Автор Тема: Схеми по черноморието  (Прочетена 787 пъти)

Асен Ненов

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 129
    • Профил
Схеми по черноморието
« -: Октомври 03, 2006, 06:00:47 pm »
През лятото на 2006-та, лично попаднах на две ресторантски схеми:

1. Два артикула с \"еднаква цена\".
Пример: Вместо \"Шоколадов шейк\" се маркира \"Бананов\", като предварително менютата се прибират от сервитьора. След това ви се обяснява най-любезно, че цената е еднаква. Ако поискате менюто, обаче се вижда, че разликата е примерно над 50 ст. Това е по-скоро сервитьорски трик.

2. Един артикул с две цени.
Пример: Поръчвате си някаква скара с гарнитура \"ориз с грах\". В менюто предвидливо са описани отделно \"ориз\", \"грах\" и \"ориз с грах\". В сметката си получавате двете гарнитури \"ориз\" и \"грах\", които общо са с по-висока цена.
А това е по-скоро политика на заведението.
« Последна редакция: Октомври 03, 2006, 06:24:09 pm от senski »

user

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Схеми по черноморието
« Отговор #1 -: Май 20, 2007, 08:09:53 pm »
Относно схемите по черноморието мога само да добавя,че преди известно време работих в заведение във Варна Red Fox точно в центъра.Там имаше два вида меню:за българи и за чужденци.Естествено това за чужденците беше с двойно по-високи цени.От сервитьора се изискваше да разбере дали клиентът е българин или чужденец и да занесе съответното меню.В случаите когато на една маса имаше и от двата вида клиенти се носеше българското.Веднъж се случи сервитьорът да занесе меню на английски след което при групата туристи седна техен приятел българин.Естествено и на него се занесе меню на англ. за да не види разликата в цените,той обаче поиска меню на български и разбра каква е работата.Тогава естествено избухна скандал и тъй като управителят го нямаше сервитьорът се извини че в момента се сменят цените и българските менюта все още не са променени.Клиентът не повярва и каза че ще се оплаче,но след този скандал повече се внимаваше с менютата. Имайте предвид че през лятото по голяма част от клиентите на заведенията за хранене са туристи и каква огромна печалба прибират в джобовете си \"шефовете\" на тези заведения,лъжейки хората.