Автор Тема: КЗК санкционира „Оргахим” АД  (Прочетена 544 пъти)

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
КЗК санкционира „Оргахим” АД
« -: Октомври 09, 2007, 12:07:50 pm »
КЗК санкционира „Оргахим” АД с 35 000 лв. за нелоялно привличане на клиенти
БГНЕС - 09 Октомври 11:35
Комисията за защита на конкуренцията санкционира. „Оргахим” АД, Русе, с 35 000 лв., за извършено нарушение по чл. 34, ал. 6 от ЗЗК.
Производството е образувано по повод промоцията „Нов живот за твоя дом”, организирана от „Оргахим” АД, под надслов „Оргахим ще ви залее с подаръци”. Дружеството е започнало кампанията през месец юли.КЗК установи, че участието в играта е обвързано със закупуване на продукт от гамата на компанията. Сред обещаните награди са 2 автомобила „FIAT Bravo” и 40 скутера “Peugeot”. Събраните материали показват, че стойността на наградите в промоцията, многократно надвишава допустимия законов праг. По този начин търсенето се определя от възможността за печалба, а не от обективни пазарни фактори. Комисията счита, че подобно поведение вреди на конкурентите предприятия и противоречи на правилата на лоялна конкуренция. /БГНЕС


За съжаление ниските санкции няма да спрат фирмите да правят такива реклами. За пример рекламата на кисело мляко Данон, в която се набляга на наличието на калций (не си я спомням точно, защото съм я гледала 1-2 пъти) или колите, които, ако си купите чипс, може да спечелите.

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
КЗК санкционира „Оргахим” АД
« Отговор #1 -: Октомври 09, 2007, 12:09:21 pm »
Да, добра, но малка стъпка напред! :( Какво са тези пари - още един автомобил все едно ...

Boogy

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 93
    • Профил
КЗК санкционира „Оргахим” АД
« Отговор #2 -: Октомври 09, 2007, 01:39:10 pm »
Съвсем очевидно е, че санкциите установени в Закона за защита на конкуренцията вече са неадекватни на икономическите интереси на голяма част от бизнеса. Просто глобата е по-малка от изгодата от разиграването на съответната рекламна игра и компаниите започват умишлено да нарушават закона като калкулират и глобата в бюджета на кампанията си.
Ако не се завишат своевременно санкциите в закона, ще започне нов бум на рекламните игри, подобен на онзи от преди около 5 години, когато стария състав на КЗК налагаше само минималните глоби в закона (5000 лв.) и всички се надпреварваха да организират игра след игра, за да привличат нелоялно клиенти, знаейки отлично, че ще бъдат глобени.
 Само ще дам един пример от последния брой на сп. ПОТРЕБИТЕЛ, където пише, че испанската комисия за защита на конкуренцията е наложила глоба на производител на зехтин в размер на 8 милиона Евро.
 Сравнете цифрите сами!
« Последна редакция: Октомври 09, 2007, 01:40:09 pm от Boogy »