Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - Boogy

Страници: [1] 2 3 ... 7
1
Други / Измама grouponi.bg
« -: Декември 11, 2014, 03:20:06 pm »
   Нова мащабна измама ще помрачи празниците на хиляди български потребители. Измамнически сайт за колективно пазаруване функционирал за известно време на адрес grouponi.bg е продал хиляди ваучери за стоки и услуги с атрактивни цени като компютри, таблети или телефони, предлагани от фирми фантоми, след което в средата на ноември преустановява съществуването си и оттогава никой не може да установи връзка със собствениците му.
 
            За проблема вече са сезирани органите на МВР. Очакваме бързо разкриване и залавяне на извършителите. Считаме, че в случая се касае за организирана измама в особено големи размери, но ако всяка жалба разгледана поотделно бъде отхвърлена като "незначителна" или "гражданско правен спор" (вече има оплаквания от потребители, че жалбите им  не са приемани в районните полицейски управления и са пренасочвани към Комисия за защита на потребителите), то кръгът на засегнатите лица и размерът на измамата няма да могат да бъдат установени. За да може случаят да бъде разрешен е необходимо прокуратурата да формулира и публикува указания към потърпевшите - в това число - къде и как да подават сигнали и напътствия относно тяхното съдържание и приложимите доказателства.
 
            Какво могат да очакват потърпевшите. Според законодателството, всеки засегнат може да заяви щета и тя може да бъде предявена като граждански иск в хода на наказателното дело срещу извършителите. За целта, те първо трябва да бъдат разкрити и да им се повдигнат обвинения от прокуратурата. След това съдът трябва да осъди виновните лица, да заплатят щетите на пострадалите. Затова е много важно всеки потребител да пази документацията по случая - кореспонденция, платежни документи и др.
 
            Ако институциите не реагират своевременно и не разкрият извършителите, така както го направиха при първия подобен случай на мащабна интернет измама, когато бяха ограбени 157 души с обещание за луксозни почивки, това може да отключи вълна от нови организирани Интернет измами в България.

2
Ето я телевизионната реклама ,
само че там не се говори за 3 пъти, а за хипотезата, при която ремонта или замяната не може да се извърши.
Няма европейско изискване по този въпрос. Тази норма ще се прилага само за България.

3
Проектът на директивата може да се види http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:52011PC0142:BG:HTML.
В основни линии тя предлага следното:

Информация за потребителите (аналогично на изискванията за потребителските кредити)
Принципи и стандарти за извършване на услуги за качество - задават се изисквания към предлагащите ипотечни кредити (напр. финансово образование)
Оценка на кредитоспособността - идеята е банката да няма право да отпуска кредит на ненадеждни клиенти, но опитът с подобно изискване за потребителските кредити сочи, че не се спазва.
Предсрочно погасяване - това е най-смисленото изискване, тъй като ще ограничи таксите за предсрочно погасяване и потребителите ще могат да сменят по-лесно банката.
Изисквания към кредитните посредници - ако някой агент (например брокер) ви предлага кредит, той ще трябва ясно да обозначи, кой му плаща (т.е. каква му е комисионната от банката). Това изискване също е добро, стига да се спазва.

4
За останалите не знам, ама аз мисля да си купя едно такова кремче http://www.hydroface.com/bg2/, да си пийна едно вълшебно хапче http://www.lipovon-bg.com и на края да си легна на възглавницата - красива, слаба и нехъркаща!

Иронията на Луси е очевидна, иначе модераторът трябва да изтрие този пост. Аз го възприемам като антиреклама, дано няма четящи форума, които смятат този пост за препоръка.

5
Бяла техника / Re: Проблеми с Техномаркет
« -: Март 25, 2014, 04:20:27 pm »
Здравейте,

ако сте взели фактура на фирма при покупката, то тогава нямате право на законовата двугодишна гаранция. Тя е само за потребители физически лица. За фирмите важат правата от търговската гаранция. Също така, жалба в Комисията за защита на потребителите няма да свърши работа, тъй като тя няма правата да съдейства на фирми.

6
По принцип търговската отговорност при куриерските услуги се води от този, който изпраща пратката, а не от този, от който се получава.

Трябва да се сърдите на американската куриерска фирма, че не си е обявила партньорите, с които работи, е не само да черногледстваме, колко ужасно е всичко в България.

Опитайте да им пратите един кратък имейл със запитване по тракинг номера. Убеден съм, че ще ви отговорят, къде да търсите пратката.

7
А сигурни ли сте, че някой ваш приятел не е направил поръчката, защото тази услуга може да се подарява.
http://www.vivacom.bg/bg/residential/prices_and_services/mobilni_uslugi/fun_info/happy_call

Според мен, е възможно някой ваш познат да е направил поръчка вместо вас и затова да сте получили съобщение.

8
Kaufer, китайците, които пишат 10%, също сериозно послъгват. Не ги хвали изобщо.
Тъй като въпреки всичко има много хора, които се връзват на тази измислица, нека направим опит да разясним, защо рекламата на този продукт е напълно невярна.

Според информацията за продукта той функционира по следния начин:

"За да подържа оптимална среда за електрическата система и да се намали разхода на гориво за 100 км, колата ви има нужда от стабилно напрежение без смущения.Shark Fuel ви осигурява точно това. Той е мултифункционален електрически стабилизатор. Дизайнът на Shark Fuel веднага стабилизира електрическата система на вашата кола, а резултатът е по-добър ход на автомобила с по-малък разход на гориво. При стабилизиране на електрическата система на колата, едно от най-големите преимущества е, че двигателят подава равно нaпрежение без смущения, а резултатът е по-малък разход на гориво. Мощността се увеличава, разходът на 100 км намалява и вредните емисии се ограничават.

Това революционно устройство позволява на хората да спестят пари от гориво и едновременно да запазят природата чиста по един съвсем достъпен начин. Тази иновативна технология помага на потребителите да подобрят хода на автомобила си. Няма сложни схеми и допълнителни такси за инсталация. Просто включете Shark Fuel в адаптера за запалката и когато видите лампичката на Shark Fuel да свети, знайте, че той работи и ви спестява пари."


Описаните твърдения са физически невъзможни, тъй като монтираният в устройството 35 V 1000 µF (микрофарада) кондензатор за съхранение на енергия разполага с капацитет да съхрани енергия oт около 0.0072 джаула (достатъчна да захрани една LED лампичка за около 20 сек.). Съхранението на такова нищожно количество енергия по никакъв начин не може да повлияе на работата на двигателя, като "обира излишъците на ток". За сравнение в един литър бензин се съдържат около 34X70711 джаула енергия. Уред с подобен капацитет не би могъл да повлияе по никакъв начин на разхода на гориво на автомобила. Отново за сравнение ще посочим, че в автомобилите Мазда се използва фабрично подобен елемент е капацитет на кондензатора от 120F (фарада) (120 000 пъти по-голям).

Сами можете да си направите извода, що за "чудо на техниката" е това устройство.

9
Спокойно, това не е гаф на Била, а неуместна шега на един телевизионен водещ, който пуснал снимката (обработена компютърно) във Фейсбук. Много лоша шега, която може да му струва доста. Мисля че авторът на шегата си заслужава Била да му спретнат едно дело.
Ние тук често обвиняваме търговците за това и онова, но когато те са обект на твърдения, за които не сме прави, трябва да признаем, че и те са в правото си, да си претендират нанесените вреди.
Друг е въпросът, защо на сайта ПИК са сложили "воден знак" върху снимката, все едно че е тяхна, което очевидно не е вярно. Заради този акт може и те да се озоват в съда, тъй като поставяйки такъв знак върху все едно претендират, че те са автори на шегата.

10
Разни (Други) / Re: Пазаруване в интернет
« -: Февруари 01, 2014, 07:19:08 pm »
Сега срока за връщане е 7 работни дни, но има внесен законопроект в Парламента, според който ще стане 14 календарни дни.
И като се има предвид, че големите вериги за техника, например, дават 4-5% отстъпка при поръчка по Интернет, излиза по-изгодно, ако си харесаш нещо, да го поръчаш по Интернет - хем по евтино, хем и 5% отстъпка.

11
Аз го разбирам и по този начин:
Рекламира се най-скъпото, най-вредното, а често и най-ненужното. Да сте виждали някога реклама на ябълки, например? Но всеки дени ни бомбардират с реклами на мазни и вреди храни.
Човек трябва да купува с акъл. Рекламата има за цел да изкушава, но човек сам взима решенията.
Според мен, говорейки за реклама, най-сериозно трябва да се замислим за това какво гледат децата, защото те за разлика от нас нямат изградена ценностна система и усещане за критичност. Затова и са готови да поискат всичко, което видят. Рекламата насочена към деца може да бъде много опасна, дори има държави, където тя е ограничена по различни начини.

12
Да, предложена е такава поправка в Закона за защита на потребителите, която чака да бъде приета от Народното събрание.
Идеята е при 3 дефекта на един продукт, той да може да се връща или заменя по избор на потребителя. Реално едва ли ще влезе в сила преди април-май.

13
Мисля че няма смисъл изобщо да обсъждаме, че това устройство е предназначено само и единствено за наивници.
На мен ми направи друго нещо впечатление, обаче.
Ето снимка на продукта
http://i1.wp.com/cleantechnica.com/files/2013/12/fuelshark.jpg
Какво пише на опаковката - "спестява до 10% или повече..."
Скромният китаец не е посмял да напише повече, защото много добре знае, че ще пресоли манджата с твърдението, но ...
... нашият български дистрибутор смело се е изхвърлил - "Просто включи и спестявай до 50% !" Ето:
sharkfuelshop.com
Мен като българин, това твърдение малко обижда интелигентността ми. Не сме аборигени все пак.

14
Стоки за бита / Re: Възгавница против хъркане
« -: Януари 27, 2014, 09:44:29 pm »
Изглежда доста преувеличено. Трудно ми е да си представя как точно тези 80% от ползвалите я са разбрали, че хъркат по-малко. Да не би да се записват с диктофон докато спят.
Лошото е, че подобни рекламни трикове "хващат дикиш" и хората купуват подобни продукти масово.
Ако утре напишат и че предпазва от рак - продажбите им ще скочат още повече. :(

15
За всеки случай копирам цялата статия и тук, защото след време от първоизточника може да бъде изтрита, а случаят ми се струва много важен и никой от нас не е застрахован, че няма да попадне в подобна ситуяция.

Цитат
Парична глоба ще отнесе "Технополис България" заради тарикатлъка на сервиза, който поддържа гаранционното обслужване на купените стоки. Глобата е наложена от шуменската Комисия за защита на потребителите, магазинът обжалвал, но съдът я е потвърдил.
 
Става дума за скъп телефон с тъч-дисплей, купен миналото лято от магазина "Технополис" в Шумен. След три месеца употреба телефонът се развалил и клиентът го занеслал за рекламация в магазина. Там приели уреда, като в съпроводителното писмо до сервиза написали само "не работи тъч-а" без да се уточняват друго обстоятелства от сорта далил е бил изпускан, удрян, мокрен и пр.
 
Сервизът, който поддържал гаранцията, е "Омнител" - София. След известно време от София върнали телефона в Шумен с бележка, че уредът е бил намокрен по вина на потребителя и затова няма да направят ремнота гаранционно, но срещу заплащане може. Клиентът обаче навреме се оплакал в потребителската комисия, инспекторите направили проверка, разпитали свидетели и стигнали до извода, че сервизът се опитва да прави тарикатски номера.
 
Разбрало се, че при рекламацията в магазина апаратът не е бил отворен на място, за да се види дали наистина уредът е бил намокрен. За целта под батерията има специален стикер за влага, който показва проникнала ли е течност. Стикерът е поставен там именно, за да се установи без съмнение в какъв вид клиентът предава телефона - намокрен или не.
 
В конкретния случай това не било направено в магазина, а телефонът е престоял в сервиза две седмици, преди да бъде върнат с протокол, че е намокрен.
 
Каква е по-нататъшната съдба на повредения телефон, не е ясно, но съдия от шуменския районен съд е потвърдил, че "Технополис България" трябва да плати глобата от 500 лв., правилно наложена от Комисията за защита на потребителите. Ако на магазина му се водят още дела, може да обжалва решението пред по-горна инстанция.

Страници: [1] 2 3 ... 7