Това е цитат от сайта на Мтел.Ето и връзка към целия текст :
http://mtel.bg/mobiltel/services/homeboxqa.php\"Какви скорости за Интернет достъп мога да ползвам с услугата?
- В покритие на HSDPA мрежата на М-Теl с устройството ZTE MF600, услугата поддържа скорост на download до 3,6 Mbps и на upload до 384 kbps; с устройството Huawei E960 съответно download до 7,2 Mbps и на upload до 384 kbps.
- В покритие на 3G(UMTS) мрежата, услугата поддържа скорост на download до 384 kbps, и на upload до 64 kbps.
- В покритие на EDGE, услугата поддържа скорост на download до 236 kbps и и на upload до 117 kbps.\"
Малък кометар по горния текст.Първо UMTS(т.е най-бързия интернет) е наличен само в най-големия град и то само на определени територии, а не в целия град(пример София).Ако се абонирате за услугата, при най-голям късмет, ще имате 3G и то само ако живеете в централен квартал на Варна ,Пловдив, Бургас, следователно много по-ниска скорост.
Тук идва интересния въпрос - щом Петър живее в София и ползва услугата на М-тел - Homebox и получава интернет скорост до 7.2mbits/s като при двугодишен договор заплаща по 20 лв на месец, а Лили живее в Попово или Дулово,Карнобат,Трън,Видин,Карлово,Исперих или което и е да е друго по-малко селище и плаща същата сума от 20лв. при същия срок на договора, НО не получава същото качество и скорост за парите, които плаща(а да речем СТОкратно по-ниска скорост) тогава можем да говорим за лъжа,дискриминация, заблуда, на потребителите или... просто за печалби от обвързване с дългосрочен договор, който се оказва че не може да се развали, освен ако се заплатят всички такси до края на срока му.Е това, ако не е корупция и злоупотреба с власт на икономическите силните в невежа България... може пък и да се появи някакъв орган, който да е независим и да регулира картелиращите се и използващи доминацията си над пазара, пък и над държавата компании... а дотогава ще се появяват заблуждаващи, подвеждащи, крадливи и какви ли още не реклами, а в магазините на М(ен)-тел лукаво ще вързват нови рибки, казвайки им или по-скоро премълчавайки какво е качеството предлаганите услуги, а след като се обвържат с договор ще идва и редовния отговор: \"О, съжалявам много! Не можем да направим нищо.Услугата ви ще такава сега, а ако решим след време(само ако пожелаем) ще я подобрим.Е може и да не е във вашето населено място, но ще я подобрим ... не се тревожете ние сме доволни, трябва и Вие да сте.\"