Автор Тема: Проблеми с Топлофикация  (Прочетена 38230 пъти)

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Топлофикация
« Отговор #120 -: Ноември 05, 2012, 10:42:34 am »
Историята с неплащането е нож с две остриета. Ако се окаже, че няма грешка в изчисленията (а това ще го каже експертизата на вещото лице към съда), ще се наложи да си платите не само с лихва, но за съжаление и с големи разноски по делото.

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Топлофикация
« Отговор #121 -: Ноември 05, 2012, 10:45:04 am »
Въпреки климатиците пак ще се плаща енергия за топла вода и сградна инсталация.

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Топлофикация
« Отговор #122 -: Ноември 05, 2012, 10:48:20 am »
Здравейте, Комисията за защита на потребителите не се занимава с топлофикация като цяло. Тя би се занимавала само дотолкова, доколкото в Общите условия за продажба на топлинна енергия се намерят неравноправни клаузи и се атакуват през КЗП.

Ивет Тодорова

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Re: Топлофикация
« Отговор #123 -: Ноември 06, 2012, 01:40:42 pm »
В последната сметка за парно не фигурират просрочените ми задължения, датиращи от юли 2009 г. Явно сметката е изчистена, но никой не ме е уведомил какво и защо се случва. Някой изпадал ли е в подобна ситуация?  :o

 

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Топлофикация
« Отговор #124 -: Ноември 06, 2012, 03:18:17 pm »
Да, сумите изчезват от сметките, когато срещу потребителя е заведено дело.  Вероятно срещу Вас е заведено дело за по-старите сметки, тъй като те започват да се погасяват по давност.

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Топлофикация
« Отговор #125 -: Ноември 12, 2012, 01:38:59 pm »
Здравейте,
Дали срещу Вас има заведено дело може да проверите в Топлофикация, в централното управление на ул. Ястребец, отдел "съдебни вземания". Ако нямата някакви възражения за сметките, бихте могли да сключите споразумение за разсрочването им с Топлофикация. Ако имате възражение, би следвало да сте възразили или в 30 дневен срок от получаване на изравнителната сметка, или в тримесечен срок, ако не сте успели да осигурите достъп до жилището Ви за отчет по някаква ричина. В последния случай от топлинния счетоводител ще искат да заплатите посещението на място и новото изчисление на изравнителните сметки в целия вход, тъй като новата Ваша сметка ще окаже влияние върху изравнителните сметки на съседите Ви.

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Топлофикация
« Отговор #126 -: Ноември 16, 2012, 02:02:13 pm »
Ако имате проблеми с Топлофикация - обадете се на телефоните на Активни потребители и се запишете за консултация с адвокат. Консултацията е безплатна за членовете на Активни потребители. Не разчитайте, че ако спрете да плащате сумите за парно, няма да могат да Ви осъдят. За съжаление повечето хора, които идват за консултация вече са осъдени от Топлофикация и съдия-изпълнител е предприел мерки за принудително събиране на дължимите суми. При такава ситуация много трудно може да се помогне на повечето от потребителите, дори ако част от сумите са погасени по давност или имат други основателни възражения срещу начислените сметки. Това е така, защото в тази ситуация, дори да имате възражение - трябва да заведете ново дело като първоначално платите всички разходи по него и след приключване на това дело да чакате съдът да осъди Топлофикация да Ви възстанови тези разходи.

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Отчитане на отдадената топлоенергия за отопление
« Отговор #127 -: Ноември 16, 2012, 06:14:29 pm »
Топлинната енергия, измерена в абонатната станция и отдадена от сградната инсталация се изчислява от топлинния счетоводител по официално приета методика и се разпределя на отделните апартаменти според техния обем по проект без значение на кой етаж се намират. Няма обосновка на апартаменти с еднакъв проектен обем, да се разпределя различен процент за сградна инсталация според това, на кой етаж се намират. Да не би двата кръга да са към две отделни абонатни станции или да има някаква технологична особеност в сградната инсталация, която да е причина за такава разлика? Ако е така, при всички случаи топлинния Ви счетоводител е наясно защо се получава така и може да ви даде точно обяснение. Друг е въпросът, че на тях не им се много обяснява или пък обикновения неинженер нищо не разбира от техните обяснения.

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Отчитане на отдадената топлоенергия за отопление
« Отговор #128 -: Ноември 16, 2012, 06:28:15 pm »
Има някакво обяснение за различния процент енергия за сградна инсталация, свързан с технологични особености на сградната инсталация. Иначе съгласно официално одобрената методика, топлинния счетоводител изчислява процента за сградна инсталация и го разпределя според обема по проект на апартаментите. Няма логика на апартаменти с един и същ обем, получаващи енергия от една и съща абонатна станция да има различен процент за сградна инсталация поради това че се намират на различни етажи. Обяснението се крие някъде другаде и с това е най-наясно топлинния Ви счетоводител. Поискайте обяснение - длъжни са да Ви го дадат. Друг е проблемът, че не им се занимава или пък така обясняват, че никой неинженер нищо не разбира.

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Топлофикация
« Отговор #129 -: Ноември 20, 2012, 12:10:50 pm »
Действително, когато топлата вода не идва продължително време след като пуснете крана, може да се окаже, че помпата трябва да се смени. Но това трябва да го каже техник от топлофикация. Предполагам, че ако се оплачите, ще изпратят районния тихник да провери за какво става въпрос. На мен ми прави впечатление, че сутрин рано или вечер късно, когато хората по принцип не ползват топла вода и при нас е необходимо време, за да дойде топлата вода, въпреки, че и абонатната станция и помпата са ни нови. Аз живея на четвъртия етаж.

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Топлофикация
« Отговор #130 -: Ноември 20, 2012, 12:26:59 pm »
Специфичният разход за подгряване на един кубически метър топла вода се определя от фирмата за дялово разпределение по официално утвърдена Методика по изчислителен път. Лошото е, че тези фирми не анализират и не обясняват потреблението в сградата през различните месеци, а то се променя и влияе върху специфичния разход за 1 куб. метър вода.

Alexander

  • Новак
  • *
  • Публикации: 45
    • Профил
Re: Топлофикация
« Отговор #131 -: Януари 18, 2013, 12:28:40 pm »
Вече цяла седмица в публичното пространство бушува по цял ден във всички възможни предавания темата за високите сметки за парно за декември.
Наистина за много потребители те са непосилни. Наскоро слушах изказване на представител на топлофикационно дружество ако не се лъжа, и се оказва, че най-чинно плащащите абонати са основно пенсионери и хора с ниски доходи. Какво значи това? Че най-бедните си плащат безропотно сметки, които не разбират, а тези, които не плащат са хора с по-високи доходи, които обаче се възползват от някакви настроения в обществото да се бойкотира топлофикация.

Моето мнение е че самите топлофикационни дружества не лъжат и не крадат потребителите. Проблемите са по-други. Като се почне от пилеенето на топлоенергията докато тя достигне до потребителя заради остарялата мрежа, като се мине през широко известната практика съседите да се лъжат помежду си, та  се стигне до самата методика за разпределение на топлинното счетоводство. Защо не се даде възможност на потребителите в една сграда, в една етажна собственост, сами да преценят на техните събрания как да се разпределя отоплението и процента за общите части, а трябва това да е определено в закона по един единствен начин за всички ?

Друг е въпросът, че има и обективни фактори - самото повишаване на цената на газа през годините, факта, че в България санираните сгради са все още твърде малко на брой, макар че има раздвижване в тази посока и т.н.

Ясно е че има много вода да изтече докато проблемите в сектора се решат, но и сякаш не се прави необходимото в тази посока от никого.
« Последна редакция: Януари 18, 2013, 02:31:39 pm от Alexander »

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Топлофикация
« Отговор #132 -: Януари 18, 2013, 09:06:32 pm »
Всяка зима при чувствително застудяване се получава истерия по повод сметките за парно. Организират се проверки от всякакви институции, от които не произлиза нищо. Установяват се само отделни случаи, при които има грешки. И вместо да си вземем поука и да се работи еднопосочно, за да се избегне това през следващата година, всичко се забравя. Керванът си върви.....................кучетата лаят................
А каква са истинските причини за проблема, никой не говори за това.
Никой не говори за енергийната бедност.
Сметките за парно, ток, вода и прочие комунални услуги надвишат ли 10 % от доходите на семейството, стават социално непоносими. И понеже цената на тези услуги много трудно ще бъде намалена, то изводът е, че трябва да се работи върху това да се повишат доходите на хората. Ако примерно в момента при 1000 лева доходи на четиричленно семейство, разходите за комунални услуги са около 100 лева, едва ли ще има такива оплаквания и жалби от неточни сметки. В момента понякога тези разходи надвишават всички доходи в семейството.
Едновременно с това, трябва всички институции и организациите на потребителите, топлофикациите и фирмите за топлинно счетоводство да работят за това, сметките да стават по-ясни и по разбираеми. Трябва да има и пълна прозрачност как се формира цената на топлинната енергия. Всичко това ще върне доверието в тази услуга.

Boogy

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 93
    • Профил
Re: Топлофикация
« Отговор #133 -: Януари 22, 2013, 11:42:08 am »
След като столичният кмет (Топлофикация е 100% общинско дружество) поръча проверка на сметките за януари, днес се обявява и за проверка на топлинните счетоводители, над които тя няма никаква власт. Вероятно това е призив към ДКЕВР или Министерството на икономиката. По важното обаче, е че тя също се обявява и за ежемесечно отчитане на потреблението. Ето:
Цитат
„За съжаление топлоподаването не се отчита всеки месец. Това е решение на „Топлофикация", както и законодателно решение. Според мен, ако се отчита всеки месец, тази сума, която се начислява, ще бъде по-близка до реално употребената", изрази мнение пред TV7 столичният кмет. По думите й, когато става дума за начисление по прогнозни данни, няма как да вярваме, че това, което получаваме като дължима сума, е вярното. Тя смята, че може да се мисли в тази посока, защото спадането на доверието на клиентите означава лошо развитие на дружеството. „Така че самото дружество има интерес да работят за повишаване доверието на клиентите, а не обратното, както се случва в момента", посочи още Фандъкова.
Пълният текст:
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1028009

Boogy

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 93
    • Профил
Re: Топлофикация
« Отговор #134 -: Януари 22, 2013, 11:55:03 am »
Какви са проблемите при тази идея?
1. Всички подобни предложения досега съдържат презумпцията, че ежемесечното отчитане трябва да става задължително. Това лишава потребителите от възможност за избор.
2. Никой не казва, а кметицата дори не знае, колко ще струва ежемесечното отчитане. Мислите ли че топлинните счетоводители ще отчитат уредите при сегашните цени? Нека не ставаме глупави.
3. Вярвате ли, че в една сграда всички живущи ще имат възможност да осигуряват ежемесечно достъп за отчитане на уредите. Естествено че за много работещи и пътуващи хора, това ще е проблем. Осигуряването/неосигуряването на достъп за отчитане може да доведе до много по-големи изкривявания на сметките от сегашните.

Политиците трябва да разберат едно - не се третират симптомите на едно заболяване, а неговите причини. Със сигурност справедливото разпределение на енергията в една сграда не е причина, а симптом.
За причините може да напишем цяла тема.