Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - Forum Admin

Страници: [1] 2
1
Млечни продукти / тест на краве масло 2014
« -: Септември 29, 2014, 03:15:39 pm »

Чужди мазнини и вода установени в популярни марки масло



Активни потребители намери шокиращи нередности при производството на един от най-масово използваните хранителни продукти



   Производители масово влагат в маслото немлечни мазнини, вода и технологични добавки в нарушение на законодателството и добрите производствени практики. Това установи изследване на Българската национална асоциация "Активни потребители", което обхваща 15 от най-популярните на пазара марки масло.

   В рамките изследването, продуктите бяха тествани за наличие на немлечни мазнини, съдържание на вода, мазнини и сух безмаслен остатък (СБО). При осъществяването на теста, който се проведе в две независими лаборатории, бяха приложени изискванията и методите за изпитване, посочени в Регламент 273/2008 на Европейската комисия и Codex standard for butter (278e).

    Обект на проучване бяха следните търговски марки: полско масло “Mlekovita”, Fine Food, Deutsche Markenbutter (Rostar BG), Horeca, масло смес “Хранинвест”, Филипополис, Kitchen Butter, Fine Life, краве масло “Хранинвест”, Alpenbutter “Meggle”, Домлян, LACRIMA, Родопея, MILTEX и Верея.

     Три са основните нарушения, установени от Активни потребители. Най-важното от тях е нерегламентираното влагане на заместители на млечната мазнина, което е установено при четири от изследваните проби. Заместителите най-често биват твърди растителни масла, например палмово масло, което от години се ползва в производството на сирене. Съществуват обаче подозрения и за използването на хидрогенирани отпадъчни мазнини, свинска мас и др., което е незаконна и вредна търговска практика. При някои проби процентът на немлечните мазнини достига шокиращите 75%. В останалите проби, където е установено това нарушение, то варира между 10 и 50%.

 "Според българското законодателство, продуктите с добавени немлечни мазнини задължително се обозначават като ”имитиращи”, като на опаковката им се изписват вида и процента на заместителя. Някои производители на “имитиращи продукти” не отбелязват това на етикетите, което е нарушение на регулаторните изисквания и измама на потребителите. При определени обстоятелства, вложените немлечни мазнини могат да бъдат опасни за здравето на хората", коментира Богомил Николов, изпълнителен директор на Активни потребители.

  При пет от пробите беше установено значително по-ниско съдържание на мазнини спрямо посочените на етикета. Съгласно изискванията на Регламент 273 на ЕС и Codex standard, макар и препоръчителни, в него трябва да има не повече от 16% вода и не по-малко от 82%  мазнини.

  Друга лоша практика, която установи изследването, е наличието в кравето масло на повече вода от обявеното. При пет от пробите беше отчетено несъответствие между посоченото на етикета и реалното съдържание на вода в маслото, като при част от пробите то е значително. По-високото водно съдържание влошава качеството на продуктите, намалява срока им на трайност и повишава вероятността от развитие на патогенни микроорганизми. Освен това, водно съдържание над 25% означава, че е почти сигурно наличието на технологични добавки (влагозадържащи вещества) в продуктите, което е абсолютно недопустимо.

    При пет от марките водното съдържание изобщо не беше посочено на етикета.
    Очакваме Вашите коментари по темата.

2
Добра новина! Вече има нови изисквания за мобилните оператори. Дали тези нови изисквания ще решат проблемите? Какво е вашето мнение по темата. За повече информация може да прочетете следната статия: http://aktivnipotrebiteli.bg/%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F/11/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%BA%D1%8A%D0%BC-%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8

3
Компютри / Re: Отново Техномаркет
« -: Януари 27, 2014, 04:56:10 pm »
Аз бих препоръчал, да не купувате продукти на авторското право по Интернет (какъвто се явява всеки софтуер), тъй като за тях не важат правата за връщане в 7 дневен срок, при покупка онлайн. Най-добре е, да се купуват на място в магазин.
Иначе е ясно, че щом разполагате със запис на разпечатването на доставката, проблемът е у тях. Най-вероятно се касае за злоупотреба от техен служител, а не за политика на фирмата. Точно затова и ще ви решат проблема (поне аз така бих прогнозирал). Най-силния ваш ход в случая е сигналът към Майкрософт (особено придружен с видео запис). Това поставя Техномаркет в много деликатна ситуация и ще трябва да я решат.

4
Автогол / Re: Гафове по етикетите
« -: Юли 03, 2013, 02:19:06 pm »



5
Автогол / Re: Гафове по етикетите
« -: Юни 28, 2013, 04:50:34 pm »

6
Автогол / Re: Гафове по етикетите
« -: Май 27, 2013, 03:35:50 pm »



7
Автогол / Re: Гафове по етикетите
« -: Май 23, 2013, 11:11:15 am »





8
Автогол / Re: Гафове по етикетите
« -: Май 10, 2013, 12:21:27 pm »



9
Автогол / Re: Гафове по етикетите
« -: Април 29, 2013, 03:30:02 pm »





10
Автогол / Re: Гафове по етикетите
« -: Април 26, 2013, 10:39:25 am »



11
Автогол / Re: Гафове по етикетите
« -: Април 25, 2013, 10:55:33 am »



12
Автогол / Re: Гафове по етикетите
« -: Април 18, 2013, 10:41:24 am »
В нетрезво състояние ли се пишат етикетите?






13
Автогол / Re: Гафове по етикетите
« -: Април 15, 2013, 04:31:40 pm »
Много често търговците проявяват небрежности, които могат да се обърнат срещу самите тях. Ето пример.



Винаги ли се доверявате на написаното върху етикетите и рекламните брошури? Помислете отново!


14
Автогол / Re: Гафове по етикетите
« -: Април 12, 2013, 10:37:58 am »
МЕЖДУНАРОДЕН КОНКУРС ЗА БЪЛГАРСКИ БОБ
Бобови растения от три държави участват в надпреварата. Вижте класирането:







15
Автогол / Гафове по етикетите
« -: Април 11, 2013, 12:10:40 pm »
В ТАЗИ РУБРИКА ПУБЛИКУВАМЕ ПРИМЕРИ ЗА НЕБИВАЛИЦИТЕ, НА КОИТО СТАВАМЕ СВИДЕТЕЛИ В ТЪРГОВСКИТЕ МРЕЖИ И ПО ПРОДУКТИТЕ.

ТЕМАТА Е ОТВОРЕНА ЗА ВСИЧКИ ЖЕЛАЕЩИ ДА СПОДЕЛЯТ ПОДОБНИ ПРИМЕРИ!




Страници: [1] 2