Автор Тема: Проблеми с МЕТРО  (Прочетена 26515 пъти)

Boogy

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 93
    • Профил
Проблеми с МЕТРО
« -: Октомври 30, 2006, 01:09:25 pm »
Много оплаквания от потребители съм чувал за невъзпитано и арогантно поведение от страна на търговци. Винаги в такива случаи повтарям, че няма закон за възпитанието и подобно поведение не може да бъде санкционирано по друг начин, освен чрез отказ от пазаруване в търговски обекти, където не уважават потребителите. В повечето случаи това са малки квартални магазинчета, където наетите продавачи изобщо не ги е грижа за доброто отношение към потребителя, собственикът пък - още по-малко. С навлизането на големите вериги се появи и надеждата, че там ще се развият нови стандарти на отношение към клиента, идващи от утвърдените традиции на Западна Европа, но не би. \"Побългаряването\" на тези стандарти се оказа много по-лесно, отколкото прилагането им.
  Преди два дни отидох да закупя глава за мастилено струен принтер от МЕТРО в Младост, където тези артикули са заключени в една витрина и човек не може да се самообслужи(предпочитания от мен вариант предвид отзивчивостта на персонала при предишни посещения). Когато помолих да ми отворят витрината ме попитаха за номер на артикула, който както може да се предположи, не ми е известен. Старателно си извадих листче от джоба, на коета бях записал номера на модела на принтера и номера на главата, но това не беше достатъчно за така наречения \"продавач-консултант\". С присъщата си отегченост ми подаде някакъв каталог, от където трябваше да намеря номера на артикула. Разбира се, наложи ми се да се справя сам, въпреки че дамата през цялото време висеше над главата ми нервничейки от моята непохватност в ориентирането в каталага. Спокойно можеше да вземе листчето и да се ориентира пет пъти по-бързо от мен, но така и не го направи, предпочитайки открито да демонстрира досадата си.
  Чудя се, с какво ли се занимава мениджмънта на веригата и не им ли остава малко време, да тестват отношението на служителите си към клиентите. Наясно ли са тези хора, колко много може да загуби една търговска верига от немърливо отношение към клиента. Ако за кварталното магазинче грубото отношение към потребителя е в повечето случаи единствено позната форма на общуване изобщо, то в големите вериги трябва задължително да се тренира и държи на отношението към клиента - просто в други по-развити общества са го разбрали и консумират облагите от това. Ако не могат - все някой от конкурентите ще го разбере.
« Последна редакция: Февруари 19, 2014, 12:36:45 pm от Lachezar Barakov »

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
В МЕТРО потребителят е досадник
« Отговор #1 -: Октомври 31, 2006, 07:16:11 pm »
Аз в такива случаи искам книгата за коментари (ако кажеш \"за оплаквания\" шансът да я получиш е по-нисък) ;)
Но мога да се похваля, че съм писала и положителни коментари - например един продавач-консултант, който остана да ни обслужи след края на работното си време.

Greg

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
В МЕТРО потребителят е досадник
« Отговор #2 -: Ноември 02, 2006, 10:39:24 am »
Пак относно магазините Метро: уважаеми клиенти -  случвало ли ви се е да ви маркират на касите в магазина по няколко пъти даден артикул.Че касиерките го правят целенасочено е факт, но някой може ли да обясни как крадат после продуктите или си вземат парите?

gery_hristov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
В МЕТРО потребителят е досадник
« Отговор #3 -: Ноември 06, 2006, 01:16:43 pm »
Аз доскоро бях редове клиент на МЕТРО Варна, но напоследък наистина ми лазят по нервите. Отивам за нещо специално а то или го няма или секцията е затворена за зареждане , което продължава доста дълго и нямам търпение да ги чакам. Немогат ли да зареждат и подреждат рано сутрин или късно вечер когато няма толкова хора? Определено загубиха един редовен клиент

psuhachenski

  • Новак
  • *
  • Публикации: 12
    • Профил
В МЕТРО потребителят е досадник
« Отговор #4 -: Ноември 14, 2006, 12:56:18 pm »
Определено Метро е веригата с най-арогантно общо отношение към обикновения клиент (не знам за разните там \"златни\" и т.н.) Изброявам само каквото се сещам в момента:
-- практиката да изискват \"карта\" (със всички данни на физическо лице или фирма) е порочна и противоконституционна;
-- недопускането на деца е дискриминация; дори когате детето е бебе и не може да ходи, не допускат родителя да влезе с него, освен ако то не е в \"кенгуро\";
-- от много продукти не можеш да си купиш единична бройка;
-- използват опасни машини и повдигат скари със стока непосредствено около и над клиенти, в работно време с клиенти; същите тези машини се мотка постоянно между редовете на преден, заден и страничен ход...;
-- никога не можеш да намериш консултант на реда със стока - и редовният отговор от \"престилките\" е \"аз не съм от този раздел\"...
-- еинствени от големите вериги не използват плащане с най-разпространените кредитни карти (имат терминали за VISA, но само издадената от ОББ - е това как става не знам :-(((
-- Метро са ни риба-ни рак - по света такова животно нема - или обслужваш клиенти на дребно и го правиш както трябва, или си снабдител само за търговци, и изобщо не допускаш клиенто на дребно. Смесването на двете при Метро подвежда и двете групи клиенти.
.....
« Последна редакция: Ноември 14, 2006, 12:59:34 pm от psuhachenski »

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
В МЕТРО потребителят е досадник
« Отговор #5 -: Ноември 20, 2006, 04:03:17 pm »
А всъщност как се определя дали един магазин е само за търговия на едро? Случвало ми се е да вляза в търговски център (този зад София Прес), широко рекламиран на крайните клиенти с диплянки пред центъра, да си харесам стока от някое от магазинчетата и чак на касата да разбера, че не продават на дребно.

Има ли изискване къде трябва да е написано това към кого е насочен магазина?

Boogy

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 93
    • Профил
В МЕТРО потребителят е досадник
« Отговор #6 -: Ноември 20, 2006, 06:08:01 pm »
Когато магазина продава на дребно - има изискване в Закона за защита на потребителите:

Чл.8. (1) Търговецът е длъжен да постави в близост до входа на търговския обект следната информация:
1. фирмата и адреса на управление на търговеца;
2. името и фамилията на лицето, отговорно за обекта;
3. работното време на търговския обект.
(2) Когато търговският обект е затворен, търговецът обявява това на мястото, на което обявява работното време.
(3) Обявеното работно време е задължително за търговеца.


Когато е само склад - не са ми известни такива изисквания.

Моето лично мнение е, че не е най-ефективно всичко да се регулира законодателно. Когато в едни граждански отношения интересите са взаимни (търговецът очаква пари, а потребителят - качествена стока), няма нищо по логично от това двете страни, да се отнасят добронамерено една към друга, от което печелят и двете. Това у нас, обаче все още е голяма рядкост, за която има много причини, но най-съществените са две: потребителите нямат много пари, а търговците нямат елементарно възпитание. Резултатът е нерви, ругатни и търсене закрилата на закона. В Дания тази тема няма да я разберат.
« Последна редакция: Ноември 20, 2006, 06:09:53 pm от Boogy »

Александър Ненов

  • Новак
  • *
  • Публикации: 38
    • Профил
В МЕТРО потребителят е досадник
« Отговор #7 -: Декември 01, 2006, 12:36:48 am »
Оооооооооооо, онзи ден пак се карах с МЕТРО служителите. Метро 1 в София, Събота - касите до средата бяха препълнени с хора и опашките бяха безобразни. Разбира се, се наредих на произволна каса, която беше празна но беше за големи колички. Служителката ме отряза веднага, че не обслужва малки колички. Ако мина с голяма количка и еидн хляб обаче проблем няма - яко а? Хванах си пътя и отидох до офиса на управителя и без да искам разрешение да прекъсна кафенцето им, влязох и казах, че искам да бъда обслужен на каса обслужваща големи колички веднага, както и да бъдат поети всички чакащи клиенти на останалите каси. Общо имаше 5 каси, които буквално бездействаха и изведнъж поеха половината от трафика с малки колички. Отидох на място с управителя и О БОЖЕ касата за големи колички прие продукти от малка количка. Без да се развали. Дори пое повече от една количка, а служителката пък разбра, че не може да държи тон на клиент...  явно на по-старите клиенти това минава но на младите потребители - йок. Същото съм го правил в БИЛА при отказ да ми приемат дебитна карта. Такаче ако имате проблем с някой служител - бързо бягайте в офиса и се оплачете на място. Не оставяйте днешната работа за утре!

misho

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
В МЕТРО потребителят е досадник
« Отговор #8 -: Декември 05, 2006, 10:34:09 am »
Аз отдавна вече не пазарувам в МЕТРО.  От Бургас  съм  два или три  пъти съм ходил  там  и винаги  имам  някакъв  проблем . първо  още на  входа някъв от охраната ми иска метро карта  и ти трябва  да си преровиш джобовете да му направиш удоволствието да я види .  Обикновенно не им я показвах но веднъж двама или трима от охраната  ме настигнаха вътре в магазина баси и смешниците . Друг случаи имам когато ходих с сина си да му взема някакъв подарък  тои беше на 5 г. тогава и не ме пуснаха вътре с него  с обяснението ,че  бил много малък и можело да стане злополука с някои електрокар в магазина. Е това не е отношение към клиенти. Не съм пазарил от там вече  2-3 години и скоро няма да отида  в МЕТРО.

Gogo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
В МЕТРО потребителят е досадник
« Отговор #9 -: Декември 20, 2006, 10:15:03 pm »
Преди време от багажника на колата ми, която остових на паркинга на Метро София (Цариградско шосе) с включена аларма, изчезнаха да около 15 минути 2 лаптопа – моят и на съпругата ми. Бяхме влезли да закупим САМО кашонче хартия за принтер. Вероятно ни бяха проследили от УАСГ, където поставихме чантите си в багажника на колата (за да не го отваряме със същата цел на паркинга на Метро, за където се бяхме запътили).  Установявайки случилото се на излизане от магазина (беше вече по тъмно – около 18:00 ч.), потърсихме някой от охраната на паркинга. Обикаляйки целия паркинг намерихме само служителите, които „обитават” двете кабинки на входа и изхода. Един от тях буквално ни каза  „Абе тука понякога обикалят едни наркоманчета...” На въпроса ми „Вие познавате ли ги, може ли да ги разпознаете”, отговорът бе „Ами откъде да ги зная”...   Да търсим съдействие от магазина бе излишно. Те предварително писмено са обявили, че не поемат задължения за кражби на паркинга. С това съм съгласен, но липсата на елементарно присъствие на охрана на паркинга от страна на магазин, който прави милиони месечен оборот... Правя срявнение с магазина на БИЛА в Младост 1А например, където редовно пазарувам, където също не поемат официално отговорност за колите на паркинга (нито им раздават на влизане и прибират на излизане едни смешни безмислени картончета, с които от паркинга на Метро можеш да изведеш незабелязано който си искаш от паркираните автомобили) на паркинга в Метро няма НИКАКВО видимо присъствие на охрана.  Между другото, отидох и написах възмущението си от липсата на елементарна охрана на паркинга в книгата за отзиви. Тя прилича на халваджийски тефтер и е пълна с всякакви оплаквания. Силно се съмнявам, че някой от управителите на магазина някога я е разлистил.

KonyBa4

  • Новак
  • *
  • Публикации: 9
    • Профил
В МЕТРО потребителят е досадник
« Отговор #10 -: Декември 21, 2006, 03:56:48 pm »
По скоро напоследък в кварталните магазинчета са много много по учтиви и залагат на приятелското отнощение за да запазят клиентите си освен с редовно зареждане на прясна стока но и с любезното посрещане, обслужване и изпращане. А и тогава те не са на сметка да те лъжат, защото след това той отново ще е тук а няма да е поредния служетел каращ 356та смяна :). Надявам се да ме разбрахте. Хипермаркетите вече доказаха че не залагат на обслужване и качество а на огромния избор.

манили

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
В МЕТРО потребителят е досадник
« Отговор #11 -: Декември 29, 2006, 11:42:22 pm »
в метро абсурд не влизам повече а и не ми дават да влизам с детето само на кенгуру а то е 12кг как да стане това аз на ръце даже не я нося от вън на кого да я оставя

Ki_ki

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Гаранция за стоките,закупени в МЕТРО.
« Отговор #12 -: Февруари 15, 2007, 11:08:24 am »
Преди време мой роднина си купува \"мултикултиватор\" или както там се казва (става въпрос за машинка за обработка на почвата) от МЕТРО. Защо е избрал точно от там - най-вече заради ниската цена и гаранцията от няколко год., която вносителя дава. Служителите му дават мострата, която е в сглобен вид. На въпроса му \"как да си я занесе до лозето?\" служителите му показват как се махат дръжките и колелата и машината придобива компактен вид. След около 1-2 мес. употреба тя се разваля и от МЕТРО му казват коя е фирмата вносител и къде е гаранционния сервиз, за да се обърне към тях. Отива той и там се оказва, че тъй като машината е разглобена, гаранцията е нарушена и те нищо не могат да поправят. Въпросната фирма се намира на последния етаж на стара къща, с тясно стълбище, където и да се убиеш няма как да замъкнеш трактор, а по адреси не ходят. Моят познат се опитал да обясни, че са свалени само колелата и дръжките, а двигателя който е развален е капсулован и не е пипан. Но отговорът е \"не, гледайте си работата\".
От комисията за защита на потребителите казват, че защитават само частни лица, а тъй като от МЕТРО пазаруват само фирми и те нищо не могат да направят.
Е, какво се прави в този случай? Значи ли това, че всяка стока закупена от МЕТРО по никакъв начин не може да и се направи рекламация? Докога ще има такива безхаберни вносители на китайски стоки, които не носят никаква отговорност?

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
Гаранция за стоките,закупени в МЕТРО.
« Отговор #13 -: Февруари 15, 2007, 12:19:33 pm »
Моят съвет е да се обърне към фирмата вносител. Много често в сервизите ги мързи да работят и си правят сами законите. Ще ви дам пример: купих тостер от метро преди няколко години, който буквално гръмна при първото включване. От сервиза ми отговориха, че отпадала гаранцията защото не се бил експлоатирал правилно. След няколко дни \'преговори\' ми писна, сложих тостера в един кашон и го пратих на производителя с описание какво се случи. Резулата беше - нов тостер и извинение от производителя.

Ki_ki

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Гаранция за стоките,закупени в МЕТРО.
« Отговор #14 -: Февруари 16, 2007, 10:11:04 am »
Точно вносителя прави проблем с гаранцията (сервиза е към тяхната фирма). Пред офиса им се вие опашка от по 10-15 човека - всеки чака да направи рекламация на нещо - от дребни домакински уреди - до трактори. Служителите само залъгват хората с "елате утре, елате след една седмица....тази стока вече не се произвежда и не може да се смени и т.н.". МЕТРО все още продат стока от въпросния вносител, пишат си гаранционни карти (които са без гаранция!?!) и абсолютно не им пука.
Въпроса ми беше, кой санкционира подобни нередности - коя институция?
Иначе производителя е оставил в документите само пощенски адрес, но не мислим да пишем писмо до Китай.