.1т.6 - да се избягва кръстосаното субсидиране м-у потребителите / отново от ЗАКОНА ЗА ВОДОСНАБДЯВАНЕТО И КАНАЛИЗАЦИЯТА/ Вие си мислите, че като платите водата от общите нужди този месец и приключвате с нея??? НЕ!!! Всички закръглени литри си остават във вашите водомери и другия месец вие отново ги плащате - ОТНОВО КАНАЛИЗИРАНИ, ПРЕЧИСТЕНИ И ДДС. Твърдението, че каквото мине през чешмата минава и през канала е невярно. При къпане и готвене се отделя пара. При поливане на цветята !? Ако имате куче!? Ако си миете колата в градинката пред блока!? Ако ходите на риба всяка седмица с туба от 20 л.вода!? Ако.....!?  С една дума - Не плащай!!!
   Нарушен е ЗАКОН, неверни са данните във фактурите - определено сте ощетени! Това не стига на англичанина и той непрестанно иска да вдига цените. Ако не направим нещо - нашите подай задници ще му дадат тази възможност.  Аз не плащам вода от две години. Жалвал съм се до всички инстанции. През март 2006 г.предложих на юристката от \"Софийска вода\" да ме даде на съд и там да решиме спора - с доказателства.  Но тази, уж голяма и силна фирма, непрекъснато претендираща с лоялността си към потребителите, даваща всевъзможни начини за заплащане на сметките - само и само да си прибере парите , се оказа сбирщина от английски страхливци и български предатели. На 02.03.2007 год. на вратата ни позвъниха двама служители от СВ и ни донесоха решение на районния съд, че сме осъдени да си платиме сметките си. Оказа се, че сме съдени през юни 2006 год. без да сме осведомени нито от СВ нито от РОДНОТО СЪДИЛИЩЕ. Не сме уведомени и за решението на съда в определения от закона срок. Седем месеца умишлено сме оставени в неведение. Това е страх,страх от истината. Аз обаче няма да отстъпя даже милиметър назад. Ще продължа да се боря за отпадането на тези незаконосъобразни наредби с които умишлено ни крадат и унижават.Не се плаша от нищо, защото съм прав. Ще обжалвам и ще победя!!!  Няма да намерите помощ нито от МИЕ, нито от ДКЕВР. За да спрете да плащате обаче, задължително подайте жарби до тях, защото после ще ви обвинят, че не сте ги информирали Ще се спасим само ако спрем да плащаме неверни сметки. Не се гърчете, а се борете за да гледате с достойнство в очите на децата си. Аз и моето семейство не плащаме и парно от 2004 год. Установихме точно как става кражбата, доказахме я и пуснахме жалби до МИЕ и ДКЕВР.Приложиха ни разходка в Бермудския триъгълник. Никой не иска да има такива като нас. Ако не се случиха разкритията в \"Топлофикация-София\" сигурно щяха да ни осъдят като \"Софийска вода\" - тихо и тайно. Написъл съм подробно писмо до Националния Омбудсман с начините на измама от \"Софийска вода\", \"Топлофикация -София\" и \"Енергоразпределение -София\". И трите фирми за тотално и безочливо ограбване на българския народ съм дал на прокуратурата. Още ме разхождат в Бермудския триъгълник, но аз съм упорит. Ще влезнем в Европа, кокто кажем аз  и ти. Децата ни ще живеят, както ние им направим живота. Затова скромното ми мнение е да спреме да плащаме сметки в които ни лъжат. Не се плашете от осъждане - все повече прокурори и съдии се червят пред екрана. Все повече юристи ще застават зад нас, защото и те са ощетени.

                                                                                                                                   Цветан Митов
Титла: ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
Публикувано от: Жанет Хаджидимова в Март 05, 2007, 04:06:34 pm
Абсолютно съм съгласна не им плащам водата,не плащам парно,с тока съм по-добре-контролирам ги.
Трябва обаче да има повече такива като нас,за да влезат в час или да фалират.
Титла: ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
Публикувано от: cecobo в Март 07, 2007, 04:29:49 pm
Жени докато не подадеш жалба няма да те закачат. Това ги устройва, защото ти се трупат лихви. В един момент или трябва да платиш, или да обясниш, точно защо не плащаш? Тогава ще се наложи да пуснеш жалба, която никойй не разглежда. Ще стане това което съм описал по-горе. Важното е да пишеме на Омбудсмана по електронната поща и да го запознаваме с проблемите с водата и непрекъснато покачващата и се цена - ние да не сме Кувейт или пък да пием вода от Темза? Продължавай да не плащаш, първо да видим мен как ще ме осъдят.
Титла: ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
Публикувано от: Жанет Хаджидимова в Март 08, 2007, 11:27:17 am
cecobo ще ми дадеш ли и-мейла на Омбудсмана за да му пиша и не само за водата ще му пиша!
Титла: ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
Публикувано от: cecobo в Март 08, 2007, 04:15:04 pm
ombudsman_network@online.bg              ombudsman - bg@europe.com    fax=02  8106963
адрес ул.\"Г.С. Раковски\" № 155
 по добре е да се пише на втората ел.поща

Нядявям се повече хора да поставят проблемите, както до институциите, така и до Националния Омбудсман.

Много скоро ще поставя въпрос за няколко члена от ГПК, които нарушават човешките права. Ще запозная и всички вас във форума.
Титла: ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
Публикувано от: genie в Март 11, 2007, 04:28:41 pm
Браво Цецо!Само така!
Титла: ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
Публикувано от: poturpevsh в Май 02, 2007, 09:02:09 pm
Спиране на водата

Здравейте,
Днес 2.5.2007 към 17:00 часа завъртам крана и вода няма.
Опитвам да намеря чрез интернет връзка за да сигнализирам за проблема (http://www.sofiyskavoda.bg/)
- няма никой на тази страница.
След дълго търсене успявам да намеря телефон за връзка и отговора, който получих е : частна фирма
е повредила водопровода; вода ще има евентуално след полунощ и да си намеря на кого да се оплача.

В този случай доставчика на водата трябва да плаща за недоставянето на услугата (в случая вода),
за която ние си плащаме. Той ако иска да си търси нарушителя на водопровода  (хипотетичната частна фирма)
или да си застрахова водопровода - за потребителя това е без значение.
Логиката е пределно проста - ние плащаме за нещо и в момента когато този на който плащаме не доставя
стоката/услугата то той трябва да заплати за възникналите вреди и неудобства.

Иначе ще си бъдем винаги далеч от Европа и ще продължаваме да слушаме обяснения от сорта
лелята на балдъзата е настинала и затова нямаме да имаме вода.

Пускам и CC до Националния Омбудсман с надеждата, че той може да
защити нещастния български потребител.
Титла: ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
Публикувано от: deb в Май 07, 2007, 05:29:12 pm
маймуни сме да ..... докато продължаваме да си мълчим!!!!!!!
а какво ще кажете ,че се поде кампания да се замерват работещите водомери??? що за простотия- Значи аз с 4 водомера трябва да ги сваля/майстори- пари -време/ да ги нося някъде на ....../ да ги върна пак майстори-пари и време/ ма на какво прилича това господа софийска вода- или просто ви трябват пари от въздуха- а на всичкото отгоре  този който не сертифицира водомерите ще понася глоби?!!!!!Ама ако искате водата си я мерете с капкомер- пълни простотии-до кога?????
И много интересно като нямам договор по коя точка ще ме глобят
Титла: непрекъснато безводие
Публикувано от: tanya24 в Юни 24, 2007, 05:52:05 pm
Здравейте, ужасно съм възмутена от услугите на Софийска вода.Живея в кв. Факултета ул. 320 №7. Години наред се мъчим аз и живеещите вързани за този икономичен водопровод. Мъката е голяма. Събота и Неделя няма вода. През седмицата едва капе. Четири бойлера съм сменила. Омръзна ми вече. Нееднократно съм се обаждала в Софийска вода без резултат. Вече толкова ми е писнало,че няма накъде. Знаете ли как се живее на 40 градуса температура без вода. Вече не се издръжа.Казвам се Станислава Милошова.Някой може ли да ме посъветва къде и към кого да се обърна?
Титла: непрекъснато безводие
Публикувано от: kaufer в Юни 27, 2007, 01:01:33 pm
Здравейте,
какви действия сте предприели, имате ли пускани жалби, техни, отговори. Ако до сега не сте го направили, направете го. Пустене Питането /жалбата/ с вх. №   В кв. Факултета съществува голям процент незаконно строителство, течове и т.н. В жалбата си до тях пишете, че искате да се извърши проверка от техни служители и да се провери   водопроводното отклонение  с питейна вода, захранващо ул. 320, както и това захранващо  имота Ви.
Предполагам, че проблема при Вас се дължи вследствие на амортезирания водопровод. Софийска вода поддържа регистър  с подмяна  на уличните ВиК проводи, които се приоритизират въз основа на редица критерии /честота на аварийте по мрежата, ниво на загуби, стойности на налягането и др./и се класират в инвестационната програма за съответната година.Одобрението се получава от ДКЕВР /Държавна комисия за енергийно и водно регулиране /по силата на ЗРВКУ /Закон за регулиране на водоснабдителните и канализационни услуги/
Титла: ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
Публикувано от: YANA в Юли 04, 2007, 09:40:49 am
здравейте, нашият проблем със Софийска вода е следният - преди 3 месеца подадох жалба до въпросният монополист - как е възможно за три месеца общата цена на услугата да е на д 90 лв. - попитах ги на каква база и по какви критерии са изчислени.
При следващото отчитане инкасаторката ми донесе уведомително писмо за проверка на 2 водомера за топла и студена вода. принуди ме да я подпиша, въпреки, че аз не желаех проверка на водомерите, а да ми бъде обяснена формулата, принципа или начина на изчисление на сметките. Инкасаторката ми обясни, че понеже водомера не вече е на 6 год. задължително трябва да се провери, добре, но защо на никой друг от съседите не назначиха такава проверка..Така .... удоволствието за проверка ще ни струва около 50 лв. Ние ли сме длъжни да ги платим или както пише в Закона, \"разходите при изправни водомери се поемат от Заявителя\", т.е. ВИК?  От фирмата, която ще ни прави лабораторната проверка обяснили на съпруга ми, че е по-добре да купи нови, защото обикновено след 5 година българските дават отклонения, т.е. услугата ще ни струва 100 лв. Какво да правим и какви права имаме като потребители?
Титла: ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
Публикувано от: elenaaleks в Юли 04, 2007, 11:24:57 am
YANA:
само за справка - наскоро сменях водомер на вилата ( до Варна). Това ми струваше 15 лв за водомера (мокър тип, и до колкото знам всички водомери идват със сертификат и не трябва да бъдат проверявани) и 10лв да ми го сменят. Водомерът остава за ВИК, т.е. правя им подарък. АКо не искам да им купувам водомер - те ми слагат техен и услугата отново ми струва 10лв за подмяната, но в случая иам редица неудобства за мен - като да съм на вилата в точен час и т.н., затова предпочитам да си го купя, но това не е задължително.
Титла: Софийска вода?или...
Публикувано от: titi в Август 21, 2007, 04:10:46 pm
Изпращаме на Вашето внимание наша жалба до съответните отговорни инстанции с молба за съдействие.
 Това е тема,която касае не само кварталите в Драгалевци, а цялата стара софийска водоснабдителна мрежа.
 В нашия конкретен случай, този проблем се допълва с пълната липса на канализационна система
 и тези два основни жизнени фактора застрашават да превърнат квартала на кореняците драгалевчани в гето.
 Надяваме се да получим от Вас съвет как да се преборим за нещо съвсем естествено за 21 век -
 чисти битови условия, изразени в течаща вода и канализационна мрежа. Толкова ли е много?

 Желаем ви успех. С уважение - жителите кореняци в \"баровския\" квартал Драгалевци.

 София 21.08.2007 г.
Титла: Софийска вода?или...
Публикувано от: elenaaleks в Август 22, 2007, 10:22:12 pm
Това е пример за това как НЕ трябва да се пише жалба.

1. Жалбата трябва да е написана разбираемо. Дори след като я прочетох 4 пъти не разбрах за какво точно става въпрос. Жалбата трябва да бъде написана така, че този, който я чете да запомни какво чете още с първото прочитане. За съжаление след тези 4 прочитания мога да спомена само един от доводите ви. Не бих искала да навлизам в стила на изписване, защото има много неща, които не виждам защо изобщо сте ги включили. напр. на тях нищо не им е до болка познато... епитет, който няма място в жалба.
2. Това цялата жалба ли е? В края на жалбата няма нито \'с уважение\', дата, място, нито са изброени приложените документи. След като жалбата е от хората, живеещи на няколко улици би трябвало да има подписи на тези, които са съгласни с жалбата. Може да има хора, които не желаят да се жалват. Говорите за еподемиологичен взрив - няма ли да приложите някакви документи в потвърждение? Говорите за непоправимо повредени уреди - някави документи в подкрепа? Освен това такова нещо като \'непоправимо повреден уред \' няма - на една или друга цена всички се поправят. Говорите за подписка - това подписка в подкрепа на жлабата ли е или така сте си я организирали някога?
Титла: Задължения към Софийска вода!!!
Публикувано от: Fire в Ноември 29, 2007, 04:58:07 pm
Здравейте,
Проблема който поставям на ваше внимание е следния:
1. Три входа от блок 402 в Люлин 4, са на обща сметка към Софийска вода.
2. До месец октомври на 2003г. отчитането се извършва на база. След тази дата, поради монтиран водомер (също общ за трите входа) отчитането е по неговите показания.
3. По същото време Софийска вода не разрешава на отделните апартаменти от трите входа да преминат на индивидуални партиди, но разрешават да се монтират контролни водомери в повечето апартаменти (последните са пломбирани от Софийска вода).
4. До момента на поставяне на водомера задължения не е имало.
5. След поставяне на водомера: първото отчитане е направено след четири месеца и се натрупа задължение около 3 000 лева (от Софийска вода не е направена проверка за причината - теч, повреда на общиа водомер, не редовно плащане). Второто отчитане е направено шест месеца след първото - задълженията вече са около 6 000 лева. От Софийска вода ниама никаква реакция!
6. Към днешна дата задължениата са вече около 26 000 лева. Сега вече ще ни спират водата, тъй като трябва всеки един апартамент да се разпише срещу някаква част от сумата на задължението, която да плати.
7. Апартаментите които има поставен и пломбиран контролен водомер отказват плаща на суми многократно превишаващи потреблението им отчетено от контролните водомери.
8. Софийска вода отказва да открие индивидуални партиди на \"новособственици\" закупили апартаменти в някой от трите входа в близките година-две.

ВЪПРОС: Какъв е съвета ви за противодействие срещу подобно \"монополистично\" поведение (поне според мен).
Титла: 2 месеца теч и нито грам реакция от Софийска вода
Публикувано от: Cambodja в Септември 22, 2008, 11:18:41 am
Здравейте !
Милата родна картинка продължава да ни сюрпризира с всеки изминал ден. Конкретно случаят е следния :
в края на юли установихме голям теч от външна стена на мазетата. Сякаш фабрична през една дупка на панела не капе, а направо си тече чиста вода. Звънял съм оттогава близо 20 пъти и всеки път виждат, че проблема е отразен и го записват отново. Най ми е любим въпроса \"ама проблема преди или след водомера е\". Един от съседите си платил миналия месец сметката и споменал за проблема. Отговора бил по-добре да пуснем писмена жалба, на телефона сигурно нямало да има никакво действие ?!?! За какво тогава е този телефон се пита ?
Интересното е, че почва да \"избива\" и на неасфалтираната част от пътя. Едно на ръка, че Софийска вода чака явно да падне блока ни, от друга страна кой плаща загубите им знаете сами.

Въпросът е към кой може да се обърнем да накара монополистите да действат достатъчно своевременно преди да сме рухнали на и под земята?
Благодаря предварително !
Титла: Нагли служители на \"Софийска вода\"
Публикувано от: vessy в Октомври 28, 2008, 06:17:21 pm
Моля за съвет как да се справя с наглеците от \"Софийска вода\".
Получих сметка за 30 кубика вода на база, освен нея, обаче, ми е натресено и общото потребление, възлизащо на 20 (двадесет!!!) кубика. Днес ходих лично в Център за услуги, за да разговарям лично със служителката на \"Софийска вода\", която е решила, че ще предприеме наказателна акция срещу мен, защото отказах да сменя НАПЪЛНО ИЗПРАВНИТЕ СИ водомери, при това без да съм получила ПИСМЕНО уведомление за това. От фирмата твърдят, че ми е връчено такова, но когато поисках да го видя, както и лично да се срещна с инкасаторката на нашия район, ми бе заявено, че всичко това трябва да го опиша писмено в жалба и да я подам в деловодството?!
Не разбирам защо след като съм ОТИШЛА НА КРАК да разреша проблема с наглата им служителка лице в лице, те ми казват, че трябва да подавам жалба?!
Не мога да си позволя средства за адвокати затова влязох във форума да помоля за помощ.
Между другото имам информация, че тази наредба (А-412), според която ни задължават на пет години да си носим водомерите за метрологична проверка (а не както е в моя случай - да ги сменявам), не е в сила. Някой има ли информация за това и ако да, моля да я сподели.
Титла: ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
Публикувано от: bacheva в Декември 04, 2008, 10:50:42 am
Моят проблем със \"Софийска вода\" е че тръбите не са подменяни от 1951 г. и че почти в моята чешма не тече вода... От дружесвото хич не ги интересува и не са съпричастни към проблема, защото си получават парите за нещо което не дават! Е, на това аз му викам 100% печалба! Това го няма никъде по света и аз няма да се спра до тук. Изпращам Ви поредната жалбата до монополиста:
Днес, 04.12.2008 год. получихме отговор на подадена от нас жалба в която не Ви е станало ясно, че цитираното преместване на шахтата е невъзможно поради фактите които бяхме описали и в което вашите служители се убедиха! Ние не подаваме жалба за присъединяване, тъй като ние сме присъединени потребители на „Софийска вода” от 1951 год.. От изпратеното от Вас писмо става ясно, че не Ви интересува вашите потребители дали получават коректни услуги от Вас и че Вие си позволявате да се отнасяте с клиентите си като монополисти на пазара! На вашите техници е много ясно, че изграждайки нова шахта на 3-4 метра под земята е почти невъзможно, а и няма да бъде полезна на никой, защото няма да може да се отчитат водомерите! Аз такава шахта не съм виждал никъде?! Невъзможно е да говорите за проведена среща с представители на дружеството и да изяснявате решаване на проблема с изместване на шахтата, след като вашите техници са били на посочения адрес и са преценили, че наистина се налага отпускане на въпросната тръба от 15 м.. Питам аз уважаеми господине, ако „Софийска вода” не може да поеме разхода на 13 м. тръба, то няма никакъв проблем ние да я заплатим с удоволствие, като ни я калкулирате към месечната сметка. Моля, уведомете ни колко ще бъде ощетена „Софийска вода”? Цената на тези няколко метра тръба за нас са от жизненоважни нормални условия на живот и клиента в мое име ще бъде доволен и ще има вода в имота си в 21 век?
Титла: Нагли служители на \"Софийска вода\"
Публикувано от: Vla в Март 16, 2009, 12:43:05 pm
съгласно г-н Кърлев от федерацията на потребителите и някакви закони и наредби проверките са грижа и за сметка на операторите в случея Софийска вода
Титла: Безобразие
Публикувано от: celine80 в Август 28, 2009, 04:44:06 pm
В продължение на два дни 28.08 и 29.08.2009 г.в ж.к. Студентски град  се прекъсва водоснабдяването, започвайки от 10:30 часа сутринта. В онлайн медиите намерих информация за ремонтни дейности в района. Цитирам информация от медиите:
\"Забранява се влизането на пътно транспортни средства в участъци от ул. „Акад. Борис Стефанов” и ул. „Йордан Йосифов”
   От 06.09.2009 г. до 22,09.2009 г. се забранява влизането на пътни превозни средства в двете посоки по ул. „Акад. Борис Стефанов\" и ул. „Йордан Йосифов\' между ул. „Акад. Иван Иширков\" и ул. „Акад. Стефан Младенов\".
   
    От 04.30 часа на 26,08.2009 г. до 04.30 часа на 06.09.2009 г. се променят маршрутите на автобуси номера 94 и 280, както следва:
   - автобус 94 - от ул. „Акад. Стефан Младенов\" до последната спирка на автобус 94
   и 280 на ул. „Акад. Стефан Младенов\" двупосочно по маршрута:
   - автобус 280 - от ул. „8-ми декември\" по ул. „Акад. Стефан Младенов\" до последната спирка на автобуси номера 94 и 280 на ул. „Акад. Стефан Младенов\" и двупосочно по маршрута.
   
    От 04.30 часа на 06.09.2009 г. до 04.30 часа на 23.09.2009 г. се променят маршрутите на автобуси номера 94 и 280, както следва:
   - автобус 94 - от ул. „Акад. Стефан Младенов\" по ул. „Акад. Иван Иширков\", ул. „Акад. Борис Стефанов\", ул. „Проф. д-р Иван Странски\", ул. „Акад. Стефан Младенов”\' до последната спирка на автобуси номера 94 и 280 на ул. „Акад. Стефан Младенов\" двупосочно ;
   - автобус 280 - от ул. „8-ми декември\" по ул. „Акад. Стефан Младенов\", ул. „Акад. Иван Иширков\", ул. „Акад. Борис Стефанов\', ул, „Проф. д-р Иван Странски\", ул. „Акад. Стефан Младенов\" до последната спирка на ул. „Акад. Стефан Младенов\" двупосочно..
   
   Промяната в организацията се налага във връзка с изграждане на водопровод, топлопровод и ремонт на настилка в района.
   

http://www.sofia.bg/pressecentre/press.asp?open=16&sub_open=42444&nxt=0
   
На сайта на Софийска Вода АД НЯМАШЕ никаква информация за за евентуално спиране на водоподаването до днес (29.08.2009 г. )  в 12.30 ч. След 3 позвънявания от моя страна на  оператор на посочения телефон за клиенти на Софийска вода, на интернет страницата беше публикувана информация за някаква измислена авария “Подмяна на сградно водопроводно отклонение до бл. 58”.  Съгласно чл.8 – 10 от Общите условия запредоставяне на ВиК услуги от Софийска вода АД, те са длъжни да уведомят потребителите си за евентуално планирано спиране на водоподаването, каквото е всъщност „измислената от операторите авария”. Не е реално и е смешно да лъжат потребителите си като се опитват да ги убедят, че в два поредни дни има авария от 10.30 до 17 ч.

В качеството си на потребителна „ Софийска вода” АД изразявам възмущението си от безотговорно отношение на Софийска вода към потребителите си .
Титла: Безобразие
Публикувано от: Mitko в Август 28, 2009, 08:42:29 pm
Нищо ново...Някъде в Студентски град издават ли по малките магазинчета касови бележки? Има ли глобени от КАТ за неправилно паркиране? А, строителна фирма глобена ли е за замърсяване на улиците? Кмета знае ли обектите, които работят без необходимите разрешителни? Що да виним тогава ВИК и Пътните фирми? Действията им напълно се вписват в плачевната ситуация в която е изпаднал Студентски град.
Титла: Нагли служители на \"Софийска вода\"
Публикувано от: 82 в Ноември 03, 2009, 10:58:05 pm
От софийска вода са наглилИмаше спиране от 10,50 до 16,50 но продължи до 21,30 а в момента часът е 22,55 и още нямаме вода това е а съм с малко дете
Титла: Нагли служители на \"Софийска вода\"
Публикувано от: pharaon в Декември 13, 2009, 07:50:21 pm
Съвет: когато нямате нерви, финанси, време и нормална държава да ги осъдите зареждайте се предварително в туби. :)
Титла: Монопол на Софийска вода
Публикувано от: drandi в Март 02, 2010, 10:24:00 am
Проблемът със Софииска вода при мен продългава вече 1 година. Във връзка с наредбата за подмяна на старите водомери, през Септември 2009 подмених и двата. Инвестирах 130лв за да бъда коректен потребител. Плащам ежемесечно всичките си задължениия и това е факт, който може да бъде проверен. Живея в жилищен блок, в който 3 входа се обслужват от 1 абонатна станция и 1 общ водомер. Всеки месец ми се начисляват по 46кубика допълнително общо потребление!!!! Подадох жалба до Софийска вода - отговорът е ясен - разликите между сумата от индивидуалните и показанията трябва да се преразпределят между абонатите. В единият от трите входа 90% от живущите са роми и никой от тях не е подменил водомерите си - водят се на база и то по 1-2 човека. Реално живущите са много повече. Какво да правя и към кого да отправя жалбите и молбите си?!
Титла: Монопол на Софийска вода
Публикувано от: bloucester в Март 02, 2010, 02:37:04 pm
Продайте апартамента и си купете друг... Колкото и тъжно да звучи, няма как иначе да се измъкнете.
Титла: СОФИЙСКА ВОДА ПРАВИ КАКВОТО ИСКА
Публикувано от: anastasiq ivanova в Януари 18, 2011, 11:13:21 am
ЗДРАВЕЙТЕ,
ПРЕЗ АПРИЛ 2010Г.ДОМА МИ Е ПОСЕТЕН ОТ ИНКАСАТОР НА СОФИЙСКА ВОДА.ПО ВОДОМЕР  Е ЗАСЕЧЕНО ПОТРЕБЛЕНИЕ  670 КУБИКА( ЗА ПЕРИОД 6 МЕСЕЦА), ПРИ ДОСЕГАШНО ПОТРЕБЛЕНИЕ 10-20 КУБИКА МЕСЕЧНО.ИНКАСАТОРКАТА НЕ СЪОБЩАВА ЗА ГОЛЯМАТА РАЗЛИКА!СЛЕД ПОДПИСА  НА КАРНЕТАТА ПРОСТО СЕ ДОБАВЯ \"ИМА ТЕЧ\"!ПРЕЗ МЕСЕЦ МАЙ ВИЖДАМ ГОЛЯМАТА СМЕТКА В САЙТА НА СОФИЙСКА ВОДА И ПОДАВАМ ЖАЛБА, НА КОЯТО МИ СЕ ОТГОВАРЯ, ЧЕ ПОТРЕБЛЕНИЕТО Е РЕАЛНО, ЗАЩОТО ИМА ТЕЧ!СЛЕД ВТОРА ЖАЛБА,ТОЗИ ПЪТ С КОПИЕ ДО ДКЕВР, НА 15 ЮНИ СЛУЖИТЕЛИ НА СОФИЙСКА ВОДА ИДВАТ И ПОДМЕНЯТ ВОДОМЕРА С НОВ.СТАРИЯ ВЗИМАТ ЗА ТЕСТ-РЕЗУЛТАТ ОТ КОЙТО НЯМА И ДО ДНЕС 18.01.2011!
ПРЕЗ ТОВА ВРЕМЕ 2 ПЪТИ ИЗПРАЩАТ ПИСМА, ЧЕ ЩЕ БЪДЕМ СЪДЕНИ.
МОЛЯ ЗА СЪВЕТ КАКВО МОГА ДА ПРЕДПРИЕМА КАК ДА ДЕЙСТВАМ ЗА НАПРЕД.
БЛАГОДАРЯ!
Титла: СОФИЙСКА ВОДА ПРАВИ КАКВОТО ИСКА
Публикувано от: Veselin в Януари 18, 2011, 02:08:52 pm
Ужас, да не би да е настъпила техническа грешка след смяна на дневниците с номерата на партидите на инкасаторите. А имало ли е наистина теч- то това 670 куб. м. вода си е направо потоп. Преди десетина години получих сбъркана сметка в резултат на която трябваше да платя потреблението на ел. енергия на близко до дома ми предприятие. Обърнете внимание на сериите номера на водомерите и проследете да не би някъде да има грешка. От известно време от енергото много често подменят електромерите, не знам защо (преди две години беше черен, после стана бял, преди няколко дни забелязах, че са го сменили на червен). И каква е тази практика, като партизани, какво като са техни електромерите не е ли редно при профилактика клиентите да се предупредят. Преди сме карали с един електромер по 30-40 години сега ги сменят често... А и сметките ми бяха някакви си 2- 3 лв. ама сега атомната централа не може да ми насмогне не слизам под 80 лв./м. въпреки, че всичко ми е на газ.
Титла: Общ водомер
Публикувано от: VIKABONAT в Февруари 17, 2011, 10:50:55 pm
Живеем 5 семейства, общия водомер показва с 30 кубика на месец повече вода от събраните 5 индивидуални. Инкасаторката ги начислява на нашите сметки. Извикахме техници от ВиК да разберат дали има проблем- теч или нещо друго. Дойдоха и не установиха проблем. Но нашия проблем остава и всеки месец плащаме водата, която не влиза в апартаментите ни. Нямаме общи чешми и други. Аз имам няколко въпроса и ще бъда благодарна ако ми отговорите:
1. Чий е ангажимента за повреда в общия водомер? / Знам че този водомер е собственост на ВиК/
2. Какво мога да направя, за да си решим проблема и да не плащаме вода, която не използваме?
Титла: Общ водомер
Публикувано от: Весела Христова в Юли 18, 2011, 07:46:38 pm
VIKABONAT, реши ли се вече проблемът? Не виждам някой да е писал?! Мен също ме вълнува много този въпрос, защото при нас става дума за 24 апартамента и месечно общият водомер показва с по около 150!!!! кубика повече. На няколкото жалби ни отговаряха, че има апартаменти, в които никой не живее и вероятно има течове. добре де, ако има течове там, те не трябва ли да минават през индивидуалния за всеки апартамент водомер? Идваха разни \"Специалисти\" и свиват рамене - не могат да кажат къде е проблема. И как да кажат къде е - водата си я плащаме, тях какво  ги интересува? Утре пак ще пиша жалба ама отсега знам, че няма какво да се промени. Ако някой може да помогне, ще съм благодарна. Омръзна ми всеки месец да плащам 10 кубика мои и 5 \"общи\" защото горе-долу такова е съотношението.
Титла: Re: Общ водомер
Публикувано от: kaufer в Декември 21, 2012, 03:59:09 pm
" 24 апартамента и месечно общият водомер показва с по около 150!!!!"- Ако проблема съществува  още ,възможно е някой да си е направил  нерегламентирани преустройства на вътрешно-сградната инсталация , т.е  включване на "ползвател" без контролен водомер
Титла: "Софийска вода" глобена с 63 000 лв
Публикувано от: Alexander в Януари 28, 2013, 04:00:50 pm
Снощи прочетох следната статия в интернет:  "Софийска вода" бе глобена с 63 000 лева  - http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1741518 .

Днес разбрах, че днешният ден е обявен за Ден на защитата на личните данни, така че няма как да не споделя тази статия.

Оказва се, че дамата, по чиято жалба е глобена Софийска вода, се явява заварен потребител на ВиК услуги, за който дружеството в рамките на процедурата пред Комисията за защита на личните данни, не успява да докаже, че би следвало да е обвързана от техните Общи условия. В общите си условия те дават твърде широко понятие за "потребител" и не успяват да докажат, че имат договорни отношения точно с въпросната дама, т.е. да я индивидуализират като клиент.

Още повече , което дава повод и за жалбата е, че Софийска вода ги предоставя на трето лице - фирма за събиране на вземания, което се явява обработване на тези лични данни, което обаче попада извън целите, за които са събрани, което е административно нарушение от страна на дружеството.

Като второ нарушение се сочи и това, че Софийска вода не информира клиентката за получателите, на които могат да бъдат разкрити личните й данните.

Не ми се иска да задълбавам повече в прочита на решението на Комисията, него можете да го откриете на адрес: http://www.cpdp.bg/index.php?p=element_view&aid=939 , който му е интересно.

Въпросът ми е друг, ама то е по-скоро реторичен. Дали и хиляди други абонати не са в същата позиция...
Титла: Re: ОТ \\Безобразията на Софийска вода
Публикувано от: Адриана Симова в Декември 18, 2013, 02:57:09 pm
Собственици сме на два апартамента в новопостроена сграда. Апартаментите са на шпакловка и замазка, няма даже батерии за вода, но сметки от Софийска вода има. Не сме откривали партидни номера и не сме подавали никакви лични данни във въпросната фирма. Кой и как се е сдобил с личните ни данни и как са открити клиентски номера? Ние нямаме отговор. На какво основание ни е начислено потребление? Мистерия!!!!!