Автор Тема: Скандал с реклама на “Вивател”?  (Прочетена 762 пъти)

Асен Ненов

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 129
    • Профил
Скандал с реклама на “Вивател”?
« -: Октомври 05, 2006, 11:22:54 am »
Под това заглавие в. Стандарт на 05.10.2006 публикува следното:
Реклама на \"Вивател\" предизвика скандал между мобилните оператори. Срещу компанията е подадена жалба в Комисията за защита на конкуренцията, обявиха от \"Мобилтел\" вчера. В рекламата на \"Вивател Трафик\" третият оператор сравнява в своя полза услуги, които са различни по свойства и качество, смятат от \"Мобилтел\". Става дума за сравнение на абонаментния план между услугите Vivatel Traffic на \"БТК Мобайл\", ценовия пакет DATA 1000 на \"Мобилтел\" и ценовия пакет GPRS 250 на \"Космо България Мобайл\". От \"Глобул\" също смятат, че рекламата е подвеждаща и нарушава правилата на лоялната конкуренция. Те обаче няма да подават жалба засега. Провели сме разговор с представители на \"Вивател\" и помолихме клиповете да бъдат спрени, казаха от \"Глобул\". От \"Вивател\" заявиха, че сравнението било съобразено с изискването на закона.

Интрересно ми е дали рекламата може да се намери и публикува във форума за коментар?

Какво казва Закона за защита на потребителите по случая:

   Чл. 40. Сравнителна реклама е всяка реклама, която пряко или косвено идентифицира конкурента или предлагани от него стоки или услуги.
    Чл. 41. Сравнителната реклама е разрешена, когато:
    1. не подвежда лицата, до които е адресирана или достига;
    2. сравнява стоки или услуги, задоволяващи еднакви потребности или предназначени за една и съща цел;
    3. сравнява обективно съществените, сравнимите и характерните черти на сравняваните стоки и услуги, включително техните цени;
    4. не води до объркване на рекламодателя с неговите конкуренти или на търговски марки, търговски имена, други отличителни белези, стоки или услуги на рекламодателя с тези на неговите конкуренти;
    5. не води до дискредитиране или опетняване на търговските марки, търговските имена, други отличителни белези, стоките, услугите, дейностите или положението на конкурентите;
    6. сравнява стоки с едно и също наименование за произход;
    7. не извлича нелоялно предимство от известността на търговската марка, търговското име или други отличителни белези на конкурентите или от наименованието за произход на конкуриращи се стоки;
    8. не представя стоките или услугите като имитация или копие на стоки или услуги със запазена търговска марка или име.
    Чл. 42. Всяко сравняване на стоки, отнасящо се до предлагане на стоки и услуги при специални условия, трябва да посочи по ясен и категоричен начин датата, от която започва предлагането на стоките и услугите по специални цени или други специфични условия, датата, до която е в сила предлагането, или че предлагането е валидно до изчерпване на стоките и услугите, когато това е необходимо.

psuhachenski

  • Новак
  • *
  • Публикации: 12
    • Профил
Скандал с реклама на “Вивател”?
« Отговор #1 -: Октомври 10, 2006, 11:42:54 am »
Аз виждах тази реклама в печатно издание, и според мен на М-Тел и Глобул много им се иска да е \"нелоялна\", ама на мен ми се струва ОК... Всички основни характеристики на услугата (скорост, обем данни, цена) бяха посочени, и цените бяха доста в полза на Вивател.  Ако някой специалист се зарови, може да твърди че ползват други протоколи за връзка или кой знае какво, но за потребителя това не е базова информация... За съжаление не мога да намеря вестника от преди няколко дни. Единственото, което ми хрумва като непълнота на информацията е покритието (все пак това е мобилна услуга) - но не виждам как може да се публикуват и сравнителни карти в една реклама... А може би могат?

kpacep

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Скандал с реклама на “Вивател”?
« Отговор #2 -: Октомври 12, 2006, 01:42:58 pm »
Ето я рекламата. Бяха я пуснали във форума на рекламистите Yvox.