Автор Тема: Проблеми с EVN  (Прочетена 9012 пъти)

интрига

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Проблеми с EVN
« -: Февруари 14, 2007, 04:21:05 pm »
Здравейте !
Ние сме агенция за недвижими имоти и строителство \" Интрига \" ООД - гр.
Хасково.
Повода да Ви пишем това писмо е ,че сме крайно обидени и разочаровани от
отношението на  EVN- клон Хасково.
Имаме закупени парцели в регулация на гр.Хасково - местността \" Кенана \" и
изработени за тях инвестиционни проекти за строителство на еднофамилни
къщи.Подадохме молба-заявление за присъединяване/ платихме и таксите / към
EVN гр.Хасково , но от там категорично ни отказаха присъединяване ,
аргументите за което бяха , че линията била \" Частна \" ? ? ?Сигурно Ви
става вече ясно , че този отказ води до спиране на нашия инвеститорски
разчет ,от което носим материални и морални загуби.
Питаме се , как е възможно това ?
Та нали ние сме клиенти ?
Нали ние имаме право на това , което ни се полага по закон ?
Какви са тези взаимоотношения в тази пазарна икономика ?
Отговора за нас е - един голям абсурд !
Безумие и чувство за безнаказаност !
Очакваме отговор  за това , което се случва с нас.
Надяваме се на една развръзка на проблема .
Поздрави от екипа на \" Интрига \" ООД !
гр.Хасково - 6 300
комплекс \" Градски хали \" , ет.5 , офис 503
Росен Георгиев Карагьозов - управител

Послепис :
Служителите ,с които контактувахме от страна на EVN са :
Росен Иванов и началника на EVN - клон Хасково .

poli

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
жалба
« Отговор #1 -: Март 22, 2007, 12:12:15 pm »
Здравейте, бих искала да Ви помоля ако може да ми помогнете.Живея в ж.к.Младост, бл. 1А, и нямам парно от 3 години/напълно изключено/с демонтирани радиатори, но миналият отоплителен сезон фирма \"Електрон Комерс\" започна да ни начислява пари за отопление.Казаха ни, че имаме щранг в банята и затова ще плащаме за отопление.Искам само да добавя, че преди повече от 5г.поради повреда е изключен щранга от 1 етаж и няма отопление в банята за което има съставен протокол от Топлофикация.Това го казах и показах на служителя на \"Електрон Комерс\" но, резултат никакъв.Какво трябва на направя , ако и този отоплителен сезон ми начисляват пари за отопление? Само да добавя, че в нашият блок и имаме 60% спряно парно и от \"Електрон Комерс\" ни казах , че или всички ще се откажат от услугите на \"Топлофикация\" или на всички ще бъдат начислявани пари за отопление , за да си покрият загубите.И тъй като не могат да накарат живущите да си спрат парното започнаха да ни начислявят пари за отопление.И днес пак ходихме до \"Електрон Комерс\", но резултат никакъв.Даже имаме изравнителна сметка от 250лв.Моля , кажете ми какво да правя!

geko

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Проблем с електроразпределение - моля за съвет
« Отговор #2 -: Април 03, 2007, 11:18:05 pm »
Здравейте,
Имам къща в провинцията, в която напрежението на тока варира от 120 до 300 волта. Подадох оплакване до местното електроразпределение, дойдоха, премериха, вайкаха се, но не отговориха официално в едномесечния срок. Подадох втора жалба в която им обясних, че ще ги съдя. От тогава идваха няколко пъти и въпреки че е ясно че трябва да се изгради нов трафопост, те правят разни нелепи неща, за да го избегнат. Резултатът е, че нищо не се променя, а тези симулират някаква дейност. Не след дълго ще станат 2 месеца.
Каква е процедурата, за да заведа действително дело срещу тях? Мога ли да получа някакво съдействие от БНАП за този казус?

Предварително благодаря!

bakalin

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
Проблем с електроразпределение - моля за съвет
« Отговор #3 -: Април 04, 2007, 01:41:30 pm »
Още от самото начало си сгрешил.
Но реда е следния:
1. Подаваш ЖАЛБА, а не молба. С входящ номер и всичко останало.
До 24 часа (или 48 , зависи от Общите условия на дружеството) са длъжни да направят замерване и да издадат КОНСТАТИВЕН ПРОТОКОЛ.
Ако параметрите на доставяното напрежение се различават от установените по БДС ти намалят сметката с 10% (EVN)
2. По твое искане и за твоя сметка ТРЯБВА да ти поставят устройство, което записва параметрите в интервал от 1 месец, през 15 мин.
и тука вече си ги хванал - дружествата не разполагат с такива устройства - а те не са и сертифицирани по БДС.
3. Жалваш се до ДКВЕР - те ще изискат от ЕРР цялата документация по случая (дето дружеството я няма)
4 Ако нещо (ел.уред) в имота ти изгори - жалба до ЕРР и ако не си спазят Общите условия - съд.
по-подробно, ако искаш по мейла

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Проблем с електроразпределение - моля за съвет
« Отговор #4 -: Април 04, 2007, 02:28:55 pm »
bakalin,
темата е много интересна! Моля те, не я ограничавай до лични писма - пиши направо тук за да могат повече хора да научат и да се възползват от правата си.

geko

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Проблем с електроразпределение - моля за съвет
« Отговор #5 -: Април 20, 2007, 10:24:11 pm »
bakalin, много благодаря за обяснението!
Подадох две жалби. На втората пристигна официален отговор, който е, меко казано, подигравка. Той гласи:

\"Във връзка с вашето оплакване от м. Март 2007г. наша група извърши обстоен преглед на .... и направи замервания на напрежението по отделните участъци.
Поради факта, че разстоянието от трафопоста до вашата къща е много голямо има голям пад на напрежението.
Групата продължава своята работа и при непостигане на задоволителни резултати ще бъде предложено на ръководството през следващата 2008 година в този участък да бъде изграден нов трафопост.\"

Напрежението продължава да си пада при включване на произволен уред. Никой не прави нищо, а това да пишат че през СЛЕДВАЩАТА ГОДИНА може и да сложат трафопост....
Абе както и да е.

Как да подам жалба, която да ги прескочи като инстанция? Как да я подам до ДКВЕР (и къде)?

Това да ги накарам да сложат устройство, което отчита напрежението е абсурд. Изобщо, с това регионално разпределение тук просто нищо няма да стане. Трябва да направя нещо, след което някой да ги накара от София.
Нямам и никакви задръжки да ги съдя, но не съм сигурен точно как да го направя.

Предварително благодаря за съдействието!

kaufer

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 161
    • Профил
Проблем с електроразпределение - моля за съвет
« Отговор #6 -: Април 21, 2007, 10:44:20 am »
Жалбата до ДКВЕР трябва да отговаря на следните изисквания: да  са посочени името и адресът на жалбоподателя и енергийното предприятие срещу което е оплакването,  да са изложени обстоятелствата по случая,  да се посочи в какво се състои искането.  
Жалбата се подава до  комисията  чрез съответното енергийно предприятие, прилагате ксерокопия на  досегашната си кореспонденция с тях.  Енергийното предприятие е длъжно  да изпрати в комисията подадената жалба, становището си по нея, както и цялата преписка по жалбата, събрана в резултат на разглеждането й от енергийното предприятие, в три дневен срок  от получаването й.

bakalin

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
Проблем с електроразпределение - моля за съвет
« Отговор #7 -: Април 21, 2007, 12:25:26 pm »
Кауфер, мерси за помоща.
Геко ето подробности.
Разбрах че си клиент на столично ЕРР.
Членовете от ОУ (общите условия) гласят
Чл. 3. (1) Продавачът извършва дейността си в съответствие с изискванията на действащото законодателство, като гарантира:
................
\"5. Сигурността и непрекъснатостта на електроснабдяването;
6. Качеството на електрическата енергия;\"

ПРЕДМЕТ НА ПРОДАЖБАТА И УСЛОВИЯ ЗА КАЧЕСТВО НА СНАБДЯВАНЕТО
Чл. 5. (1) Продавачът продава на потребителите електрическа енергия с напрежение и мощност в съответствие с условията, при които е присъединен обектът към разпределителната мрежа, и с показатели за качество, приети от ДКЕВР, които са приложение към настоящите Общи условия.
(2) При получаване на писмено искане от потребител за проверка на качеството на електрическата енергия, продавачът е длъжен да я започне в срок до 5 (пет) работни дни. Проверката трябва да бъде с продължителност, позволяваща достоверно установяване на стойностите на съответните показатели, но не повече от 30 (тридесет) дни. Продавачът предоставя на потребителя екземпляр от констативния протокол с резултатите от проверката. При установяване на отклонения от нормираните показатели, продавачът предприема организационни и технически мерки за подобряването им, за което уведомява потребителя писмено в срок до 30 (тридесет) дни от констатацията. В случай, че резултатите от проверката покажат, че няма отклонения, разходите за проверката са за сметка на потребителя, а във всички останали случаи – за сметка на продавача.
(3) След писмено искане от потребителя в срок до 30 (тридесет) дни продавачът монтира за сметка на потребителя утвърдено от компетентния орган за метрологичен надзор регистриращо устройство на показателите за качество на електрическата енергия.
ОТГОВОРНОСТ НА ПРОДАВАЧА ПРИ НЕКАЧЕСТВЕНО ЕЛЕКТРОСНАБДЯВАНЕ
Чл. 44. Продавачът дължи обезщетение на потребителите при отклонение от допустимите показатели за качество на електрическата енергия в размер на 10 % от стойността на консумираната електрическа енергия с доказани отклонения в качеството, регистрирани от изправни регистриращи апарати, монтирани на мястото на измерване на електрическата енергия, без да е превишена предоставената мощност.
КОНСТАТИВНИ ПРОТОКОЛИ
Чл. 67. (1) В случаите, в които по силата на тези Общи условия се съставя констативен протокол, той се подписва от представителя на продавача и потребителя.
(2) Ако потребителят не присъства и/или откаже да подпише констативния протокол, протоколът се подписва от двама свидетели, които не са служители на продавача. Свидетели могат да бъдат и представители на сдружения на потребителите.
(3) В случай, че потребителят не присъства при съставянето на протокола, продавачът го изпраща по реда за изпращане на документи съгласно тези Общи условия.

В твоя случай НЕ СА СПАЗЕНИ ОУ. Вината е на ЕРР.
1.На са ти предоставили констативен протокол./наша група извърши обстоен преглед на .... и направи замервания на напрежението по отделните участъци/.
2. Това се протоколира. И всякакви горепосочени бля-бля са нарушение на ОУ. Най-общо казано в протокола минимум трябва да има вида на уреда с който е извършено замерването, класа му на точност, регистрационния му номер, датата и часа и т.н. Отделно двама свидетели /или ти/
3. Пиши нова Жалба до ЕРР с копие до ДКЕВР. В нея изрично настоявай:
- да се измерят качествените параметри на ел.енергията всъответствие по БДС.
- да се състави Констативен протокол които да отрази тези замервания.
- в него задължително да се опише дължината на трасето / мрежа НН/ и сечението и типа на захранващите проводници.

geko

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Проблем с електроразпределение - моля за съвет
« Отговор #8 -: Април 23, 2007, 07:11:46 pm »
Благодаря много!
Мога ли по някакъв начин да пратя опалкването до ДКЕВР и директно, независимо от местното електроразпределение. Абсолютно съм сигурен, че те няма да го препратят, независимо че са длъжни да го направят. Разправям се с тях вече 2-ри месец и \"арогантност\" и \"безотговорност\" са слаби определения. Реагират само на предупреждения за съд, при това се опитват да сплашват от своя страна и да не свършат никаква работа. Отговорът, който ми изпратиха и който цитирах по-горе много добре обобщава безизходицата. Като цяло ситуацията е силно неприятна и те се държат много бабаитски. Тук в тази провинция все още цялостната атмосфера е силно мафиотска.

didi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Проблем с електроразпределение - моля за съвет
« Отговор #9 -: Юни 15, 2007, 07:43:20 pm »
Здравейте!
Имам къща в София кв.Бункера, която не мога да обитавам поради проблеми с тока и водата. Токът спира през 20-30 мин., а вода няма по няколко дена през лятото. Подавала съм жалби, но обяснението е,че водопроводът е стар, строителството в района е голямо и не може да захранва всички къщи. Положението с тока е подобно. Непрекъснати аварии, стари системи. А ние какво да правим? Хладилниците се размразяват, пералните, бойлерите и миялните се задръстват от мръсната и кална вода, ел.уредите се развалят и т.н. Винаги съм била изрядна в плащанията на сметките си. Какво мога да направя и как да отстоявам правата си?
Предварително благодаря!

diavola

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Проблем с електроразпределение - моля за съвет
« Отговор #10 -: Октомври 31, 2007, 04:22:25 pm »
Миналата зима имах проблем с главното таблото на входa на блока в който живея. Към полунощ, главния прекъсвач изключваше и в следващите 15 минути не можеше да бъде включен. Но само 1/3 от апартаментите оставаха без ток!!! Знам точната причина за това, защото работя ел.поддръжка в една фирма. За да се реши проблема, трябваше да ходя 3 пъти до ел.разпределение в нашия град. 1-вия път ме накараха да напиша какви са "симптомите" на повредата - написах ги с леко загатване на причината. Естствено, след няколко дни, през които нищо не се беше променило, пак отидох и госпожите, които се занимават с приемане на молби, жалби и др. ме увериха, че няма никакъв проблем с таблото - техниците били ходили и не открили никаква повреда. Обясних им още веднъж за какво става въпрос и то така, че ако най-неграмотния индианец беше чул, щеше да разбере и да се сети как да отстрани повредата (това май ги ядоса). Накараха ме пак да го напиша и обещаха, че ще се вземат мерки по проблема. След 2 дни вече аз бях се ядосал и отидох пак при некадърните секретарки, ама този път не обяснявах, а направи започнах да ги обиждам на "некадърност" и "мързел". Припомних им, че пресата и медиите много обичат ел.разпределителните дружества и че, техниците там ги избират с конкурс - да не би да са по-умни от шефа...  С две думи, бях много ядосан и виках така, че да се чува и извън канцеларията. И чудото стана - от единия ъгъл на офиса се показа един господин със синя манта, с клеща и отвертка в ръка - ремонтираше контакта там, но не го бях видял, защото имаше още няколко човека (чакаха ме да се навикам на воля :-)) и едно бюро. Та, той изяви желание да му обясня какъв е проблема. След второто ми изречение (вече спокойно), човека нареди на едната, да напише на един лист какво да направят "ония" (дежурните техници). И го направиха. От тогава няма проблем.
Та, като чета този форум, май в България така се решават проблемите - с рогата напред. В противен случай, ще те смачкат...

bakalin

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
Проблем с електроразпределение - моля за съвет
« Отговор #11 -: Ноември 05, 2007, 12:04:27 pm »
Е, справили сте се \"по български\".
Но какво печелят останалите потребители от това поведение не е ясно.
А иначе Вашият случай щеше да бъде бързо разрешен и  с полза на останалите потребители ако .........
Но нали живеем в България :-)

mjjmiro

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
    • Профил
Проблем с електроразпределение - моля за съвет
« Отговор #12 -: Ноември 12, 2007, 08:44:02 am »
Здравейте,
   Аз съм от провинцията, в събота на 10.11.07г имаше силен вятър в резултат на което от стълба до нас хвърчаха искри. Тока спря сутринта на 10.11 и дойде към 13.00часа след 30 мин пак спря и дойде веднага като с това изгоряха 3 електроуреда - приемник за цифрова антена, телелизор и абсорбатор който не работеше а само беше включен в ел. мрежата. Малко по късно разбрах, че и на още трима от съседите са им изгорели ел. уреди- телевизори. Написахме жалби и ще ги подаваме. В трафопоста който ни захранва вечно има проблеми а и жиците не са обтегнати и крушките на ослетлението мигат и при най малкия вятър.
   От горните теми прочетох, че се изпраща жалба до ДКЕВР чрез местното ел. разпределение не може ли това да стане независимо то тях?? Благодаря

bakalin

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
Проблем с електроразпределение - моля за съвет
« Отговор #13 -: Ноември 12, 2007, 12:05:18 pm »
Здравейте :-)
За момента не е необходимо да изпращате жалба до ДКЕВР.
Но като зная каква е действителността в ЕРР то:
1. Подайте Жалба в ЕРР.
2. В нея подробно опишете нанесените Ви щети / телевизори, аспиратор и т.н./
3. Дайте телефон за връзка.
4. До 24 часа трябва да дойде КОМИСИЯ, която да прецени дали ЕРР са виновни за нанесените вреди
5. При пристигане на комисията / мин 2 души/ искайте да се лигитимират със служебни карти. Запомнете / или запишете/ имената им.
6. Изрично ги попитайте какви са техните служебни правомощия. Имат ли статут да установят причините за нанесените Ви щети. Ако те се окажат ел.монтьори по подръжка - те нямат такива.
7. Изискайте съставянето на КОНСТАТИВЕН ПРОТОКОЛ. това е ваше право  и задължение на ЕРРсъгласно Общите Условия /ОУ/
8.В протокола задължително да се впишат
8.1 Трите имена на представителите на ЕРР
8.2 Трите Ви имена или на Вашия представител.
8.3 Вида и бройката на изгорелите ел.уреди.
8.5 Най-важно за Вас е в протокола да пише нещо подобно : \"..на ....2007 в следствие на повреда в разпределителната мрежа / ако може да се уточни повредата/ се е получило пренапрежение ......
9. Трябва също така да се уточни и начина на Вашето обезщетение - дали ЕРР ще ремонтират повредените ел.уреди или Вие ще им представите фактури за ремонта им.
10. Съветвам Ви да подадете обща ЖАЛБА заедно с пострадалите комшии.

П.П. Пазете копия на всички документи. И подавайте жалбите само срещу входящ номер. Пазете и него.

mjjmiro

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
    • Профил
Проблем с електроразпределение - моля за съвет
« Отговор #14 -: Ноември 12, 2007, 05:08:15 pm »
Здравейте отново, багодаря за бързия и подробен отговор. Ние написахме жалби но всеки за себе си т.е имаме четири жалби. А между другото единия от дереците е наклонен и вчера имаше аварийна група която само го огледа и си тръгна и нищо повече. Описахме всичко и това с наклонения дерек, дали трябва да посочим в  жалба, че искаме да ни обещетят за изгорелите уреди.
       Благодаря отново, с най-добри пожелания!