Снощи прочетох следната статия в интернет: "Софийска вода" бе глобена с 63 000 лева -
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1741518 .
Днес разбрах, че днешният ден е обявен за Ден на защитата на личните данни, така че няма как да не споделя тази статия.
Оказва се, че дамата, по чиято жалба е глобена Софийска вода, се явява заварен потребител на ВиК услуги, за който дружеството в рамките на процедурата пред Комисията за защита на личните данни, не успява да докаже, че би следвало да е обвързана от техните Общи условия. В общите си условия те дават твърде широко понятие за "потребител" и не успяват да докажат, че имат договорни отношения точно с въпросната дама, т.е. да я индивидуализират като клиент.
Още повече , което дава повод и за жалбата е, че Софийска вода ги предоставя на трето лице - фирма за събиране на вземания, което се явява обработване на тези лични данни, което обаче попада извън целите, за които са събрани, което е административно нарушение от страна на дружеството.
Като второ нарушение се сочи и това, че Софийска вода не информира клиентката за получателите, на които могат да бъдат разкрити личните й данните.
Не ми се иска да задълбавам повече в прочита на решението на Комисията, него можете да го откриете на адрес:
http://www.cpdp.bg/index.php?p=element_view&aid=939 , който му е интересно.
Въпросът ми е друг, ама то е по-скоро реторичен. Дали и хиляди други абонати не са в същата позиция...