Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Теми - Cambodja

Страници: [1]
1
Чия марка са тия вафли и защо все още не е оповестено в публичното пространство ? Асоциация на потребителите или на производителите ? ? ?



Вафлите имали малко меламин, не били отровни
04 април 2009 / News.dir.bg
„Концентрацията на меламин, открит в популярна марка наши вафли, не е смъртоносна и не създава опасност за живота на хората“, обяви изпълнителният директор на независимата Асоциация на потребителите Богомил Николов.
По-рано днес беше потвърдена информацията, че от пазара са изтеглени партиди от известна марка вафли заради открито съдържание на отровното вещество, заради което в Китай починаха няколко бебета.
(Виж линка) Николов обаче отказа да назове марката на вафлите и заяви, че оттук нататък топката е в ръцете на РИОКОЗ, които трябва да проследят сигнала и да предприемат необходимите действия, предаде Dnes.bg.
По думите му, дозата меламин, установена във вафлите, е 6 мг на килограм при допустима граница от 2 мг. Проверка е била направена на общо 20 вида шоколадови изделия. Той коментира, че освен в Китай, по света е имало и други драстични случаи на открити завишени дози от веществото в различни хранителни продукти.
Цитира подобни инциденти в Англия, където са откривани продукти със съдържание на меламин от 290 мг на килограм, както и Унгария – с около 170 мг на килограм. „6 мг на килограм наистина не е опасна за живота доза, но все пак е превишена. Най-скандалното обаче е, че откак избухна международният скандал заради меламина, у нас не е извършен нито един тест на продукти от страна на държавните специализирани органи“, алармира Николов.
Според него, производителят на вафлите е използвал мляко, което е внесено преди да бъде наложена забраната от Европейския съюз.
На 27 септември миналата година вносът на някои китайски стоки, съдържащи мляко на прах, бе забранен в отговор на скандала с отровното мляко в Китай.
„Защо за тези 6 месеца държавните органи не са направили нито един тест за меламин? Няма да се учудя и ако нямат лаборатория, в която да го извършат“, сподели Николов.
Според него не може и да става въпрос за сравнение на ситуацията тук и тази в Китай, тъй като там меламинът се е съдържал в адаптирано за бебета мляко и то в много по-големи количества.
„В Китай са го използвали, за да променят азотния баланс в млякото и така да заблудят тестовете за качество, тъй като меламинът вдига белтъчното съдържание“, каза още той и обясни, че меламинът е азотно съединение, което се използва в производството на смоли и в козметиката.
Председателят на Асоциацията на потребителите съобщи още, че са засечени повишени дози меламин и в някои соеви продукти.
„Не може обаче и само РИОКОЗ да гони производителите като пъдар. Самите те трябва да се грижат да пускат безопасни продукти на пазара“, категоричен бе Николов. По думите му, производителите би трябвало да отделят пари за повторно тестване на всички купени продукти, за да са сигурни в качеството им.
Според специалистите опасност може да има само, ако в кратък период сме погълнали 50 вафли.

2
Супермаркети и търговски вериги / Денси
« -: Януари 23, 2009, 12:17:20 am »
Здравейте !
Доживях да напиша нещо позитивно тук :)
В събота закупих преса за коса Bellisima Creativity B1 700 от Денси на Хита в Обеля. Неделя я подарих и в понеделник се установи аномалия. Пресата се изключваше сама, на дисплея показваше невероятните 880 градуса, не включваше след като се изключи. Обадихме се по телефона, в магазина пробвали същата нямало проблем, единствено при ползването да не би неволно да я изключваме. Отидохме в магазина тази вечер, малко ни изправи на нокти пресата понеже вече 5 мин. не се изключваше, а преди на 1 мин. гаснеше, но накрая се изключи ( след като показа 880 градуса ). Продавачката каза, че няма проблем и ще я сменят. Написаха протокол за рекламация за 1 минута и по живо, по здраво.
Направи ми впечатление, че страницата в книгата бе към последните редове, но първата рекламация на страницата беше от 17.1. Имаше още 2-3 от днес. Явно се случват немалко дефектни стоки, но явно и основателните рекламации се удоволетворяват на мига.

Похвално !
Дано има повече такива отзивчиви магазини :) !

3
Облекло и обувки / Некачествена рокля
« -: Септември 24, 2008, 11:10:58 am »
Здравейте! Наскоро приятелката ми си купи рокля със златни частици от Илтокони. След първото пране според указанията част от от тях започна да лепне за всичко което докосне, т.е. изпопада. В магазина ни уверяваха колко качествен и скъп бил плата. Вчера ни казаха, че са прали друга такава рокля и е била също дефектна. Предложиха й да си избере стока на същата стойност. Пари не връщали. Фундаменталният проблем обаче е, че нищо друго не й хареса. Няма ли някакъв начин да си вземе парите или трябва да се точи година да речем да гледа какво ново сносно имат ?
Благодаря предварително !

4
Здравейте !
По-миналата сряда следобед купих нов телефон от Глобул. В четвъртък беше тестовия му разговор. Леката изненада беше силната микрофония. Звъннах петък сутринта и се разбрахме да го занеса с всички аксесоари. Отивам там, виждат какъв е проблема, че наистина го има и т.н. Следва взимане на същия модел от друг магазин (от Шератон до М. Луиза, центъра на София, няма апарати). Там се пробва телефона уж няма проблем. След 20 мин пак говоря и пак микрофония. Обратно до тоя на Шератон и следва нова дискусия. Донесен е нов от офиса на Аптека. Там са го тествали. Решавам и сега да го тествам и отново микрофония  
През цялото време просто исках да си вземат бъгнатите телефони и да си взема друг модел ако е нужно и е по-скъп да доплатя. Да, ама не ! Докато има налични телефони от тоя модел (респективно тая скапана партида), то ще ти се смени с такъв.После ако има проблем го вкарват в сервиз. Телефон на ЕДИН ден отива в сервиз. По-добре да си бях взел от заложна. Там поне знам, че ако има проблем сам си си виновен. А ти отиваш в офис на оператора ти и там директно ти дават скапан телефон, който ти не можеш да замениш. Или ако го смениш - то с друг цвят, не този който си искал и поради който малко или много си го взел. Просто ти сменят боклука с боклук. Но не и с друг читав модел. Вторника се оказа, че регионалната им мениджърка на търговската мрежа е отказала телефона да се замени с друг модел при все, че са я информирали, че останалите 6 налични SAMSUNG U 600 дават абсолютно същия дефект.
А уж го взех за подарък оттам да му е всичко ок, от оператора да си е, да няма никакви проблеми, то от трън та на глог.  Накратко - за 1 ден смених 3 апарата и пак са дефектни. Още 6 пробвали - все дефектни. И накрая не можело да се смени с друг модел...
Приятелката ми 7 г. живя в Канада и е меко казано потресена от това, че не ти връщат парите. Отщя й се и телефон, и всичко заради бумащината на сульо и пульо...



Поне момичето в офиса бе що-годе отзивчива макар и на нея накрая да й писна. 2 пъти се обади на регионалната си мениджърка, която в никакъв случай не позволяваше да се смени с друг модел. Понеделник чакам да се види дали го има от по-стара партида. Ако не пак явно ще трябва да опираме до КЗП. Скоро ги пуснах заради скапаните им клетки, сега и за телефони ще трябва...

Страници: [1]