Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Теми - Boogy

Страници: [1]
1
Други / Измама grouponi.bg
« -: Декември 11, 2014, 03:20:06 pm »
   Нова мащабна измама ще помрачи празниците на хиляди български потребители. Измамнически сайт за колективно пазаруване функционирал за известно време на адрес grouponi.bg е продал хиляди ваучери за стоки и услуги с атрактивни цени като компютри, таблети или телефони, предлагани от фирми фантоми, след което в средата на ноември преустановява съществуването си и оттогава никой не може да установи връзка със собствениците му.
 
            За проблема вече са сезирани органите на МВР. Очакваме бързо разкриване и залавяне на извършителите. Считаме, че в случая се касае за организирана измама в особено големи размери, но ако всяка жалба разгледана поотделно бъде отхвърлена като "незначителна" или "гражданско правен спор" (вече има оплаквания от потребители, че жалбите им  не са приемани в районните полицейски управления и са пренасочвани към Комисия за защита на потребителите), то кръгът на засегнатите лица и размерът на измамата няма да могат да бъдат установени. За да може случаят да бъде разрешен е необходимо прокуратурата да формулира и публикува указания към потърпевшите - в това число - къде и как да подават сигнали и напътствия относно тяхното съдържание и приложимите доказателства.
 
            Какво могат да очакват потърпевшите. Според законодателството, всеки засегнат може да заяви щета и тя може да бъде предявена като граждански иск в хода на наказателното дело срещу извършителите. За целта, те първо трябва да бъдат разкрити и да им се повдигнат обвинения от прокуратурата. След това съдът трябва да осъди виновните лица, да заплатят щетите на пострадалите. Затова е много важно всеки потребител да пази документацията по случая - кореспонденция, платежни документи и др.
 
            Ако институциите не реагират своевременно и не разкрият извършителите, така както го направиха при първия подобен случай на мащабна интернет измама, когато бяха ограбени 157 души с обещание за луксозни почивки, това може да отключи вълна от нови организирани Интернет измами в България.

2
   Възникналата драма около излъчването на програмите на Бтв и Тв7 в мрежата на Булсатком изглежда ще разкрие доста неприятни за потребителите/зрителите истини.
   Изглежда че всички досега сме живеели с убеждението, че ефирните телевизии (каквито са БНТ, Бтв, Нова и Тв7) са безплатни за абонатите на кабелни мрежи. Оказва се, че всъщност кабелните оператори (т.е. ние зрителите чрез месечните такси) плащат за правото да излъчват в мрежите си сигнала на канали, които иначе са безплатно разпространявани в ефир. Не е ли странно? Всеки неангажиран зрител по-скоро би си помислил, че трябва да е обратното - телевизиите да заплащат такси на кабелните оператори, затова че им разпространяват безплатния ефирен сигнал чрез своите мрежи. Вместо това, Бтв изглежда иска много висока цена, което неминуемо ще рефлектира и върху месечните такси на абонатите на Булсатком. Но и абонатите на други кабелни оператори не бива да злорадстват, защото когато дойде време за преподписване на договори, ще ги застигне подобна перспектива.
   Не е ли несправедливо абонатите да плащат 2 пъти за дадена програма - веднъж като отделят от времето си да гледат реклами и втори път като плащат такси. Знаем че в света функционират много канали, които се издържат от такси, но при тях потребителят плаща именно заради привилегията, да не гледа реклами.
   Какво мислите по темата?

3
По всичко изглежда, че скоро ще можем да избираме доставчик на електроенергия. Най-голямата стъпка за това е на път да се осъществи - създаването на енергийна борса.
Копирам статия с повече информация:

Цитат
Енергийна борса ще заработи до юни 2013

Енергийна борса до юни 2013
Трудна тема с много неизвестни - "Електроенергийният пазар", бе дискутирана тази седмица от големите индустриални енергийни консуматори, различни участници на този пазар и представители на Министерството на икономиката и енергетиката, държавния  регулаторен орган (ДКЕВР) и  системния оператор (ЕСО).
Кога ще е реалният старт на новия пазарен модел в търговията с електроенергия? Реално от януари 2011 г. стартира паралелната работа по действащия и новия пазарен модел, но засега финансовите разплащания се осъществяват единствено по действащия модел. Системният оператор очаква до средата на 2013 г. у нас да заработи реално електроенергийната борса, като до края на настоящата година се очаква ЕСО да избере на търг банка депозитар. Пречка пред стартирането на борсата обаче се оказват и някои законодателни промени, които да се синхронизират и ще забавят отварянето на борсата  поне до юни догодина, прогнозират от ЕСО.
 
Новият модел и организация на електроенергийния пазар не са достатъчни за реална конкуренция в него.
"Въвеждането на нов пазарен модел на електроенергия въвежда и нова организация на пазара, отбеляза Виктория Поповска, ръководител на управление "Електроенергиен пазар" в ЕСО. "Не той ще създаде конкуренция на пазара. Конкуренцията ще се появи в момента, когато чисто информационно сме въвели механизмите, има пазарно обединение на зоните и интегриране на операторите, което води до намаляване на разходите за техните услуги."

В новата организация на пазара трябва задължително да се въведат почасови графици по всички сделки, кактои нов модел за прогнозиране и известяване. Според Поповска има няколко нерешени национални приоритети в посока развитие на енергийния пазар. Едно от тях е приемането на промени в правилата за търговия с електрическа енергия, влезли в сила от август 2010 г.
Друг въпрос е лицензирането на доставчиците на последна инстанция  (ДПИ) и начините, по които те ще купуват енергията. Функция на ДПИ ще изпълнява, от една страна, общественият доставчик (за присъединените към преносната мрежа клиенти) и, от друга, крайните снабдители за клиентите, присъединени към електроразпределителните мрежи. Трябва да се определи и методиката за включване на тецовете в пазара на балансираща енергия, както и принадлежността на обектите на ВЕИ в така нар. балансиращи групи (малки ЕРП-та, които ще търгуват на свободния пазар).
Това се налага поради повишаване разходите за регулиране вследствие завишените мощности от ВЕИ и почасовото свръхнатоварване. Мрежите ниско напрежение засега не се включват в плановете на свободния пазар. Това би станало, когато се намалят цените за регулираната енергия, коментират държавни експерти.
 
Нужни са нови отговорности за производителите на енергия от ВЕИ
Преносната мрежа трябва да се адаптира към "географията" на ВЕИ, каза Иванка Диловска от Института за енергиен мениджмънт (ЕМИ).  По данни на европейския фонд за климата Европа трябва да инвестира като цяло 114 млрд. евро за развитие на мрежите до 2030 г., за да се справи с нарастващия дял на ВЕИ. Според Диловска трябва да се въведат отговорности и за производителите на зелена енергия към електроенергийната система -  към мрежата и разходите, които те предизвикват спрямо мрежата. В момента те нямат отговорности за прогнозирането, не плащат за балансиране и за резервиране на енергия.
За да се покрият всички разходи по мрежата, се въведоха и т.нар. добавки - за зелена, кафява енергия (за комбинирано производство от топлофикацииите) и невъзстановяеми разходи. От 1.07.2012 г. ДКЕВР въведе трета добавка, с която сметките на всички потребители се увеличиха с 18.31 лева за вегаватчас електроенергия. По данни на ЕМИ България е на трето място по размер на тези добавки спрямо други 32 държави в Европа.

Източник:
http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1954839

4
Банки / Конституционно дело за банките
« -: Ноември 29, 2012, 02:00:50 pm »
   През юни 2012г. Омбудсманът  сезира Конституционният съд за противоконституционност на чл. 417, т. 2 от Гражданския процесуален кодекс, който позволява на банките да получават изпълнителен лист без съдебно производство, а само въз основа на извлечение по сметка. Такова право имат само държавните органи и общините и ...... банките.
   Всички останали икономически субекти могат да си извадят изпълнителен лист само в съдебно производство. По тази причина топлофикация завежда хиляди дела срещу длъжници, а банките получават изпълнителен лист почти автоматично. Какво е различното между тях, че потребителят може да оспори дължимото пред топлофикацията, но не може да направи същото за дължимата сума пред банката?
Ето и решението на Конституционния съд по въпроса.
http://www.constcourt.bg/Pages/Document/WithoutFrame.aspx?ID=1646
   Струва ми се, че решението на КС не успява да убеди в конституционността на споменатата процедура.
Нека в тази тема обменим мнения по въпроса.

5
Стоки втора употреба / Обувки втора употреба
« -: Ноември 29, 2012, 01:24:26 pm »
В момента продажбата на обувки втора употреба не е разрешена, поради хигиенни и здравни съображения.
В същото време все по-често чуваме гласове, които призовават за отпадане на забраната. Основният аргумент е, че продажбата на дрехи втора употреба е разрешена, а на обувки - не. Разликата в хигиенните и здравни мотиви между дрехи и обувки не е много ясна. Ясно е само, че има много потребители, които биха приветствали възможността да си купуват обувки втора употреба, поради ниската им цена.
Какво е вашето мнение?

6
Вода за пиене / Бутилирана или чешмяна вода?
« -: Ноември 16, 2012, 03:02:13 pm »
Повод за тази тема ми даде едно посещение в Стокхолм. Направи ми впечатление, че там хората почти не пият бутилирана минерална вода (при цена от 3 евро бутилката в магазина и на мен не ми се пиеше).
За сметка на това навсякъде предлагат чешмяна вода, която дори не се заплаща. Подобна практика е разпространена и много други европейски държави. В Гърция и Турция обикновено ви носят безплатно вода в заведение без дори да сте поръчали.
У нас така свикнахме с бутилираната вода, че ако си поръчаме чешмяна, вероятно ще си навлечете сериозен гняв от сервитьорите.
Чудя се дали има шанс това да се промени?
Качеството на водата в повечето български градове е много добро, но по някаква причина се наложи схващането, че не е така.
От друга страна, ако калкулираме колко пари на година даваме за минерална вода, вероятно ще се замислим......

7
Не ви ли се е искало поне за момент да представлявате Мобилтел - най-големия български \"дарител\". Автоматично ще се превърнете в представител на една високоблагородна компания, която прави хората щастливи. Не говоря за качествените мобилни услуги и свързването на хората. Имам предвид, да се поставите на мястото на \"най-щедрия\" субект в държавата, този който раздаде 88 автомобила за нула време. Кой друг може да се похвали с такава щедрост?

 През последните малко повече от два месеца много хора получаваха СМСи приканващи ги да станат собственици на някое от тези 88 возила. Кога през деня, кога през нощта щедрата компания обсипваше клиентите си с щедри СМС надежди \"Izprati prazen SMS i specheli dnes\". И така се започва - човек си казва \"защо пък не\". Да спечелиш цял автомобил срещу един СМС от 1,20 лева. Обаче, след минута разбираш, че си влязъл в спиралата на щедростта. Само че щедрия вече си ти - клиента на мобилната компания, защото следват нови условия, за които се изискват нови СМСи от по 1,20. Някой хора се усещаха още след първия СМС и спираха, въпреки че техния 1,20 е отишъл на вятъра, тъй като според условията можеш да участваш в лотарията едва след третия СМС. Други продължаваха по спиралата надолу цял месец, докато не пристигне първата отрезвяваща сметка.

 Задавате ли си въпроса \"Защо Мобилтел прави това\"? Нямам предвид защо иска да спечели пари - това е смисъла на съществуването й (въпреки, че убеден съм много хора ще опонират, че съществува, за да ви предоставя услугите си). Имам предвид защо не някое казино или бинго зала не раздава по 88 коли, а точно Мобилтел. Ще ви кажа: Защото българския ЗАКОНОДАТЕЛ е оставил една вратичка в закона за хазарта (виж чл. 3 ал. 3), ама не вратичка, а цял портал, който позволява на компании като тази да се занимават с хазарт, а не само с присъщата си телекомуникационна дейност, за която е лицензирана от държавата. Защото тази игра си е чиста проба хазарт - внасяш залог под формата на СМС и очакваш печалба, ако \"късметът\" ти я предостави. Няма да отварям дума колко губи държавата от необложената с данък хазартна дейност, която минава през въпросната вратичка. Проблемът ми е потребителски - защо получавам СМСи, които не желая да получавам и защо тези СМСи се опитват да ме заблудят, че още с първите 1,20 съм в играта, след като не съм. На мен лично ми остава утехата, че не се вързах даже на първия СМС, защото смятам този вид щедрост за недвусмислен хазарт, което не ми допада.

 Скоро ви предстои да гледате месеци наред грижливо подбраните от ПРите на Мобилтел щастливи физиономии на собственици на щедро дарените автомобили от благородната компания, за да се подготви почвата за следващата още по щедра кампания. Такава бъдете сигурни ще има, защото ние сме готови да я финансираме - с \"щедростта\" си.

8
Банки / Банкови хитрини
« -: Февруари 27, 2007, 06:19:30 pm »
При получаване на кредитна или дебитна карта, което става по пощата, от потребителя се изисква да подпише декларация, че е запознат с общите условия на банката. Самите общи условия, обаче не са приложени и човек е поставен в ситуация, да подпише без да ги е чел. Разбира се, вероятно има и такива, които са запознати, но като се има предвид, че достъпът до общите условия на банките не е много лесен, особено ако потребителя не ползва интернет, те са твърде малко.
    Банката прави това, за да се застрахова срещу всякакви възможни бъдещи правни действия на клиентите си, защото естествено след известно време много хора се усещат, че са изхитрени и започват да търсят правата си.
   Питам се, коя ли ще е тази глупава банка, дето ще започне да отделя по 1-2 стотинки, за да отпечата и предоставя общите си условия и тарифи, за да може потребителят да си знае правата и задълженията и да бъде добросъветстен клиент.
   Ако сте срещали подобни дребни трикове от банките, моля споделете ги в тази тема!

9
Реклама / 0% лихва този път от Райфайзен банк
« -: Януари 28, 2007, 10:19:28 pm »
Днес гледах поредната реклама, в която поредната банка се подиграва с потребителите.
 Новата кредитна карта на Райфайзен банк гръмко се рекламира с лихва от 0%. Естествено това е подвеждащо, но тъй като българинът все още не е станал достатъчно недоверчив към рекламите и критичен към съдържанието им и тази реклама ще си оправдае вложените средства.
Бърза справка в интернет страницата на банката разкрива, че 0% лихва важи само промоционално за първите 3 месеца до 30.04.2007 . След това се прилага лихвен процент от 15.80% до 22.80% (при просрочие) като добавим към това и месечната такса за поддръжка на картата от 3.80 лв., картата става една от най-скъпите на българския пазар.
Обаче фразата \"важи само за първите три месеца\" не я чух в клипа, за да направи рекламното съобщение коректно.
Не разбирам, за толкова малоумни ли ни смятат или много от нас наистина са!

10
Други / Чиновници на велосипеди
« -: Декември 10, 2006, 06:03:42 pm »
В рамките на Европейската инициатива за намаляване на вредните емисии във въздуха Европейската комисия е закупила 152 велосипеда, които се предоставят на служителите й за придвижване по работа в рамките на работния ден. Всички велосипеди са боядисани в жълто и носят на рамката си надпис “Европейска комисия”. Чрез тази инициатива Европейската комисия се стреми да промоцира използването на алтернативи на автомобилния транспорт, който се сочи за един от главните виновници за замърсяването на атмосферата с въглероден двуокис.
Интересно е да видим, дали някога и българска институция ще се осмели да последва примера на Европейската комисия. Министерството на околната среда и водите има най-големи шансове да спечели първото място, като най-близо ангажираното с опазването на околната среда.
Вярвате ли, че това може да се случи и в България?

11
Както е известно, от 1 януари 2007 г. в България трябва да стартира услугата \"преносимост на мобилните номера\", което представлява задължение за страната ни в изпълнение на Директива на ЕС и договорът ни за члество. Дали на 3 януари ще мога да сменя мобилния си оператор запазвайки сегашния си номер? Едва ли. В момента няма нито нормативна, нито техническа възможност това, да се случи навреме. По всичко изглежда, че и държавата ни ще бъде солено глобена от ЕС, заради неизпълнение на членско задължение. Кой ще плати глобата - Мобилтел, Глобул или Вивател? Глупости, българският данъкоплатец чрез бюджета на държавата. Спонтанно възниква въпросът - чия е вината за тази ситуация? Естествено на институциите в лицето на Парламента и Комисията за регулиране на съобщенията, които продължават да изчакват постигането на консенсус между трите мобилни оператора, какъвто няма постигнат до момента. Няма и да има, защото интересите на трите оператора в тази ситуация са твърде несъвместими. Държавата трябва да наложи решение и то решително. Защото парите, с които ще се заплати глобата не принадлежат на хората, които представляват институциите, а на всички български граждани.
БНАП следи развитието на тази тема, защото въвеждането на услугата е преди всичко в полза на потребителите и ще публикува повече информация в списание ПОТРЕБИТЕЛ.

12
Много оплаквания от потребители съм чувал за невъзпитано и арогантно поведение от страна на търговци. Винаги в такива случаи повтарям, че няма закон за възпитанието и подобно поведение не може да бъде санкционирано по друг начин, освен чрез отказ от пазаруване в търговски обекти, където не уважават потребителите. В повечето случаи това са малки квартални магазинчета, където наетите продавачи изобщо не ги е грижа за доброто отношение към потребителя, собственикът пък - още по-малко. С навлизането на големите вериги се появи и надеждата, че там ще се развият нови стандарти на отношение към клиента, идващи от утвърдените традиции на Западна Европа, но не би. \"Побългаряването\" на тези стандарти се оказа много по-лесно, отколкото прилагането им.
  Преди два дни отидох да закупя глава за мастилено струен принтер от МЕТРО в Младост, където тези артикули са заключени в една витрина и човек не може да се самообслужи(предпочитания от мен вариант предвид отзивчивостта на персонала при предишни посещения). Когато помолих да ми отворят витрината ме попитаха за номер на артикула, който както може да се предположи, не ми е известен. Старателно си извадих листче от джоба, на коета бях записал номера на модела на принтера и номера на главата, но това не беше достатъчно за така наречения \"продавач-консултант\". С присъщата си отегченост ми подаде някакъв каталог, от където трябваше да намеря номера на артикула. Разбира се, наложи ми се да се справя сам, въпреки че дамата през цялото време висеше над главата ми нервничейки от моята непохватност в ориентирането в каталага. Спокойно можеше да вземе листчето и да се ориентира пет пъти по-бързо от мен, но така и не го направи, предпочитайки открито да демонстрира досадата си.
  Чудя се, с какво ли се занимава мениджмънта на веригата и не им ли остава малко време, да тестват отношението на служителите си към клиентите. Наясно ли са тези хора, колко много може да загуби една търговска верига от немърливо отношение към клиента. Ако за кварталното магазинче грубото отношение към потребителя е в повечето случаи единствено позната форма на общуване изобщо, то в големите вериги трябва задължително да се тренира и държи на отношението към клиента - просто в други по-развити общества са го разбрали и консумират облагите от това. Ако не могат - все някой от конкурентите ще го разбере.

13
Реклама / Подвеждащи твърдения на етикетите
« -: Октомври 11, 2006, 06:49:20 pm »
В тази тема събираме примери за подвеждащи твърдения на етикетите на продукти, които създават впечатлението за наличие на специални качества у даден продукт, които са присъщи на всички стоки от този вид.

   Пример 1
Твърдението \"без холестерол\" поставен на етикета на олио или маргарин е подвеждащо, защото всички растителни мазнини не съдържат холестерол.
   Пример 2
Твърдението \"изключително чиста минерална вода\" също е подвеждащо, тъй като бутилираната минерална вода може да бъде само и единствено чиста.

Ако забележите още примери за подобни твърдения или стоки в търговската мрежа, които съдържат такива, моля отбележете ги в тази тема!

14
Реклама / Whirpool над закона
« -: Октомври 09, 2006, 08:59:06 pm »
Онзи ден гледах по Нова телевизия един рекламен клип на перална машина с марка “Whirlpool”. Във въпросният клип наред с останалата информация се съобщава, че пералната машина притежава клас на енергийна ефективност АА (два пъти А). По късно влязох в сайта на
Whirlpool Bulgaria и установих, че половината от предлаганите там перални са с енергиен клас А+. Съгласно изискванията на наредбата за етикетиране на битови уреди по отношение на консумацията на енергия и други ресурси най-високият клас на ефективност е А (едно А) по скала от А до G. Единствено при хладилниците може да се поставя знак А+, както и А++. Така поднесеното рекламно съобщение въвежда в заблуждение потребителите като вменява на рекламирания продукт несъществуващи характеристики - енергийна ефективност, каквато не съществува в наредбата. Чудя се, толкова ли не могат да прочетат една наредба във фирмата вносител или ние все ние потребителите трябва да четем вместо тях и после пак глоби, санкции и разправии???

Страници: [1]