Кауфер, мерси за помоща.
Геко ето подробности.
Разбрах че си клиент на столично ЕРР.
Членовете от ОУ (общите условия) гласят
Чл. 3. (1) Продавачът извършва дейността си в съответствие с изискванията на действащото законодателство, като гарантира:
................
\"5. Сигурността и непрекъснатостта на електроснабдяването;
6. Качеството на електрическата енергия;\"
ПРЕДМЕТ НА ПРОДАЖБАТА И УСЛОВИЯ ЗА КАЧЕСТВО НА СНАБДЯВАНЕТО
Чл. 5. (1) Продавачът продава на потребителите електрическа енергия с напрежение и мощност в съответствие с условията, при които е присъединен обектът към разпределителната мрежа, и с показатели за качество, приети от ДКЕВР, които са приложение към настоящите Общи условия.
(2) При получаване на писмено искане от потребител за проверка на качеството на електрическата енергия, продавачът е длъжен да я започне в срок до 5 (пет) работни дни. Проверката трябва да бъде с продължителност, позволяваща достоверно установяване на стойностите на съответните показатели, но не повече от 30 (тридесет) дни. Продавачът предоставя на потребителя екземпляр от констативния протокол с резултатите от проверката. При установяване на отклонения от нормираните показатели, продавачът предприема организационни и технически мерки за подобряването им, за което уведомява потребителя писмено в срок до 30 (тридесет) дни от констатацията. В случай, че резултатите от проверката покажат, че няма отклонения, разходите за проверката са за сметка на потребителя, а във всички останали случаи – за сметка на продавача.
(3) След писмено искане от потребителя в срок до 30 (тридесет) дни продавачът монтира за сметка на потребителя утвърдено от компетентния орган за метрологичен надзор регистриращо устройство на показателите за качество на електрическата енергия.
ОТГОВОРНОСТ НА ПРОДАВАЧА ПРИ НЕКАЧЕСТВЕНО ЕЛЕКТРОСНАБДЯВАНЕ
Чл. 44. Продавачът дължи обезщетение на потребителите при отклонение от допустимите показатели за качество на електрическата енергия в размер на 10 % от стойността на консумираната електрическа енергия с доказани отклонения в качеството, регистрирани от изправни регистриращи апарати, монтирани на мястото на измерване на електрическата енергия, без да е превишена предоставената мощност.
КОНСТАТИВНИ ПРОТОКОЛИ
Чл. 67. (1) В случаите, в които по силата на тези Общи условия се съставя констативен протокол, той се подписва от представителя на продавача и потребителя.
(2) Ако потребителят не присъства и/или откаже да подпише констативния протокол, протоколът се подписва от двама свидетели, които не са служители на продавача. Свидетели могат да бъдат и представители на сдружения на потребителите.
(3) В случай, че потребителят не присъства при съставянето на протокола, продавачът го изпраща по реда за изпращане на документи съгласно тези Общи условия.
В твоя случай НЕ СА СПАЗЕНИ ОУ. Вината е на ЕРР.
1.На са ти предоставили констативен протокол./наша група извърши обстоен преглед на .... и направи замервания на напрежението по отделните участъци/.
2. Това се протоколира. И всякакви горепосочени бля-бля са нарушение на ОУ. Най-общо казано в протокола минимум трябва да има вида на уреда с който е извършено замерването, класа му на точност, регистрационния му номер, датата и часа и т.н. Отделно двама свидетели /или ти/
3. Пиши нова Жалба до ЕРР с копие до ДКЕВР. В нея изрично настоявай:
- да се измерят качествените параметри на ел.енергията всъответствие по БДС.
- да се състави Констативен протокол които да отрази тези замервания.
- в него задължително да се опише дължината на трасето / мрежа НН/ и сечението и типа на захранващите проводници.