Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - egotseva

Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 7
31
Топлоснабдяване / Re: Топлофикация
« -: Ноември 20, 2012, 12:26:59 pm »
Специфичният разход за подгряване на един кубически метър топла вода се определя от фирмата за дялово разпределение по официално утвърдена Методика по изчислителен път. Лошото е, че тези фирми не анализират и не обясняват потреблението в сградата през различните месеци, а то се променя и влияе върху специфичния разход за 1 куб. метър вода.

32
Топлоснабдяване / Re: Топлофикация
« -: Ноември 20, 2012, 12:10:50 pm »
Действително, когато топлата вода не идва продължително време след като пуснете крана, може да се окаже, че помпата трябва да се смени. Но това трябва да го каже техник от топлофикация. Предполагам, че ако се оплачите, ще изпратят районния тихник да провери за какво става въпрос. На мен ми прави впечатление, че сутрин рано или вечер късно, когато хората по принцип не ползват топла вода и при нас е необходимо време, за да дойде топлата вода, въпреки, че и абонатната станция и помпата са ни нови. Аз живея на четвъртия етаж.

33
Топлоснабдяване / Re: Топлофикация София
« -: Ноември 20, 2012, 12:00:32 pm »
Здравейте, Markov e прав - питайте фирмата за дялово разпределение защо има такава аномалия в данните на водомера за топла вода. Може да се окаже човешка грешка. Иначе отчена на ВиК не се взема предвид за топлинната енергия за топла вода. Фирмата за дялово разпределение си отчита самостоятелно и на база показанията за изразходваната вода, отчетена от водомера за топлата вода, Ви изчислява по математически път по официално одобрена Методика топлинната енергия за подгжряване на топлата вода. Ето защо за различните месеци често се получава различно количество топлинна енергия за подгряване на един кубически метър топла вода.

34
Да, имате право и е възможно да спечелите такова дело, но трудно се доказва  - трябва да водите свидетели, които да докажат колко сте се тормозили от това дело. Съдът присъжда обезщетения за нанесени нематериални вреди по справедливодт, сиреч по негова преценка.

35
Лекарства / Re: Своеволията в аптеките
« -: Ноември 18, 2012, 12:15:58 pm »
С аптеките много трябва да се внимава. Особено ако купувате скъпи и силни лекарства, например антибиотици. Аз имам много горчив опит и мога да го споделя, за да предупредя хората къде да внимават. ПЪРВО - след като закупите антибиотика, още на касата на аптеката вижте дали лекарството отговоря на рецептата. Случвало ми се е в аптеката да нямат предписаните ми милиграми и да ми дадат двойно по-силно лекарство, без да ме предупредят, че трябва да разделям капсулата (и праха в нея, представете си) на две . Не знам какво можеше да се случи с детето ми, яко аз не бях прочела внимателно прескрипцията на антибиотика, защото на 10-годишната ми дъщеря поради силната инфекция, които имаше, й беше предписана максималната доза за възрастен човек. Ако аз бях започнала да й давам два пъти по-силен антибиотик, щях два пъти да надвиша максималната доза за възрастен човек. Обяснението в аптеката бе, че не се произвежда по-малката дозировка, което изобщо не беше вярно, защото в съседната аптека ми продадоха по-малката доза.
Вторият случай ми бе още по-фрапантен. Трябваше да закупя антибиотик от 5 хапчета, който струваше 60 лева. Всяко хапче бе опаковано отделно във вакумирано фолио. Третото хапче, което трябваше да изпие дъщеря ми се оказа болкоуспокояващо, а не предписания ми антибиотик. От аптеката ме обвиниха, че сама съм си разменила хапчето и аз се принудих да дам още 60 лева, за да купя цяла нова опаковка, защото докторът бе категоричен, че трябва дъщеря ми да изпие 5 хапчета. Затова в такива случаи, извадете на касата всички опаковани хапчета от кутията и ги прегледайте едно по едно, дали отговарят на рецептата и дали са в срок на годност.
Другият проблем, е че много от аптекарите си позволяват да разсъждават върху рецептите на лекарите и да съветват пациентите да заместват едни или друго лекарство. Възможно е понякога да са прави. Въпросът е, че от юридическа гледна точка, изписвайки рецепта, и подписвайки се, докторът поема отговорност за лечението на пациента. Ако рецептата не бъде спазена - очевидно не може да му се търси отговорност.

36
Бяла техника / Re: въпрос за връщане на стока
« -: Ноември 18, 2012, 11:56:14 am »
Лошо е че не пазите касовата бележка. Но все пак можете да се обадите и да обясните какво се е случило в магазина. Понякога се отнасят човешки и доброволно заменят стоката. И друг път си пазете касовата бележка, за да защитите правата си добре. Иначе те спокойно могат да кажат, че не сте пазарували от техния магазин.

37
Топлоснабдяване / Re: Електрон Комерс
« -: Ноември 18, 2012, 11:49:18 am »
Здравейте, ако имате проблем с Топлофикация (а и с който и да е търговец - електро, ВиК, банка и т.н.), запишете се за консултация в приемната на Активни потребители. Юрист ще разгледа всичките Ви документи и ще Ви консултира какво да предприемете. Консултациите са безплатни за членовете на Активни потребители. Най-лошата позиция е да спрете да плащате, разчитайки, че няма да могат да Ви осъдят. Ако имате основателни възражения, трябва да реагирате своевременно. Не очаквайте съдия-изпълнител да почука на вратата Ви и чак тогава да предприемате мерки, защото в този момент защитата Ви е много трудна. Ще се наложи да водите ново дело и изцяло да поемете разноските по него. Ако възраженията са Ви основателни, съдът ще осъди Топлофикация да Ви върне тези пари, включително хонорара, който ще платите на адвоката си, но това ще стане след доста време. Ако реагирате своевременно и предявите възраженията си в точния момент и те са основателни, ще бъдат взети предвид, без да се налага да плащате съдебни такси.

38
Има някакво обяснение за различния процент енергия за сградна инсталация, свързан с технологични особености на сградната инсталация. Иначе съгласно официално одобрената методика, топлинния счетоводител изчислява процента за сградна инсталация и го разпределя според обема по проект на апартаментите. Няма логика на апартаменти с един и същ обем, получаващи енергия от една и съща абонатна станция да има различен процент за сградна инсталация поради това че се намират на различни етажи. Обяснението се крие някъде другаде и с това е най-наясно топлинния Ви счетоводител. Поискайте обяснение - длъжни са да Ви го дадат. Друг е проблемът, че не им се занимава или пък така обясняват, че никой неинженер нищо не разбира.

39
Топлоснабдяване / Re: Проблем с Термокомплек
« -: Ноември 16, 2012, 06:18:32 pm »
ДКЕВР не следи и не контролира работата на топлинните счетоводители - това го прави Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Това Министерство проверява документите на топлинните счетоводители и ги вписва в регистъра на топлинните счетоводители. Пишете до МИЕТ и се оплачете. Непременно приложете молбата Ви с входящия номер до топлинния счетоводител. Добре е че сте писали. Ако се оплаквате устно съвсем пък никой няма да Ви обърне внимание.

40
Топлинната енергия, измерена в абонатната станция и отдадена от сградната инсталация се изчислява от топлинния счетоводител по официално приета методика и се разпределя на отделните апартаменти според техния обем по проект без значение на кой етаж се намират. Няма обосновка на апартаменти с еднакъв проектен обем, да се разпределя различен процент за сградна инсталация според това, на кой етаж се намират. Да не би двата кръга да са към две отделни абонатни станции или да има някаква технологична особеност в сградната инсталация, която да е причина за такава разлика? Ако е така, при всички случаи топлинния Ви счетоводител е наясно защо се получава така и може да ви даде точно обяснение. Друг е въпросът, че на тях не им се много обяснява или пък обикновения неинженер нищо не разбира от техните обяснения.

41
Здравейте, като юрист съм имала случай, когато човекът беше изминал целия път - полиция, прокуратура без никакъв резултат. Бяха изминали три години в разправии и нерви. Сумата му беше изтеглена от сметката от терминал в Санкт Петербург, а той можеше да докаже, че два часа преди това е теглил със същата карта от банкомат в София и че не е излизал от България. Ставаше въпрос за около 7 000 лева. Оставаше му единствено да заведе дело срещу банката, но за съжаление той не събра сили да го направи. Някак не повярва, че тези пъри ще му бъдат възстановени, а виждаше пред себе си още поне 3 години съдебни разправии без резултат и се отказа.

42
Банки / Re: Уникредит Булбанк - измамници
« -: Ноември 16, 2012, 03:54:20 pm »
Г-н Красимир Иванов,
Това е проблемът на повечето потребители на банките. Не могат точно да разберат по какъв начин банката ги "стриже", за да си защитят правата. А че банките го правят - това се доказа вече от много съдебни решения, от които се вижда, че банките имат неравноправни (сиреч нищожни) клаузи в общите си условия, въз основа на които едностранно си начисляват лихви и такси, както и когато решат. С това не казвам, че всички банки го правят, нито пък че всякога и спрямо всички клиенти го правят. Нито пък казвам, че във всички случаи едностранно променените Общи условия, лихви и такси са незаконни. Затова при Вас всичко вероятно е наред, но.....................има много случаи, когато съдът установява обратното. Жалкото е, че понякога потребителите разбират, че са в такава ситуация, чак като съдъята-изпълнител им похлопа на вратата и им каже, че има издаден изпълнителен лист за целия кредит плюс наказателни лихви, глоби и разноски. Човекът теглили 50 000 евро, а трябва веднага, в седмодневен срок да върне 70 000 евро. Пък ипотекираният имот поради сриването на пазара преди бил оценен за 50 000, а сега не струва и 30 000. Та човекът се чуди откъде да събере пари за дело, та да доказва, че банката е приложила нищожна клауза и е направила целият дълг изискуем, пък и осъдила човека. Ето това трябваше да вземе предвид Конституционния съд и да не позволява банките да се ползват от тази процедура за осъждане на хората, която не им дава възможност да се защитят.

43
Това трябва да се прочете - http://www.angrysheep.org/?p=319.
Очевидно няма вече да има хора, които ще се "излъжат" да теглят потребителски кредити.

44
Топлоснабдяване / Re: ТЕЦ гр Казанлък
« -: Ноември 16, 2012, 03:30:13 pm »
Те не могат да не знаят каква сума търсят от Вас и как са Ви я начислили. А Техем си съществува. Може би не в Казанлък, но си имат офиси из страната. Вероятно Вие сте към офиса им в Пловдив. Ето техните данни за контакт:

гр. София, п.к. 1111   Техем   тел: 02/9702828
ул. Проф. Г.Павлов №3       02/9702829
www.techem.net/bg/

Офиси в страната:       факс: 02/9702848
гр. Пловдив, п.к. 4000        02/9702849
ул. Ал. Пушкин №7       

45
Топлоснабдяване / Re: ТЕЦ гр Казанлък
« -: Ноември 16, 2012, 03:22:22 pm »
За съжаление, това не е правилната позиция като просто спрем да плащаме. Съдията-изпълнител рано или късно ще събере сумите, за които сме осъдени. Да не говорим, че сумите се утрояват от лихви и разноски по делата.
Ако имаме причини и основания да оспорваме сметките си, трябва да го направим своевременно. Ако сме платили сумите и имаме документ - няма кой да ни накара да ги платим двойно. Но трябва да реагираме по подходящ начин. Във конкретния случай е много важно господинът да си пази документите, че е платил. Много хора казват, че са платили, но не си пазят документите. И като не могат да докажат плащането - трябва да платят наново. Пък и кой помни със категоричност преди 3-4 години какво е плащал.
Важно е също да се провери кога е направено плащането - преди или след завеждане на делото от Топлофикация Казанлък. Ако е преди завеждане на делото - не се дължат разноските по това дело. Ако е след завеждане на делото, нищо че е платена сметката, се дължат и разноските по делото.

Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 7