Активни Потребители

Храни => Ресторанти, вериги за бързо хранене, магазини и търговски вериги => Супермаркети и търговски вериги => Темата е започната от: Boogy в Октомври 30, 2006, 01:09:25 pm

Титла: Проблеми с МЕТРО
Публикувано от: Boogy в Октомври 30, 2006, 01:09:25 pm
Много оплаквания от потребители съм чувал за невъзпитано и арогантно поведение от страна на търговци. Винаги в такива случаи повтарям, че няма закон за възпитанието и подобно поведение не може да бъде санкционирано по друг начин, освен чрез отказ от пазаруване в търговски обекти, където не уважават потребителите. В повечето случаи това са малки квартални магазинчета, където наетите продавачи изобщо не ги е грижа за доброто отношение към потребителя, собственикът пък - още по-малко. С навлизането на големите вериги се появи и надеждата, че там ще се развият нови стандарти на отношение към клиента, идващи от утвърдените традиции на Западна Европа, но не би. \"Побългаряването\" на тези стандарти се оказа много по-лесно, отколкото прилагането им.
  Преди два дни отидох да закупя глава за мастилено струен принтер от МЕТРО в Младост, където тези артикули са заключени в една витрина и човек не може да се самообслужи(предпочитания от мен вариант предвид отзивчивостта на персонала при предишни посещения). Когато помолих да ми отворят витрината ме попитаха за номер на артикула, който както може да се предположи, не ми е известен. Старателно си извадих листче от джоба, на коета бях записал номера на модела на принтера и номера на главата, но това не беше достатъчно за така наречения \"продавач-консултант\". С присъщата си отегченост ми подаде някакъв каталог, от където трябваше да намеря номера на артикула. Разбира се, наложи ми се да се справя сам, въпреки че дамата през цялото време висеше над главата ми нервничейки от моята непохватност в ориентирането в каталага. Спокойно можеше да вземе листчето и да се ориентира пет пъти по-бързо от мен, но така и не го направи, предпочитайки открито да демонстрира досадата си.
  Чудя се, с какво ли се занимава мениджмънта на веригата и не им ли остава малко време, да тестват отношението на служителите си към клиентите. Наясно ли са тези хора, колко много може да загуби една търговска верига от немърливо отношение към клиента. Ако за кварталното магазинче грубото отношение към потребителя е в повечето случаи единствено позната форма на общуване изобщо, то в големите вериги трябва задължително да се тренира и държи на отношението към клиента - просто в други по-развити общества са го разбрали и консумират облагите от това. Ако не могат - все някой от конкурентите ще го разбере.
Титла: В МЕТРО потребителят е досадник
Публикувано от: Ирина Марудина в Октомври 31, 2006, 07:16:11 pm
Аз в такива случаи искам книгата за коментари (ако кажеш \"за оплаквания\" шансът да я получиш е по-нисък) ;)
Но мога да се похваля, че съм писала и положителни коментари - например един продавач-консултант, който остана да ни обслужи след края на работното си време.
Титла: В МЕТРО потребителят е досадник
Публикувано от: Greg в Ноември 02, 2006, 10:39:24 am
Пак относно магазините Метро: уважаеми клиенти -  случвало ли ви се е да ви маркират на касите в магазина по няколко пъти даден артикул.Че касиерките го правят целенасочено е факт, но някой може ли да обясни как крадат после продуктите или си вземат парите?
Титла: В МЕТРО потребителят е досадник
Публикувано от: gery_hristov в Ноември 06, 2006, 01:16:43 pm
Аз доскоро бях редове клиент на МЕТРО Варна, но напоследък наистина ми лазят по нервите. Отивам за нещо специално а то или го няма или секцията е затворена за зареждане , което продължава доста дълго и нямам търпение да ги чакам. Немогат ли да зареждат и подреждат рано сутрин или късно вечер когато няма толкова хора? Определено загубиха един редовен клиент
Титла: В МЕТРО потребителят е досадник
Публикувано от: psuhachenski в Ноември 14, 2006, 12:56:18 pm
Определено Метро е веригата с най-арогантно общо отношение към обикновения клиент (не знам за разните там \"златни\" и т.н.) Изброявам само каквото се сещам в момента:
-- практиката да изискват \"карта\" (със всички данни на физическо лице или фирма) е порочна и противоконституционна;
-- недопускането на деца е дискриминация; дори когате детето е бебе и не може да ходи, не допускат родителя да влезе с него, освен ако то не е в \"кенгуро\";
-- от много продукти не можеш да си купиш единична бройка;
-- използват опасни машини и повдигат скари със стока непосредствено около и над клиенти, в работно време с клиенти; същите тези машини се мотка постоянно между редовете на преден, заден и страничен ход...;
-- никога не можеш да намериш консултант на реда със стока - и редовният отговор от \"престилките\" е \"аз не съм от този раздел\"...
-- еинствени от големите вериги не използват плащане с най-разпространените кредитни карти (имат терминали за VISA, но само издадената от ОББ - е това как става не знам :-(((
-- Метро са ни риба-ни рак - по света такова животно нема - или обслужваш клиенти на дребно и го правиш както трябва, или си снабдител само за търговци, и изобщо не допускаш клиенто на дребно. Смесването на двете при Метро подвежда и двете групи клиенти.
.....
Титла: В МЕТРО потребителят е досадник
Публикувано от: Ирина Марудина в Ноември 20, 2006, 04:03:17 pm
А всъщност как се определя дали един магазин е само за търговия на едро? Случвало ми се е да вляза в търговски център (този зад София Прес), широко рекламиран на крайните клиенти с диплянки пред центъра, да си харесам стока от някое от магазинчетата и чак на касата да разбера, че не продават на дребно.

Има ли изискване къде трябва да е написано това към кого е насочен магазина?
Титла: В МЕТРО потребителят е досадник
Публикувано от: Boogy в Ноември 20, 2006, 06:08:01 pm
Когато магазина продава на дребно - има изискване в Закона за защита на потребителите:

Чл.8. (1) Търговецът е длъжен да постави в близост до входа на търговския обект следната информация:
1. фирмата и адреса на управление на търговеца;
2. името и фамилията на лицето, отговорно за обекта;
3. работното време на търговския обект.
(2) Когато търговският обект е затворен, търговецът обявява това на мястото, на което обявява работното време.
(3) Обявеното работно време е задължително за търговеца.


Когато е само склад - не са ми известни такива изисквания.

Моето лично мнение е, че не е най-ефективно всичко да се регулира законодателно. Когато в едни граждански отношения интересите са взаимни (търговецът очаква пари, а потребителят - качествена стока), няма нищо по логично от това двете страни, да се отнасят добронамерено една към друга, от което печелят и двете. Това у нас, обаче все още е голяма рядкост, за която има много причини, но най-съществените са две: потребителите нямат много пари, а търговците нямат елементарно възпитание. Резултатът е нерви, ругатни и търсене закрилата на закона. В Дания тази тема няма да я разберат.
Титла: В МЕТРО потребителят е досадник
Публикувано от: Александър Ненов в Декември 01, 2006, 12:36:48 am
Оооооооооооо, онзи ден пак се карах с МЕТРО служителите. Метро 1 в София, Събота - касите до средата бяха препълнени с хора и опашките бяха безобразни. Разбира се, се наредих на произволна каса, която беше празна но беше за големи колички. Служителката ме отряза веднага, че не обслужва малки колички. Ако мина с голяма количка и еидн хляб обаче проблем няма - яко а? Хванах си пътя и отидох до офиса на управителя и без да искам разрешение да прекъсна кафенцето им, влязох и казах, че искам да бъда обслужен на каса обслужваща големи колички веднага, както и да бъдат поети всички чакащи клиенти на останалите каси. Общо имаше 5 каси, които буквално бездействаха и изведнъж поеха половината от трафика с малки колички. Отидох на място с управителя и О БОЖЕ касата за големи колички прие продукти от малка количка. Без да се развали. Дори пое повече от една количка, а служителката пък разбра, че не може да държи тон на клиент...  явно на по-старите клиенти това минава но на младите потребители - йок. Същото съм го правил в БИЛА при отказ да ми приемат дебитна карта. Такаче ако имате проблем с някой служител - бързо бягайте в офиса и се оплачете на място. Не оставяйте днешната работа за утре!
Титла: В МЕТРО потребителят е досадник
Публикувано от: misho в Декември 05, 2006, 10:34:09 am
Аз отдавна вече не пазарувам в МЕТРО.  От Бургас  съм  два или три  пъти съм ходил  там  и винаги  имам  някакъв  проблем . първо  още на  входа някъв от охраната ми иска метро карта  и ти трябва  да си преровиш джобовете да му направиш удоволствието да я види .  Обикновенно не им я показвах но веднъж двама или трима от охраната  ме настигнаха вътре в магазина баси и смешниците . Друг случаи имам когато ходих с сина си да му взема някакъв подарък  тои беше на 5 г. тогава и не ме пуснаха вътре с него  с обяснението ,че  бил много малък и можело да стане злополука с някои електрокар в магазина. Е това не е отношение към клиенти. Не съм пазарил от там вече  2-3 години и скоро няма да отида  в МЕТРО.
Титла: В МЕТРО потребителят е досадник
Публикувано от: Gogo в Декември 20, 2006, 10:15:03 pm
Преди време от багажника на колата ми, която остових на паркинга на Метро София (Цариградско шосе) с включена аларма, изчезнаха да около 15 минути 2 лаптопа – моят и на съпругата ми. Бяхме влезли да закупим САМО кашонче хартия за принтер. Вероятно ни бяха проследили от УАСГ, където поставихме чантите си в багажника на колата (за да не го отваряме със същата цел на паркинга на Метро, за където се бяхме запътили).  Установявайки случилото се на излизане от магазина (беше вече по тъмно – около 18:00 ч.), потърсихме някой от охраната на паркинга. Обикаляйки целия паркинг намерихме само служителите, които „обитават” двете кабинки на входа и изхода. Един от тях буквално ни каза  „Абе тука понякога обикалят едни наркоманчета...” На въпроса ми „Вие познавате ли ги, може ли да ги разпознаете”, отговорът бе „Ами откъде да ги зная”...   Да търсим съдействие от магазина бе излишно. Те предварително писмено са обявили, че не поемат задължения за кражби на паркинга. С това съм съгласен, но липсата на елементарно присъствие на охрана на паркинга от страна на магазин, който прави милиони месечен оборот... Правя срявнение с магазина на БИЛА в Младост 1А например, където редовно пазарувам, където също не поемат официално отговорност за колите на паркинга (нито им раздават на влизане и прибират на излизане едни смешни безмислени картончета, с които от паркинга на Метро можеш да изведеш незабелязано който си искаш от паркираните автомобили) на паркинга в Метро няма НИКАКВО видимо присъствие на охрана.  Между другото, отидох и написах възмущението си от липсата на елементарна охрана на паркинга в книгата за отзиви. Тя прилича на халваджийски тефтер и е пълна с всякакви оплаквания. Силно се съмнявам, че някой от управителите на магазина някога я е разлистил.
Титла: В МЕТРО потребителят е досадник
Публикувано от: KonyBa4 в Декември 21, 2006, 03:56:48 pm
По скоро напоследък в кварталните магазинчета са много много по учтиви и залагат на приятелското отнощение за да запазят клиентите си освен с редовно зареждане на прясна стока но и с любезното посрещане, обслужване и изпращане. А и тогава те не са на сметка да те лъжат, защото след това той отново ще е тук а няма да е поредния служетел каращ 356та смяна :). Надявам се да ме разбрахте. Хипермаркетите вече доказаха че не залагат на обслужване и качество а на огромния избор.
Титла: В МЕТРО потребителят е досадник
Публикувано от: манили в Декември 29, 2006, 11:42:22 pm
в метро абсурд не влизам повече а и не ми дават да влизам с детето само на кенгуру а то е 12кг как да стане това аз на ръце даже не я нося от вън на кого да я оставя
Титла: Гаранция за стоките,закупени в МЕТРО.
Публикувано от: Ki_ki в Февруари 15, 2007, 11:08:24 am
Преди време мой роднина си купува \"мултикултиватор\" или както там се казва (става въпрос за машинка за обработка на почвата) от МЕТРО. Защо е избрал точно от там - най-вече заради ниската цена и гаранцията от няколко год., която вносителя дава. Служителите му дават мострата, която е в сглобен вид. На въпроса му \"как да си я занесе до лозето?\" служителите му показват как се махат дръжките и колелата и машината придобива компактен вид. След около 1-2 мес. употреба тя се разваля и от МЕТРО му казват коя е фирмата вносител и къде е гаранционния сервиз, за да се обърне към тях. Отива той и там се оказва, че тъй като машината е разглобена, гаранцията е нарушена и те нищо не могат да поправят. Въпросната фирма се намира на последния етаж на стара къща, с тясно стълбище, където и да се убиеш няма как да замъкнеш трактор, а по адреси не ходят. Моят познат се опитал да обясни, че са свалени само колелата и дръжките, а двигателя който е развален е капсулован и не е пипан. Но отговорът е \"не, гледайте си работата\".
От комисията за защита на потребителите казват, че защитават само частни лица, а тъй като от МЕТРО пазаруват само фирми и те нищо не могат да направят.
Е, какво се прави в този случай? Значи ли това, че всяка стока закупена от МЕТРО по никакъв начин не може да и се направи рекламация? Докога ще има такива безхаберни вносители на китайски стоки, които не носят никаква отговорност?
Титла: Гаранция за стоките,закупени в МЕТРО.
Публикувано от: elenaaleks в Февруари 15, 2007, 12:19:33 pm
Моят съвет е да се обърне към фирмата вносител. Много често в сервизите ги мързи да работят и си правят сами законите. Ще ви дам пример: купих тостер от метро преди няколко години, който буквално гръмна при първото включване. От сервиза ми отговориха, че отпадала гаранцията защото не се бил експлоатирал правилно. След няколко дни \'преговори\' ми писна, сложих тостера в един кашон и го пратих на производителя с описание какво се случи. Резулата беше - нов тостер и извинение от производителя.
Титла: Гаранция за стоките,закупени в МЕТРО.
Публикувано от: Ki_ki в Февруари 16, 2007, 10:11:04 am
Точно вносителя прави проблем с гаранцията (сервиза е към тяхната фирма). Пред офиса им се вие опашка от по 10-15 човека - всеки чака да направи рекламация на нещо - от дребни домакински уреди - до трактори. Служителите само залъгват хората с "елате утре, елате след една седмица....тази стока вече не се произвежда и не може да се смени и т.н.". МЕТРО все още продат стока от въпросния вносител, пишат си гаранционни карти (които са без гаранция!?!) и абсолютно не им пука.
Въпроса ми беше, кой санкционира подобни нередности - коя институция?
Иначе производителя е оставил в документите само пощенски адрес, но не мислим да пишем писмо до Китай.
Титла: Гаранция за стоките,закупени в МЕТРО.
Публикувано от: Ирина Марудина в Април 04, 2007, 04:27:06 pm
Ако ЗЗП не важи в \"Метро\", то защо им е тогава на КЗП да разкриват временна приемна с цел повишаване коректността на търговците и в този магазин?

Цитирам \"Инициатива на КЗП прави търговците коректни\" от сайта на КЗП :

Ефектът върху поведението на търговците, който има присъствието на Кътовете на потребителя и експерти на КЗП в магазините, е повишеното чувство на отговорност към клиентите и желанието им да познават и спазват изискванията на Закона за защита на потребителите. От 15 март, когато стартира инициативата Временни приемни на КЗП в търговските обекти до края на юни са проведени над 80 временни приемни в София, Варна, Пловдив, Русе, Бургас и Пазарджик в магазини на веригите „Мосю Бриколаж”, „Техномаркет”, „Технолполис”, „Практикер”, „Метро”, „Ритон”, „Мастерхаус”, „Комо”, „Домко”, „Айко”, „Пикадили”, „Брулекс” и др. Така на ден над 4 000 посетители в тези обекти имат възможност да потърсят съвет или да получат информация от експерти на КЗП непосредствено преди да закупят дадена стока.
Титла: В МЕТРО потребителят е досадник
Публикувано от: Irina в Май 31, 2007, 01:08:00 pm
Браво на Алекс. Така трябва да постъпват потребителите. Аз, въпреки че съм кандидат-доктор по търговия вече 5 години в дисертацията си се занимавам с обслужване на клиенти в търговски вериги, нямам още смелост да повдигна въпроси пред управлението на много магазини. От доста време си мисля да създам фирма за обучение по \"взаимоотношения с клиенти\".
Титла: В МЕТРО потребителят е досадник
Публикувано от: Tonka в Юли 13, 2007, 04:03:56 pm
МЕТРО ли?! Последния пък, когато ходихме там с мъжа ми сина ми, малкия беше в кенгуру. Става въпрос за МЕТРО Бургас.Охранителят, който стои от дясната страна на входа не се впечатли, че сме с детето. Обаче малко по- късно, когато стана проблем на касата и се наложи да повикаме някой отговорник /или както там се наричаше/, изтича един друг \"охранител\", който ми обясни, че \"и без това нямате право да влизате с деца под 7 години, колегата не е трябвало да ви пуска да влезете\"!!! Никога повече няма да стъпя там!
А в повечето квартални магазинчета продавачите са и собственици, и съседи на клиентите си и някак си отношенията им са по- различни, не толков аанонимни, както отношенията между купувачии касиери в големите вериги хипермаркети. Но така или иначе не знам друго място, включително разни строителни хипермаркети, където да не може човек да влезе с детето си. Ами ако няма с кого да го остави? Ако има забрана за влизане от деца, да се погрижат да осигурят място, където детето да бъде оставено под надзор ана възрастни/възрастен - нещо като занималня, докато мам пазарува. Чувала съм, че така било в някои страни. Но тук едва ли скоро ще стане.
Титла: В МЕТРО потребителят е досадник
Публикувано от: didkata в Юли 13, 2007, 04:35:21 pm
Това със занималнята вече го има в Метро-Варна, така че не е толкова далеч това време. А иначе си е политика на фирмата какви изисквания ще има за пазаруване в магазина. Аз лично мисля, че това е едно много мъдро решение от тяхна страна за въвеждане на такова изискване. Предствете си на каква височина има наредена стока по стелажите, колко тежки предмети има по тях и една минута невнимание от Ваша страна(като се има предвид, че Вие сте влезли да пазарувате, значи вниманието Ви ще бъде насочено към стоките, от които ще избирате за конкретната покупка). Предполагам, че магазина иска да предотврати злополуки по този начин.
Титла: В МЕТРО потребителят е досадник
Публикувано от: pisatel в Юли 24, 2007, 09:24:44 pm
Свидетелство.Райфайзенбанк (България) ЕАД-най гъляма измама, шмекерия, лъжа и ограбване.Доказателство;сметка в евро №В642RzBB91551475140105.
Ако искате дополнителен доход ние ще ви научим и покажем как; www.sapood.narod.ru . Има хляб за всеки, тичай.
НАЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ``ГРАЖДАНСКО ОБЕДИНЕНИЕ БЪЛГАРИЯ``
/Искам да работя и живея за България/ . П О К А Н А ; www.sgob.narod.ru,
Научно-технически съвет. Редовни сбирки; всeки понеделник от 18.00 часа, адрес: София-1000, ул.``Бенковски``,№25, тел: 02/9318006, 9871522, 9883796;
Отговорник за НТС-Михаил Вашкевич; vashkevich@mail.bg, GSM: 0889-200141.
Задължения; Следи за новостите в обществената сфера;
-Създава автоматизирана система за управление и обработка на информацията.
-Осъществява контакти с научни, културни и обществени институции.
-Изготвяне на анализи и прогнози, съхраняване на данни.
-Откриване на Европейски университет у нас.
-Огласява в печата наши и чуждестранни постижения. ЗАПОВЯДАЙТЕ!
Дарителска сметка;ОББ,клон\"Фр.Нансен\",банков код 20078205;сметка в лева и валута 1026366518;Дан.номер:2221162717,Булстат:130550905. МОЛ: Михаил Вашкевич.
Титла: МЕТРО
Публикувано от: elenaaleks в Юли 26, 2007, 07:27:22 pm
МЕТРО не издава дневни карти на български граждани под известния предтекст, че работят само с фирми. В същото време издават дневни карти карти на физически лица, не-български граждани. За мен това би могло да се отчете като дискриминация. как мислите?
Титла: МЕТРО и дневните карти
Публикувано от: Ирина Марудина в Юли 26, 2007, 08:07:39 pm
Какви са тези дневни карти? До колкото виждам на сайта на МЕТРО в раздел \"Как да стана ваш клиент\" има единствено варианта с карта, която се издава при попълване на формуляр. Могат да подадат формуляри само :
- фирми
- производителите на селскостопанска продукция
- лицата упражняващи свободни професии

П.С. Казано иначе - всички, за които не важи Закона за защита на потребителите ;)
Титла: МЕТРО и дневните карти
Публикувано от: elenaaleks в Юли 26, 2007, 09:29:45 pm
Това са дневните карти, които издават ако например си клиент на метро, но си забравил картата, но в този случай се издават на чуждестранни лица, които са на почивка в България. В Метро-Варна всеки път, когато отида има 1-2 автобуса и дълга опашка от хора, чакащи за такива карти. Освен това Метро-Стара Загора (а мисля, че и не само те) издаваха карти и на физически лица преди 5-6 години мисля (когато отвориха), така че не всички клиенти на метро са фирми, производители или лица, упражняващи свободни професии.
Титла: В МЕТРО продават риба , която мирише на МУХАЛ
Публикувано от: kiril в Август 06, 2007, 01:07:02 pm
Пиша ви това за да не се излъжете да си купите прясна риба Пангасиус от МЕтро , защото мирише на мухал и на всичкото отгоре като им се обадих да им кажа ме обвиниха че брашното или олиото са причина , като и тях съм купил от метро .
ТОва е верига която знае само да продава и когато се окаже че нещо купено от тах е дефектно то тогава разбираме че ние техните клиенти не означаваме нищо за тях .

Дайте съвет каде да занеса тази риба да я изследват за да могат да я спрат от продажба и Метро да понесат някакви последици защото все пак 3 килограма по 15 лева е близо 50 лева и това не е малко за мен .
Титла: В МЕТРО продават риба , която мирише на МУХАЛ
Публикувано от: Ирина Марудина в Август 06, 2007, 01:37:01 pm
Пробвайте на телефон 0700 111 22 - горещия телефон на КЗП, един импулс от цялата страна. Там могат да ви насочат към кого да се обърнете. Предполагам ще е РИОКОЗ (бившите ХЕИ) - но само предполагам.
Титла: В МЕТРО продават риба , която мирише на МУХАЛ
Публикувано от: kiril в Август 06, 2007, 02:49:28 pm
След като  им написах емейл за това с линка на това съобщение ми се обадиха и ще ми върнат парите без да нося рибата . Това трябваше да стане още отначало , защото е смешно да се правят неоснователни рекламации.
С парите ще си купя нов кашон с риба и се нядявам да е качествена .

поздрави
Титла: В МЕТРО продават риба , която мирише на МУХАЛ
Публикувано от: Ирина Марудина в Август 06, 2007, 03:34:28 pm
А дали ще изтеглят от магазина лошата партида?
Титла: В МЕТРО продават риба , която мирише на МУХАЛ
Публикувано от: kiril в Август 06, 2007, 03:41:16 pm
Ами ако са сериозна компания би трябвало да я изтеглят и да си уговарят отношенията с производителя , защото ако срока и начина на съхранение е спазен то те не са виновни . Обаче си мисля че те знаят какво продават обаче се правят на луди поради причината че килограм от тази риба е 15 лева , ако имат много ................

Поздрави
Титла: В МЕТРО продават риба , която мирише на МУХАЛ
Публикувано от: djogleva в Август 06, 2007, 05:26:53 pm
Здравейте! И аз да си споделя :) В четвъртък си напазарувах в Метро, а в събота се втурнах да готвя. Реших да направя ориз със зеленчуци. Понечих да задуша зеленчуците, които са на Bonduelle - азиатски микс, и какво да видя - опаковката по цялата дължина е била скъсана или срязана и след това залепен с безцветна лепенка!!! Веднага се обадих в Метро и оттам с досада ми обясниха, че е трябвало да гледам като пазарувам! Е, само толкова ми трябваше! Вдигнах се на следващия ден и отидох в самото Метро, където любезно обясних какъв е проблема, представих и фактура и т.н. Доста отегчената служителка ми каза да у последвам до входа, където щели да ми подменят продукта. Дойде друга служителка, която като разбра каква е ситуацията започна да ме успокоява с думи, че те така правели, винаги щом се скъсал някой плик, те го лепели!!! Представяте ли си!? И говорим за храна!!! И първата се обръща и казва: \"Ами да, ето! Виждате ли!?\" И демек аз трябва да се успокоя, че то често им се случва и с подвита опашка да си грабна зеленчуците и да си ходя по живо по здраво. Само дето аз й се усмихнах и казах, че никак не ме интересува, просто да не ми губят времето, а да ми сменят продукта. След като получих годни зеленчуци й дръпнах една лекция за това какъв тон трябва да държи и как да разговаря с клиенти, но съм сигурна, че това си е глас в пустиня... Още повече, че тя беше два пъти по-възрастна от мен /сигурно близо 60-те/, та едва ли ще ме вземе насериозно, но аз вече свиквам, че някои хора са си прости, некомпетентни и т.н...
 За съжаление не е само тази скапана верига :)
Титла: В МЕТРО продават риба , която мирише на МУХАЛ
Публикувано от: theunique в Август 07, 2007, 12:12:03 am
Zdraveyte, ne znam kakvo tochno ochakvate ot Metro ili kato cialo ot turgovskite verigi, no kato ste tolkova otvoreni i agresivni molia da mi kajete 1. koia druga veriga osven metro ima otdel za obslujvane na klienti ili kakto go narichat vsichki.
2. pangasiusa misllia che beshe zamrazen taka che molia ne podvejdayte vashite chitateli
3.ako mislite che klientite niamat znachenie za tiah zasto ste vi vrustat parite, a ako pretendirate che ste mnogo korekten ste im zanesete ribata za da dokajete pravotata si a ne ste niakoy moshennik.
4.A Dgogleva... zasto ne im drupnahte edna lekcia predi da vi podmeniat zelenchucite, zastoto ne mogehte da dokajete che taka ste go kupili... ili vseki moje da si otide v kusti da si hapne porcia zelenchuci i sle dva dni da se vurne i da kaje beshe prazno i ne beshe vkusno...i vuzrastnit moje da ne sa mladi mo sus sigurnost imat dosta poveche jiteyski opit a i susu sigurnost po cial den se zanimavat s razni kiseli artisti kato vas koita tursiat kude da si raztovariat negativizma i posle si zapulvat vremeto kato pishat po forumi...
Титла: В МЕТРО продават риба , която мирише на МУХАЛ
Публикувано от: djogleva в Август 07, 2007, 09:23:49 am
theunique, ти най-вероятно работиш за някоя подобна не-добре управлявана верига, иначе, ако си се опарил/а едва ли би реагирал/а така. Много се забавлявах с твоя пост :) Защо според теб някой би отишъл вкъщи, би разлепил пакета със зеленчуците и след това би изминал близо 30 км. за да си вземе нов??? При все, че и един грам не липсва - т.е. не съм ги сготвила и после да им нося празната опаковка. Ти, ако имаш дете би ли рискувал/а да му сготвиш от подобни зеленчуци, които в крайна сметка не се знае какво съдържат, предвид това, че може да са били разпилени из калното ремарке на някой ТИР? Хайде, моля ти се! А лекцията на лелката я започнах още преди да си получа пакета, защото най-после малоумниците в България трябва да се научат как да се отнасят с клиентите си. Що се отнася до възрастта - именно затова го казах, защото подобни лелки и чичковци дават пример на по-младите :).
За жалост обаче не всеки е свикнал да си търси правата и май скоро няма да получим качествено обслужване.
Е, разните "кисели артисти", обаче в крайна сметка рядко остават прецакани ;). Нищо лично.
Титла: В МЕТРО продават риба , която мирише на МУХАЛ
Публикувано от: kiril в Август 07, 2007, 11:18:20 am
Уважаеми г-н theunique , от всичко това което си изписал прочетох само че рибата която съм си купил била замразана , защото ти си мислел така . Факта е че рибата е ПРЯСНА и го има в последната брошура на МЕТРО . Факт е също така че редовно си купувам такава риба от там и ми харесва . Факт е че последната риба беше мухлясала . КАЖИ МИ ДРАГИ КАТО ТИ СИ КУПИШ НЕЩО ЗА 50 ЛЕВА КОЕТО Е МУХЛЯСАЛО КАКВО ЩЕ НАПРАВИШ ??? ДАЛИ ЩЕ СЕ ОБАДИШ ЗА ДА КАЖЕШ , ДА НАПРАВИШ ЗАБЕЛЕЖКА И ДА ТИ ГО СМЕНЯТ ЗАЩОТО АЗ НЕ СЪМ ВИНОВЕН ЗА ТОВА , АЗ СЪМ КЛИЕНТ АЗ ПЛАЩАМ ПАРИ ЗА СТОКА КОЯТО ИСКАМ ДА БЪДЕ КАЧЕСТВЕНА . ТОЛКОВА МНОГО ЛИ ИСКАМ ? ОСВЕН ТОВА НЕ ИСКАМ КОГАТО СЕ ОБАДЯ ЗА ДА ПИТАМ КАКВО ДА НАПРАВЯ ДА МИ ОБАСНЯВАТ ЧЕ Е ОТ ОЛИОТО ИЛИ ОТ БРАШНОТО КОЕТО СЪМ ПОЛЗВАЛ И НАКРАЯ С НАГЪЛ ТОН ДА МИ СЕ ОБЯСНИ, ЧЕ НЯМАТ ВРЕМЕ ДА РАЗГОВАРЯТ С МЕНЕ ПОВЕЧЕ ЗАЩОТО ИМАТ И ДРУГИ КЛИЕНТИ . МОГАТ САМО ДА СА БЛАГОДАРНИ ЧЕ НЕ СЪМ ЗАНЕСЪЛ РИБАТА В РИОКОЗ ЗА ДА НАПРАВЯТ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ДА УСТАНОВАТ ТОВА КОЕТО КАЗВАМ , ТОГАВА ВЕЧЕ ПОСЛЕДСТВИЯТА ЗА ТЯХ ЩЯХА ДА СА ПО-ГОЛЕМИ .

ПОЗДРАВИ И НЕДЕЙТЕ ДА ПИШЕТЕ НЕЩА КАТО НЕ СТЕ ПРОЧЕЛИ ПОСТОВЕТЕ ПО-ГОРЕ .
Титла: В МЕТРО продават риба , която мирише на МУХАЛ
Публикувано от: kiril в Август 07, 2007, 11:24:36 am
и не мога да разбера едно нещо в нашата държава : защо когато се обадиш някъде да направиш рекламациа първо ти казват не е верно и после след като се направи скандал , след като им обасниш че знаеш какво точно да направиш за да  им навредиш максималко ти казват \" Добре прав сте ще го смением \" . Да не говорим че за рибата се обадиш на следващата сутрин и ми записаха телефона и никой не благоволи да се обади , щото видите ли били записали телефона грешно . Не знам за другите хора , може би е възможно , но аз никога не бих се занимавал да връщам нещо ако то е качествено и ми върши работа в случая да е нормално на вкус. И ако се изхожда от това ще имаме много по - добри услуги магазини и прочие .

Поздрави
Титла: В МЕТРО продават риба , която мирише на МУХАЛ
Публикувано от: djogleva в Август 07, 2007, 11:43:29 am
kiril, напълно съм съгласна с теб! Смятам, че всеки потребител би трябвало да си търси правата до дупка за да може всички, които се опитват буквално да ни е*ават /извинявам се за нецензурната дума, но то си e точно това/, да си понесат последствията!!! Да не говорим, че щом става въпрос за храна, последствията от употребата на негодната стока могат да бъдат много сериозни!
Бих искала да вметна още нещо - преди няколко години, в едно кафене в Ялта, Украйна, още със сядането на масата аз неволно бутнах захарницата и цялата захар се изсипа върху масата и по пода. Сервитьорът изтича към нас с една широка усмивка, чевръсто забърса и събра всичко и ни каза да не се притесняваме. Почувствах се чудесно, а той си заслужи бакшиша! Преди 2 години в Париж седнахме да хапнем по една пица. Мъжът ми си поръча \"затоврена\", която на нас ни се стори доста недопечена. Казахме на сервитьора, който усмихнат ни обясни, че по принцип тестото е такова и пицата не е сурова. Ние въпреки това го помолихме да я допекат.  След 5 минути той се върна с напълно нова пица и при учудените ни погледи ни обясни, че няма как да я допекат, защото нямало да стане хубава, затова са ни направили нова и са я пекли по-дълго! После в сметката фигурираше само едната! Сигурна съм, че всеки, който е пътувал навън може да даде куп такива примери. Хората просто знаят как да се държат към клиентите си. Умеят да те накарат да се чувстваш специален и те печелят с усмивка! Това е :)
Титла: В МЕТРО продават риба , която мирише на МУХАЛ
Публикувано от: 6okolad в Август 16, 2007, 08:34:30 pm
Още нещо относно рибата в Метро - купували сме сафрид, който направо се разпадна при пърженето.Аз нямам претенции да разбирам от риба, но тя беше приготвена от свекърва ми, която е правила това много пъти/живеем в Бургас/
Титла: В МЕТРО потребителят е досадник
Публикувано от: 6okolad в Септември 21, 2007, 06:55:38 pm
Магазина може да се страхува от злополуки, но те са си виновни, че не могат да си организират правилно зареждането и разни колички с големи товари се мотат между клиентите, което си е опасно не само за децата, но и за възрастните.
Вчера посетихме Метро Бургас и ни отрязаха влизането със сина ни на безцеремонно, въпреки, че обяснихме, че искаме да му купим обувки, които няма как да премерим иначе, след което ни беше обяснено,че трябва да ги донесем до входа и на пропуска да ги премерим.Предполагам, ако не бяхме улучили от първия път размера, щяхме да се разходим няколко пъти, лошо няма.Категорично отказах да пазарувам за сина си от магазин,в който не го пускат.Абсурд е да предлагаш дрехи и обувки за деца, а да не ги пускаш вътре.
Според мен работят с малки заплати и просто не им пука.
Титла: В МЕТРО потребителят е досадник
Публикувано от: Ирина Марудина в Септември 24, 2007, 10:36:11 am
6okolad, не е абсурд ако целта на магазина е да продава на едро. Тогава просто се взимат по кашон от няколко номера.
Титла: Гаранция за стоките,закупени в МЕТРО.
Публикувано от: abc0 в Октомври 01, 2007, 04:26:19 pm
Ако все още нямате решение на проблема, моля съобщете. Ще Ви предложа такова.
Титла: Гаранция за стоките,закупени в МЕТРО.
Публикувано от: elenaaleks в Октомври 01, 2007, 09:10:52 pm
ами предложете го, да го чуем и ние.
Титла: Гаранция за стоките,закупени в МЕТРО.
Публикувано от: mariana2b в Октомври 05, 2007, 12:08:19 pm
И аз имам проблем, свързан със стока купена от Метро. Монитора, който взех от там и все още е в гаранция оставих в посочения на картата сервиз Кю Електроникс на 11.09.07г. В стойката на монитора имаше хлебарка и веднага ми обясниха как може би тя е причината за ....\"танцуващия образ\".
След две седмици се обадих по телефона и питах кога ще бъде готов. Казаха, че все още не е, но могат да ми предложат друг срещу доплащане. Отказах и помолих да ми звъннат, когато са готови с моя.
На 4.10.07г. се обадиха и казаха, че мога да си го взема.
Отидох с приятелка и се наложи да почакаме 10мин., докато господина се появи.
Разговаряйки по телефона, той ни изнесе един монитор(който даже по цвят не е като моя) и ми направи знак да се разпиша. Естествено казах, че това не е моя. Отговорът беше\"взимайте го - вашият не може да се поправи\". Казах, че не искам това, което ми предлага...държа да е моя и ще намеря други да го ремонтират, ако трябва. Оказа се, че той даже не бил там. Предложих му варианта да си го купи, ако иска...(вече си купих нов). Естествено отговор не получих.
Какво да направя? Ядосах се, защото ме разиграват. Излъгаха ме, загубих доста време и пак не си взех монитора. Такава наглост не бях виждала...дали пък този монитор не е на някой друг като мен или
просто си правят далаверите???
Какво да предприема сега?
Титла: Гаранция за стоките,закупени в МЕТРО.
Публикувано от: elenaaleks в Октомври 05, 2007, 01:34:14 pm
да ги съдите. Стоката, която сте закупили от метро е на името на фирма, което означава, че закона за защита на потребителя не може да бъде приложен. Мое лично мнение е в този случай да се съгласите с тяхната оферта, защото ако ги съдите ще похарчите много повече пари, отколкото струва един монитор. И... никога да не купувате стока от метро за лично ползване
Титла: Гаранция за стоките,закупени в МЕТРО.
Публикувано от: mariana2b в Октомври 05, 2007, 03:59:03 pm
покупката наистина е с фирмена фактура...изобщо не бях помислила за това. Благодаря за подсещането...Засега ще поразпитам още малко...може би има някакъв вариант. Най-лошото е, че ме движи не липсата на монитор, а самото поведение на човека, с който трябваше да общувам. Тази наглост трудно мога да приема...
Титла: Гаранция за стоките,закупени в МЕТРО.
Публикувано от: mariana2b в Октомври 07, 2007, 11:17:07 am
все пак отидох до Метро- отдел Рекламации.Обясниха ми, че ако не монитора, то трябва да взема протокол от сервиза, че не подлежи на ремонт. Варианта е да бъде заменен с нов монитор, чиято гаранция тепърва да започне да тече. Имали право да ми предложат и стар, ако аз пожелая. Ако не мога да взема от сервиза монитора или протокола, трябва да подам жалба пред комисията.
Титла: Гаранция за стоките,закупени в МЕТРО.
Публикувано от: elenaaleks в Октомври 07, 2007, 02:19:29 pm
Защо искате да ви предложат стар, като те ви предлагат нов? Не виждам защо да не можете да вземете от сервиза протокол, ако монитора не подлежи на поправка, а защо не  и поправен монитор? Наистина не мога да разбера защо не вдигнете скандал в този сервиз и не поискате да говорите със някой шеф, ами сте се хванали за думите на някой си - мониторът си е Ваш и ако те са го изгубили - трябва да ви го платят или да ви издадат този протокол за да си вземете нов.

 Не можете да подадете жалба, защото закупения монитор не е на физическо лице, а на фирма. Дори и да подадете жалба - няма д аима ефект и най-вероятно ще ви отговорят точно каквото аз ви казвам.
Титла: В МЕТРО потребителят е досадник
Публикувано от: baronesa в Октомври 30, 2007, 09:56:48 pm
Ами то и  в БИИЛА стелажите са на високо ама забрана за деца няма.Даже количките според мен са измислени точно за това да предотвратяват такива злополуки а и са интересни за децата който с удовоствие се возят в тях.
Титла: Гаранция за стоките,закупени в МЕТРО.
Публикувано от: piratko в Декември 26, 2007, 07:22:16 pm
купих денс машина от метро за 60 лева за коледа е работи 15 минути и развалих кефа на детето
мой приятел взе компютър три пъти му горя видео карта..... какво да ви кажа   купете си нещо и вие
Титла: Клиентска карта за Метро
Публикувано от: steppenwolf в Юли 11, 2008, 10:41:30 pm
Искам да попитам, нормално ли е да бъда сниман за новите карти на Метро. Това за мен е посегателство срещу личността. Не е нормално в някякъв си супер-маркет, да изискват всичките ти данни на фирмата, та даже и  снимка, за да те допуснат да им направиш оборот. Законно ли е това?
Титла: Клиентска карта за Метро
Публикувано от: Mitko в Юли 20, 2008, 10:08:49 pm
В цяла Европа е така и никой не се оплаква, само тия дето искат да крадат.
Титла: Клиентска карта за Метро
Публикувано от: Ирина Марудина в Юли 21, 2008, 01:58:13 pm
steppenwolf,
никой не те задължава да им бъдеш клиент. Тези карти са и една от причините да не пазарувам там!
Титла: Измама в МЕТРО - 50% над обявената цена.
Публикувано от: niki.b в Септември 12, 2009, 10:58:02 pm
Редовен клиент съм им и винаги са били точни, но очевидно в България всичко е възможно и всеки си позволява каквото му хрумне.
Една от покупките ми бе луканка \"селска трапеза\" вакуум на фирма лотос от щанда с месните продукти. На цената на щанда пишеше 9.95лв/кг с ддс, абсолютно същото пише и в каталога им с текущите промоции (10септември-23септември -> www.metro.bg). Цената на касовата бележка е 13.09лв/кг без ддс или 15.7лв/кг с ддс, което е над 57% над обявената цена.

Въобще не ме влияе левът, който съм изгубил, а факта че има неточност, а в Метро пазаруват хиляди хиляди хора на ден и като мен не гледат дългата касова бележка преди да излезат от магазина (след излизането рекламацията не е възможна до колкото знам..)

Има ли регулатор към когото да се обърна? Не ме интересува, че е малко нещо и до ден-два може би ще го оправят. И хората рядко и малко пият и шофират след това, но когато го направят фаталния изход не пита колко рядко и малко пият преди да шофират.

Човекът, който е объркал вкарването на цената в системата да бъде предупреден за изгонване или подобно действие, но да има такова. Или си вършиш работата, или отнасяш нещо. Чувството за бездействие в държавата ни кара да заобикаляме някои неща.
Титла: Измама в МЕТРО - 50% над обявената цена.
Публикувано от: еlenaalex2 в Септември 13, 2009, 07:47:56 am
Да, има регулатор към който да се обърнете - завеждане на дело, жалба при Гиньо Ганев или евент. при арм. поп. Във вашият случай не се прилага зашита на потребител, тъй като Вие се явявате фирма. Междуфирмените отношения са по търговския закон - който има пари, свободно време и е в голяма степен наивник, може да си опита късмета в съда.

Човекът, който е направил грешката с цените (без да иска - нарочно) сигурно няма да го \"отнесе\". В Метро заплатите не са високи и текучеството и без отправяне на заплахи е голямо. Когато у нас заплатите станат както в Германия (по 2-3 000 Е) всеки ще трепери за мястото си.
Титла: Измама в МЕТРО - 50% над обявената цена.
Публикувано от: Mitko в Септември 13, 2009, 09:01:59 pm
Направете рекламация. С фактурата и стоката ще ви върнат надвзетата сума. Знам го от опит.
Титла: Енергоспестител
Публикувано от: Mitko в Октомври 19, 2009, 01:32:01 pm
В Метро продават едно устройство за пестене на енергия. Наистина ли работи?
Титла: Енергоспестител
Публикувано от: Aleks в Октомври 29, 2009, 08:59:20 pm
Устройството работи перфектно при всички уреди с ел. мотор- перални, хладилници, микр. фурни, климатици и др. Стават клас А. Изплаща се за няколко месеца.
Титла: Енергоспестител
Публикувано от: B.Trueger в Ноември 01, 2009, 06:36:07 pm
Изложеното в статията от гледна точка на Теория на Електротехниката е вярно. Действително индуктивните консуматори (т.е. всички уреди с електродвигатели и трансформатори) намалят фактор мощност или т.нар. косинус Фи. За компенсация е необходимо в същата мрежа да се включи капацитивен товар (т.е. кондензатори), който да премести обратно косинус Фи. Това се прави в промишлените предприятия, които работят с големи ел. задвижвания, напр. метало- и дървообработващи машини, заваръчни апарати и др.

Съмнявам се обаче, че в показаното на снимката устройство има някакъв кондензатор. За да се получи достатъчно изместване той би трябвало да тежи поне 0.5 кг. Подозирам, че в кутийката има само един слаботоков изправителен мост Грец, който да захранва индикаторния светодиод. Освен това диаграмата от файла ток.doc показва не преместване на косинус Фи, а просто изглаждане на неравностите на напрежението - това е друго, за това също е необходим сравнително голям кондензатор и не е сигурно, че намаля сметката.

Предлагам Ви да си купите едно такова устройство и след като го ползвате 2 - 3 месеца да споделите впечатления. Освен това би било МНОГО ИНТЕРЕСНО, ако отворите капачката и го снимате, след това да пуснете снимките тук.

редактирано: Забравих да допълня, че ако забравите включен изравнител на косинус Фи след като сте изключили индуктивните товари, то този изравнител ще измести косинус Фи в обратната посока и ще се получи точно толкова нежелан ефект, както и при индуктивните товари, но с обратен знак.

И още малко теория: реактивната енергия, която се генерира от индуктивни и капацитивни товари не се отчита от електромера, но тя натоварва проводите и носи топлинни загуби. Т.е. през зимата тази топлина (загубата) така или иначе се оползотворява, но през лятото това си е чиста загуба.
Титла: Енергоспестител
Публикувано от: Mitko в Ноември 04, 2009, 12:41:23 am
Успях да намеря схема на устройството. Кондензатора е с доста голяма стойност, но едва ли на него се дължи икономията на ток. Ако беше така не виждам защо не препоръчват включване на няколко такива устройства с цел по-голям ефект. Възможно е схемата да трансформира част от реактивната съставка в активна такава, консумирана директно от електроуредите без електромера да я отчита. Това е само мое предположение, силните токове и електромерите не ми бяха любим предмет :) Успях да си купя Енергоспестител, така че след няколко месеца ще кажа дали работи.
Титла: Енергоспестител
Публикувано от: B.Trueger в Ноември 04, 2009, 10:21:18 pm
Супер дискусия се завърза ! Разгледах схемата - и аз не съм голям специалист, но ми се струва, че именно кондензаторът 6.2 F прави преместването на косинус Фи. Всичко друго в показаната схема изглежда да обслужва светенето на индикаторните светодиоди.

Веднага ще Ви отговоря, защо не препоръчват включването на няколко устройства, за по-голям ефект.  Във всеки момент е необходим точно толкова капацитивен товар, колкото индуктивен товар е включен в мрежата. Претоварването в едната или в другата посока създава реактивен товар.

Друг е въпросът, дали въобще в тези устройства има кондензатор със стойност няколко фарада -  то е все едно в да твърдите, че в цигарена кутия има торбичка с 1 кг домати. (Не знам - може и да става - техниката се развива със всеки изминат ден, но повече ми изглежда на поредната ШАШМА !!! )
Титла: Енергоспестител
Публикувано от: Mitko в Ноември 05, 2009, 01:24:31 am
Преди десетина години държах в ръцете си миниатюрен японски кондензатор със стойност 1F. Учил съм, че това е капацитета на Земята. Също се учеше, че син светодиод неможе да има. Така и не разбрах дали това на кондензатора не е печатна грешка. Замина в един изправител. Когато включвам в мрежата Енергоспестителя има доста силен пукот - гаранция за кондензатор с голяма стойност. Нежелая да го отварям за момента, защото има гаранционна лепенка на единия винт на капака. Просто, ако няма ефект ще го върна в магазина. Сега го засичам дали има ефект, но заради тримесечното отчитане от ЧЕЗ, ще ми отнеме и на мен толкова време...минимум.
Титла: Енергоспестител
Публикувано от: pharaon в Декември 14, 2009, 01:31:42 am
Засечи на самия електромер дали намаляват киловатите на месец или ден или седмица :)
Титла: Енергоспестител
Публикувано от: Mitko в Декември 17, 2009, 12:38:44 am
При най-ниска тримесечна сметка за ток от 721Kw, излиза че с енергоспестителя следващата тримесечна сметка ще е 660Kw. Това са 20Kw икономия на месец- гарантирано (засякох електромера за месец и половина). Ще изчакам окончателно да мине тримесечието и да получа сметката за тока. Предварителните сметки показват, че това устройство има ефект.
Титла: Енергоспестител
Публикувано от: B.Trueger в Декември 19, 2009, 10:59:52 am
Дървена тиква си Митко и това си е. Не увира!
Титла: Енергоспестител
Публикувано от: Mitko в Декември 20, 2009, 11:38:19 pm
С 20Kw мога да сваря всяка тиква, кат неувира ще се изпече!
Титла: Енергоспестител
Публикувано от: neron в Януари 02, 2010, 09:08:56 am
по корабите са инталирани такива устойсва но са по големички и са с 10 капацитора единият тежи около 50 кг. и това нещо се казва хармоник филтър има ефект инсталирано е след трансф.12000-440волта
Титла: Енергоспестител
Публикувано от: neron в Януари 02, 2010, 09:14:49 am
ЕЛЕКТРОАПАРАТУРА
Компенсиране на реактивна енергия

Понятие за реактивна енергия и съвременни проблеми, свързани с измерването й

 Реактивната енергия е понятие, въведено в зората на енергетиката. След като генераторите на синусоидално напрежение окончателно се налагат над постояннотоковите, се явява проблемът с определяне на параметрите на електрическата енергия, която те генерират.
Титла: Re: Измама в МЕТРО - 50% над обявената цена.
Публикувано от: mayahpetrowa в Април 07, 2013, 03:20:16 pm
Здравейте,

Ние сме студенти в  2ри курс ,  ИУ - гр.Варна.  Каним Ви да вземете участие в нашето проучване свързано със супермаркетите в България. Проучването е с нестопанска цел и резултатите от него ще бъдат използвани единствено с цел обучение. Представяме Ви въпросник, състоящ се от 9 кратки въпроса. Ние мислим, че ще Ви бъде лесно да го попълните, защото въпросите са интересни и свързани с решенията, които взимате всеки ден като клиент. 
Крайният срок за попълване е 14.04.2013г.

Предварително Ви благодарим за съдействието!

 Линк към въпросника :
 http://www.ehac-cluster.com/iwr.asp?project=RETAIL1