Автор Тема: Рекламните игри на GSM-операторите  (Прочетена 407 пъти)

Асен Ненов

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 129
    • Профил
По информация на mediapool.bg на \"Глобул\" е наложена 150 хил. лв. глоба от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) заради играта “Презареди b-connect и спечели MINI COOPER”.

Регулаторният орган съобщи в понеделник, че налага имуществена санкция на “Космо България Мобайл” ЕАД, защото законът забранява потребителите да се привличат чрез допълнително предлагани награди, а не чрез качествата на продукта.

Стойността на предлаганите награди в играта  - шест леки автомобила MINI COOPER, значително надвишава допустимия праг от 100 пъти стойността на продукта или 10 минимални работни заплати, уточняват от КЗК.
« Последна редакция: Юли 22, 2007, 06:25:38 pm от Izida »

Boogy

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 93
    • Профил
Рекламните игри на GSM-операторите
« Отговор #1 -: Юли 23, 2007, 01:37:56 pm »
Струва ми се, че тази глоба е неадекватно малка и затова е предварително калкулирана като разход в кампанията на Глобул.
Отлично са знаели, че ще бъдет глобени и въпреки това им е била изгодна кампанията заедно с включения разход за глобата.
  Започва да става очевидна нуждата от ремонт на Закона за защита на конкуренцията в посока завишаване на санкциите, защото бас хващам, че до месец-два ще се появи или нова промоция на Глобул (този път с 6 джипа, да речем), или на някой от другите най-големи компании на пазара (не непременно мобилни оператори).
  Всичко е въпрос на мащаб - ако с една такава акция генерираш допълнителни приходи от няколко милиона, не може да те спре една глоба от 150 000 лв. Тя само ти намалява печалбата с малко.