Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - egotseva

Страници: 1 [2] 3 4 ... 7
16
Непременно гледайте това предаване -
http://www.btv.bg/shows/lice-v-lice/videos/video/1515421224-Imat_li_ravni_prava_bankite_i_klientite.html

Най-после някой да принуди Левон да си признае, че банките "допускат грешки" и че трябва да променят своето отношение спрямо потребителите.
Но истински напредък ще е да ги принудим да си признаят, че това не са "грешки", а тяхна целенасочена политика. И в положението на Пламен от Русе са хиляди хора, които просто не познават правата си и нямат финансов ресурс да водят дела, защото делата се оказват скъп лукс. Пък и като практикуващ адвокат със съжаление трябва да споделя, че хората са обезверени относно ефективността на правосъдната система и знаят, че могат да получат справедливост понякога след десетина години.

17
Здравейте,
Мисля, че след като живеем в сграда-етажна собственост, ние още закупувайки си жилището там сме станали част от една общност. И понеже в тази общност оправия няма - все ще се намери някой да е контра на всички други, то затова си трябва да си има закон и някои неща да са уредени там. Иначе съгласие в етажната собственост няма да се постигне никога. Най-лошото е когато трябва да се събират пари, за да се поддържа сградата. Сега чувам, че някои хора в нашата сграда (от 66 апартамента - ужас!!!) са си решили самостоятелно и са си купили уреди за дялово разпределение от фирмата, която ни обслужва до момента. Да ама такова решение се взема от собствениците, притежаващи 2/3 от идеалните части. И сега ако на Общото събрание вземем решение да сменим фирмата - тези хора трябва да си купят нови уреди. Но те няма да искат. Предстои ни това Общо събрание през декември или през януари. Да видим какво ще стане.

19
Здравейте,
Вече на втора инстанция Пламен Стоянов успя да осъди Булбанк за надвзети суми в резултат на неравноправни клаузи. Съдебните решения четете тук:


http://legalacts.justice.bg/ShowAct.aspx?actId=2387873

http://www.justice-ruse.org/court/filter/0063d812/809a2612.htm

20
Здравейте,

Ипотека, която не е подновена след изтичане на 10-годишен срок може да бъде залечена от Вас самостоятелно без да се занимавате с банката. Но трябва да се обърнете към юрист да Ви помогне да оформите молбата за заличаване. След плащане на съответните такси и подаване на молбата, ипотеката ще бъде заличена. В други случаи, когато не е изтекъл 10-годишния срок, а заемът е изплатен, това може да стане с молба от банката, в чиято полза е вписана ипотеката, но при всички случаи от банката ще Ви накарат да си платите таксите за това, които не са малки.

21
Плодове и зеленчуци / Re: Мандарини с боя
« -: Декември 04, 2012, 02:02:34 pm »
Здравейте Lusi,
Това с червеите не ми се е случвало, но много благодаря, че ме предупредихте. Питам се, ако ми се случи, на кого да се оплача като в повечето случаи все още не издават касови бележки по пазарите. Ще кажете, купувай само от места, където издават касови бележки, но най-хубавата стока и с най-прилични цени е по пазарите.

22
Плодове и зеленчуци / Re: Мандарини с боя
« -: Ноември 28, 2012, 01:39:10 pm »
Здравейте,
И на мен са ми се боядисвали ръцете от мандарини и портокали, но никога не съм се замисляла, че може да са боядисани. Имам един познат, който внася и продава на една борса плодове и зеленчуци, смятам да го попитам и ще пиша тук какво ми е отговорил.
А за бананите съм гледала филм, че ги берат зелени, мият ги в някакви препарати, карат ги зелени и после ги обгазяват с някакъв газ, от който зреят за отрицателно време.

23
Разни (Други) / Re: Въпрос за институциите
« -: Ноември 27, 2012, 09:10:09 am »
Здравейте,
Българска национална асоциация Активни потребители е неправителствена организация, която си е поставила за цел защита правата на потребителите. Като неправителствена организация, Активни потребители може да оказва съдействия предимно като информира и консултира потребителите, но за разлика от държавните органи като Комисия за защита на потребителите, Държавна комисия за енергийно и водно регулиране, Комисия за регулиране на съобщенията и др. държавни институции, Активни потребители няма право да проверява дейността търговците и да им налага санкции за закононарушения. Тук следва да отбележим, че дори и тези държавни органи няма правомощия да заставят търговците да компенсират потребителите, когато са ги ощетили. Такава компенсация потребителите могат да получат само по съдебен ред.
Заблуда е мнението, че Активни потребители се финансират от държавата. Активни потребители се финансират основно от европейски проекти (парите от европейски проекти обаче имат своето стриктно предназначение, определено от проекта) и в много малка степен от членски внос и абонамент на списанието, което издават.
Вече много години нашата държава не харчи средства за потребителите. Напротив, за да признае една организация на потребителите за представителна, дължавата поставя много тежки условия като например издръжката на поне 9 приемни в областни градове в страната и забранява получаването на средства от потребителските организации от бизнеса. И ако получаването на средства от бизнеса наистина вкарва организациите в конфликт на интереси и всепризнато е, че тези организации трябва да са независими от бизнеса, то изискването за поддържане на приемни, отговарящи на всички изисквания, които са заложени в момента в законодателството в страната означава потребителската организация да похарчи минимум 120 000 лева годишно за тези приемни. Срещу това за 2012 г. в бюджета на държавата стоят 70 000 лева за компенсация на потребителските организации, които пари чиновниците се чудят как да използват за други нужди, вместо да компенсират някоя потребителска организация, че се е помъчила да изпълни изискванията на закона.
Има хилади варианти, при които тези 70 000 лева да бъдат наистина използвани за защита интересите на потребителите и без да бъдат дадени на някоя потребителска организация ако никая не изпълни изискванията на закона. Например има крещяща необходимост потребителите да бъдат информирани за своите права и това се знае от всички държавни органи, получаващи жалби от потребители. С тези пари могат да се издадат информационни материали, които да се раздават в приемните на държавните и общински органи.
Генерален извод от всичко казаното е че държавата целенасочено унищожава истинското организирано потребителско движение и се затлачва се от жалби на потребители без реално да има капацитет да извърши нужните проверки и да предприеме действия, за които има компетентност. За превенция изобщо не говорим - няма никакви напъни в този аспект.
Друга последица от тази политика е, това, че потребителските организации в чист вид изчезват, появяват се хибридни организации, които се финансират от бизнеса или се използват като трамплин за политическа дейност и като цяло под прикритието на защитата на интересите на потребителите преследват други свои цели.
Жалко, много жалко.....................

24
Реклама / Re: izlugan.com
« -: Ноември 21, 2012, 03:08:37 pm »
Здравейте, пишете тук. Питайте. Ще се постараем да Ви отговорим и да Ви помогнем да се ориентирате какви са Вашите права и към кого трябва да се обърнете, за да ги защитите.

25
Комуникации / Re: Съвет за наглите Виваком
« -: Ноември 21, 2012, 03:04:27 pm »
Здравейте,

Прочетох публикациите в тази част на форума. За съжаление когато имаме личен проблем - се оплакваме, а не участваме в организирани мероприятия и събития. Имаше такива срещу мобилните оператори - ходиха 20-30 човека. Признавам си, че и аз не ходих. Беше през уикенда, студено и т.н. Все пак имаше някакъв ефект - даде се гласност и се информира обществото, че проблемите са сериозни. Мисля, че нещата станаха по-добре след осигуряване на преносимостта на номерата и след отпадане на автоматичното подновяване на срочните договори, които можеше да се прекратят само ако платиш неустойка в размер на всички такси до края на договора. Извода от цялата дандания с мобилните оператори е, че потребителите са силни само ако са организирани.

Като юрист Ви призовавам да изчитате внимателно Общите условия преди да подпишете договора. Ако нещо не разбирате, консултират със свой познат юрист или почетете из интернет. Пишете в този форум и питайте. Ще Ви бъде отговорено и ще бъдете посъветвани какви са правата Ви и как да постъпите. Но го правете преди да подпишете договор, а не като на вратата Ви почука съдия-изпълнител. Ако стигнете до него, дори да имате основателни възражения, трудно може да Ви се помогне. Или поне не без да се води ново дело, което е трудно и означава първоначално плащане на всички такси и разноски по делото, макар и в последствиеда Ви бъдат възстановени тези суми ако го спечелите тези.

26
Преглеждайки тази част от форума, ми става ясно: първо - потребителите не знаят правата си; второ - не правят усилия да се информират. В приемната на Активни потребители идват преди всичко хора, на чията врата е потропал съдия-изпълнител или които са пропуснали всички възможности да се защитят. Моля Ви хора, интересувайте се предварително за правата си или най-малко, реагирайте веднага след като се случи нещо. Не чакайте с години.
Относно тона, който е употребен - не искам да коментирам. Въпрос на възпитание.

27
Здравейте,
Моля да не се публикуват в този форум банкови сметки и мероприятия за събиране на средства, както и реклами на организации, събиращи средства. Целта на Асоциация активни потребители не е такава. Асоциацията има за цел, включително чрез този форум да помага на потребителите да знаят и защитават правата си.

28
Стоки за бита / Re: Проблем с перомолив
« -: Ноември 20, 2012, 01:13:54 pm »
Е, сега. какво да правите - купете си ново. И този път си пазете касовата бележка, особено ако дават гаранционен срок. ;)

29
Месни продукти / Re: Кайма на \\
« -: Ноември 20, 2012, 01:09:46 pm »
Определено е за предпочитане да смелят месото пред очите Ви. Месото по се разпознава прясно ли е или не.

30
Топлоснабдяване / Re: Топлофикация София
« -: Ноември 20, 2012, 12:31:00 pm »
Здравейте, ако все още получавате такива големи сметки, поискайте обяснение от Техем на какво се дължат. Техем има данните за цялата Ви сграда и всички апартаменти в нея. Възможно е много от апартаментите да са се отказали от отопление и тогава сметките на другите скачат много, защото отоплението като цяло става неефективно. Попитайте ги дали отоплението за сградна инсталация не надвишава отделената енергия от радиаторите в сградата. Ако положението е такова, по-добре цялата сграда да се откаже от отопление. Това става с решение на 2/3-ти от собствениците.

Страници: 1 [2] 3 4 ... 7