Автор Тема: Съвети при проблем с Електроразпределение  (Прочетена 52939 пъти)

leo_pleven

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #120 -: Януари 27, 2009, 11:19:26 am »
Имам вила в с. Табашко, Севлиевско. Посещаваме я 2-3 пъти в годината. Сметките ни ги плаща комшийката (по 2-3 лева на месец). На 22 Януари 2009г. посетихме обекта си и остановихме, че сме откачени от електроенергия. Сметките ни за последните 4-5 години са плащани редовно. Обадихме се на телефон 0700 16161 на ЕОН Б-я. Попитахме ги защо са ни спрели тока, отговорът беше \"ЗА СТАРИ СМЕТКИ ОТ 2004г.\" Редно ли е да ни спират след 4 години тока??? Сега трябва да заплатим на ново включване и сметка от 37.21 лева, която  не сме платили 2004 година? Може ли някой да ми отговори, това редно ли е? БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО. Клиентски номер : 1600074139

Vanesa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #121 -: Януари 27, 2009, 11:35:00 am »
Здравейте!
Аз искам да попитам дали сте запознати и законово ли е удържането на сума за МРЕЖА в сметките на EVN за ток. От началото на 2007 год. в касовите бонове при плащането на ток излиза още една сума - освен дневна и нощна тарифа и трета сума - МРЕЖА. Тази сума никак не  е малка и месечно се движи между 30 и 70%, в зависимост от сметката за ток. Колкото сметката за ток е по-малка, толкова суматат за МРЕЖ процентно е по-голяма. Но на Сметка от 108 лв за ток - примерно - сумата за МРЕЖА е 30 лева. Така, че това не малка сума ежемесечно, която се удържа от абонатите. Аз дори не бях обърнала внимание, но през последните месеци доста се зачудих, как тихо и мълком са вмъкнали допълнителни удръжки на абонатите. Тази сума се прибавя към разходите за ток и двете допълнително се облагат с ДДС.
Моля, ако може пишете ми на: viva_37@abv.bg

opus1

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #122 -: Януари 27, 2009, 04:15:07 pm »
Здравейте! Имам следният проблем с ЕОН: Преди време започнах проектиране за строителство на вила, в парцела ми
обаче са разположени два стълба на ЕОН, /единият нисковолтов - другият 25kwt/. Когато се обърнах към ЕОН ми беше отговорено,че и двата стълба могат да бъдат преместени, но единствено и само за моя сметка. След като се поинтересувах за размера стойноста на услугата се оказа , че ще ми струва около 20-30хиляди лева след изготвяне на предварителен проект/също за моя сметка/. Може ли това да бъде истина

bakalin

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #123 -: Януари 29, 2009, 01:17:20 pm »
Здравейте на всички.
Данева,
в описаният от Вас случай имате всички основания да си вземете обещетение от ЕВН. Странно, защо не пишете за кой КЕЦ става въпрос. Съвета ми е съдете ги.
Процесуално обаче не сте изрядни. Как подадохте жалбите в ЕВН? По мейла. Все още не всеки български съд ги признава. Подавайте ПИСМЕННИ ЖАЛБИ и то в 2 екземпяра с вх.№. Единият екземпляр за Вас.
ЕВН не са спазили договорените си срокове за проверка. Затова съставете констативен протокол с двама свидетели. В него опишете изгорелите ел.уреди, кога е станало това и т.н.

bakalin

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #124 -: Януари 29, 2009, 01:35:43 pm »
Ванеса,
ако изрично настоявате ще Ви отговоря и на мейла, но понеже мнозинството от клиентите мислят като Вас ще обясня и тук.
От 01.01.2008 Електроразпределителните предприятия се разделиха юридически на две. Електрорапределение /ЕР/ и Електроснабдяване /ЕС/. Забележете говоря принципно за различните фирми ЕОН, ЧЕЗ , ЕВН имената са различни, но ПРИНЦИПЪТ е еднакъв.
Електроразпределитеното дружество /ЕР/ е собственик на мрежите и има задължение да ДОСТАВЯ до вас стоката ел.енергия. Тоест то извършва услугата доставка и за тази услуга взима цена на Квтч определена от ДКЕВР. Нека условно означим тази цена условно с Д.
Електроснабдителното дружество /ЕС/ Ви ПРОДАВА стоката ел.енергия пак на определени от ДКЕВР цени. То може да продава на много тарифи / дневна, нощна, върхова/по Ваш избор. Нека условно означим тази цена с С.
Юридически / за мен по-скоро формално/ Вие имате сключени ДВА договора . Един с ЕР и един с ЕС. Те са под формата на Общи Условия.
Във фактурата има следните реквизити:
Консумирани от Вас КВч - да кажем 100
За тях дължите:
на ЕС - 100 КВч х С лева = ........
на ЕР - 100 КВч х Д лева=.........
Това е направено с презумцията че можете да си изберете друг ЕС. В България в момента има над 50 ЕС. Водят се търговци на ел.енергия.
Надявам се че бях от полза. Питайте за неясноти.

bimbo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #125 -: Февруари 02, 2009, 08:55:22 am »
Здравейте!
Имам следния проблем и не знам как трябва да се постъпи. Затова се обръщам към Вас.
Направи ми впечатления, че в последната изравнителна сметка старото и новото показание за изразходената енергия по нощна тарифа съвпадат, т.е. консумираната енергия по нощна тарифа е 0 кВтч. Това на практика не може да се случи, тъй като ако не друго, то поне хладилникът работи целодневно. Очевидно се касае за някаква повреда на електромера. Към кого и по какъв начин да се обърна? Трябва ли да пиша жалба или мога да се обадя по телефона на CEZ? Благодаря предварително за отговора!

Cambodja

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 248
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #126 -: Февруари 02, 2009, 09:33:54 am »
Мен ми е интересно как ме отчитат при положение, че от около половин година електромера се нулира.

bakalin

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #127 -: Февруари 03, 2009, 11:38:21 am »
Здравейте бимбо,
Явно имате проблем с тарифният превключвател.
Съгласно ОУ/ общите условия/ при установяване на този проблем, ЧЕЗ трябва да преизчислят фактурата Ви.
Пак според тях / ОУ/ това се извършва на база данни от аналогичен период за минала година. Обикновенно обаче е 60% дневна и 40% нощна.
Можете да се обадите по телефона.
Моят съвет обаче ВСЯКА кореспонденция с ЧЕЗ, ЕоН, ЕВН само и единствено в писмен вид.

ferad

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #128 -: Февруари 16, 2009, 04:38:16 pm »
ЗДРАВЕЙТЕ!
ИМАМ ПРОБЛЕМ СЪС СМЕТКИТЕ ЗА ТОК. СМЕТКИТЕ МИ ВСЕКИ МЕСЕЦ СЕ УВЕЛИЧАВАТ А ГОРЯ ЕДНО И СЪЩО, ДАЖЕ СЛЕД НОВА ГОДИНА СЪМ СИ ИЗКЛЮЧИЛА ЕДИНИЯ КЛИМАТИК А ИМАМ ТОК-415 ЛЕВА. ТОВА СПОРЕД МЕН НЕ Е РЕДНО ЗАЩОТО ПРЕЗ ДЕНЯ НЯМА НИКОЙ ВЪВ КЪЩИ. НЕ ЗНАМ КЪМ КОГО ДА СЕ ОБЪРНА. АКО МАЖЕ ДА МЕ ПОСАВЕТВАТЕ НЕЩО. ПРЕДВАРИТЕЛНО БЛАГОДАРЯ!

ExaFlop

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #129 -: Март 19, 2009, 09:04:49 pm »
Здравейте! Днес(19.03.09) смениха(e.On) електромерите на целия ни блок (отново със стара модификация - електромеханични). Не се вижда по тях знак за метрологична заверка. Веднага една мисъл се завърта в главата ми - не ни разрешиха повишение на цената, що да не си го докараме от манипулирани измервателни средства. Каква е защитата ни като потребители от некоректни търговци (доставчици). Защото като отида в магазина, на везната на търговеца виждам марката за заверка - от кого е проверена.
« Последна редакция: Март 19, 2009, 09:05:17 pm от ExaFlop »

Cambodja

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 248
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #130 -: Март 19, 2009, 10:57:26 pm »
Е за чий са ви ги сменили със същите стари уреди ? ? ?
Правилно май сте се усъмнили !

zabludena

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #131 -: Март 24, 2009, 07:29:08 pm »
Здравейте, на 16.03.2009 след спиране на тока - непланирано от Е.ОН се повреди електромера ни. Повредата е - свети постоянно червената лампа и няма показания на дисплея.Подадохме сигнал на националния телефон на Е.ОН на същия ден, като оператора съобщи че ще направи заявка и до една седмица ще бъде поправен. Днес вече девети ден електромера все още не е сменен и от Е.ОН не са показали че работят по въпроса.. Въпроса ми е има ли срокове в които , след подадения сигнал ,  Е.ОН трябва да реагира.
Зададох въпрос на оператора как ще се отчита ел.енергията за времето през което електромера не работи.Беше ми отговорено : В електромера има устройство което отчита потребената енергия  дори когато не показва показанията на дисплея. Има ли такова нещо? Това което прочетох по горе във форума е се изчислява на база на същия период от миналата година. Благодаря за отговора предварително.

inti

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #132 -: Април 15, 2009, 07:11:25 pm »
Zdraveite......

Imam nujda ot savet . kakvo triabva da napravia sled kato tozi mesec izravnitelnata belejka za toka mi doide 800 lv....predishnite dva meseca sam plashtala po 25 lv......Saglasna sam che 25. lv. sa malko, no i 800 lv...tova e veche smeshno. Zimnite meseci sam plashtala po 70 - 80 lv. nai-mnogo. Otopliavam se s parno, jiveia v kashta. Ne moga da zaseka elektronera, zashtoto e elektronen. Za da pusna molba za proverka mi iskat 70 lv. imali variant da pusna jalba i kade moga da go napravia, po vazmojnost bezplatna?

Blagodaria......

Juddi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #133 -: Юни 11, 2009, 06:00:46 pm »
Здравейте,
Аз съм в нова сграда и имам партида от декември 2008.
имам съмнения за надвишена сметка. За едностайно жилище, в което се прибираме само вечер имам за това тримесечие от 27.02.2009 до 27.05.2009 сметка  203.50( за 1472
kWh) + 2 междинни от 13 лв. средно това е близо 80 лв месечно. Отопляхме се на ток но само през март. Не готвя често, нямам пералня. Остават бойлера, хладилника,телевизора и компютъра. За Миналото тримесечие потреблението ми беше 1355kWh, т.е няма голяма разлика, а разликата в моето потребление е огромна - 2 месеца без радиатор.

Искам да подам жалба. На какво основание е най-добре да напиша, зада бъде уважена и на място ли трябва да я подам, за да взема този вх.номер от чез ( защото с обратна разписка не виждам как ще го получа)? Има ли смисъл да изпращам и до ДКЕВР. Мерси!! Ако някой е имал същия проблем да ми пише какво е направил той.

kandelariaaa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #134 -: Юли 06, 2009, 12:51:28 pm »
Здравейте,
имам съмнение че електромера ни не отчита правилно, понеже за месеци с еднаква консумация се плащаме един път 30лв. друг път 115лв.-разликата е фрапираща!Проблема е, че сме под наем а хазайна ни не желае да пусне жалба-понеже нямал време, не желае да ни даде и пълномощно, за да я подадем от негово име. Предишните наематели явно, са прави ли \"шашми\" с електромера понеже се оказва, че е разпломбиран - помолихме хазайна да направи нужните стъпки, но ни каза че няма време да се занимава. Какво можем да направим в случея?

Благодаря Ви предварително!