Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Теми - Александър Ненов

Страници: [1]
1
Магазините "Хитър Петър" защитават името си много добре. Плодовете в магазините им са под всякаква критика и след няколко опита и надежди, там да има нормални продукти просто се отказах.
Ето на какво се натъкнах:
- картофи, които след обелването установявате че за с черни петна като раково болни. Ако ги изрежете, половината от картофа отива фира.
- спаружени чушки - дали заради времето за доставка или друго редовно сред нормалните чушки има такива спаружени, че се чудите дали не сте на щанда със сухи плодове - не не сте.
- изгнил лук и сухи портокали

И аз не мислих, че може да е толкова лошо, но наистина е. Към кой мога да напиша жалба за да ги закова специално за плодовете?

2
Мобилни телефони / SMART или ТЪП фон имам аз?
« -: Януари 29, 2013, 10:20:38 am »
Интересен казус - имам нов телефон от около 1 месец (смартфон). На рекламата изглеждаше добре, при тестовете изглеждаше чудесно, параметрите му са прекрасни. Само седмица след покупката обаче, той работи с такова забавяне, че комуникацията между НАСА и марсохода Кюриосити сигурно е по-бърза.

Въпроса ми е следния - телефона не е дефектен, не е счупен, купен е на място в офис (не от разстояние) - имам ли основание да го върна, тъй като той не се справя добре поставен в реални условия и реална употреба. Факт, е че при ресетване на телефона, той отново ще работи бързо и в сервиза могат да ми го докажат. Но на мен ми трябва да работи в ежедневието, и когато потърся някой контакт, да го намеря за части то секундата а не да чакам минута докато изобщо апликейшъна се зареди. Е?

3
Интересен феномен забелязах в последните месеци. Една от най-големите Интернет компания у нас разпраща СПАМ та се къса. Съответно, получава жалби за това но НИКОГА до момента не е получавала АКТ за това.
В същото време, мой сайт получава жалба за разпращане на спам. Проверяваме и установяваме, че лицето се е регистрирало доброволно при нас, и не само това - той е използвал нашите услуги за което имаме доказателства в базата данни с ден, час, телефон, мейл адрес и съобщения които е изпращал. Причина за жалбата е, че потребителя се е регистрирал през 2009-та а първият ни мейл към него беше 2012 - логично е човек да забрави.

Резултатът - ние имаме АКТ, а въпросната компания няма актове, въпреки че разпраща активен СПАМ до стотици хиляди мейли.

Интересно ми е дали имате подобен горчив опит, защото ми е изключително неприятно да гледам как се толерират големите играчи, за сметка на по-малките такива. И кое прави големите големи - парите, връзките, роя мейли, пазарния дял или нещо друго? И важат ли законите и за малките и за големите? Питам, защото КЗП явно не знаят, че за да бъде създадена КЗП като комисия и да им бъде поверен СПАМ регистъра и изобщо СПАМа да бъде вкаран в родното законодателство вина имам лично аз, брат ми и още няколко ентусиаста сред които и Павел Каликонв от Гювеч.бг.


4
Понеже обаждането ви е изключително важно за Вивател те биха искали да ви държът на телефона възможно най-дълго време преди да ви се обади оператор. Вчера си купих телефон/карта от тях и имах нужда от помоща на оператор. При първото обаждане чаках 5.30 минути и затвотих защото започнах да се изнервям на монотонния глас на записа \"моля изчакайте обаждане на оператор, обаждането ви е важно за нас. Влезте във vivatel.bg. С вашият телефон можете да посетите сайта ни и т.н. Втория път бяха по-бързо, вдигнаха на 3-тата минута. Ако се обадите на Office 1 ви вдигат до второ позвъняване, ако се обадите в произволна фирма от жълти страници, спини, сити експрес, метро, който си изберете - вдигат максимум до 3-тото позвъняване. Защото те наистина искат да имат връзка с клиентите си за да им вземат парите. А вивател само хипнотизират потребителите си че обаждането е важно и нищо не правят по въпроса.

И сега една приятна изненада. За тези които се чудят как изкючат глупавите SMS-и които ви казват че имате пропуснато обаждане дори когато вие го откажете изпратете sms  \"MCN NE\" на номер 1234. Ако искате да разберете тази инфорамция може да се налоги да висите на телефона между 3 до 7 минути :)

Вижте картинката по-долу. Така изглежда абонат на vivatel опитал се да говори с оператор :) И въпреки този си недостатък, лошата мрежа, постоянното губене на обхват факт е че те предлагат най-добрите тарифни планове в България и утре наистина ще сме два пъти по-силни.

5
Преди време си купих Microsoft Winwos XP Profesional SP2. Всичко беше перфектно докато в един момент не поиска да се обнови автоамтично с нова версия на Internet Explorer (  ver. 7 ). Защо не викам си аз. Разбира се както всеки един грамотен потребител не ползвал Interent Explorer а Mozilla Firefox (www.mozila.com – преоткрийте уеб) но все пак бях любопитен какво са направили по новата версия. Инсталира се – всичко автоматично. Нищо не съм правил освен да кликна че съм съгласен updata изобщо да се тегли/инсталира. Сега когато искам да си направя update на windowsа разбира се ми се отваря Interent Explorer защото приятелите от MS не позволяват той да се правя с друга програма. Като резултат се отваря бяла страница и браузъра умира. Нищо не зарежда. Та ето както ме тревожи – аз вече не мога да ползвам услугата за която съм платил защото фирмата производител ми е дала допълнителна екстра развалила вече работеща и жизнено важна функция на стария продукт.  Все едно кабелната да ви подари нов телевизор за да гледате по-добре с него но когато включите телевизора да ви спира тока в къщи.  Очаквам съвети!

6
Има ли някакъв законен начин да се накарат КЗП да поработят малко. Разбира се става дума за истинска работа а не за принтене на писъмца  с текст \"не бяха констатирани нарушения\". Ето как си представям аз работата на комисията. Влиза в интерент на сайта http://dostavki.start.bg (много полезен сайт) и вижда в списъка с хранителни добавки няколко фирми които предлагат доставки на хранителни добавки и лекарства по домовете. Услугата на някой аптеки които доставят лекарства по домовете например. Защото те веднага биха се хванали за някой кокошкар да му натоварят глоба. Е защо КЗП не си поръча един аспирин да им доставят на офиса на пл. Славейков? И да съставят акт - направо куриера да им го носи :)
Или пък да пообиколят заведенията, които все още имат сервиз а по новият закон не е редно. Или пък да закупят произволни продукти от произволни магазини в интернет и да поискат да върнат продукта седмица след това? Разбира се ще имат 100% успеваемост в тестовете и всеки продавач ще се инати докато не разберат, че става дума за комисията.

Защо си мисля че не работят ли? Защото, когато се разправям и боря всеки ден с кретени, които се опитват да ми нарушават правата, като потребител онези, от другата страна на щанда не им дреме за комисията и изобщо не знаят че има такава, а ако знаят не знаят с какво се занимава те. Съдя и по това, че самият аз трябва да се боря с потребителки казуси. Което от своя страна е безкрайно изморително и в края на един ден изпълнен с покупки и препирни се радваш, че не си изкарал разрешително за огнестрелно оръжие и си спасил себе си от сигурен доживотен затвор, а и няколко магазинери и държавни кърлежи от КЗП от злополука известна също, като най-тежкото престъпление срещу личността.

Мисля че е крайно време да поискаме отчет на КЗП, но не отчет който дават пред европейските комисии – прах в очите, а информация за конкретно свършена работа която БНАП (примерно) и нейни членове да проверят. А при констатиране на нередности да се състави съответните проверки.

Като работодател на КЗП аз ще направя съответните проверки на комисията и ще изискам съответната информация. Бих се радвал ако има и други мои съмишленици, които да засипят КЗП с жалбите си и да публикуват тук всяка една от тях и отговорите към нея. Така де, да им създадем малко работа, стига сме им плащали за да си клатят краката.

7
Бих искал да попитам има ли закон, който да задължава всички баничарници, хлебарници и други подобни в които се продават тестени продукти да поместят на видно място хранителна инфорамция за продуктите, които продават/произвеждат. Например колко калории има в една баничка, колко мазнини, колко въглехидрати, колко белтъчини и не на последно място използвани продукти. Би било добре да занем дали ядем баница с извара или сирене, с масло или маргарин и т.н. Същото важи за хляба. На пакетираните хлябове има описание, но не съм забелязал на другите хлябове, които в повечето магазини са натупани на един щанд без опаковка или имат само баркод залепен в единия край.

8
Това не е съобщение на нелоялен конкурент. Просто прекалено много хора се опариха от тях. Фирмата явно е тръгнала да фалира, но не там е проблема. Проблема е че всички регистрирани от фирмата домейни не могат да бъдат подновени, когато изтекат. За това всеки, който е регистрирал от тях домейн трябва да внимава и да прехжърли домейна си при друга фирма засхтото има опастност да изгуби домейна, сайта а можеби и бизнеса си.

9
Комуникацията с тях е под всякаква критика. На писмата не отговарят. Особено когато клиента е недоволен. Същите ми поискаха за една година 3 пъти пари за регистрация/подновяване на домейн. За непросветените домейните се заплащат за минимум една година, домейна ми изтича чак 2007-ма но това не им попречи те да искат пари да го подновят още през 2006-та. Пък другата година пак ще ми искат 2-3 пъти. Колегите обаче имат проблем със софтуера и на около 3 месеца получавам фактура за плащанена домейн. По-страшното е че след 2 седмици изпращане на писма и разговори по телефона, заплахи със съд те така и не ми дадоха достъп до собствения ми домейн. Тоест аз съм длъжен да използвам пак тяхната фирма, когато домейна един ден изтече. Представяте ли си как вашият автомобилен сервиз ви заключи колата в сервиза и никои не може да се разпорежда с нея освен той самия? И разбира се ви иска такси регулярно. За съжаление много хора са се минали с тази фирма. Бих искал един ден да ми дойде, като клиент КЗП и да им закупя домейн точно от там хихихи :)

10
Надявам се с тази публикация да дам пример и на други будни граждани да изпълнят своите граждански задължения и да сигнализират при нарушения. Историята е следната. Прибирахме се с приятелката ми от морето по пътя Бургас - София. Автобус на Юнион Ивкони ни следваше и \"натискаше\" въпреки че карахме с максималното ограничение за съответните пътища. Когато ограничения липсват автобусите би трябвало да карат по-бавно от колите. Въпреки това автобуса се опита няколко пъти да ни изпревари но поради натовареното насрещно движение от София той бе принуден да кара зад нас повече от 20 минути. Малко след Карнобат водача на автобуса предприе неправилно изпреварване през непрекъсната осева линия и при знак забраняваш изпреварването. Но не само това бе проблема. Насрещното движение беше много натоварено и колите срещу които се озова автобуса бяха принудени да намалят значително за да избегнат удар, за да избегне удара автобуса  започна да се прибира в платното без да е успял да ни изпревари, тоест отсичаше ни пътя. Пред алтернативата да се ударим в него отбихме колата в пътния банкет и след като се осъзнахме какво е станало записахме номера на автобуса и се обадихме на телефон 166. От там ни уведомиха че говорим с Карнобат и да се обадим в Сливен да го причакат. В Сливен реагираха светкавично и спряха грешен автобус с желанието да ни помогнат. Междувременно автобуса изчезна от полезрението ни. КАТ Сливен обаче не се отказаха и уведомиха колегите си от Нова Загора, които спряха успешно автобуса. Около 30мин след сигнала ни се обадиха и ни помолиха да отидем при КПП-то на Нова Загора за да напишем обяснения към акта. Така съставихме акт и свидетелствахме за нарушенията и водача на автобуса бе глобен. Разбира се автобуса беше освободен преждевременно защото има пътници но акта се изпраща по каналния ред и водача ще си го получи в Ихтиман от където беше.

Призовавам всички пътници и потърпевши да правят така. Акт като този не може да мине с рушвет което означава че на нарушителя ще му бъдат отнети контролни точки от талона. Когато Се отнемат достатъчен брой точки се отнема книжката на лицето и вече на пътя има един убиец по-малко. Колкото повече ги глобяваме толкова по-добре ще карат. Не заради парите а заради това че няма да могат да си упражняват професията. Планирам следващият път когато се кача на автобус да снимам с камера как водача говори по мобилният си телефон и да се обадя на кат за да спрат автобуса и на място да глобя този който ме вози.  Ако някой го направи преди мен нека да пише тук! Успех!

11
Лекарства / Какво да правим с фармацевтите?
« -: Септември 24, 2006, 05:50:48 pm »
Има много престъпници наричащи себе си фармацефти. Те продават лекарствени препарати от типа на КОДТЕРПИН на деца без изобщо да ги попитат за какво им трябват. Просто питат \"колко\" и това е. С лекарство от този род, човек може да се надруса, а в малко по-големи количества и да умре, както не веднъж е ставало до сега. Кой отговаря з аконтрола на аптеките?

12
Автомобили / Обслужването в OMV
« -: Септември 24, 2006, 05:46:26 pm »
Всеки знае тези бензиностанции. От бензина нямам оплаквания. Там обаче има назначени служители, които не са май за това място... Наложи ми се да зареда на бензиностанцията точно след моста Чавдар. Така и направих и реших да си взема винетка. За първи път ползвам този начин за таксуване на МПС и с удоволствие дадох на служител, който ми се притече на помощ да постави винетката уж като по-опитен. За съжаление той я постави на грешната част на стъклото. Голяма работа, викам си. Той смачка остатъка от винетката и понечи на до хвърли. Не бях сигурен, но бях чувал че част от винетката трябва да остане в мен и да го покажа на КАТ, когато ме спрат. Поисках смачкания остатък от винетката и не щеш ли се оказах прав - на гърба на винетката пише, че след залепването остатъка се пази и той е неразделна част от лепенката на стъклото. Кажете ми сега ако не бях обърнал внимание какво щях да правя няколко часа по-късно когато ме спрат на Пловдив (примерно) да ме питат защо нямам винетка която съм платил? Внимавайте с обслужването там да не се опарите. Иначе другите им услуги са добри.

13
Обръщам се към вас защото не знам адреса на арменския поп. Заведението на Раковска няма места за непушачи и го заявяват открито на своите клиенти. Какво да правим при такова арогантно държание. Ясно е че съответните органи няма да санкционират заведението защото и те самите са пушачи и ще получа редовният за мен отговор \"не бяха констатирани нарушения\". Бих искал да бъде направена акция за спазването на закона за здравето и по-специално на наредбата забраняваща пушенето на обществени места и в заведенията.

14
Преди месец пуснах жалба срещу автобусните компании и софийска автогара. Причината беше че поради неясни причини те нарушават Закона за автомобилните превози и не издават необходимите документи когато взимат вашия багаж. Дори понякога не проверяват билета ви когато качвате багажа си в автобуса. Така се застрашават пътниците защото може да бъде внесена в автобуса бомба или опасни товари. От Национална Служба Пожарна и Аварийна Безопасност отговориха първи. Според писмото те не отговарят по този закон но наистина има опасност при внасяне на опасни и леснозапалими стоки поради което ще намерят начин да извършват контрол над този род дейност. Поздравления от мен. Жалбите продължават

15
Отговора е пазарен трик. Био-продуктите според мен са средство да се вземат парите на клиентите които биха искали да плащат многократно повече за дадена стока. Например кисело мляко което иначе струва 50 стотинки след като има етикет че е \"БИО\" цената му скача на 1.40 или повече. Интересно е обаче че цената скача дори само при думата БИО, независимо че млякото не е сертифицирано и че няма необходимите емблеми. Утре “на Дедо, Баба и т.н. млякото” ще пуснат БИО мляко без никакви сертификати и ще го пуснат с 500% надценка и готово. Хората ще се тровят с химията им и ще си мислят че ядат био-продукт.
Освен това има нещо което ме убеди че не може да съществува нещо като био-продукт особено свързан с растенията. Причината за това е че все повече ниви се засяват с генно-модифицирани организми. Техният прашец лети на десетки хиляди километри с вятъра. Така в Бразилия са намерили царевица опрашена с царевица на Монсанто от САЩ. Така нито един от продуктите било той със сертификат не може да гарантира чистотата на своя продукт защото е зависим от времето и огромно количество фактори на средата. Така ако пролетта продукцията е чиста и отговаря на стандартите, не можем да бъдем сигурни че есента положението ще се е същото.

Страници: [1]