Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - Асен Ненов

Страници: 1 [2] 3 4 ... 9
16
Не виждам какво има да се регулира в случая. Съгласен съм - пазарна икономика и пазарни правила. Всяко регулиране на пазара ни прави по-малко свободни и повече зависими от Държавата. Тя това и цели. Бидейки паразит, тя не би ви обучила да си отваряте очите в такива случаи, а би ви описала процедурата за жалба по надлежния ред в измислена институция с раздут бюджет и некадърен персонал. Това е така, защото творейки бюрократщина, Държавата расте и живее. Аз не съм привърженик на растящата държава и респективно намаляващия пълнеж в джоба ми, поради което ви съветвам да си създадете навик да гледате по-внимателно цените на услугите, които купувате.

17
Здравейте,

Бидейки юридическо лице, вие нямате права по Закона за защита на потребителите.
Обърнете се към електроразпределителното си дружество, а ако нямате съдействие от тяхна страна съда също е вариант (особно за пропуснатите ползи).

18
@satriani: По дефиниция изомеризацията на мастните киселини е в резултат от хидрогенирането им при определени условия. Ето ви една дефиниция, която може да се прочете в бюлетин \"Потребител\", бр. 2, 2007 г: \"Транс изомерите на висшите мастни киселини са мазнини, които се получават при нагряване до висока температура на течни растителни масла в присъствието на катализатори и водород. Този процес в химията се нарича  хидрогениране.\" Повечето потребителски организации в Европейския съюз не само, че не нехаят за този проблем, а са дълбоко загрижени.

Колкото до контрола и регулацията на хранителните добавки ползвани в храни, ще трябва да се информирате за проблема, защото твърдението, че в страна членка на Европейския съюз няма законова уредба, регулираща добавките към храните е меко казано несериозно. Има една наредба наречена Наредба № 8 за изискванията към използване на добавки в храните, издадена от МЗ (Обн. ДВ, бр. 44/2002 г., изм. ДВ,бр. 3/2005г), която може би ще представлява интерес за вас.

19
По отношение на втория ви въпрос, искам да ви отговоря, че сте в равото си да поискате разваляне на договора, възстановяване на заплатената сума или намаляване на цената на стоката. Ако търговеца, или в случая сервиза, откаже това ви право, обърнете се за съдействие към Комисията за защита на потребителите на тел. 0700 111 22.

Ето какво казва Закона за Защита на Потребителите по този въпрос:

Чл. 113.
(1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
              (2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
              (3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
              (4) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.


Чл. 114.
(1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
    1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
    2. намаляване на цената.

20
Интересен казус, който си заслужава дискусията. Ето какво пише например на тютюневите продукти: \"Пушенето вреди сериозно на вас и на другите около вас.\" Забележете, че не тютюнът вреди, а ушенето. Означава ли това, че не самия концерт или пребиваването там вреди на потребителя, а само слушането на звуците? :-)

21
Преди няколко дена направих неуспешен опит за новогодишна вечер в Ирландски пъб Дъблин, в София. Етo и детайлите:

1. Климатик: широко отворена двойна врата. Проблемът при този метод е, че седящите хора измръзват, плащайки си за това.
2. Храна: Сервирани бяха унищожително изгорени джоланчета и сьомга, която след първата хапка, не покарваше никой да повтори грешката.
3. Странични ефекти: 2/3 от компанията се оплака от стомашно-чревни проблеми няколко часа след евакуацията от Дъблин.

Извод: Ако все пак решите да посетите въпросното заведение, не се надявайте на повече от бира и лучени кръгчета. :-)

22
За мен винаги ще бъде радостна новина натиск върху монополиста на пазара. За съжаление, след продажбата си БТК не се промени в нов пазарно ориентиран субект, а се получи точно обратното - ниска ефективност, бюрокрация, социалистическа инерция, неоправдани щатни бройки. Всичко това прави БТК една от монопол-задвижваните фирми, а на свободния пазар това не е плюс. Извод: да му мисли Vivatel, как ще се измъкне от това блато.

23
Независимо дали трябва да пазите фискалния бон, според мен в един развит пазар, търговеца решава случая в полза на потребителя. Това е така защото този удовлетворен потребител ще продължи да му бъде клиент, а и ще разкаже на 8-10 човека за случката, което ще е реклама \"от уста на уста\". В другия случай, неудовлетвореният потребител ще престане да бъде клиент на търговеца и ще разкаже за случката на 20-25 човека. Сами разбирате, за кой случай четем в момента и дали Българският пазар е развит.

24
Грозна сцена се разигра в клуб Библиотеката, където бях канен на рожден ден преди няколко дена. Всичко беше наред до момента, в който представиха сметката. Не знам дали са очаквали, че всички от компанията ще са толкова пияни, че да не могат да смятат или да помнят, но сметката беше надписана със, забележете, над 100 лв. При обща сметка от около 350 лв. това ще рече около 30% добавка.

Ето нещата, които правеха впечатление на пръв поглед:
Безалкохолни
Донесени: 6
Вписани: 25 (!)

Ядки
Донесени: 0
Вписани: 2

Натурални сокове
Донесени: 3
Вписани: 7

ОК, приемаме, че сервитьорчето е доставял всички тези надписани продукти на друга маса. Необяснимо беше обаче, че управителя подкрепи сервитьора и се започна един скандал, от който никой нямаше нужда. В крайна сметка управителката отстъпи за част от сумата, но преди това се постара да срине своя и на заведението си имидж с измислици.

Извод: Аз повече няма да стъпя в клуб Биоблиотеката в София. Съветвам и вас да направите същото.

25
Прочетете следващия абзац, но преди това ви съветвам да впишете рекламацията си в книгата за рекламации в търговския обект от който е купен продукта. В противен случай сроковете не могат да се докажат и има вероятност недобросъвестен търговец да се възползва от това.

    Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114.
    (2) При предявяване на рекламацията за услугата потребителят може да претендира за извършване на услугата в съответствие с договора, за отбив от цената или за възстановяване на заплатената сума.
    Чл. 125. (1) Рекламацията се предявява пред търговеца или пред упълномощено от него лице.
    (2) Рекламацията се подава устно или писмено.
    (3) При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт.
    (4) При подаване на рекламация потребителят задължително прилага и документите, на които се основава претенцията:
    1. касова бележка или фактура;
    2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното;
    3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер.

26
Автомобили / Преглед на двигател в София
« -: Септември 17, 2007, 11:45:30 am »
За повече информация относно препоръчаните сервизи от потребители на Audi, кликнете тук.

27
след зареждане с некачествено гориво от известна верига бензиностанции!

Много журналистически речник. Моля, споменете името и адреса на бензиностанцията. Целта на форума е всички, които го четат да имат тази информация.

28
Реклама / фотоапарати
« -: Юли 25, 2007, 06:30:55 pm »
Съгласявам се с carboon за това. В България има основно и само \"дървени\" сервизи и търговци аматьори. В US потребителя знае как да се бори, а и търговските практики в повечето случаи са определено в негова полза (и въобще не говоря за държавен контрол в соц стила нарушение/наказание). Тези търговски практики разбира се се определят и от конкуренцията, а тук тя е пак от дебели кратуни с изкоренено чувство на уважение към околните. Трябва време, за да се научим на уважение и ред. И потребителите, и търговците.

29
Банки / Банкови хитрини
« -: Юли 25, 2007, 01:11:15 pm »
Не мисля, че имате основание за платежен спор, т.е. помирителна комисия за платежни спорове към КЗП. Мисля, че такива технически интервали могат да се очакват във всеки един момент - все пак живеем в средновековието на компютрите и трябва да ги изчакваме. :-)

Съжалявам, че го правя, но не мога да не коментирам и \"медииния\" стил на съобщението ви. Медиите много шумят за нарушения и наказания, но никога не споменават имена на фирми. Поради явното им неразбиране на журналистиката. Ако не кажете коя банка и клон са ви спретнали проблема, как ще се предпазят останалите? Споделете адреси, телефони, дори имена на служители.

30
Реклама / Промоция на Rexona
« -: Юли 23, 2007, 02:20:36 pm »
Чл. 34. (6) Забранява се извършването на продажба, когато заедно с нея се предлага или обещава нещо, чието получаване зависи от.... разиграване на игри с парични или предметни награди, чиято стойност значително надвишава цената на продаваната стока или услуга.


Да, не мисля, че са в нарушение, но не съм юрист. Ако има адвокат наоколо, да си признае веднага. :-)

Страници: 1 [2] 3 4 ... 9