Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - egotseva

Страници: [1] 2 3 ... 7
1
Здравейте,

Аз съм адвокат и съм правен консултант на асоциацията. За съжаление ситуацията Ви е такава, че само ново дело, заведено от Вас срещу ЧЕЗ може да Ви помогне. Наистина ще Ви е необходим адвокат. Трябва да се направи точна преценка какви са Вашите възможности. Но за да Ви се даде конкретна консултация трябва да отидете при съдията-изпълнител и да направите обикновено копие на съдебно изпълнителното дело, включително и на изпълнителния лист. Ще Ви струва 10 стотинки на страница. Ако желаете, след като имате копие от делото, звъннете в офиса на Активни потребители на 989 01 06 за консултация с мен. Консултацията е безплатна за членовете на Асоциацията. Кажете на колегите, че е спешно и че знам за случая Ви от форума на сайта ни. Можем да се видим още на 7 май следобед към 17-17.30, ако имате копие на делото. След консултацията Вие ще решите дали искате да водите делото - ще знаете какви са шансовете и рисковете Ви. Лошото е, че почти не разполагате с време, защото за да не Ви се направи запор на заплатата трябва още например на 8-9 май да сте депозирал исковата молба в съда и да искате съдията да постанови спиране действията на съдията-изпълнител. В момента не мога да преценя на колко ще възлезнат разноските по новото дело, защото зависи от точната сума, за която са Ви осъдили, но да речем около 700-800 лева за съдебни такси, разноски по делото (за обезпечителна заповед и счетоводна експертиза, ако се наложи) и адвокатски хонорар. Тези суми обаче ще Ви се възстановят при спечелване на делото. За съжаление това може да трае година-две, че и повече. Елена Гоцева

2
След като не сте съгласни от енергото да сменят електромера Ви, те могат за си сложат техен, ако има техническа възможност за това и да отчитат потреблението по техния електромер. Новите електромери мерят по-точно и са по-чувствителни - отчитат дори консумацията на индикаторните лампи по уредите, т.е. при всички случаи ще отчитат по-висока консумация в дома Ви. Но, доколкото разбирам, има не малко случаи, когато новите електромери дефектират и затова е добре редовно да се наблюдават. Вашият електромер, както пишете скоро не е минал на проверка в държавната метрология. Не си спомням точно, но със сигурност има срок, след изтичането на който електромера задължително трябва да минава на такава проверка, иначе не се считат за редовно средство за търговско измерване. Трябва да направите такава проверка, ако законовия срок е изтекъл за Вашия уред, тъй като те могат да Ви начислят служебна енергия. А след като електромера е Ваша собственост, Вие ще трябва да платите проверката на лабораторията.

3
Тези дни сме свидетели на народното недоволство срещу монополите - енерго, топлофикация, ВиК и прочие. Дружно ги псуваме и искаме да ни намалят сметките за ток, парно и вода. Вторачваме се в нередностите и неяснотите около тяхната работа и сме прави - след като от нас се иска да плащаме тези сметки - имаме право на обяснение как се формират те. И ако има грешки или нередни неща - те трябва да бъдат отстранени. Но работата и сметките на ЕРП-тата, Топлофикациите и ВиК-тата са само видимата част на един айсберг. И все повече гласове се чуват и питат - кой е лудия: този който яде баницата или този който я дава. И ако за монополите това е баница, за хората и от постната пица на Дянков не остана.
Каква ни е равносметката - най-бедни сме в Европа, а плащаме най-високи сметки за основни неща като ток, парно и вода.Къде през всичките години беше държавата. И децата вече знаят, че сме зависими от вносни енергоресурси и ги доставяме само от един доставчик. Скоро не се очертава никаква алтернатива. Тогава къде ни е енергийната ефективност, която трябваше вече да дава резултати. Мои познати живеят в сграда, която бе санирана по всички правила на енергийната ефективност и сметките им за топло паднаха с 60%. Но колко от сградите етажна собственост могат да се санират - помисли ли някой за социално слабите хора, които живеят в такива сгради и за някаква програма за тях, така, че програмата за енергийна ефективност, която така широко рекламира МРРБ да бъде осъществима. Някой помисли ли, че има енергийно уязвими клиенти и когато се утвърждават цени на енергийните компании от ДКЕВР това да става едновременно с прилагане на мерки за тези енергийно уязвими потребители. Да не говорим за политиката на доходите. Да не говорим за стимулиране на дребния и среден бизнес. Хвалим се с ниските данъци, но това не привлича инвеститори и на стимулира този бизнес. Административният натиск върху този бизнес е толкова голям, че инвеститорите заобикалят България, а пък нашите дребни фирми просто фалират и увеличават армията от безработните. Жалко, много жалко............Дано тези протести накарат управляващите да се замислят и да вземат наистина правилните решения. Опасявам се, че под натиска на улицата ще се предприемат бързи, но недобри мерки, защото добрите решения няма да дадат бързи резултати, а изборите чукат на вратата................................

4
Топлоснабдяване / Re: Топлофикация
« -: Януари 25, 2013, 03:55:50 pm »
Внушението, което се прави е, че ако се отчитат уредите всеки месец - сметките ще бъдат много по-точни и затова трябва да стане задължително с измененията в Закона за енергетиката. Но технически ежемесечното отчитане може да се осъществи (със сигурност това важи за София) само със уреди за дистанционен отчет. Сиреч всички трябва задължително да си купим уреди с дистанционен отчет, които са много по-скъпи от обикновените. За сравнение един водомер с модул за дистанционен отчет струва около 75 лева  на фона на обикновения водомер за около 35 лева. Аз например имам в жилището си 4 водомера и то поставени преди 4 години. Сега, без да им е изтекъл срока на метрологичната проверка трябва да платя 300 лева само за водомери. Отделно за другите 5 уреда, които трябва да сменя. Тъй като новите уреди са с живот да речем 10 години, никой топлинен счетоводител не ми дава оферта за ежемесечния отчет на тези уреди и ежемесечно изчисление на сметките за десет години напред. Доколкото ми е известно офертите им са едногодишни. И тъй като уредите на повечето фирми се обслужват само от тях самите, потребителите не могат да се откажат от услугите на един топлинен счетоводител, без да си закупят уредите на другия топлинен счетоводител, който бих искали да отчита енергията в сградата им. Ако ежемесечното отчитане стане задължително със закона, никой няма да може да защити потребителите от едностранно повишаване на цените на услугите на топлинните счетоводители, тъй като за да се откажат от договора си с тях, те ще трябва да закупят уредите на друг топлинен счетоводител, който също в последствие вързвайки хората със собствените си уреди, би могъл да повишава цените си както и когато си иска.

5
Интернет и телевизия / Re: Проблем с Виваком
« -: Януари 21, 2013, 09:45:00 am »
Здравейте,
Би трябвало да има някаква причина. Ако вината е във тях - вероятно имате право на компенсация. Прочетете си договора, който сте подписал.

6
Топлоснабдяване / Re: Топлофикация
« -: Януари 18, 2013, 09:06:32 pm »
Всяка зима при чувствително застудяване се получава истерия по повод сметките за парно. Организират се проверки от всякакви институции, от които не произлиза нищо. Установяват се само отделни случаи, при които има грешки. И вместо да си вземем поука и да се работи еднопосочно, за да се избегне това през следващата година, всичко се забравя. Керванът си върви.....................кучетата лаят................
А каква са истинските причини за проблема, никой не говори за това.
Никой не говори за енергийната бедност.
Сметките за парно, ток, вода и прочие комунални услуги надвишат ли 10 % от доходите на семейството, стават социално непоносими. И понеже цената на тези услуги много трудно ще бъде намалена, то изводът е, че трябва да се работи върху това да се повишат доходите на хората. Ако примерно в момента при 1000 лева доходи на четиричленно семейство, разходите за комунални услуги са около 100 лева, едва ли ще има такива оплаквания и жалби от неточни сметки. В момента понякога тези разходи надвишават всички доходи в семейството.
Едновременно с това, трябва всички институции и организациите на потребителите, топлофикациите и фирмите за топлинно счетоводство да работят за това, сметките да стават по-ясни и по разбираеми. Трябва да има и пълна прозрачност как се формира цената на топлинната енергия. Всичко това ще върне доверието в тази услуга.

7
В момента Общите условия зя ползване на електроразпределителните мрежи предвиждат и при трите дружества санкции за такова нещо. Трябва да процетете Общите условия на ЕВН за ползване на мрежата. В момента те променят Общите си условия и трябва да се следи кога ще бъдат утвърдени новите им условия. Би трябвало и в тях да са заложили такива санкции в полза на потребителите. Дори съм сигурна в това, тъй като ДКЕВР следи за качеството на енергията, но по сигнал на потребителите.

8
Аз лично съм на страната на Булсатком. Смятам, че БТВ медия груп от позиция на силата се опитва да наложи изгодни за себе си клаузи в договорите. Това не е и първия такъв случай с тази телевизия. Известни са конфликтите между БТВ и Халваджиян и БТВ и Нова. И защо? - за да гледаме ние зрителите нескончаемите реклами в тази телевизия и да плащаме по-високи такси, защото неминуемо по-високите плащания от кабелните телевизии към БТВ ще се отразят в таксите на крайните потребители.

9
Банки / Re: SG Express bank
« -: Декември 13, 2012, 05:33:29 pm »
Здравейте отново,
За да се направи преценка какви са Вашите шансове да спечелите такова дело, е необходимо да се прочетат внимателно договорът, който сте подписал и приложимите към него Общи условия на банката, във вида им, който е бил към момента на подписване на договора. Възможно е и Вие да сте във същата ситуация като Пламен от Русе и спрямо Вас да е приложена неравноправна клауза от страна на банката.
Моето мнение като юрист е, че масовата реакция от пострадалите потребители под формата на завеждане на индивидуални или колективни искове срещу поне една банка, би могла да бъде стимулираща за промяна на законодателството в по-добра за хората посока.

10
Електроснабдяване / Re: ДКЕВР начин на работа
« -: Декември 12, 2012, 10:38:18 am »
Ето становището на ДКЕВР по въпроса, но виждам, че Вие сте го прочели.
http://www.dker.bg/NPDOCS/stanovishte_1.pdf

11
Банки / Re: SG Express bank
« -: Декември 11, 2012, 11:42:41 pm »
Големият проблем не е точно начина на формиране на лихвения процент, защото формулата е ясна към момента на подписване на договора от страна на клиента, макар че и тук има рискове. Клопката при банките се крие в Общите условия за конкретния банков продукт, където те залагат възможността едностранно по своя преценка да променят тази формула, както и да променят банковите си такси. Затова е добре да ни посочете какъв продукт Ви интересува, за да погледнем приложимите Общи условия на банката и да се запишете за консултация. Похвално е, че се интересувате от тези неща преди да подпишете договор. В приемните на Активни потребители идват основно хора, които вече са пострадали от некоректни търговции и институции. На такъв етап единствения вариант остава да се водят дела, което е свързано с финансови възможности и голямо търпение.

12
Банки / Re: SG Express bank
« -: Декември 11, 2012, 10:52:00 pm »
Какъв точно продукт на банката Ви интересува?

13
Електроснабдяване / Re: ДКЕВР начин на работа
« -: Декември 11, 2012, 10:48:03 pm »
Здравейте,
Няма да стане с петиция. И това са наистина европейски изисквания, но вероятно не от времето, през което сте живели в чужбина, а то по-скоро. Това деление на компаниите и дейностите е във връзка с последните европейски директиви, отнасящи се до електрическата енергия. Ако наистина много Ви интересуват - ще Ви напиша точните им номера. В общи линии изискването е да бъдат разделени дейностите от преноса, разпределението и доставката на електрическата енергия в отделни компании и отделно се заплаща за т.н. мрежови услуги каквито са достъпа до електропреносната мрежа (собственост на НЕК) и електроразпределителната мрежа (собственост на съответното електроразпределително дружество). Отдело, пак европейско изисквание е да се посочи какъв е делът във Вашата сметка, който се формира от зелена енергия (т.н. ВЕИ - възобновяеми енергийни източници - фотоволтаични, вятърни централи и малки ВЕЦ) и т.н. кафява енергия (централи за високоефективно комбинирано производство. С една дума това са си европейски изисквания от последните години - 2010,2011,2012 г. В сметката Ви също има и компонент невъзстановяеми разходи - това са разходи на енергийните компании, които те не могат да възстановят от приходите си за енергия (например поддържат мрежи в някое затънтено село, където живеят 3-ма човека), но закона ги задължава да правят.
В края на краищата на Вас няма да Ви стане по-добре, ако нямате това разделяне на сметката Ви по компоненти, но сумата Ви за ел.енергия е пак същата. Просто Ви дават повече информация каква част от Вашата сметка от какви компоненти се формира, т.е. правят т.н. енергиен микс и от всички тези компоненти правят обща цена на електрическата енергия.
Вярно е, че е трудно тази разбивка да се обясни на потребителите, особено на възрастните хора, които не могат да платят тези сметки. Но това е друг проблем, който засяга социалната непоносимост на цените на енергията и т.н. енергийна бедност на населението. Това обаче е проблем на българската държава, а не на компаниите.

14
Извинете, каква е тази организация "Защита на потребителя"? И ако не мислите, че ще Ви помогнат - защо сте се обърнали към тях? Принципно в България няма институция, която да принуди търговеца да удовлетвори или компенсира Ваш материален (какъвто е потребителския) интерес. Него трябва да си го защитите пред съда. Определени държавни органи имат ограничени контролни функции доколко даден търговец спазва изискванията за дейността си по закон. Ако се констатира закононарушение, съответния орган може да глоби търговеца, но не и да го задължи да Ви компенсира. Непревителствените организации, каквато е и Активни потребители, имат много ограничени възможности - могат само да Ви консултират, да дадат гластност на Вашия случаи и да направят предложения за промяна на законодателството. Най-силната възможност е да предявят колективен иск, но за това се иска сериозен финансов ресурс и при всички случаи няма как да се получи без Вие да се включите в поемането на Вашата част от разходите по такова дело.

15
Още едно полезно интервю:
http://offnews.bg/index.php/132679/intervyu-lyubomir-hristov
Явно трябва да последваме примера на Словения - масови дела на хората, които са пострадали, съченати с публични протести и други мероприятия.

Страници: [1] 2 3 ... 7