Няма да конкретизирам ресторант, защото по мои наблюдения повечето са в нарушение. Таях някакви надежди, че след въвеждането на пълната забрана за тютюнопушене от 1 юни 2010г ще се облекчи положението, но са й вдигнали мерника на тая пълна забрана, а аз все още съм си един ощетен непушач.
Ситуацията - влизам в ресторант и питам къде е зоната за непушачи. Оказва се, че нямат такава обособена, да седна на някоя маса и те ще ми махнат пепелника (и в миг цигарения дим от съседните маси ще се изпари! уау, признавам ги ако го могат тоя номер). Обикновено в такива случаи излизам от заведението. Но трябва ли да е така?
Те очевидно са в нарушение. Какво следва да направя оттук нататък? Няма ли някакъв телефон, на който да се обадя и сигнализирам на момента? Това ми се вижда най-лесното и бързото. Телефонът на потребителя 0700 111 22 върши ли такава работа?
Виждам, че на вашия сайт има готова форма за онлайн оплаквания точно по този въпрос -
http://bnap.org/complaints/. Само че като избера от менюто \"Тютюнопушене на обществени места\" автоматично имам само една опция \"Продажбата на алкохолни напитки и тютюневи изделия на деца\" (което не е моят случай) - съответно не мога да си подам коректно оплакването. Предполагам, че става въпрос за някакъв бъг в системата.
И ако все пак успея да се оплача - онлайн или офлайн, какво следва? РИОКОЗ ли е контролният орган в случая ? След колко време се пращат хора за проверка и те могат ли да санкционират директно?
Видях, че има подобна тема отпреди време обаче там не пишеше нищо по същество относно гражданският контрол върху спазването на това ограничение.