Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - egotseva

Страници: 1 ... 5 6 [7]
91
Електроснабдяване / Проблем с ЧЕЗ
« -: Юли 02, 2012, 12:52:12 pm »
Здравейте,
Прекъсването на ел.енергията е уредено в чл.31 от Общите им условия - http://www.evn.bg/Download/AGB/EVN_OU_ES_BG-%281%29.aspx

И трите ЕРП-та имат аналогични текстове в Общите си условия. Предвиждат, че няма да Ви уведомяват допълнително за прекъсването на снабдяването с ел.енергия поради неплащане, тъй като вече във съобщението за сметката си, което сте получили отдолу е изписано, че при неплащане в срока ще Ви преустановят снабдяването. Така, че със сигурност няма да Ви предупредят. Съгласно ОУ имат право да Ви преустановят снабдяването, в случай, че забавите плащането с 10 дни след срока за плащане, т.е. 10 дни след датата на фактурата, която е отбелязана във съобщението за сметката Ви. В ОУ пише, че срокът за плащане е 10 дни след издаване на фактурата. Нямам представа на практика дали спазват този срок или изчакват още. Може в летните месеци да се съобразяват с това, че хората са в отпуск. Във всеки случай не можете да разчитате, че ще изчакат - не са длъжни.

92
Топлоснабдяване / Re: Електрон Комерс
« -: Юни 27, 2012, 02:35:49 pm »
Не сте ли правили рекламация на изравнителните сметки? Какво Ви отговарят? Все пак трябва да Ви дадат някакъв отговор защо Ви се отчита такова голямо потребление. Няма значение колко човека сте. Потреблението на парно не зависи от броя хора, а от броя на отоплителните тела и начина на ползване на отоплението. От значение и какъв тип е Вашата сграда - ако живеете в панел, който не е изолиран, сметките ще Ви са много по-големи от тези на подобен апартамент в санирана кооперация. Влияние оказва и броя на апартаментите, които не ползват парно в сградата. Кражбите на енергия вътре в сградата също много се отразяват на сметките именно на съвестните потребители. Топлофикациите гледат да стоят надалеч от тези проблеми - и донякъде с право. Нашия блок например се състои от 67 апартамента и сме като риба, рак и щука. Няма оправия. Щранговете имат течове, прозорците в общите части са в лошо състояние - никой не го интересува. Аз бях домоуправител една година, съпругът ми две. Направо се изтощихме от разправии. С триста зора сменихме един щранг минаващ през 7 апартамента, че имаше теч; ремонтирахме покрива и сменихме входната врата с алуминиева. Веднаха се почувства, че входът се стопли. Но за други неща не ни останаха сили и се отказахме. Следващите след нас се мъчат да поддържат това, което направихме, но гледам, че не правят нищо към подобряване на входа. Имам позната, в чийно сграда направиха абсолютно пълно саниране - не само с външна изолация, а и мазета, тавани, дограми, инсталации - всичко. Сложиха им и соларна инсталация на покрива за топла вода. Сметките им за топлинна енергия паднаха на 40 процента от миналогодишната консумация. Но те са само 10 апартамента. Събраха по 4 000 лева на апартамент. Една от собственичките каза, че не може да отдели. Останалите събраха и нейните пари. И кандидатстваха за реновиране по някаква програма. Общо на апартамент им отпуснаха още по към 6 000- 7 000 лева за пълното саниране. Но това не може да се случи в блоковете с много апартаменти.

93
А те как са получили разрешение да монтират таблото точно на място, което пречи на Вашата гаражна врата?

94
Явно лошата хигиена и лошото качество на продуктите в този магазин не са инцидентно явление. Направете нещо, вие, които пазарувате в този магазин. Съберете информация и доказателства за няколко конкретни случая и подайте жалба до компетентните органи. Пазете си касовите бонове като доказателство.

95
Топлоснабдяване / Re: Електрон Комерс
« -: Март 19, 2012, 05:29:57 pm »
Винаги се е считало, че плащанията към топлофикация са периодични и давността е 3 годишна. Едва от 2007 г. насам има няколко решения на съдилища, които твърдят обратното. Но преобладаващите съдебни решения приемат 3 годишната давност. Заради тези противоречиви решения Омбудсманът поиска от Върховния касационен съд да се произнесе с абсолутно задължително решение за всички по този въпрос. Очаква се всеки момент да бъде прието това решение. Смятаме, че ще се приеме категорично, че давността е 3 годишна. Това обаче не означава, че Топлофикация няма да завежда дела и за по-стари задължения, защото съдът не се произнася служебно по въпроса за давността на вземанията. Съдът ще приеме по-старите от 3 години вземания за погасени по давност само ако потребителят е възразил за това в точния момент и по точния от юридическа гледна точка начин. Ето защо, в случай, че имате такива погасени по давност задължения към топлофикация непременно се посъветвайте с юрист, който да ви помогне да направите възражението за давност прецизно, за да бъде взето предвид.

96
Топлоснабдяване / Re: Електрон Комерс
« -: Март 19, 2012, 05:20:42 pm »
Здравейте,
Тръбите не са на топлофикация, а са част от вътрешната инстлация на сградата. Ако ги отрежете без да спазвате съответния ред, инсталацията няма да функционира и ще имате проблеми със съседите.
Принципно всяка промяна във вътрешната инсталация трябва да става със изработване на проект и решение за това трябва да вземат собствениците по правилата на Закона за етажната собственост.

97
Топлоснабдяване / \"НЕЛБО ИНЖЕНЕРИНГ\" ООД
« -: Февруари 23, 2011, 04:07:49 pm »
След като получите отговор на жалбата Ви, можете да се обадите на телефона на Активни потребители и да коментираме нещата. Ако сте член на асоциацията и сте от София или не се затруднявате да пътувате, можете също така, с всички документи, с които разполагате да посетите офиса на асоциацията в приемното време и да получите безплатна консултация по този и други потребителски въпроси, които Ви вълнуват.

98
Топлоснабдяване / \"НЕЛБО ИНЖЕНЕРИНГ\" ООД
« -: Февруари 23, 2011, 03:59:21 pm »
Здравейте,
Дейността на фирмите за дялово разпределение се контролира от Министъра на икономиката, енергетиката и туризма, към който можете да отправите писменно Вашето оплакване. Дейността на топлофикационните дружества пък се регулира и контролира от Държавната комисия по енергийно и водно регулиране. Поставеният от Вас проблем е свързан с дяловото разпределение на енергията вътре в самата сграда и наистина  трябва да се обърнете до топлинния счетоводител, както сте направили. Съветвам Ви да кореспондирате с топлинния Ви счетоводител само писменно, като се снабдявате с входящ номер на жалбата или молбата Ви. Копие от тази жалба можете да изпратите и на Министъра на Икономиката, енергетиката и туризма, както и на Топлофикация. При всички случай ако жалбата Ви е писменна и с входящ номер, ще Ви отговорят. Друг е въпросът какво ще разберете от отговора и доколко ще бъдете удовлетворен. Действително доста често се получава при обявяване на дати за годишен отчет на уредите за дялово разпределение, клиентът да не осигури достъп до жилището си. При такава ситуация топлинните счетоводители начисляват енергия за отчетния период на пълна мощност на радиаторите. След това потребителите имат срок за възражения, в които могат да осигурат достъп и да им се направи отчет. Тъй като обикновено никой не ползва през цялото време на денонощието топлинна енергия, то при всички случаи показанията на уредите ще дадат по-малка изравнителна сметка на съответния потребител и теоритично начислената му максимална такава ще бъде намалена. Това обаче ще се отрази в изравнителните сметки на другите потребители в сградата, които съответно ще се увеличат тъй като общото количество топлинна енергия отчетено от топломера в абонатната станция за цялата сграда остава константна величина, тъй като то е измерено с метрологично проверен уред - топломер.
Най-вероятно отговорът, който ще получите ще бъде в този смисъл с добавка за кои апартаменти са уважени рекламации и на какви основания. Като цяло трудно можете да проконтролирате дяловото разпределение във Вашата сграда, но все пак имате право да получите отговор на поставените от Вас въпроси.

Страници: 1 ... 5 6 [7]