Автор Тема: какво ще кажете за магазини \"ЗОРА\"  (Прочетена 2194 пъти)

koganev

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
какво ще кажете за магазини \"ЗОРА\"
« -: Септември 27, 2007, 09:39:20 pm »
Преди седмица дадох капаро в магазин \"Зора\" в Пловдив за доставка на хладилник Либхер 7053. Днес доплатих - цялата сума е 4889 лв. с ДДС. Вечерта към 6 ми доставиха хладилника с ужасно разкъсани кашони и счупени стиропорени подложки. Един от кашоните си беше просто разкъсан и отворен, а вътре имаше пясък и кал... Очевидно стоката беше поне веднъж разопакована и после опакована наново, но кашоните вече бяха скъсани. Преди седмица изрично настоях да ми доставт чисто нов,НЕРАЗОПАКВАН хладилник, иначе нямаше да оставя капаро. Управителят тогава лично пое ангажимент с каруцарското \"лесна работа- няма проблем\".
Върнах доставката и отидох в магазина, където бях посрещнат изключително нелюбезно и агресивно. Съпругата ми направи снимки и клипчета на всички дефекти на опаковката, както и на поведението на управителя на магазина. След като поисках телефон на комисията за защита на потребителите и след като управителят не ми го даде, аз му заявих, че това не е стоката, която съм искал да купя, така че си искам парите обратно. Той започна да ме обвинява, че съм поръчал хладилника и че те са го доставили специално за мен и затова трябва да го взема, а аз му заявих, че хладилникът им е изложен на щанда и си го продават, а не е доставен специално за мен. Ако ми го бяха казали, че ще ми продават разопакован хладилник, или ми бяха показали опаковката преди да ми вземат парите - никога нямаше да го купя, както вероятно и никой друг не би го купил в тази опаковка.
Както и да е, уговорихме се утре (28.09.2007) да отидем заедно до Либхер Б-я и да си избера един от останалите два хладилника, които са там на склад (а уж беше доставен специално за мен...). Този, разопакованият и наново опакован, си остана натоварен ка камиона. Шикалкавят, че нямало да ме пуснат в Либхер... но аз координатите на завод Либхер и на представителя им за Б-я и ако се стигне до там ще им разкажа каква политика водят веригите, които продават техни стоки. Нямало да ме пуснат - това ми прилича на опит да ме откажат да отида там... Утре ще видим, но подозирам екшън.

Въпросът ми е следният. Имам ли право да откажа да купя който и да е хладилник заради нарушена опаковка и да си получа парите обратно? Каква е дефиницията за нова стока - та нали щом опаковката е поставена повторно това може да е употребявана стока? И изобщо къде мога да намеря правна норма, която да упоменава в каква опаковка стоката се смята за нова и неотворена.

kaufer

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 161
    • Профил
Продават ни разопакована стока - какво да правим?
« Отговор #1 -: Септември 28, 2007, 02:59:15 pm »
Търговецът е длъжен да  предоставя информация на потребителя  за всички характеристики на стоката които са му известни: включващи състав, комплектовка, включително опаковка и т.н.  ,  за да може потребителя да направи  своя избор. Информацията трябва да бъде вярна, пълна и разбираема Търговеца не се освобождава от задълженията си по  чл. 4  http://www.bnap.org/?p=70 дори когато не е получил информацията от доставчика или производителя .

nika

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
какво ще кажете за магазини \"ЗОРА\"
« Отговор #2 -: Март 27, 2008, 10:31:23 am »
Климатика ми се развали преди 4 месеца и все още на работи. Първо имаше проблем с гаранционната карта.Казаха че сервиза който ще обслужва повредените уреди е друг, но картата   не  беше издадена от който трябва. След като се разбра че Зора ще поеме сервиза чакам 3 месеца. Знаете ли защо! Защото климатиците LG давали много рядко дефекти и нямало внос. Така вече сумато време. Миналата седмица изпратиха някаква част, кочто се оказа че не става въпреки че им изпратиха повредената. След това сервизния мениджър каза че отива и я купува от незнам късе и я изпраща по куриер.  И какво мислете стана... сбъркал адреса.. Ами това е ... Незнам за какво са тези хора, това е пълно безобразие и подигравка с потребителите. Обаждах се десетки пъти в подължение на месеци и никой нищо не може да направи. Защо след като не могат да я вършат тази работа кадърно са оща там... сервизни мениджъри, рекламации... щуротии... са мо празни приказки като всичко около нас.

sabito

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
какво ще кажете за магазини \"ЗОРА\"
« Отговор #3 -: Октомври 15, 2008, 04:19:11 pm »
Здравейте!
Не купувайте от магазини \"Зора\".
На 03.10.2008 год.си купих от магазин Зора в гр.Пловдив до Метро телевизор TFT марка\"LG\",наистина много хубав.Пробвахме го в магазина,всичко бе наред работи без проблем.Взимаме си го вкъщи и решихме да го монтираме и се оказва че липсва част.Част без която телевизора  неможе да стои прав на стойка.Веднага звъннах в магазина и там ме отрязаха ,че нямало начин как тази част да я няма ,това не е било възможно.Обесних им като човек ,че аз нямам интерес да скрия тая част ,просто нямам интерес телевизора да ми стои без да мога да го ползвам,но те не трябвало да е в кашона.Звънях къде ли не,нямате си и представа колко терефони звънях.Звънях в Зора от там ме препратиха да звъня в сервиза на \"LG\",от там те ми казаха че от Зора трябва да си заявят каквото им трябва от там обратно пак в Зора и,така нататък,лутане до безобразие и навъртане на телефонни сметки.Помолих ги поръчайте ми такава част ,аз ще дойда в Пловдив ,ще си я заплатя  но ето, че до ден днешен това е 15.10.2008 год.тази част я няма ,а аз си имам един паметник в къщи който само ще си го гледам за красота.Съвет Ви давам не купувайте от Зора,просто ако имате проблем ще Ви въртят и ще се опитват по всевъжможен начин да си измият ръцете ,че те нямат никаква вина вместо Ви помогнат.

lilia23

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
какво ще кажете за магазини \"ЗОРА\"
« Отговор #4 -: Ноември 05, 2008, 10:01:17 am »
ЗДРАВЕЙТЕ АЗ СЪМ ОТ ГРАД ПЛОВДИВ И СЪЩО СЪМ ПОТЪРПЕВШ ОТ М-Н ЗОРА ПРОСТО МОГА ДА СТИСКАМ ПАЛЦИ НА ВСИЧКИ ЗАКУПИЛИ СИ ОТ ТАМ СТОКИ.ТОЛКОВА СЪМ ВЪЗУТЕНА ПРОСТО ТАКАВА КРЕТЕНИЯ НА ЕДНО МЯСТО КАК СЕ Е СЪБРАЛА НЕЗНАМ.ПРЕДИ ГОДИНА СИ КУПИХ ЮТИЯ КОЯТО ПРИ ВТОРОТО ГЛАДЕНЕ ПРОТЕКА,ОТИДОХ В СЕРВИЗА И МИ НАПИСАХА ПРОТОКОЛ ЗА ПОДМЯНА.ДА НО В МАГАЗИНА НЕПОЖЕЛАХА ДА МИ Е СМЕНЯТ ЗА ПО НОВА ДАЖЕ И ДА СИ ЗАПЛАТЯ ОТКАЗА БЕШЕ КАТЕГОРИЧЕН.ДА НЕ ГОВОРИМ ЧЕ МОМИЧЕТО КОЕТО СЕ  ЗАНИМАВА СЪС ТЕЗИ   ДЕФЕКТНИ СТОКИ БЕШЕ ТОЛКОВА НЕЛЮБЕЗНА.ИМАМ ЧУСТВОТО ЧЕ ГИ ИЗБИРАТ СЪС СПЕЦИАЛЕН КОНКУРС НЕСТИГАА ЧЕ Е НЕЛЮБЕЗНА НО И МИ ДЪВЧЕШЕ ДЪВКА НАСРЕЩА СЪС УТВОРЕНА УСТА.ДО ТУК ДОБРЕ СЛЕД МНОГО ДСЕБАТИ РЕШИХА ДА МИ Е СМЕНЯТ НО СЕ ОКАЗАВ ЧЕ ТОЗИ МОДЕЛ ГО НЯМАТ В НАЛИЧНОСТ И ТРЯБВА ДА ГО ПОРЪЧАТ  ДРУГ МАГАЗИН А ТОВА ЩЕ ИМ ОТНЕМЕ СЕДМИЦА МАКСИМУМ.ДАДОХА МИ ТЕЛЕФОН ЗА ОБРАТНА ВРЪЗКА ДА ЗЪНЯ ЗА ИНФОРМАЦИЯ ДАЛИ ПРОСОЛОВУТАТА ЮТИЯ Е ПРИСТИГНАЛА.И ЗА ГОЛЯМА МОЯ ИЗНЕНАДА ПОЧВАМ ДА ЗВЪНЯ НА ДАДЕНИЯ ОТ ТЯХ ТЕЛЕФОН И МИ СЕ СЪОБЩАВА ЧЕ КОЛАТА ИМ Е РАЗВАЛЕНА И ДА ЗВЪННА ДРУГАТА СЕДМИЦА.ДОЙДЕ И ДРУГАТА СЕДМИЦА И АЗ ПАК ЗВЪНЯ И МИ СЪОБЩАВАТ ЧЕ ШОФЙОРА НА КОЛАТА СИ Е СЧУПИЛ РЪКАТА И НЯМА КОЙ ДА МИ ДОКАРА ЮТИЯТА ДА ЗВЪННА ПАК.ЗВЪНЯ АЗ ДРУГАТА СЕДМИЦА ВДИГА МИ СЕ ТЕЛЕФОНА ОТ ДРУГАТА ДТРАНА ПИТАМ СИ АЗ ЮТИЯТА-----АМИ ЩЕ СЕ НАЛОЖИ ДА ИЗЧАКАТЕ  ОЩЕ ЕДНА СЕДМИЦА ЗАЩОТО ЮТИЯТА Е В ХАСКОВО.АМИ ДОБРЕ АЗ СИ ИСКАМ ЮТИЯА И СЪМ СЪГЛАСНА ДА МИ Е ПРАТЯТ ПО КУРИЕР ЗА МОЯ СМЕТКА.А ТЕ МИ ОТКАЗВАТ НЕМОЖЕЛО ТАКА.ЗВЪНЯ АЗ ДРУГАТА СЕДМИЦА ВДИГА МИ НЯКАКВА ЖЕНА И МИ КРЕЩИ В СЛУШАЛКАТА ВИЕ НЕРАЗБРАХТЕЛИ ЧЕ ЮТИЯТА НЯМА ДА ДОЙДЕ И ТАЗИ СЕДМИЦА.ПРЕСТАНЕТЕ ДА ДВЪНИТЕ КАТО ДОЙДЕ ЮТИЯТА ЩЕ ВИ ЗВЪННЕМ И МИ ЗАТВАРЯ ТЕЛЕФОНА.НО АЗ ПЪК ЗВЪНЯ НА СЛЕДВАЩАТА СЕДИМЦА И НАСРЕЩАТА СЪЩАТА ТАЗИ КОЯТО МИ ЗАТВОРИ ТЕЛЕФОНА МИ КАЗВА -КОЗПОЖО ЮТИЯТА Е ТУК ОТ ЕДНА СЕДМИЦА А НИЕ ВИ НЯМАМЕ ТЕЛЕФОНА ДА ВИ ЗВЪННЕМ ДА ЗДОЙДЕТЕ ДА СИ Е ВЗЕМЕТЕ.ПРЕДСТАВЯТЕ ЛИ СИ НЯМАЛИ МИ ТЕЛЕФОНА КАТО  ЗАПИСАХА МОЯ И НА МЪЖА МИ.ОТГОРЕ НА ТОВА И ТЕЛЕФОНИТЕ Н ГИ ИМА В ПРОТОКОЛА КОЙТО СЕДИ В ТЯХ И В КНИГАТА КОЯТО СЕ ЗАПИСАХМЕ.И НАЙ ЛОШОТО Е ЧЕ ЮТИЯТА ПАК ПРОТЕКА ВЧЕРА КАКВО ДА ВИ КАЖА ОТИВАМ ДНЕС И ПРОСТО ТАКЪВ СКАНАДЛ МИСЛЯ ДА ИМ СПРЕТНА ЧЕ СВЯТ ЩЕ ИМ СЕ ОТВИЕ.ТРЯБВА ДА СЕ СЪББЕРЕМ ВСИЧКИ НЕДОВОЛНИ АКО ЛИ НЕ САМА ЩЕ СА ОБЪРНА КЪМ ГОСПОДАРИ НА ЕФИРА.  ЗА ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ ОСТАВЯМ СИ ИМЕЙЛА HRISTOVA.LILIA@GMAIL.COM

s.pukalova

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
какво ще кажете за магазини \"ЗОРА\"
« Отговор #5 -: Ноември 16, 2009, 04:41:19 pm »
Здравеите и от мен!
Реших да си купя фритюрник.Речено-сторено.Отидох в м.Зора до Метро в Пловдив,Харесах
си един,купих го и веднага го изпробвах.Еми хубаво,ама не чак толкова.Реших да го
сменя за друг,но останах много учудена като ми отказаха,защото видите ли бил ползван,
доводите,коите представям не са достатъчни,какво ще го правят после и т.н.
Попитах кой решава тези неща-УПРАВИТЕЛЯ.поисках да разговарям с него,но той
избяга, а срещу мен седеше супер гадна нахална и грозна служителка,с която
можехме да се разправяме до безкрай.Ще си потърся правата като потребител където трябва.И моя съвет е НЕ ПАЗАРУВАЙТЕ В М.ЗОРА

avram

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
какво ще кажете за магазини \"ЗОРА\"
« Отговор #6 -: Ноември 17, 2009, 02:18:13 pm »
Това да си купrш изправна стока, да я ползваш и да искаш да я смеинш след това без да е показала дефекте супер наглост
Не знам за какви права говориш изобщо

ВалТер

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
какво ще кажете за магазини \"ЗОРА\"
« Отговор #7 -: Декември 22, 2009, 05:30:51 pm »
Объщам се към госпожа Пукалова,

това, което си мислите, е супер наглост. Ако това беше нова лека кола? Как щяхте да отидете и да си я смените? Щяха да ви пребият, а някои и да ви убият! Или си купувате баничка, отхапвате малко от нея и се връщате и искате друга с по-малко сол?
Вашият проблем се нарича НЕПРАВИЛЕН ИЗБОР, а изборът си е ваш. Така че всички отрицателни последици са за ваша сметка.

Това българите сте за избиване. Не случайно ви наричат на запад \"мръсно, гадно племе; тъмни балкански субекти\"