Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Теми - nisnis

Страници: [1]
1
Бих искал да споделя моя случай за хората, които са изпаднали в положение, в което търговецът прави опит да ги лиши от полагащата им се по ЗЗП 24-месечна гаранция. На 15.01.2010 закупих медиа плеър от интернет магазин. В началото на март тази година устройството спря да работи. Обадих се в интернет магазина и попитах за процедурата по извършване за гаранционен ремонт. За мое голямо учудване, когато започнаг да събирам нещата за изпращане, видях, че на гаранционната карта срокът за гаранция \"24 месеца\" беше задраскан с химикалка и беше написано \"12 месеца\". Отворих сайта на магазина и... И там пишеше \"Гаранция 12 месеца\". Тоест, вече бях изпуснал срока...
Тогава реших да се възползвам от правата си на потребител съгласно ЗЗП. Обадих се в местната КЗП и поисках съвет по проблема ми. Отговорът беше : \"Имате право на 24-месеца гаранция. Изпращайте уреда, а при проблем поискайте писмен отказ и адресирайте жалбата си с приложени документи до търговеца и до КЗП.\"
Така и направих. Изпратих плеъра до адреса, посочен в сайта на магазина. Вчера получих обаждане от отдела им за рекламации. Младежът каза, че гаранцията ми е изтекла...
Обясних му всичко, коментирано с КЗП, позовах се на закона за защита на потребителите, поисках писмен отказ и т.н. Разговорът приключи с обещание, че ще бъдат уведомени началниците и ще бъда информиран.
И... О, чудо !... След 10 минути получих e-mail, че \"стоката\" ми е приета за гаранционен сервиз !

Пиша това, за да е в помощ на потребители, които са изпаднали в моето положение. ТЪРСЕТЕ ПРАВАТА СИ ! Не е достатъчно само да имаме закони. Трябва да ги познаваме и да се позоваваме на тях !

P.S.
Не споменавам името на търговеца, защото той, въпреки опита си да ме \"преметне\" с гаранционната карта, постъпи по \"правилния\", т.е. законовия начин след като разбра, че знам правата си.

2
След проявен дефект дадох гаранционния си GSM за ремонт. Изтече тридесетдневния срок, в който трябваше да ми го върнат ремонтиран. Моля за съвет, как и към кого да се обърна за възстановяване на сумата / или предоставяне на нов GSM /. Моля знаещите да дадат информация или линк на кой член от Закона за защита на потребителите да се позова при предявяване на претенциите си.

3
Мобилни телефони / Гаранция за GSM от М-свят ???
« -: Октомври 28, 2010, 01:39:44 pm »
През май 2009 купих Nokia 5800 от М-свят. Нов модел - яка цена - 660лв. Февуари 2010 показа дефект - спря да работи. Обаче М-свят вече не съществуваше - продаден, купен, затворени магазини. След дълго издирване намерих адрес и телефон, на който ме инструктираха как да изпратя Nokia-та за моя сметка до сервиз. Върнаха ми го работещ, но без отразен ремонт в гаранционната карта. Преди дни дефектът отново се прояви - същият като предишния. Отново се обадих - пак същата схема за изпращане. Поисках да ми бъде обяснено, защо не е отразен предишния ремонт, и при колко прояви на същия дефект имам право да го сменя с нов или да ми върнат парите. Отговорът ме нокаутира - \"Колкото и пъти да се прояви, щом ви го връщаме работещ, не можете да имате претенции. И така, докато ви свърши гаранцията\"
Моля информираните да дадат информация истина ли е това твърдение. Аз смятам, че имаше определен брой дефекти, при които трябва да се подмени или да се върнат парите. Всъщност, май при всеки ремонт гаранцията се удължава... Ама как ли ще стане, като не ги отразяват в гаранционната карта ???

Страници: [1]