Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Теми - nelimirka

Страници: [1]
1
Реклама / Кой кого прави на маймуни?
« -: Февруари 22, 2010, 04:37:00 pm »
В момента има кампания на тема \"Да отстояваме правата си като потребители\", \"Не се оставяйте да Ви правят на маймуни\" и т.н. Интересното е, че колкото и да се опитваме да ги отстоявеме тези права, всъщност няма пред кого. Когато недобросъвестен търговец ни направи на маймуни, ние отиваме при институцията, която би трябвало да ни защити, а именно Комисия за защита на потребителите. Но се оказва, че тази комисия не само не ни защитава, а точно тя ни прави на маймуни. Тъй като е всеизвестен факт, че тази комисия на практика няма никакви наказателни правомощия, в действителност ние, потребителите, оставаме незащитени от некоректните търговци и така, колкото и да ни се иска да сме европйски потребители с европейски права - то не става. Като доказателство прилагам моята история, знам, че тя не е единствената. (http://www.bnap.org/f/comments.php?DiscussionID=951)
Медиите са сила, много по-голяма от всяка друга. Когато се чувстваме безсилни, вярваме, че медиите ще ни помогнат. А дали е така?!...

2
Закупих си сандали от фирмен магазин на Булоптика ООД, след едночасово ходене с тях едната започна да издава неприятен съскащ звук, подобен на \"дишане\" (като евтините джапанки, когато се намокрят, сигурна съм, че сте ги чували по морето). Подадох рекламация, но от фирмата отказаха да признаят това за дефект. След не много кратка кореспонденция и цитати от ЗЗП от моя страна, аз се обърнах за съдействие към КЗП. Потресена съм от т.нар. \"защита\". В писмото, коепо получих от КЗП пишеше, че фирмата не е признала рекламацията ми, защото не я сметнала за основателна. Аз това го знам и точно поради това непризнаване аз съм се обърнала към тази комисия. Е, след като в Закона ясно е упоменато коя стока е дефектна (чл. 132, т.1 от ЗЗП), то трябва същата да подлежи на рекламация. Но от Комисията ми обясниха, че те нищо не могат да направят повече, освен да организират Помирително заседание, което се оказа поредната бутафория. 2 пъти ходя, но от фирмата не идват, просто защото това заседание е доброволно. Т.е. Комисията за защита на потребители е също бутафорна. Няма назначена експертна комисия, няма демонстрация на дефекта. Какви права имам повече - да стигна до съд?! Интересно, ако всеки стига до съд, то защо тогава същестува тази комисия, след като тя на практика няма никакви правомощия и не би могла да съблюдава спазването на Закона за защита на потребителите? Потресена съм, споменавам го отново. Сега си имам чисто нови маркови, скъпи и \"качествени\" сандали. Само да вметна, че тези сандали са закупени на 27.06.2009 г. и до днес аз се опитвам да отстоявам правата си. Приключих с КЗП, според тях няма какво повече да направят за мен. Останаха ми медиите. Малък проблем, но от несработването на малките се получава голям, който обхваща цялото.

Страници: [1]